SandroNightFall Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Arkadaşlar yakınlarda bi korku oyunu oynatmayı planlıyorum yakın çevremdeki arkadaşlara. Ama daha önce böle bi deneyimim olmadı hiç. Yani korku oyunu oynatmadım. Zamanın nasıl olucağını, atmosferi, mekanları ve elbette her korku oyununda olan bilmeceler hakkında çok az fikrim var. Eğer bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.. Sizce bir korku oyununda ki zaman önemli deil, sizce nasıl etkenler olmalı ki oyuncular oyunda daha fazla kendini hissetsin. Daha fazla konsantre olsun vede korku yaşasın. (Az da olsa :-) ) Oyunu karanlık bi mekanda mum ışıkları altında yapmayı planlıyorum ve bir senaryom var ama idare ediceğini yani sağlam olduğunu sanmıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim...[hline][/b]F-R-P konuşmalı barbut oyunu...[b] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dilbao Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Bence o tarz bir oyunda olması gereken yegane şey belirsizlik. İnsan görmediği, bilmediği şeyden korkar. Zaten bir masaüstü oyununda karşılarına dragon çıkartarak korkutmak saçma olur yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arc Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 h.p. lovecraft filan oku biraz bak bissuru $ey kaparsin o konuda cok faydali olabilir cidden[hline]Uncle Sam wants you to stop thinking and start killing!! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Wulfgar Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Arkadaşlarının korktuğu şeyleri bilmen yeterli, Mesela benim bir arkadaşım böle psikopat beyaz elbise içindeki küçük kızlardan korkardı, oyunda ona benzer bişey kullandım bide oyunu gece ve sessiz ortamda oynuyoduk, baya korkmuştu..( korkmak deilde böle tırstı baya diebiliriz ) Gene aynı oyunda diğer bir oyuncu aynalardan korkardı, onuda masanın aynaya bakan kısmına oturttum, oyundaki olayları aynada gördüğünü idda ediodu haftalar boyunca (zaten o da bi noktadan sonra bıraktı oyunu sonunu beklemedi...) Bunun gibi işte, gerçek hayatta nelerden korktuklarını biliosan hikayede kırmızı başlıklı kızı bile anlatsan korkarlar :-)[hline]Avatar... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Wulfgar Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Ayrıca lovecraft veya Clive Barker kitapları okursan baya yardımcı olurlar.[hline]Avatar... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 bilinmeyen ve kestirilemeyen gibi öğeler önemli. fekat işin zor. misal benim planescape partim zibilyon tane baatezu ve tanarri cesedini üst üste yığılmış bir halde buldu ve olay hakkında tek bir yorum bile yapmadılar. Bloodwar'dur olur dediler. Milyonluk baatezu ordusunu gördüklerinde de benzer oldu tepkileri. Senin oyunda da korku oyunudur, hayaleti de olur ötekisi de derlerse olmaz bu iş. aslında korkunç olmayan şeyleri korkunç göstermek işe yarayabilir. misal fredinin kabuslarında şarkı söyleyerek ip atlayan çocukları düşün. seri genel olarak komedi filmi olarak değerlendirilse de o sahne herzaman sinirimi bozmuştur benim. benzeri birşeyi misal tamamen katledilmiş bir kasabanın ortasında top oynayan bi çocuk olarak yapabilirsin. çocuk topunu binalardan birine kaçırır ve arkasından güle oynaya koşturur. fekat binaya bakıldığında hiçbişeye rastlanamaz. sonra biyerde top görünür, çocuk tekrardan olaya girer, partinin başına bişeyler gelir vs. vs... yaz işte...