Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Din bilimi üzerine konu


GERGE

Öne çıkan mesajlar

horacegoesskiing'in söylediği şeyden bahediyorum.
Sünni inancında belli başlı hadis yazarlarının yazdıkları "doğru" olarak kabul görülür. Bunlara inanmak Kur'an-ı Kerim'e inanmak kadar önemlidir. Cezası da Kur'an-ı Kerim'e inanmamakla aynıdır sünni inancında.
O yüzden bence "doğru değil bu" demeden önce müslüman birisi olarak dikkatli düşünün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla o başkalarının söylediklerini hadis olarak kabul etmeyi ilk defa duydum da. öyle bile olsa, peygamberlere inanmayan birilerinin peygamberlerin aleyhindeki hadislere direkt inanmalarını doğru bulmuyorum. herşey kolpa olabilir. ben de çok inançlı biri sayılmam ama düşüncem bu.
edit: ayrıca bilmemkimin söylediği sözlere inanmakla kuran'a inanmak aynı şeyler değildir, olmaması gerekir. biri direk allah'ın sözleri(inananlar için), diğeri ise normal insanların sözleri. sonuçta tüm insanlar günahkar olduğu için yalan söylemiş olabilirler gayet de. veya günümüze kadar yanlış gelmiş olabilir bu sözler.

[ Mesaj 19 Temmuz 2007, Perşembe - 21:16 tarihinde, taz tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sunnilikle ne alakası var şimdi? Kuran'da sen sen sen sunni olacaksın, sen sen sen şii olacaksın mı diyor? YOo aksine kuran'da ne sunnilik var, ne şiilik. O yüzden ben "hadisse doğru kabul etmek gerekir" fikrine karşıyım, karşı kalmayı da sürdüreceğim sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim inanmam yada inanmamam önemli değil.
Mantıksal önermeler gibi düşünün bunu.
Gerçek anlamda, saf anlamıyla sünni bir müslüman olmak = Kur'an-ı Kerim'de ve hadislerde bahsedilen her şeye sorgulamaksızın inanmak ve boyun eğmektir. İbadet de zaten boyun eğmek, kabul etmek anlamına gelir kelime anlamı olarak.
Eğer gerçek anlamda sünni müslüman olduğunuzu iddia ediyorsanız da dolayısıyla Muhammed'in Ayşe'yle 6 yaşında evlendiğini, 9 yaşında da cinsel münasebette olduğunu sorgulamadan kabul etmeniz, yine dolayısıyla da ilahiyata 9 yaşında bir kızla cinsel münasebet yaşayan birisi aracılığıyla ulaştığınızı kabul etmeniz demektir.
Ben kabul etmiyorum, kimse de kabul ettiremez diyorum işte. Kabul eden kendi bilir o ayrı, ancak en azından kıvırtılmasın konu, isteğim o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Determinizmin özgürlüğün zıttığı olduğu doğru ama ben determinizimi daha toplumsal bir etken olarak görüyorum. Genel olarak toplumları etkileyen. Bireysel olarak yorumlamaya zorlanıyorum biraz. Eğitimimiz ve çevremiz kararlarımızı belirlemekte büyük rol oynar bence ama özgür iradeyi yok edecek kadar da değil.

Toplumsal bir biliçsizlikden doğan determinizm toplumların bir toplum olarak bağımsız kararlar vermesini tam olarak engelleyebilir diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha horace'ın dediği de önemli şöyle ki,
Muhammed'in yaşadığı zamanlarda 6 yaşında, 9 yaşında kızlarla evlenmek ahlaki açıdan gayet normal bir şeydi. Muhammed'in bir sapıklığı yoktu yani, toplumunda gayet de normal karşılanan bir şeydi bu.
Sadece iyi-kötü, ahlâki düzlemlerinizi doğru kurun demeye çalışıyorum. Hele ki din iyi-kötüyü siyah-beyaz gibi ayıran bir kavramdır. Size şu anda sapıkça, iğrenççe gelebilecek bir şey o zamanlar kabul görüyor olabilir, bugün sapıkça gelen bir şey de yarın öbür gün normal kabul edilebilir yada tam tersi işte.
Ayrıca bunları sizin benden kat kat iyi bilmeniz gerekiyor. Şu topic'te müslümanlığına saygı duyacağım birisi varsa o da horace'tır. Çünkü biliyor ve kabul ediyor. Hoşuna gitmeyen, tartışılabilecek, gölge düşürecek kısımları inkâr edip hoşuna gidenleri öne çıkarmıyor. Bütünüyle ele alıyor, inanıyor ve kabul ediyor. İbadetin de öyle olması lazım zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

durum gercektir değildir ben orasını bilmem ama, horace da antimodes da gerrcek olduğunu o hadislerin söylüyorsa (kaynağa baktım hadisin ingilizcesini aramaya üşendim sözlükte üşendim kontrol etmeye citation'ında) doğrudur diye kabul ediyorum.


