Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

4200 motor lpg ne kadar yakar?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bende onu diyom yahu.jiplerde dizel saçma geliyo bana.çünkü jiplerde max güç istenir genelde.
gerçi x5 cayanne fln jip diye geçmiyo tabi suv onlar:P.
binek araçtada spor arabalara dizel saçma.harbi 6 serisine dizel geliyosa büyük saçmalık...
Mesaj tarihi:
DÜNYADA LPG NİN OTO YAKITI OLARAK KULLANIMI

Dünya'da LPG donanımlı en fazla araç 7.500.000 adetle İtalya'da bulunmaktadır. İtalya'da hava kirliliğinin yoğun olduğu zamanlarda uygulanan ve iki günde bir trafiğe çıkma kısıtlamasının yürürlülükte olduğu 18 bölgede LPG ile işleyen araçlar bu uygulama haricinde tutulmaktaydı. Ayrıca araçlar LPG yakıtı için techiz tarihinden itibaren 3 yıl boyunca araç vergisinden muhaf tutulmaktadır. Lpg'li araç sayısı bakımından ikinci sırada yer alan Hollanda'da LPG kullanımı 1955 senesinden beri teşvik edilmektedir ve Doğal
Gaz'ın rekabetine rağmen Hollanda bugün Avrupa'nın ikinci büyük pazarıdır. 2000 adetle en fazla LPG yakıt istasyonunun bulunduğu ülkedir. Belçika 'sıfır' vergilendirme ile LPG'den en düşük vergi alınan ülkedir. Bugün Belçika'da LPG fiyatı dizel yakıttan 2 defa ve benzinden ise 3 defa daha ucuzdur. 1993 senesinden beri LPG ile çalışan araç sayıları yılda % 5 oranında artmaktadır.
Önümüzdeki senelerde LPG talebinin yılda % 30 oranında artması beklenen Fransa araç başına en yoğun LPG yakıt istasyonuna sahip ülkedir. LPG üretiminin 35 kat arttığı Polonya ise tüketimin son 3 senede en çok artış kaydettiği ülke konumundadır.


ÜLKELERE GÖRE LPG OTO YAKITI TÜKETİM
İtalya 4.621.500 TON
Polonya 2.925.000 TON
Hollanda 963.300 TON
Belçika 195.000 TON
Fransa 175.500 TON
Çek cumhuriyeti 66.300 TON
Almanya 31.200 TON
Danimarka 3.900 TON

ÜLKELERE GÖRE LPG KULLANAN ARAÇ SAYISI
ABD 9.000.000
İtalya 7.500.000
Hollanda 5.400.000
Japonya 4.500.000
Mexika 2.400.000
Türkiye 2.000.000
Avusturalya 2.000.000
Güney Kore 1.600.000
Rusya 1.500.000
Kanada 1.000.000
Yeni Zelenda 800.000
Taylant 750.000
Endonezya 500.000
Cezayir 350.000
Diğerleri 6.000.000

[ Mesaj 03 Temmuz 2007, Salı - 02:56 tarihinde, Fistan tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Redogski, max güç istenir diye benzinli olmaz ki arazi araçları?
max tork > dizel araçlar
örnek traktör sdfs.
55 beygir bi traktör 1001 beygir bugattiyi götünde sürükler.
Mesaj tarihi:
evet özellikle dizel olursa daha iyi olur arazi aracı, torku yüksektir, suya daha rahat girilir falan... Ayrıca Diablo sorun da tam olarak orda. Jip görünümlü, üretimi acaip masraflı devasa araçlar yapıyolar, ama arazide bişeye yaramıyo. Ya da yarasa da senin gibi düşünüyolar. Çünkü alet gaza bastığında uçup gidiyo lamborghini falan gibi :D o nedenle yolda kullanmak için alıyolar. Bi de büyük olan bişey statü simgesi haline geliyo tabii bu da var... Ama Cayenne'in arazi kabiliyetini sorgulamış biri yukarda, bi araştırsın bakim neler yapabiliyomuş o Cayenne... Asfalt lastiğiyle traktörün geçemediği yerlerden geçiyo be alet... Ama X5 dedin mi orda yalan oluyo olay :P

ulen bi de arada siteme bakın allahsızlar bunların çoğu yazıyo orda da :D löl
Mesaj tarihi:
Selam,

Turkish LPG montajları dolu piyasada ve bunlar kaza olmasa dahi tehlikeliler.

Ama adam gibi markadan, adam gibi montaj yaptırırsan sorun çıkmaz.

