Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Roket ucak ses sinirini asti


PiNk

Öne çıkan mesajlar

ucak 1986 yılında yakıt ikmali yapmadan, dünyanın etrafında bir tur atan Voyager uçağının yapımcısı Burt Rutan firması tarafından üretildi. Firma yetkilileri gelecek yıl aynı uçağın daha gelişmiş versiyonu ile atmosferi aşacaklarını açıkladılar.
Tarihteki ilk roket uçak olan ‘Bell X-1’, 1947 yılında Chuck Yeager tarafından hükümet desteği ile yapılmıştı. O günden sonra bir çok roket uçak üretildi ve bunların tümü hükümetlerden gelen finansal yardımlar ile gerçekleşmişti. SpaceShipOne, devlet desteği olmadan ses sınırını aşan ilk uçak olma özelliğini taşıyor.

CALİFORNİA SEMALARINDA SÜPERSONİK REKOR
Wright kardeşlerin 100. yıldönümüne denk gelen bu hafta gerçekleşen SpaceShipOne denemesi, küçük şiretlerin de devlet desteği olmadan eriştikleri hızdan dolayı ‘süpersonik’ adı verilen bu uçuşları gerçekleştirebilecek kapasitede olduklarını gösterdi. Rekor “süpersonik” uçuşun başlaması için, önce SpaceShipOne, White Knight adlı uçan rampa tarafından gökyüzünde 48.000 ft (14.6 km) yüksekliğe taşındı.
California Çölü semalarında gerçekleşen deneme uçuşunda, SpaceShipOne önce rampa yardımıyla fırlatıldı, daha sonra, izleyicilerini hayrete düşürecek çeviklikte, aniden kendini ateşleyerek gerisinde bıraktığı ateş topu içinde gözden kayboldu. Kendini ateşlemesini takip eden 9. saniyeden itibaren hız sınırını aşan SpaceShipOne, gökyüzüne doğru yükselişini artan bir hızla sürdürdü.

SENEYE DE UZAYA
Ateşlemenin 15. saniyesinde SpaceShipOne 60 derece açıyla gerçekleştirdiği göğe yükselişinde 1.2 Mach (1496 km) hıza ulaştı. Bu hızda uçak, pratikte “ağırlıksız” olarak hareket ediyordu. Bu deneme gelecek yıl gerçekleştirilecek ve atmosferin aşılmasının planlandığı uçuşun altyapısını oluşturuyor. Uçak, 4 dakika boyunca yükseldikten sonra, 12 dakika sürecek bir alçalmaya geçti ve Mojave havalimanına inerek, rekor uçuşunu tamamladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burasıdır heralde yeri, haddime düşmez ama.

Atmosferi aşmak için o roket uçağa ısıya karşı olan bir zırh (öyle bişey işte) eklenmesi lazım gelir bide.Ohoo, uzun iş valla. :P Adamlar 15-20 sene sonra New York'tan Paris'e gider gibi Ay'a gidecekler, biz burada hala kablonet'le cebelleşiyoruz.

Ermiş olup çıkıcaz bu gidişle heralde.[hline]A! Elbereth Gilthoniel!
silivren penna míriel
o menel aglar elenath
Gilthoniel, A! Elbereth!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Saeros, 20 December 2003 00:30 tarihinde demiş ki:
Burasıdır heralde yeri, haddime düşmez ama.

Atmosferi aşmak için o roket uçağa ısıya karşı olan bir zırh (öyle bişey işte) eklenmesi lazım gelir bide.Ohoo, uzun iş valla. :P Adamlar 15-20 sene sonra New York'tan Paris'e gider gibi Ay'a gidecekler, biz burada hala kablonet'le cebelleşiyoruz.

Ermiş olup çıkıcaz bu gidişle heralde.[hline]A! Elbereth Gilthoniel!
silivren penna míriel
o menel aglar elenath
Gilthoniel, A! Elbereth!


Aşmış bir zırha gerek yok.
Porselen kullanılıyor o iş için.Yüksek derecede pişirilmiş porselenler.Uzay mekiklerinin üzerindede vardır.Porchelerin fren balatalarıda porselendir.Ayrıca Columbianın düşme sebebidir bu porselenlerden birinin kopması ve başka bir yere çarparak daha büyük bir zarar yol açması.[hline]I am the light that shall lead you to darkness.
The time for honouring yourself will soon be at an end...

ICQ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslına bakarsanız pratikte bu alet bir uçak değil şuan bilime yeni bir kavram katıyorum planör-roket gibi birşey.herşeyden önce 1.2 mac da insanlı bir aracın manevra yapması mümkün değildir. hepinizin bildiği gibi uçaklarda dönüşler insan vücudu üzerine G kuvveti yükler söz konusu uçaktan çok daha yavaş olan bir F-16 ile agresif uçuşta sert dönüş insan vücuduna yaklaşık 16G kuvveti yükler buda insan sınırlarına yakın bir oran.bazılarınız haklı olarak halen kullanılmakta olan supersonic savaş uçaklarına değinecektir söz konusu uçaklar uzun menzilli saldırı uçakları bunlar supersonic hızda hedefe varıp yavaşlayıp saldırdıktan sonra gene supersonic hızda tüymekteler.

bir diğer unsur motor desteksiz kalkış ve iniş dolayısıyla benim görüşümde bu alet bir roketin hızı ile planörün ergonomisini birleştiren bir alet,yaratan ekibin yaratıcılığını kutlamak gerek[hline]Özhan Canaydın demiş ki "vatan haini mektebi sultaniye pankartını açanları kınıyorum"

bir hafta sonra vergi daireside demiş ki "galatasaray klübünün vergi kaçırdığı tespit edilmiş olduğundan dolayı 1 trilyon lira cezaya çarptırılmıştır"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi ses hızını aşan araba yaptılar 5-6 sene önce... uçak kesmez artık beni...
Ses hızı da öyle aşmış büyük bişey de değil hani... 340 m/s (su seviyesinde...) yani saate ve km ye endekslersek 1224 km/saat hızını aşmak yetiyo yani ses hızını aşmak için... çoook büyük bir değer değil hani... ben koşarak aşarım...[hline]İmza dediğin nedir ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burada gaiba gözden kaçan bir nokta var, adamların yaptığı yeni bir şey değil ki, bu şekilde roket uçaklardan ikinci dünya savaşında bile yapıldı, ses sınırını o yıllarda aşamadılar ama Me-163 ile ulaştıkları hız 960 km/s ile baya bir yakındı. Daha sonrasında amerikalıların X-1'i 1947 yıolında ses bariyerini zaten aştı. Yani haber bu yılın ise ses bariyerini aşmak konusunda 56 yıl geri kalmış arkadaşlar :-) Burada haber değeri taşıyan şey ilk roket uçak olması filan değil ki zaten arkadaşların okuduğum kadarıyla öyle bir iddiası da yok. Burada haber olan devlet desteği olmadan yapılan ilk roket uçak olması.[hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Alexi_Septimus, 20 December 2003 01:59 tarihinde demiş ki:
Porselen kullanılıyor o iş için.

ben uzay mekiklerinde bunun için teflon plakalar kullanıyolar diye biliyordum...hatırladığım kadarıyla uzay mekiklerinin burunlarından başlayarak bütün alt gövdesini kaplar bu teflon plakalar.bu yüzdende bu mekiklerin altları ve burunları hep siyahtır.ama bu plakalar zamanla aşınabilir , hatta düşebilir.bu yüzdende sürekli bakım yapıyorlar her dönüşte...yada ben yanlış hatırlıyorum :P[hline]PUMA the Flying Kefal!!!(given by BabacumMostors)

Mutlaka sonuna kadar okuyun ve kopun bana dua edeceksiniz...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne bildiğimiz teflon ne de bildiğimiz porselen kullanılıyor diye biliyorum. Her değişik katmanda değişik kompozit malzemeler kullanılıyor. Bunlar teflon ve poselen alaşımlı diye hatırlıyorum.[hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...