Norak Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 son movilerden gelen özet bilgiler: -You will be able to create maps that show all the areas that you have been, and sell them to other players. Cartography is fun! -You can ping the minimap to show where things are to other players. -There will be multiple aquatic NPC races like the Naga, Murlocs and Makura. -Plenty of ancient cities, wrecked ships, etc to explore underwater. -Chests and barrels give areas a dynamic and interactive touch. -Something interesting: the Blizzard employee that was demonstrating was able to type "beastmaster" and make nearby creeps flee =) [Bu mesaj Norak tarafından 19 October 2003 09:32 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 blizzard'ın hakettiğinden fazla övüldüğünü söyledim, "berbat şirket, bütün oyunları iğrenç" filan demedim. bazı oyunlarını ben de oynarım, severim, yeri gelince takdir ederim ama anlamış değilim "ooo ulu blizzard, sen ne yaparsan biz oynarız" mantığını. birşeyi eleştiriyoruz, ilk tepkiler "blizzard yapmış daha ne olsun" ya da "blizzard bilmiyor da sen biliyorsun" tadında. bütün şirketler her oyunlarında farklı bir konsept kullanmaz ya da köklü değişiklikler yapmaz ama blizzard kadar az yapanı da çok değildir. hatta bir düşüncem de rts'lerdeki 10 yıldır neredeyse hiç değişmeyen yapıyı blizzard gibi piyasayı yöneten firmalara borçluyuz. bu en çok satınca sanıyor musunuz ki birileri diyecek "biz bu formülün dışına çıkıp risk alalım, belki satarız belki satmayız" diye? atılımcılık küçük şirketlerin kolayca yapabileceği birşey değildir.. "kaynak topla bina adam yap saldır, daha başka nası olsun strateji" kendime göre fikirlerim var, hatta geçenlerde yukarı çekilen eski bir başlıkta bunları anlatmıştım kabaca. halen de geliştirmeye çalışıyorum, zaten tam olarak oturtabilirsem burada yazacağıma gider birilerine pazarlarım.. :) ama bu formülü değiştiren myth serisi, total war serisi gibi oyunlar var mesela. bunu dark'la tartıştığımda rts'ye girmediklerini söylemişti fakat bu bence blizzard gibi firmaların aynı formülü temcit pilavı gibi sunmasını zorlaştırmasını engelleyen yapay bir sav.. oyun piyasasında başarıyı ya da iyiliği çok satmakla özdeşleştirmek yanlıştır, bunu dark'la da tartışmıştık. britney spears u2'dan daha çok satıyorsa daha mı iyidir? gayet güzel oyunlar yaplıyor ama blizzard piyasanın britney spears'ı şu anda, herkes o ne yapacak diye bekliyor, sayısız insan yaptıklarını gözü kapalı alıyor. olduğundan çok daha büyük gösteriliyor diyorum, kötü değil.. doom 2 ile half-life'ın farkı çok, çıkış vakitlerine göre kıyaslarsan wc1 ile sc arasındaki farktan daha fazla o kesin. fps'lerde de blizzard tekeli gibi bir id tekeli var, bu geçtiğimiz yıllarda q3 sayesinde biraz baltalanmışsa da halen mevcut maalesef. bu türün gelişmesini körelten firma da id. türü yarattılar ve orada bıraktılar neredeyse, grafik geliştiriyorlar.. sevgili norak, :) sen 98 yapımı myth: the fallen lords'u oyna, sc ile farklarını listeleyip tekrar bak ve hayalgücü, doğa hakkındaki yorumunu yineleyebilirsen gene yinele. oyunlar hayalgücü ile sınırlıdır, doğa ile değil..[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 myth oynamıştım hatta 2. sinide oynamıştım :-P pek sevmedim diye hatırlıyorum zaten ehe ama mesela tw oynadım, hepsini, o rts değil bencede, harita stratejisi. rts kısmı belki tamamen savaşlarda idi ki oda doğru birim kullanma olayı tamamen. şöle düşün hem, britney in 8 milyon alıcısına sorsan brtiney iyi diyecekler, u2 yu dinleyen 5 milyon kişiye sorsan onlarda ona iyi diyecekler ama britney daha fazla :P (rakamlar sallamadır ehe) [Bu mesaj Norak tarafından 19 October 2003 18:46 tarihinde değiştirilmiştir] [Bu mesaj Norak tarafından 19 October 2003 18:50 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 -oyunlar hayalgücü ile sınırlıdır, doğa ile değil..