Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

World of Evecraft


TambourineMan

Öne çıkan mesajlar

Bu konuyu aslında eve online bölümünde açacaktım ama makalede WoW baz alındığı için buraya linkini veriyorum.

makalede temel olarak "eğer WoW aynı grafiklerle aynı oynanış biçimiyle eve online mantığında bir oyun olsaydı belki uzun soluklu ve mükemmel bir mmorpg olabilirdi" den bahseden ilginç bir yazı. Söz konusu yazıda eve online wow dan iyidir ya da kötüdür gibi bir karşılaştırma yapılmamış bunuda not olarak belirtiyim.

http://www.rockpapershotgun.com/?p=453
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi budur işte. Az önce arkadaşımla böle bir muhabbet ediyorduk. Tam düşüncelerimi yazmış. Benim de hayalimdeki MMORPG budur. Eve'in o sırf playerlara dayandırılmış, ekonomik ve politik olayları, böle no lifer olup 2 günde level 70 olmayı engelleyen, zamanla skill train edilme olayı, ve levelların olmaması. harbi beni çok etkilemişti. Sırf bu yüzden EVE'e başlamayı düşündüm. Ama TF2 saolsun engelledi =) Ama böle bir sistemin Warcraft dünyasında geçtiini veya o tarz bi dünyada, o gameplayi, o interface ile . resmen rüya gibi bir oyun olurdu. Keşke bunu bir şirket yapsa. Blizzard la EVE Online birleşip yapsın şöel bir oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fikir güzel, yazı da güzel ama eleman kendisi de söylemiş böyle bir oyun wow kadar tutmazdı çünkü fazla karmaşık. Wowun eleştirdiğimiz yönleri aslında oyunun kolay oynanabilirliğinin bir parçası. Easy to learn, hard to master olayını güzel kotarmış blizz.

Wow mükemmelden çok uzak olsa da uzun soluklu bir mmorpg. Misal WAR da aynı yolda ilerliyor, tek büyük farkı end game in pve değil pvp tabanlı olması. Darkfall gibi UO + Shadowbane i birleştirip bide arathi basin mantığında world pvp yaparsanız al sana World of Evecraft, ama mmoların şu anki müşteri kitlesi bu kadar karmaşık bir oyuna oynamayacak insanlar. Zenimax online yada carbine gibi sağlam yapımcıların kurduğu şirketler bile progamerlar için değil pazar için ideal olan oyunu yapacaklardır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Suddenly, with some rather different design principles, the traditional fantasy MMO starts to look a little more like a palpable, real world. No longer is there level 35 cake you cant eat because you are only level 30 (which must be one of the weirdest things in WoW)



hehe olay budur.Üzerinde çok düşünülmüş bir yazı katılmamak elde değil.

[ Mesaj 23 Ekim 2007, Salı - 17:14 tarihinde, ses tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

insan orda yazanları düşününce lvl olmazsa adam nasıl genç karakterlerle yaşlıları aynı işi yaptırcak sorusunu akla getiriyor. bu şekilde olursa yine yaşlı karakterler yaşlı karakterlerle takılır tecrübesi olanlarla grup kurar zaten üst baştan anlaşılır nasıl bi oyuncu olduğu bunu nasıl aşarlar anlayaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
This means that if an experienced character is going out to kill a tough dragon then younger, weaker characters can still tag along to help. He might "LFG" and settle for a couple of younger healers instead of one older, richer one with good kit. Because there are no levels for characters, there are no levels for monsters, they are simply tougher, or weaker. Tougher challenges require teamwork.


[ Mesaj 23 Ekim 2007, Salı - 17:15 tarihinde, ses tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her zaman derim lvl kasmak berbat bişey lvl nedir abi uo gibi skill koysalar ölecekler. uo bence gelmiş geçmiş en iyi mmorpg dir çünkü playerı kısıtlamıyor 700 capine istediğini sokuyosun budur abi olay çeşitlilik yani wow gibi oyunlara bu serbestliği koysalar herşey muhteşem olucak.

[ Mesaj 23 Ekim 2007, Salı - 18:13 tarihinde, Luriel tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Luriel said:
her zaman derim lvl kasmak berbat bişey lvl nedir abi uo gibi skill koysalar ölecekler. uo bence gelmiş geçmiş en iyi mmorpg dir çünkü playerı kısıtlamıyor 700 capine istediğini sokuyosun budur abi olay çeşitlilik yani wow gibi oyunlara bu serbestliği koysalar herşey muhteşem olucak.

[ Mesaj 23 Ekim 2007, Salı - 18:13 tarihinde, Luriel tarafından güncellenmiştir ]

uo sux ftw
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Luriel said:
iyiden demedim abi wowda iyi kötü demedim sadece playerları kısıtlıolar pve tabanlı oynıcak adamda skill capini ona göre dagatır pvp tabanlı oynıcak adam ona göre dagatır böylece hem player serbest kalır hemde tek düzelikten çıkar fikrim bu.


Zaten talent sistemi bunun için değil mi? Elma ile Armut olayı bu. WoW'un level sistemi zaten geçmişte Blizzard'ın yapmış olduğu diğer oyunlardan gelmektedir. Diablo, Diablo 2, Warcraft 3 (Hero Sistemi). Bu oyunlardan sonra Blizzard'ın level koymaksızın oyun yapması zor olurdu. Ayrıca WoW'un bana göre en kuvvetli olduğu nokta oyun içerisinde dönen en ufak olaylar için bile karmaşık formullerin olması. Agro hesaplamaları vs. Karakterini bilen herkes okulda gördüğünden daha fazla matematik formulünü ezberliyor.