Lakin şöle bi durum varki 2008 deki dunyayla anlayışla ayşe dokuz yaşındaykenki dünya aynı değil.

Gecenlerde Gılgamış destanında kadınların aşağlanığı ileri sürülmüştü bazı feministler tarafıdnan ve artık basılmaması yasaklanması istenmişti, anaerkil toplumdan gelen gılmamış destanında bizim feministler "aşağalanıyor" diye kabul ederken kadıları, aslında gılgamış destanın ruh hali kadını öven yücelten bir haldedir.

anlayış farklı kültür farklı hatta bin yıl farklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayrıca determinizm sadece topluma ve insana dayatılacak bir şey değil. Bütün evrene dayatılabilecek bir şey. İnsan ortaya çıkmadan çok daha önce de neden-sonuç vardı. Bu konuyla ilgileniyorsanız Laplace okumanızı öneririm. Laplace's demon muhabbeti vardır bir de. İşte bir gün bir entellektüel çıkacaktır, evrendeki tüm etkenleri hesaplayacaktır ve o anda bütün gelecek öğrenilecektir bla bla.
Bense sonsuz kölelik ve sonsuz özgürlük arasında kararsız kalmış bir insanım. Sanırım varoluşçu kanı var hafif damarlarımda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

antimodes abi gene yanlış yapıyorsun. tamam 1000 sene önce farklıymış o zaman acayip gelmiyormuş insanlara orası tamam. olmuş veya olmamış. şu an kimse bunun %100 garantisini veremez. ama şimdi gelip de bu topicte sadece horace müslüman diğerleri neye inandığını bilmiyor vs. tarzı laflar edersen diğerleri gücenir. herkesin kendine göre düşüncesi var bilgisi var. kimse boş değil. insanlar arasında bu şekilde ayrım yapmayalım pls.

edit: ulan çok hızlı yazıyosunuz :D determinizmi ben de tüm evren olarak ele alıyorum ve atomlardan başka bir şeyden oluşmadığımızı düşünerek, herşeyin neden-sonuç ilişkisi içinde yürüdüğünü, herşeyin bu yüzden meydana geldiğini (inandığımız dinleri bile biz seçmiyoruz) düşünüyorum. kadercilikle benziyor demi biraz :)

[ Mesaj 19 Temmuz 2007, Perşembe - 21:29 tarihinde, taz tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Eklemem lazım;

Her ne kadar şu anda kabül etmesek de, döneminde dokuz yaşında o kız, daha olmaz diye bir kavram yoktu.

Kızlar genelde daha çocukken evlendirilir ve kızın adet görmesi ile birlikte evlilik Antimodes'in dediği gibi consummate edilirdi. Tamamen doğal karşılarlardı bunu. Özellikle soylu aileler arasında yaygın bir olaydı. Yani Muhammed'in de (benim peygamberim olmadığı için hazreti demiyorum - saygısızlığımdan değil, sadece o tip bir şey hissetmediğim için) bunu yapmış olması ve tamamen normal karşılanmış olması(ki aynı davranış Buhara döneminde de vardır) büyük ihtimalle doğru. Yine de günümüzün moralleriyle yargılamamalıyız.

Ama İslamiyetin tanrısı neden bunu düzeltmedi diye sorabiliriz ahlakçı yaklaşıp.

edit: ben yazana kadar herkes yazmış.

[ Mesaj 19 Temmuz 2007, Perşembe - 21:32 tarihinde, GERGE tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam da kendi dininizi icat ediyorsunuz bir şeyi savunmaya çalışırken bu da çok yanlış.
Aslında benden daha günahkar oluyorsunuz eğer müslümanlık doğruysa.
Çünkü dinin belli başlı prensipleri vardır. Her ne kadar din farklı şekillerde yorumlanabilecek bir şey olsa dahi bir yere kadar, dini değiştirmeye, kendinize göre hoşunuza gitmeyen yerleri kabul etmemeye başladığınız anda siz müslümanlığa inancınızı kaybetmekle kalmayıp, müslümanlığı yanlış yansıtarak daha da büyük günaha girmiş oluyorsunuz.
Elinizdeki çocuk oyuncağı yada play-do hamuru değil. İslam dediğiniz inançta referans alacağınız şeyler Kur'an-ı Kerim ve hadislerdir. Kafanıza göre bir şeyleri ekleyemez, bir şeyleri çıkaramazsınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aıkcası birde öle bir durum var,

yani bir musliman cejeteryan olup, kurban kesmemeye karar verebilir bunun karşısında cezasını cekicektir cevabınıda günü gelince Tanrısına söler, derki "bence manasız sırf yemek iiçin hayvan öldürmek onların yaşamaya hakkı var ben o yuzden hep ot yedim hiç et yemedim bu fikri edindiğimden beri, cezasınıda biliyorum (veya görmezden geldim) böyle işte".

e kimsede böyle bir anlayışa karşı cıkamazki.

bu durum bahsi gecen insanı islamiyetin bütün koşullarını harfi harfine yerien getiren birinden daha az müsliman yapmaz bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

günümüzün din adamı geçinenleri (zekeriya beyaz, yaşar nuri öztürk vs.) de yapıyor bunları (edit: dinde değişiklik yapıyorlar). ben bu adamların müslüman olduklarına inanmıyorum.