- hem bak burda bi eksik var :-) hayalpowerın doğa ile sınırlı olması oyunları da kısıtlar bu sisteme göre :D[hline][i]Wow - Begin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 işte size rts diye blizzard'ın yaptıkları sunulduğu için başka birşey görünce, "yok bu rts değil, bu folklör oyunu" diyorsunuz.. :) real-time tactical deniyor ama kavramları yakından inceleyince aynı gruba dahil olabileceklerini görüyoruz.. sonuç olarak britney u2'dan daha mı iyi? u2 dedik seveni çıkmadı, blind guardian, opeth, pipet falan diyeyim bari de anlayın kastettiğimi.. :) hayalgücü doğa ile sınırlı değildir, senin orada yanlışın var.. ;) kaldı ki blizzard oyunlarında gerçekliğe ucundan yaklaşan tek bir kavram yoktur neredeyse, gene başlatmayın beni taş kuleden daha dayanıklı don-gömlek orc muhabbetine.. :-p[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Mordrac_ Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Nedir sendeki bu myth fanatikliği sam taa sanane uo forumlarından hatırlıyorum yıllardır övüyosun bu oyunu :) Bu arada harita çizme olayı çok hoşuma gitti, gittikçe eski MUDlara daha çok benzemeye başlıyor oyun, sanki almışlar bir MUDı resimli hale getirmişler, içerik sınırsız.[hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 eğer 2. skillleri rahatça seçebilirsek, sıkıntı olmassa yani skill puanında falan çok güzel bir olay cidden, savaşçısın mesela, gezdiğin yerlerin haritasını yapıp satarsın, ufak ama güzel ayrıntı :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 sırasıyla c64, amiga ve pc oynadım 15 yıldır, ugüne kadar gördüğüm en iyi oyunlar myth 1 ve 2'dir. benim bu denli sevmem bir kenara gerçekten de myth strateji oyunlarındaki en önemli dönüm noktalarından biridir (muhtemelen dune 2'den sonraki en önemli yeniliklere sahip) ve dolayısıyla da blizzard oyunları göğe çıkarıldığında starcraft ile aynı yıl çıkmış olan bu oyunu örnek gösteriyorum. kimsenin de bugüne kadar blizzard'ın amiral gemisi için "hayır, sc daha devrimci, daha büyük gelişimlere neden olmuş bir oyundur" diyebildiğini görmedim.. harita üretmek de d2'deki stamina kadar önemli olacaksa gerçekten oynanışı çok etkileyecek, ilk 5 dk kadar.. ;)[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2003 hayır aksine çok sağlam bir ayrıntı imiş bu, wow forumlarında bazı psikopatlar son videoları 300 kere dinleyip yazıya çevirmişler :) bu sayede gitmediğimiz bir bölgenin haritasına sahip olabileceğiz o bölgeye gitmiş başka birinden haritasını alıp kendimizinkini update ederek, ve fellik fellik aramak zorunda kalmayacağız. yada sırf haritamız yok diye o bölgeye gitmekten mahrum kalmayacağız. büyük ihtimal bölge haritası olmayınca ao daki gibi boş çıkıyordur minimap. heleki kendi grubun varsa çok kısa zamanda oyunun haritasının tümünü elde edip karakteri geliştirmeye eğlenmeye ağırlık verebilirsin rahatça. [Bu mesaj Norak tarafından 20 October 2003 01:20 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arian Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Sam Blizzard biraz antipatin var hani yane :) Neysede ama bilmiyorum yane şuan kaç tane firma var dünyada adam gibi ben 3 tane derim ve bunların başındada Blizzard gelir.Zaten emperyalist EA her tarafı wampir gibi emip yok ediyor...[hline]Gilthoniel A Elbereth! A Elbereth Gilthoniel o menel palan-diriel le nallon si di'nguruthos! A tiro nin,Fanuilos! Arian Elwing Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