[hline]You figure a sword and a bunch of spells make you tough? It ain't what you got that counts, berk. It's what you know. -Fairven, a cipher Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dilbao Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Blood War a girip hala espiri yaparak oyun oynayabilmemiz bi haripti hakakten. Elimizi sallaya sallaya, günlerce yürüdük. Bi ıslık çalmadığımız eksikti. :-) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2003 Kutulu oyun dedıgımız bır tur var kı ıyı anlatıldıgında muhtesem zevklı ve gercekten gerıcı bır oyun olabılıyor... Sımdı nedır kutulu oyun dedıgımızde sonu kesınlıkle ya olumle yada delılıkle bıten oyunlardır,yanı oyuncular cok cok az (aslında olmayan bır ıhtımalle)bır ıhtımalle saglam kurtulabılırler. Genel anlamda herseyı kutulu oyuna cevırebılırsın yanı greyhawk yada whıte wolf evrenlerını sıstemlerını kullanmana gerek yok kı bu bayık olur. Arkadaslarında yasadıgın yerlerı sec mesela yazlık olabılır yada apartman olabılır garıp olaylar eklersın saglam bı atmosferde cok guzel olur zar yok sadece sozler ve kartlar 5 tane poker kagıdı sec (ozel kagıtları var ama kım gerer :) ) kendıne gore sonuclar ata bu kagıtlara,elemanlara sectır ne cıkarsa adamları daha da derıne sok umıt verme :) vs. vs.[hline]Magic.Yes,I know you think you know what it is,and how it works.You don't.You are an ignored fool,just like all the others. Khelben 'Blackstaff' Arunsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 bir oyuncu 4-5 kere frp oynamıştır ama hep karanlık necromancer oynamıştır. ya da başka biri yüzlerce oyun oynamıştır level 20 olayına alışmıştır, zebaniler hayaletler ona olağan gelir. bu yüzden sana "karanlık bol bol karanlık" "hayaletlerle sar etraflarını" demem pek bir şey ifade etmez. İyi bir storyteller değilsen (benim gibi) oyuncularını iyi tanıman gerekli. Mesela "beyaz giysili kızlardan korkar" demişsin. O oyuncuyu tanıdığından, o tema üzerinde dur. Belirsizlikler önemlidir. Mesela dreamcatcher filmini örnek verebiliriz. Canavarı görmediğimiz sırada çok gerilmiştik. Ama canavarı gördüğümüzde, maddeleştiğinde, korkumuz yok oldu. Aniden belirsiz olaylar önemlidir. Eski püskü evler korku temasında çok kullanılır. Oyuncular bu tip eve girince hayaletle karşılaşacaklarını bilebilir. Bu yüzden geniş ama eski olmayan evleri kullan. Mesela bir arkadaşlarının evine gittiler. İlk başta paranoya yarat. Takip eden gözler çok kullanıldığından fazla korkutmayabilir. Birkaç ilginç öğe verebiliriz. yalnız başına otururken sağına bakıyor ayna var. Kafasını çeviriyor tekrar bakıyor ayna yok. Kahve hazırlıycak mesela, Kahveyi pişirip içiyor, Ama aniden kahve dolabının başında görüyor kendini, arkadaşları geliyor "daha kahvemizi yapmadın bir saattir burda dikiliyorsun" dediklerini farkeder. Olmayan şeyleri görerek başlıyabilir olaylar. Dejavu yaşıyabilirler. Mesela evde hayalet vardır, ya da büyücü bir iblis çağıracaktır. O olaylardan önce böyle gariplikliklerle oyuncuların kafasını şaşırtmak gerekli.. Daha sonra hayaletle veya iblisle birebir karşılaştırma asla. Mesela iblis çağırılır, ama bir anda gölgelere kaçar. önünüzdeki perdenin arkasında olduğunu sanarken arkanızdaki dolabı devirir üstünüze ve gene başka yere kaçar. koridorda onu takip edersiniz, gölgelerden fırlıyarak kaçmaya devam eder, bu sırada mesela yer sarsılır ama bardaktaki su veya perdeler kıpırdamaz bile. Direk size saldırmaz ama başka şeyleri aracı eder. Güçlü bir iblis bile olsa, gizlilik onu daha korkunç yapabilir. Duvarlarda kanla yazılar, çığlık atan objeler, mumlara meşalere rağmen yoğun karanlık aniden kana dönüşen musluktan akan su kafasını çeviren insanlar felan kullanılabilir. ama herkesin dediği gibi sonuç: bilinmeyen şeyden korkulur.[hline]Bir şeyi göremiyor olman, orda olmadığı anlamına gelmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SandroNightFall Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Hımmm güzel.. Onlara az ipucu verip çok fazla anlamakta zorluk çektikleri şeyler göstericem.. Top oynayan kız meselesi benide hep germiştir.. Mesela bi film vardı millet bi gemiye gidiyodu hayalet gemimiydi neydi orda aşşa inerlerken bir kız görüyolardı beyaz gecelik felan giymiş. Harbiden tırsmıştım güzel fikir :-) Bunun gibi oldukça tırstırıcı şeyler kullanıcam. Peki bilmeceler nasıl olabilir ki.. Mesela korkuyla bilmeceyi karıştırmak istemiyorum yada basit bişey yapmak istemiyorum. Bilmeceyi çözünce "bumuydu yani ohooo" demelerini istemiyorum. Olucak etkiyi nasıl arttırabilirim..