Benim şahsi düşüncem ise Eve Online mantığında oynayamam ben. Bir kez kaptırdığımda gecenin körüne saat kurup bu skill şu saatte bitecek gibi bir mantık bana göre değil. PvP'de sevmediğimden WoW benim mmo ihtiyaçlarımı karşılama konusunda piyadaki en iyi oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

World of Evecraft çok güzel olurdu ama 2 farklı sistemi birleştirmek gerçekten zor belkide imkansız çünkü yapı taşları ve oyuncu kitleleri tamamen farklı.

Her iki siteminde(skill-level) kendine göre iyi ve kötü özellikleri var.
Skill sistemi oyuncuya daha çok olanak sağlerken oynanabilirliği zorlaştıran bi faktör, yani wow gibi oyunlardaki easy play mantığını ortadan kaldırıyor ve hardcore player olayı karşımıza çıkıyor: skilleri çok düşük seviyede olan iyi bir playerın bütün skilleri full bir oyuncuyu öldürebilmesi gibi(aynısı pve içinde geçerli sadece taktiksel bir oyunla çok güçlü bi yaratığı öldürebilmek vs...).
Genelde mmorpg forumları takip edenler fark etmişlerdir skill sistemini istiyen oyuncular gerçekçi, zor ve oyuncular arası etkileşime önem veren tiplerdir (örnegin eski uo oyuncuları gibi: world pvp & loot & ev sistemi & craft bazlı ekonomi & oyuncuların kontrolünde bir dünya vs ... ).
Level sistemine değinirsek, bence pve seven oyuncular için en iyi sistem ama aynı zamanda pvp yi de çok kısıtlıyan bir faktör ve genelde item üzerinede kurulu olması olayın içine edebiliyor, tabiki de bazı istisnalar var ve olucaktır( DAoC gerçekten güzel bir istisnadır ve bunun sebebi pve bazlı olmamasıdır). Ayrıca level sistemi mükkemmel bir sistem olsaydı SWG bu halde olmazdı şimdi...
Demek istediğim mükkemmel mmorpg ne pve ne de pvp üstüne kurulu olmalı, tamamen karakter üzerine kurulu olmalıdırki her oyuncu istediği her tipteki karakterle oynıyabilsin. Ve ne yazık ki bu sisteme en yakın oyunlar hep skill bazlı oyunlardır.
Son olarak eklemek istediğim birşey var WoW ne kadar severek oynasamda ( bir mmo dan isteiklerimin hepsini vermesede) şimdilik piyasadaki en iyi oyun olabilir, ama oyuncularının yaş ortalamasının 14.8 olmasının nedeni düşünmek lazım. Bazen WoW oynarken nedense singleplayer bir oyundaymışım gibi hissediyorum:S
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

talant tree ile skilli nasıl karşılaştırabilrisin ki ben onu anlayamadım wowda magesen magesindir skill based oyunda pure mage olmak zorunda değilsin ki mesela ben capimi istedigim gibi doldururum kendime göre fantastik bişey denerim baktım olmadı başka bişey denerim zaten oyunu zevkli kılan bu deneme yanılmalardır. yaparsın gidersin pvpye dayağı yersin olmuyo der deiştirirsin item bulursun deiştirirsin. demek istediğim ben kısıtlanmayı sevmiyorum uoda da sevdiğim nokta oydu o kadar serbest bi oyun ki insan oynarken şunu yapsam nasıl olur bunu yapsam nasıl olur diye düşünüyor ki bu da güzel bişey bence. o kadar süre wow oynadım ama belli bi süreden zevk almadım açıkçası çünkü oyun bi noktadan sonra iş gibi birşey oluyor hayatını kısıtlıyor arkadaşınla buluşucaksın ya o sana raid var gelemem dio ya sen raid var gidemem diyosun haftanın 4-5 günü akşamları bilgisayar başında olman lazım yoksa itemların rezil kalıyor o açıdan bile insanı kısıtlıyor. Sadece online timeına değil yeteneginede bakan oyun istiyoruz!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eve de oynadım ama sırf bir geminin bir parcasını kullanmak için ayları bulan absürd kasma süreleri, karakteri özgünleştirememe gibi nedenlerden sıkıldım. wow eğer swg deki gibi level değil skill based bir sistem kursa çok deli olurdu. Nitekim swg dede tabi salak cu ve nge oncesi durum böyleydi, sizi farklı yapan leveliniz değil, seçtiğiniz aldığınız skillerdi. Wlock olarak isterseniz tremor totem dikebildiğinizi ya da flash heal atabildiğinizi. Savas ustune de kurulu değildi üstelik sırf cantina larda dans edip müzik oynayıp eline daha silah geçmemiş bi dolu insan vardı, craft sistemi deli idi, şimdi herkesin yaptığı health potion aynı etkiye sahip orada onu oluşturan malzemelerin kalitesi, craft ederken kullandığın ekipmaların niteliği vs gibi faktörlerle belirlenirdi. Kendi evinizi uzay geminizi alır içine halı döşer, resim yapar onu evin duvarına asar, koltuk yapar onun üstüne otururdunuz. Eğer bunların bırakın skill based kısmını craft kısmı ya da ev bark kısmı gelse bile wow uçuk bir oyun olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...