Redogski Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 benim anlamadığım otomatik viteslerin niye hızlanması daha uzun sürüyor? eski otomatiklerde anlarım hani eskidir dandiktir flnda.yeni nesil otomatiklerde niye? örneğin 2007 civic hb ele alırsak manuel olanın 0-100ü 9.9 sn.ama otomatik olanın 10.9 sn bu farkı yaratan ne? (evet dün yatarken aklımda bu soru belirdi birden cevabını aradım ama bulamadım:D)
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 vitesi devreye sokması uzun sürüyo manuele göre, ondan. ferrari vites kutusu olsa o zaman görürüm :D
Redogski Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 vitesi devreye sokması derken?
ginaly Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 insan elinden daha yavaş yani (:
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 sonucta otomatik vitesin amaci aractan araca degisir.. bazi arabalarda otomatik vites performansa yoneliktir ve cok hizli gecis yapabilme kapasitesine sahiptir. Bazi arabalarda performanstan ziyade dengeli gidis onemlidir, ona gore daha yumusak vites atar..
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 el ve ayağından :D kavramayı bırakıp diğer dişliye geçip tekrar kavraması daha uzun sürüyo.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 firmanın becerisine ve arabanın karakterine göre golf gti dsg alırsan mesela manuelinden 0.1 saniye daha hızlı diye yazıyo özelliklerinde 0-100 ü, ama misal pejo veya civicte performans aramicaksın otomatikte
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Selam, Teknoloji var, The Teknoloji var. Saygılar.
Redogski Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 yani ben otomatik kullanıyorum.değişimi bana hızlıymış gibi geliyo.neyse anladım ben eshin attığı postla olayı :D
Baluu Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 tabi bir de yari otomatikler var, hastasiyimdir. : )
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 patinaj cekmeyen araba işe yaramaz aga! N de gaza basıp basıp sora D ye atmakla olmaz [ Mesaj 23 Ağustos 2007, Perşembe - 15:57 tarihinde, Sintisyzer tarafından güncellenmiştir ]
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Yapay zeka ve buna bağlı olarak yazılımın da etkisi var. Bir aracın şanzımanı daha ekonomik olmaya programlanmışsa daha düşük devirdeyken üst vitese geçer. Manuel kullanımda ise ekonomi mi yapmak istediğinizi veya agresif bi kullanım mı amaçladığınızı kendiniz seçersiniz. Çoğu otomatik şanzımanda spor modu olsa da, sonuçta yine kaç devirde vites atılacağı yazılımla sabittir. Tüketimin fazla olmasına sebep olarak benim aklıma arabanın sürekli gaz vermesi geliyor. Debriyaj olmadığı için park gibi manevralarda veya sıkışık trafikte arabanın ağır ağır yol alabilmesi için sürekli gaz veriyor. Vites D konumundayken ayağınız frende olsa da araba sürekli gitmeye çalışıyor hatta.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 evet de burda problem yuksek devirde vites atmaması degil, vitesi atma süresi ve torkun tekerleklere aktarım başarısı
Redogski Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 benim kullandığım otomatikte(diğerlerindede öyledir muhtamelen) gaza tamamen basarsan redline a gelmeden vites değiştirmiyor. kırmızı ışıkta veya beklerken frene basarsan ve araba d de ise vitesi sen n ye almasan bile o kendi kendini boşa alıyor senin dediğin gibi gitmek istemiyo yani :D
JsH Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Nasıl boşa alır ya? yok öyle birşey, yani olmaması lazım :) valla ilk defa duyuyorum bir otomatik vitesli arabanın kendini boşa almasını. Benim mantığıma göre öyle birşeyin mümkün değil, çünkü otomatik vitesite sen vitesi "N" konumuna getirmediğin sürece şansıman nasıl kendisini boşa alsın? Eğer teknik açıklaması varsa ve beni de bilgilendirirseniz, sevinirim. 5 yıldır otomatik vitesli araba kullanıyorum ve ilk defa böyle birşey duydum :)
Sly-One Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 sebebi otomatik viteste yapılan zamanlama optimizasyonu, "Nasıl daha az benzin yakarım?" sorusundan yola çıkılarak yapılır. Esh in dediği gibi bunları performans amaçlı yaptıkları zaman daha iyi performans elde etmek bile mümkün. Sonuçta vites kutusunu sen neye göre ayarladıysan o rpm de atıyor üst/alt vitese. Çabuk durabilme (dengeli yavaşlama) gibi faktörleri de katıyorlar bunları imal ederken.
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Otomatik viteslerde aralarında çeşitleniyor. Eğer araba Easytronic gibi elektrik debriyaj kontrollü (otomatikleştirilmiş manuel vites) ise arabada tork konvertörü olmadığı için gaza basmadıkça kendisi ilerlemez ve frene basınca da ilerlemeye çalışmaz. Benim kullandığım otomatik vitesli araçların tümü D konumundayken kendiliğinden gaz veriyordu ve frenden çeker çekmez gitmeye başlıyordu. Bunu yazılımla boşa atacak şekile çevirirlerse ayağınızı frenden çektiğinizde önce 1. vitese atması gerekir ki yaklaşık 1sn gibi bir zaman kaybıdır yeşil yandığında. O zaman kornaya kuvvet
Redogski Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2007 bildiğin boşa alıyo araba duruyosa ve drivedaysa.tabi vites hareket etmiyo:D.bide hem hissediyorum bunu hemde arabanın kitapçığındada öyle yazıyor.yeşil yandığındada 1 sn beklemiyo.bi vites atma süresi var tabiki ama 1sn nin çok altında bişey.böyle dikkatlice aramak lazım ama ben cevabımı aldım.artık rahat uyuyabilirim :D. çok sağolun :D
ivan Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 evt mesela yeni 911 turboların tiptronic s'i manual'den daha iyi
matama Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 hayir porsche de kesinlikle dogru degil ben triptonic bir porsche sahibi olarak diyebilirimki porschenin otomatik vites kutusu cok kotu zaten dikkat edin testleri falan hep duz vites porscheyle yapilir cunku porsche otomatik vites olayini beceremiyor. Zaten ingilterede falan herkes normal vites aliyor yalniz bu konuda acik ara tek kisi ferrari yok boyle birsey diyorum tem de deneme sansim oldu vitesi o kadar hizli atiorki anlamiyorsunuz
Fistan Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 o zaman ferrari alayım ben. teşekkürler.
h1v Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 otomatikte vtec nasıl açılıyo? nası oluyo annamadım bi türlü o mevzuyu:)
phoebe Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 vtec devirle bagımlı olarak acılıyor benım oorendıgım kadarı ıle..bırde aklıma gelmısken otomatıklerde bu sıstemın cok hızlı ve hıssettırmeden uygulandıgı yerlerde var mesela dsg sanzımanlı vw ler
ivan Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2007 matama bilmiyorum sendeki modeli ama ben sadece '997 911 Turbo' için konuşuyodum, Porsche verileri Manuel'e 0-100 3.9s / Tiptronic S'e 0-100 3.7 şeklinde açıklandı, bu da çoğu forumda tartışılmıştı hatta falan filan
matama Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2007 Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2007 lutfen tekrar bak cunku herkes ayni seyden sikayetci kimse memnun degil otomatiginden bugun dogus a gidicem gidince ozellikle sorucam :)
Öne çıkan mesajlar