[ Mesaj 19 Temmuz 2007, Perşembe - 21:34 tarihinde, taz tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

antimodes bide "benden daha günahkar oluyorsun" durumu var, dunyanın en pis en iğrenc en boktan insanı müsliman olabilir, dinin bütün kurallarını ciğnemiştir ana içinde islam inancı vardır.

bir dinin mensubu olmak bütün krualalrını yerien getirmeyi gerektirmiyebilir örnek olarak verdiğiniz müslimanlıkta "kurallara uymazsan günaha girersin" diye gecer bir sürü kural, belli başlı şeyler vardır tabiki allaha inanmak, kitaba inanmak... (hepsini bilmiyorum cok duzgun uydırmıyım) gibi bünların içindeki peygamberlere inanmak şartına bir müsliman bakıp "tamam peygamberler varda, isa neden sol yanağınıda cevirmişki? onun yerine yapma deseymiş" diyebilir bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayrıca niye müslüman olmayan ben bir anda islamiyet dersi verir oldum onu da anlayamadım.
Sizin müslüman olduğunu söyleyen insanlar olarak bana ders veriyor olmanız lazım oysa ki.
Ayrıca Cuce dediklerinde haklısın da şöyle bir şey var müslümanlıkta, bir şeyin günah olduğunu bilip, kabul edip sonra bile bile onu yapmak hafif bir günah olsa da, müslüman olduğunu söylerken kur'anda yada hadislerde bahsi geçen bir şeyi inkâr etmek dini inkâr etmeye yakın ve çok büyük bir günah, çünkü söylediğiniz şeylerden başkaları da dini yanlış anlayıp o günahı işleyebilir, o da kul hakkı yemeye girer ve en büyük günahlardan işte.
Yoksa dediğinde haklısın içki günah ama içiyorum diyen adamınki çok büyük bir günah değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet işte Cuce'ciğim de, müslümanlığa göre ben inançsızım o yüzden en büyük günahlardan birindeyim.
Ancak eğer onlar mesela kur'anda alkol kullanmak günahtır yazıyorken alkol günah değildir derlerse, kitapla çelişen iddialarda bulunup bu islam derlerse benden de büyük günaha giriyorlar çünkü başkalarının da inançlarını tehlikeye atıyorlar kendi inançları yok olmuşken üstüne üstlük.
Dolayısıyla dikkat edin diyorum "hadislere inanmıyom ki ben, çok saçma, muhammed yapmaz öyle şey" demeden önce, inancınız varsa risk ettiğiniz şeylerin de farkında olun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Antimodes52
üye [şikayet et]
§ 19 Temmuz 2007, Perşembe - 20:45 [ özel msj ]
Tabii efendim, bekleyiniz hemen çıkarayım ayetleri.
Yanlız katılmadığım bir nokta var, o da Muhammed 9 yaşında bir kızla beraber oluyorsa inanan insanın da bunu bilmeye hakkı vardır, ona göre inanmamaya hakkı vardır. Yorum katmadan gerçeği açıklamakta da saygısızlık yoktur. Ben şu şeyleri bulayım.


sana yardımcı olayım. bende turan dursun'un "tabu can çekişiyor- din bu" adlı kitabı var. alakalı olanlar okusun derim.
orda bu muhammed ayşe mevzusunun ayeti şöyle geçiyor. yazarın alıntıladığı kaynakla birlikte aynen yazıyorum.

(bkz: buhari,e's-sahih, Kitabu Menakıbi'l- Ensar/44; Tecrid, hadis no: 1533; Müslim, e's-Sahih, Kitabu'n- Nikah/69, hadis no:1422.)

hadi bulun hadisleri, orijinalinden(varsa tabii) okuyup yorumlayın gençler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten müslümanlığa göre Allah'ın merhameti çoook çok büyüktür. Yani iyilik taşıyan bir insansanız öyle iki kadeh şarap içtiniz diye cehennemin dibinde cayır cayır korlar içinde geberip gideceksiniz diye bir şey yok.
Yani Cuce'nin dediği doğru.
Ancak işte ibadet çok önemli islamiyette. Ne deniyorsa ona inanmanız bekleniyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...