[hline][/b]F-R-P konuşmalı barbut oyunu...[b] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 bilmeceyi başardıklarında çok mutlu olmalırını sağlayabilirsin.. ya da çözmelerine rağmen daha da korkunç bir yere gircekleri için bilmeceyi çözdüklerine pişman olsunlar..[hline]Bir şeyi göremiyor olman, orda olmadığı anlamına gelmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 bence yanıtı belli bilmeceler kullanma. karşılarına bi problem çıkar (encounter ama combat olmak zorunda diil) sen bi çözüm yolu düşün problem için. yani en az 1 çıkış yollarının olduğunu bil. ondan sonra beyin fırtınası yapmaları için zaman ver. güzel bir çözüm bulduklarında kabul et bunu, normalde işe yaramasa bile uygun şekilde değiştir durumu çaktırmadan. Yani bisürü kafa yorup güzel bir fikirle çıktıklarında oyuncularını ödüllendir bu şekilde. Kendileriyle de gurur duyarlar hem :) unutma sen bilgisaya diilsin. oyuncular da öyle. ayrıca herkesin düşünce akışı farklı. o yüzden takılıp kalma hiçbişeye. oyuncularını da stuck bırakma...[hline]You figure a sword and a bunch of spells make you tough? It ain't what you got that counts, berk. It's what you know. -Fairven, a cipher Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Khirsah Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 İki vampir,iki hayalet,bitane gotik tarzda bir köşk,yağlanmamış kapılardan çıkn gıcırdama sesleri ani çarpmalar..bi de bu işlemleri gerçekten dediğim tarzda bir evin içinde yaparsan daha etkili olur yoksa masaüstünde işin adamların kısıtlı hayalgüçlerine kalır[hline]Günümüzün dünyasında Hepsi aynı hepsi ala İsa Musa Muhammed Buda Neyin varsa bilmiş senin! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 o tarz klişeler artık kimseyi germiyo yaw... müzik çooooooooooook önemli bu arada. bi de tecrübeli oyuncuların gerçekten terlemesini ve karakterlerinin hayatı için endişe etmelerini istiyosan onların karşısına görünüşte yenilmez düşmanlar çıkarmalısın. misal vampire lord'a bi bak wizards'ın sitesinden. Bi lich de iş görür. veyahut ellerinde uygun silahlar olmadan bi fiendla uğraşırlar. ya da göremedikleri, posessor tadında bi fiend. hepsi belli bir bilgiyi elde edince yeniliyorlar rahatça. fekat ondan önce kesinlikle uğraşılmazlar. [hline]You figure a sword and a bunch of spells make you tough? It ain't what you got that counts, berk. It's what you know. -Fairven, a cipher [Bu mesaj Grudge tarafından 24 December 2003 13:20 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SandroNightFall Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 hımm buda güzel;Yenemeyecekleri bir şey olsun ve onu yenmek için bir bilgi yada anahtar bir şey olsun.. Bunun içinde kafa patlatsınlar. İşte en önemlisi bence bu. Çünkü oyuncular bi araya gelipte bir şey üzerine düşüneceklerse yada o kapının ardındaki yaratıkla yada hayaletle karşılaşıcaklarını düşünüp tırsarlarsa bende umduğum şeyi gerçekleştirmiş olurum... Yenemeyecekleri düşman yada benzeri NPC ler.. Ok.. Uygun müzik nerden bulabilirim peki.. Bi oyun vardı sanırım adı Nosferatu muydu neydi onun müzikleri iyi gibi önerebileceğiniz müziklerde varsa çok iyi olur...[hline][/b]F-R-P konuşmalı barbut oyunu...[b] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 bram stoker's dracula'nın müziklerini öneririm. requiem for a dream sound trackleri de güzel gider. son olarak from hell'in sountrackleri işini görür. bi de böyle normalde neşeli de, bi nedenle ürkütücü görünen parçalar bul. misal gene fredinin kabuslarındaki gibi tekdüze bi sesle söylenen bi çocuk şarkısı ya da from hell'in ilk trackindeki gibi bişeyler. veyahut memory remainsde parçaya eşlik eden yaşlı kadıncağızın söylediği gibi bişeyler.