Herkes LPG taktıracağına daha ekonomik araca geç diyor. Peki soruyorum; 97 model A4 1.8T quattro LPG'li aracımın verdiği zevki ve konforu bana aynı ekonomide verecek hangi araçlar var? Mevcut konforu, performanstaki -%5'lik bir değişimle ve ekonomideki -%40-45'lik bir değişimle sağlayabiliyorsam ve bunu yaparken de çevreyi daha az kirletiyorsam bunu neden yapmayayım :)

Daha diesel otomobilden nasıl köşe bucak kaçtığımız o yılları ne çabuk unuttunuz. Herkes burun kıvırıp, yüzüne bakmıyor, bakımı pahalı diyip kurtuluyordu. Çok fazla geriye gitmeye gerek yok zamanda. Peki ya şimdi? Mini sınıfta bie araçların diesel olanları var ve tavsiyelerde diesel ön planda. Şimdi ise burun kıvırılıp aşağlanan LPG. Yarın ne olacak kim bilebilir :))

İşte İngiltere'den bir uygulamacı ve yaptıkları:
http://www.go-lpg.co.uk/index.html

Bu da LPG dönüşümlü bir Audi S8 videosu :) İzlemişsinizdir kesin ama yine de vereyim:
http://youtube.com/watch?v=L-SpRI2vgqs&mode=related&search=

Saygılar.
Mesaj tarihi:
said:
Önümüzdeki senelerde LPG talebinin yılda % 30 oranında artması beklenen Fransa araç başına en yoğun LPG yakıt istasyonuna sahip ülkedir.

fistan yazıyı nerden aldın bilmiyorum ama benim fransada gördüğüm araçların %85i dizeldi.özellikle dikkat ettim buna ne tip yakıt kullanıyorlar diye.
offroad araçlarında çok büyük hacimli motor kulanıldığından hem hp fazla olur yanında tork da fazla olur.torku fazla olan arabada düşük devirde araba çok daha fazla güç üretir.ama yüksek devire geçildiğinde benzinli araç çok daha fazla güç üretir.
benim bildiğim böyle.yanlışsam düzeltin lütfen?

bide bi amcam biyerde şöyle demiş

said:
Shaft power is the product of shaft speed and torque, and the speed and torque can be altered proportionally using gears. If we want to apply a lot of torque to a quickly spinning shaft, we need a lot of power. The more power the better. However, the power must be accessible from all vehicle speeds, which can only be accomplished by producing a lot of torque throughout the rev range, or by having a lot of transmission gears. It is this fact that has spawned phrases like "Torque is King", or "Horsepower sells cars, but torque wins races", which can be misleading. A torque on its own isn't useful in accelerating a vehicle, because it is not at rest; it is moving. Therefore, power is what matters. Cars are often described by their power-to-weight ratio, not their torque-to-weight ratio.
Mesaj tarihi:
para benim bildiğim lpg çok ucuz diye taktırılıyor.ama dizelde daha uzun yol gidiyor lpgye oranla.bu 2sini kıyasladığımızda dizel ve lpg atıyorum 800kmde aynı parayı harcıyor.ama dizel daha güçlü bi araba sağlıyor.
Mesaj tarihi:
said:
offroad araçlarında çok büyük hacimli motor kulanıldığından hem hp fazla olur yanında tork da fazla olur.torku fazla olan arabada düşük devirde araba çok daha fazla güç üretir.ama yüksek devire geçildiğinde benzinli araç çok daha fazla güç üretir.
benim bildiğim böyle.yanlışsam düzeltin lütfen?


hemen :)
tork motor hacmine o kadar bağlı değil. alakası var da, motorun tasarımı daha etkili. mesela dizel yakıtı yakma şekli farklı olduğu için ona göre geliştirilen teknik sonucunda o motordan elde edilen tork daha yüksek oluyo. bi de torku yüksek olan araba illa düşük devirde max torkunu üretmez. yine motor ve aktarma tasarımına bağlı bunlar...

gerçi demek istediğin sanki dizelde daha çok tork benzinlide ise daha çok beygir gücü elde edilebilir gibi geldi bi daha okuyunca ama neyse :P


edit: bişey daha italyada lpg muhabbeti kolpa abi :) neredeyse hiç bi firma fabrika üretimi lpg araç satmıyo (hyundai üreticekti erayı ama bakalım sadece kore için başta o da zate), ki dizel motor ve bu motora sahip araç bi sürü... Yani kim gidip o kadar gelişmiş dizel teknolojisi varken araba alıp lpg yaptırır ki? hadi yaptırdı, nüfusun önemli bir kısmının bunu istemesinin mantığı yok yani...

[ Mesaj 03 Temmuz 2007, Salı - 12:53 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
@redogski: Senin dedigin jip jenerasyonu 80ler 90larda kaldi. Simdi ise jiplerde off road kabiliyetleri sanki extra bir seymis gibi sunuluyor( bazi safkan offroad jipler haric)

Turkiyede jip alan insanlarin ( senin dedigin gibi daga tirmananlardan) tek tirmanmak istedikleri dag uludag dir. Baska sekilde de kullanmiyorlar.

jip dedigin sey azaldi SUV lar var.

Zaten dag tirmanma performansi isteyen insanlar jip almioki gidiyor 4*4 pickup aliyor daha ekonomik cunku


Bana acikcasi garip geliyor 120k euro verip sonrasinda lpg taktirmak.

Para nin dedigine katiliyorum. Arabadan feragat edip az ile yetinmektense lpg takilmasi mantikli.

Bu mantalite ile RR alip bende muhtemelen LPG taktirirdim ama kendi arabam olsa bile garip gelirdi :)

Lpg nin italya da cok oldugunu soylemisler bana olabilir gibi geldi
×
×
  • Yeni Oluştur...