Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İyi Game Masterın 100 özelliği


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Wizards forumlarında buna benzer bişeyler vardı.
bakalım bizim iyi GM kavramımız neymiş. neyse efem başlıyoruz...

1- Oyuncuları ve oyunu kontrol altında tutmalı. RP yapılacak yerde RP, geyik yapılacak yerde geyik yapılmasını sağlamalı ve hiçbirinin pohunu çıkarmamalı...

2- Egoist olmamalı. Oyuncuların karakterleri gerçek olmasa da o karakterleri oynatan oyuncuların birer kişi olduğunu unutmamalı.

3- Her zaman her duruma hazırlıklı olmalı. Gerekirse bütün campaign fikrini kaldırıp çöpe atabilmeli, oyunculara uyum sağlayabilmeli...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Mesaj tarihi:
5. Gerektiği zaman sadist olmasını bilmeli gerektiği zaman ise oyuncuların başarısını kabul etmeli.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

Mesaj tarihi:
8- (ki bence en önemlisi) Her zaman herşeye hazırlıklı olmalı, asla tıkanmamalı, oyuncuları atmosferden uzaklaştıracak, oyunu bozacak en ufak bir davranışta bulunmamalı ve bunlara izin vermemeli. Bu yüzden campaign'ini en ufak ayrıntısına kadar önceden planlamış olmalı... Bu da azim ve sabır gerektirir.
Mesaj tarihi:
9-oyuncuların görüşlerine çko önem vermeli ve yapılacak yeniliklerde kesinlikle oyuncuların genel isteğine göre hareket etmeli.

[Bu mesaj Kenderleme tarafından 23 May 2003 16:58 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
10-Onadığı oyundan önce kendi zevk almabilmeli
11-Tasvir yeteneği kuvvetli olmalı
12-Oyuncuları ve kendini bir rakip değil bir bütünün parçaları olarak görmeli.
13-Karizmatik ve bilgili olmalı[hline]Thief of Paticik

[Bu mesaj KARAMURAT tarafından 23 May 2003 17:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
15. Campaigni yada devamını hazırlamadıysa kendisi kafasından bişeyler atmaya çalışmamalı adam gibi söylemeli.

16. Asla ve asla kitapları, zarları ve herhangibi bir malzemeyi unutmamalı.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche


[Bu mesaj Ardeth tarafından 23 May 2003 17:24 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
17-Doğaçlama konusunda başarılı olmalı o anda gereken durumu yaratabilmeli daha önce hazırlamadıysa bile![hline]Thief of Paticik

[Bu mesaj KARAMURAT tarafından 23 May 2003 17:53 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
18- Iıh kesinlikle duaçlama yapmamalı çünkü bir süre sonra saçmalığa varırı. Oturup önceden inceden inceye eliyip dokumalı oyunu asla küçük detaylar dışında hiç birşeyi kafasından atmamalı yoksa hem kendini oyunculara küçük düşürücü hemde onları oyundanda/dmden soğutucu hatalar yapabilir.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

  • Admin
Mesaj tarihi:
/gm deilde dm daha ii/

19, zeki olmalı
20,oyunu çok iyi bilmeli ve izin vermediği-değiştirdiği maddeleri baştan sölemeli
21,oyunculardan sana büyülü yüzük bulduracam diip kola-dondurma vsvs rüşvet almamalı[hline]Grandmaster Hamburger
www.dynamick.net
Mesaj tarihi:
Oyuncunun iyi konsantre olmasını saglayıp bır oyun degıl de gercek bı hıkaye yasıyormuscasına oyunu epıklestırmelı ve anlatımını o sekılde tutmalı boylece gercekten bır clerıc bır bard gıbı hıssetmelı oynayan kısıler ........[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
22 yani :-P

23-Masada kimseye ayrıcalık göstermemeli. "Ok sen kız arkadaşımsın ama wizard başına o Ogre a kılıç çekmek saçma bi davranıştı" diyebilmeli gerektiğinde[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Mesaj tarihi:
said:
Deep-Night, 23 May 2003 15:36 tarihinde demiş ki:
4- Sadece savas degil rp ye de onem vermeli.[hline]deep.


değiştirme talebinde bulunuyorum; savaştan daha çok rp ye onem vermelı savassız bır masaustu olur ama rp olas...

fizbana de kesınlıkle kaıtlıyorum ama cay pasta kek fln olan versıyonuna.. (kahve sevmem)[hline]Wisdom, clear my eyes.
Honor, guide my step.
Passion, fire my heart.
Darkness, hide my fear.
Life, be my shield.
Mesaj tarihi:
ben de yorumliim ozaman

oyunun dengesini playerların o andaki moduna göre istediği zaman değiştirebilmeli/dengeleyebilmeli. önce rp girip eğer oyuncuların konsantrasyonu yerinde diilse aksiyon çıkabilmeli...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Mesaj tarihi:
-tipi düzgün olmalı.....
çok ciddiyim yüzüne bakarak oynamazsam oynayamam.......
-sesini mimiklerini iyi ayarlayabilmeli
-her aksiyonu anlatmalı
mesela bizim dm bigün şöyle bişey yapmıştı kalkıp dövüyodum az kaldı

ben:abi magic missile atıyorum
dm:*zar atar*
dm:evet sende kaan
ben:abi benim missile ne oldu?
dm:gittiii
ben:nereye
dm:adama vurdu yani
ben:e söylemedin!!!
dm:ya uf işte.......
ben:LAHÖÖÖÖÖÖÖÖYT!!!!!!

şeklinde delirmiştim neyse başka aklıma gelen söylenenlerin dışında....hah mümkünse bi cübbesi olmalı böyle güzel oluyo onunla anlatırsa...

-bütün skilleri kullandırtmalı
-zarı adam gibi atmalı
sallayıp atmalı ya böyle elinden bırakanlar var deli oluyorum
-bence zarı saklamamalı orta yere atmalı
adilik yapıcağından değil.......bilmiyorum daha güzel oluyo
-kessinlikle savaşlarda oyunu dondurmamalı seri oynatmalı.[hline]karpuz, 30 April 2003 11:46 tarihinde demiş ki:
abi aşmış bişey o cici bebe
-------------------------------------------
Bu aralar ordunuzun arttığını görüyorsanız bilinki ben imzalarda gördüğüm her linke tıklıyorum.E bi zahmet artık
Mesaj tarihi:
dragon tartışma yaratma :)

33-playerları birbirine düşürmemeli. eğer oyundaki oyuncular birbirlerine laf sokup öldürmeye başlarsa anlamalı ki oyuncuların elinde uğraşacak bişey yok.

34-4 işlemden iyi anlamalı :)[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Mesaj tarihi:
Aaaa olurmu tartısıcazkı kendımızı gelıstırelım :D
Bence bırbırıne dusurmelı kı grup ıcındekı dayanısmayı olcsun ve ona gore davransın ...[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
peki tartış bakalım.

olay grubun birbirine düşmesi üzerine kuruluysa eywallah. ama eğer grup "dümyayı kurtarma" üzerine çalışmalar yapıyosa ve grubun good wizardı ile paladini birbirine girmişse bi sakatlık vardır. artık paladinde midir, wizardda mıdır yoksa DM de midir orasını bilemem...

ps:şu ana kadar numaralı bişey yazmamış olman da gözümden kaçmadı bu arada...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Mesaj tarihi:
Ordakı tartısma oyuncuların oyuna yakısır bır konsantrasyon ıcınde olmadıgı anlamına gelır bence.Numara yazma olayınıda.....ıyı DM anlayısının kurallar genelınde olacagına ınanmamamdır benım ıcın ıyı DM ın bıkac bellı baslı felsefesı,ozellıgı,davranısı falan vardır bu bence tabı ama genede olmazsa olmaz bı kural one sureyım senın guzel hatırına....
35-Grubuna gore oyun oynatmalıdır(savasa dayalı-gaza dayalı-dusunmeye dayalı vs.....)[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
al abi benim şu an oynattığım grup her dakka power play istiyo ben ne yapiim iki kişi var rp yapabilen onlara da yaptırtmıyo dier kişiler.sonra oyun sonrası tartışıolar falan bıktım yaa
adam dwarven urgrosh neden two weapon'a giriyo ben daha rahat kullanırım diye bneimle 45 dakka tartıştı.sonuç mu?
adamı dövdüm :)
×
  • Yeni Oluştur...