AssassiN Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 said: Sam, 19 October 2003 19:32 tarihinde demiş ki: hayalgücü doğa ile sınırlı değildir, senin orada yanlışın var.. ;) hayalgucu kesinlikle doga ile sinirli bilmedigin birseyin hayalini kuramazsin en basit ornegi gelmis gecmis butun RPG oyunlarindaki yaratiklardir hicbiri doga sinirlarini asmaz, asamaz yada soyle diyeyim, sana bir uzayli ciz deseler, ne cizebilirsin? hadi ciz deyince fiziksel olarak sinirlanir, uzayli dusun desem hayalgucunu istedigin kadar zorla, doga sinirlarina cikamazsin hayalgucunun doga sinirlarini asmasi demek, senin adini bilmedigin bi dili konusman demek...[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 doğada varolmayan kavramlar zaten doğaüstüdür, sen bir ghoul tasarlarsan kafanda bu doğaüstü bir varlıktır. doğaüstünün sözlük anlamından daha başka şeyler çıkarıyorsanız bilemem ama doğaüstü budur.. blizzard dünyanın en iyi üç şirketinin başındaysa çocuklarımız da diablo ile wc'ye benzeyen oyunlar oynamaya devam edecek, iyi ki 30 yıl önce blizzard yokmuş yoksa bugün pong 15'i oynuyor olurduk..[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
AssassiN Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 senin tasarladigin ghoul'un ozellikleri yine dogayla sinirli koludur bacagidir, yuruyen olu olmasidir kotu olmasidir vesaire hepsi doga sinirlari icerisinde doga ustu demek doga sinirlarini asmak demek degildir zaten doga sinirlarini kullanarak birtakim varliklar vb yaratmaktir...[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
AssassiN Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2003 neyse konu iyice sapti sonuc olarak ben suanda ayni oyunlarin cilalanmisinin donup dolasip bana gelmesinden hosnutum suana kadar hic bu oyun sirketleri yeni bi tur RTS, RPG yaratsinlar diye dusunmedim daha uzun zaman kaynak topla, unite yap, saldir'in degisik kombinasyonlarini kullanarak oynamak beni rahatsiz etmiyor acikcasi[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 sözlükte doğaüstünün karşılığını ne olarak buluyorsan odur, ghoul doğaüstü bir varlık mıdır? evet. demek ki doğaüstü doğada bulunmayan varlıkları nitelerken kullanılan bir kelime. o nedenle bu yaratıklar da hayalgücüne dayanmak durumunda. kol-bacağa gidene kadar dna'ya gidersin, ghoul ne kadar doğaya dayanıyorsa insan da o kadar ghoul'a benzer, hiç alakası yok dediğinin.. siz sanıyor musunuz ki bugün wc3 ya da yarın wow oynanıyor olacaksa blizzard gibi temcit pilavcıları sayesinde oynanacak? birileri başarısızlık riskini göze alarak yeni fikirleri eyleme dökme cesaretini gösterdiği için oynanabilecek bu oyunlar, blizzard'ın göstermesini beklediğimiz cesarete.. başka bir vakit tekrar tartışırız bunları, başlık esas maksadına geri dönebilsin diye benden bu kadar.. :)[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 aslında: ölüm doğada olan birşey, insanda doğada var, ghoul sadece bu ikisinin karışımıdır. hayalgücünün bizim için doğayla kısıtlı olması doğadaki seçenekleri birleştirip farklı kombinasyonlar çıkartamayacağımız anlamına gelmez.zaten hayalgücü budur. buna göre, 0'dan bir yaratım, hç bilmediğimiz bir olay değildir ghoul /yaşayan ölü, sadece bir kombinasyondur. kombinasyonlar sonsuza yakındır ama sonsuz değildir bizim için. o kısım anca tanrı için :) yani doğa üstü sadece tek başına doğada *normalde* varolmayan (yada var biz bilmiyoruz) ama (gene doğanın içinde olan) seçeneklerle yaratılabilecek şeydir. mesela büyü vardır, 0' dan bir yaratım insanın hayalgücü üretimi değildir. ama ghoul yapmak için büyü lazımdır. ve doğa kendikendine büyü yapmadığı için biz ormanda ghoul görmeyiz hiç :) ama sana mesela yeni bir uzuv yarat tamamen başka bir işlevi olan hiç görmediğimiz bilmediğimiz desem, yapamassın, ben çok denedim :) olay burda :) assassinde aynısını demiş. bu uzvu enerjiden bile yaratsan (elektrik gibi) o enerji zaten doğada vardır :P hiç varolmayan birşey yaratırsan tanrı olursun. neyse wow a dönelim bari, 2 yeni movie daha var koreden, 5 ve 7 isimleriyle yeni çıkan, biri dungeonları diğeri gemi transport olayını anlatıyor. ayrıca griffon taksi fiyatı 50 copper'mış :) www.blizzard.com/wow forumlarda linkleri var. [Bu mesaj Norak tarafından 21 October 2003 11:24 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lord_gorthaur Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Craft olayı hakkın da birbilgi var mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lind3r0th Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Blizzardın neyını tartısırsın anlamam Sam negatif olma fazla.[hline]Türk Replay sitesi Sandwaves Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 crafting crafting..*!araştırır*. hmm yok yeni bilgi şu anda, tek bildiğimiz işte ana class skilleri dışında kalan tüm diğer skillerin secondary skill olduğu ve doğrudan crafting class ı olmadığı için; mesela magesin, kendini alchemy olarak da geliştirebilirsin 2. skillerle, ama asıl olayın gene mage olur. uo gibi yani. Ama her yeni level atladıkça burda sana 2. skillere harcaman için ayrıca bir puan verilecek olması farklı biraz uodan. zaten blizz söyledi önceden oyunun temel kısmı savaş üzerine, diye, crafing üzerine değil. Aslında bence ayrıca bir class olarak tüm ırklarda pure crafter olmalıydı ya neyse :) ama dwarf warrior/smith olmakta hoş olucak zaten :) [Bu mesaj Norak tarafından 21 October 2003 17:57 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 said: Lind3r0th, 21 October 2003 15:57 tarihinde demiş ki: Blizzardın neyını tartısırsın anlamam Sam negatif olma fazla.[hline]Türk Replay sitesi Sandwaves alın işte yukarıda bahsettiğim cevaplara bir örnek.. :) blizzard kutsal kitap mı ki, neyini niye tartışmayacakmışız?[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DeMiRMaSKe Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Bütün mesajları okumadım bunu ilk olarak söyleyeyim ama blizzard'ın yaptığı oyunlar gerçekçiliği yönünden sevilen oyunlar değildir zaten. Eğlendiren ve sürüklemek yönünden mükemmel oyunlar yapıyorlar. Crafting ile ilgili olarakta faq ta okumuştum galiba crafting olayı 2. skill olarak alınabilecek deniyordu bence saçma olur.[hline]Lotgd Güzel bir oyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
The_Delucian Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 blizzard kaliteli ama yaratıcı olmayan işler yapan bir firma ... her yaptıgı oyun genel olarak iyi oluyo ama bi bethesda nın 100 de 1 i kadar yaratıcı degiller ... blizzard rulaz mı bilmem ama ... Sam vs Arcane rulaz (rulaz ne demekse ???) ...[hline]*The Bagımsız Oyun Bagımlısı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonutopia Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Su blızzard olayı gerdı benı ayrı bı topıc altında tartısın bu konuyu blızzard gıbı ıyı bır fırmaya haksızlık yapıldıgı kanaatındeyım avukatları degılım adamların ama oyunları benı cok eglendırdı su zamana kadar WoW da oyle yapıcak buyuk ıhtımalle o yuzden blızzard ezıcı laflar kullanmayın aSlında kullAnMa...[hline]A little less conversation a little more action please Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lind3r0th Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2003 Blizzardın yaptıgı oyunlardan suana kadar aglayan gormedım demek oluyorkı bu oyunları seviliyor o zaman sorun yok tartısmak yersiz.Sonucta tartısmakla ele bırsey gecmıcek buda war =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2003 "her yaptıgı oyun genel olarak iyi oluyo ama bi bethesda nın 100 de 1 i kadar yaratıcı degiller" ohh bee, en azından bir kişi önyargılarından sıyrılıp objektif olarak yaklaşabildi konuya.. :) görev tamamlandı merkez, üsse dönüyoruz..[hline]Sabahları napalm kokusunu severim, çöp kokusunu değil.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar