Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İyi Game Masterın 100 özelliği


Grudge

Öne çıkan mesajlar

Wizards forumlarında buna benzer bişeyler vardı.
bakalım bizim iyi GM kavramımız neymiş. neyse efem başlıyoruz...

1- Oyuncuları ve oyunu kontrol altında tutmalı. RP yapılacak yerde RP, geyik yapılacak yerde geyik yapılmasını sağlamalı ve hiçbirinin pohunu çıkarmamalı...

2- Egoist olmamalı. Oyuncuların karakterleri gerçek olmasa da o karakterleri oynatan oyuncuların birer kişi olduğunu unutmamalı.

3- Her zaman her duruma hazırlıklı olmalı. Gerekirse bütün campaign fikrini kaldırıp çöpe atabilmeli, oyunculara uyum sağlayabilmeli...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5. Gerektiği zaman sadist olmasını bilmeli gerektiği zaman ise oyuncuların başarısını kabul etmeli.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8- (ki bence en önemlisi) Her zaman herşeye hazırlıklı olmalı, asla tıkanmamalı, oyuncuları atmosferden uzaklaştıracak, oyunu bozacak en ufak bir davranışta bulunmamalı ve bunlara izin vermemeli. Bu yüzden campaign'ini en ufak ayrıntısına kadar önceden planlamış olmalı... Bu da azim ve sabır gerektirir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10-Onadığı oyundan önce kendi zevk almabilmeli
11-Tasvir yeteneği kuvvetli olmalı
12-Oyuncuları ve kendini bir rakip değil bir bütünün parçaları olarak görmeli.
13-Karizmatik ve bilgili olmalı[hline]Thief of Paticik

[Bu mesaj KARAMURAT tarafından 23 May 2003 17:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15. Campaigni yada devamını hazırlamadıysa kendisi kafasından bişeyler atmaya çalışmamalı adam gibi söylemeli.

16. Asla ve asla kitapları, zarları ve herhangibi bir malzemeyi unutmamalı.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche


[Bu mesaj Ardeth tarafından 23 May 2003 17:24 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

18- Iıh kesinlikle duaçlama yapmamalı çünkü bir süre sonra saçmalığa varırı. Oturup önceden inceden inceye eliyip dokumalı oyunu asla küçük detaylar dışında hiç birşeyi kafasından atmamalı yoksa hem kendini oyunculara küçük düşürücü hemde onları oyundanda/dmden soğutucu hatalar yapabilir.[hline]''Eğer o her kimki canavarlarla savaşıyorsa dikkat etmelidir yoksa kendiside bir canavara dönüşebilir. Ve eğer o kişi karanlığın derinliklerine uzun süre bakarsa; karanlık onun kalbinin içine yansır.'' - Friedrich Nietzsche

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Deep-Night, 23 May 2003 15:36 tarihinde demiş ki:
4- Sadece savas degil rp ye de onem vermeli.[hline]deep.


değiştirme talebinde bulunuyorum; savaştan daha çok rp ye onem vermelı savassız bır masaustu olur ama rp olas...

fizbana de kesınlıkle kaıtlıyorum ama cay pasta kek fln olan versıyonuna.. (kahve sevmem)[hline]Wisdom, clear my eyes.
Honor, guide my step.
Passion, fire my heart.
Darkness, hide my fear.
Life, be my shield.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-tipi düzgün olmalı.....
çok ciddiyim yüzüne bakarak oynamazsam oynayamam.......
-sesini mimiklerini iyi ayarlayabilmeli
-her aksiyonu anlatmalı
mesela bizim dm bigün şöyle bişey yapmıştı kalkıp dövüyodum az kaldı

ben:abi magic missile atıyorum
dm:*zar atar*
dm:evet sende kaan
ben:abi benim missile ne oldu?
dm:gittiii
ben:nereye
dm:adama vurdu yani
ben:e söylemedin!!!
dm:ya uf işte.......
ben:LAHÖÖÖÖÖÖÖÖYT!!!!!!

şeklinde delirmiştim neyse başka aklıma gelen söylenenlerin dışında....hah mümkünse bi cübbesi olmalı böyle güzel oluyo onunla anlatırsa...

-bütün skilleri kullandırtmalı
-zarı adam gibi atmalı
sallayıp atmalı ya böyle elinden bırakanlar var deli oluyorum
-bence zarı saklamamalı orta yere atmalı
adilik yapıcağından değil.......bilmiyorum daha güzel oluyo
-kessinlikle savaşlarda oyunu dondurmamalı seri oynatmalı.[hline]karpuz, 30 April 2003 11:46 tarihinde demiş ki:
abi aşmış bişey o cici bebe
-------------------------------------------
Bu aralar ordunuzun arttığını görüyorsanız bilinki ben imzalarda gördüğüm her linke tıklıyorum.E bi zahmet artık
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

peki tartış bakalım.

olay grubun birbirine düşmesi üzerine kuruluysa eywallah. ama eğer grup "dümyayı kurtarma" üzerine çalışmalar yapıyosa ve grubun good wizardı ile paladini birbirine girmişse bi sakatlık vardır. artık paladinde midir, wizardda mıdır yoksa DM de midir orasını bilemem...

ps:şu ana kadar numaralı bişey yazmamış olman da gözümden kaçmadı bu arada...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ordakı tartısma oyuncuların oyuna yakısır bır konsantrasyon ıcınde olmadıgı anlamına gelır bence.Numara yazma olayınıda.....ıyı DM anlayısının kurallar genelınde olacagına ınanmamamdır benım ıcın ıyı DM ın bıkac bellı baslı felsefesı,ozellıgı,davranısı falan vardır bu bence tabı ama genede olmazsa olmaz bı kural one sureyım senın guzel hatırına....
35-Grubuna gore oyun oynatmalıdır(savasa dayalı-gaza dayalı-dusunmeye dayalı vs.....)[hline]A little less conversation a little more action please
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

al abi benim şu an oynattığım grup her dakka power play istiyo ben ne yapiim iki kişi var rp yapabilen onlara da yaptırtmıyo dier kişiler.sonra oyun sonrası tartışıolar falan bıktım yaa
adam dwarven urgrosh neden two weapon'a giriyo ben daha rahat kullanırım diye bneimle 45 dakka tartıştı.sonuç mu?
adamı dövdüm :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...