[hline]You figure a sword and a bunch of spells make you tough? It ain't what you got that counts, berk. It's what you know. -Fairven, a cipher Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonfire Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Hrm eve baya birşey var aslında yapabileceğin ama yorumun iyi ise korkmaları gereken şeyi gözlerine sokmadanda onları korkutabilirsin. Onlarıın karakterlerinin zihinlerini bulandır. oyuncuların karakterleri gibi düşünmelerini sağla. Bunu onlara sık sık hatırlat. Bariz korkulması gerekilen öğeler yerine daha psikolojik ve parametrik öğeler kullan... Bu arada birisi çıksada Chuthulu oyunatsa...[hline]"And lastly there is the oldest and deepest desire. The Great escape, the escape from Death." J.R.R.TOLKIEN Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2003 walla benim planescape de bikaç kanatlı illithid mevcut. sorulduğunda uzaktan geldiğini söylüyo (sorunun outlandsde sorulmuş olmasını hiç karıştırmicam). bilemicem artık karakterlerin başına başka ne gelecek >:][hline]You figure a sword and a bunch of spells make you tough? It ain't what you got that counts, berk. It's what you know. -Fairven, a cipher Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GenjuroXXX Mesaj tarihi: Aralık 25, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2003 Bal gibi kutulu işte (dogrusunu yazamadım) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Soulbringer Mesaj tarihi: Aralık 25, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2003 Ankta oynatıcaksın bir gün önceden benimle yanyana bir Ankara sokaklarını dolaş yeterli :D ciddiyim :D[hline]Adalet neden geç gelir diyenlere sözüm;Tanrı Ve Şeytan aynı bütündür ve terk eylemiştir divani.Bu yüzden melekler için işler daha zorlaşmıştır...Jahenné Maé §Bounty Hunter§ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
b1vRiP Mesaj tarihi: Aralık 26, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2003 saoulbringer adamı yırtar walla[hline]I'm your dream mind astray I'm your eyes while you're away I'm your pain while you repay You know it's sad but true Sad but true Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kyrut Mesaj tarihi: Ocak 1, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 1, 2004 alternity oynat ozaman alien senoryaları war ama kıendine bir yardımcı dm de bul grubu ufak ufak parcalara ayır ortamda hıc yaratık gosterme ama adamların hep saga sola ates etmelerını sagla anlatımnlarında sankı gıreceklerı mekanda bırsey warmıs gıbı tasfirler kullan kimse saga sola adım atamasın gurubun birbirilerine saldırmalarını sagla vs vs bir ton ozel mesaj werıp dıger oyuncuları kıllandır oyuncvuların arasındakı guvenı bol eglencelı oluyor ben denedım sonrada hıc yaratık cıkartma oyunu oyler bıtır euheueh Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nemiss Mesaj tarihi: Ocak 1, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 1, 2004 valla saalam bi korku oyununda gerekenler profesyonel dm ve profesyonel oyuncular.... yoksa bi halta benzemez..[hline]if you believe, you are god! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grudge Mesaj tarihi: Ocak 2, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2004 yani oyuncular oynadıkları için, DM de oynattığı için para alcak? :lol:[hline]You figure a sword and a bunch of spells make you tough? It ain't what you got that counts, berk. It's what you know. -Fairven, a cipher Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonfire Mesaj tarihi: Ocak 2, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2004 Parayı ödeyende izleyiciler olacak sanırım...[hline]"And lastly there is the oldest and deepest desire. The Great escape, the escape from Death." J.R.R.TOLKIEN Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar