Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yerli araba => Etox


aktiftablet

Öne çıkan mesajlar

Öyle deme para, müziğe dayanabilirsen yazmış abiler.
"Günümüz otomotiv sektörünün mühendislik tekniklerinin tümü bu projede kullanılmıştır."

Görünen o ki hava girişi yetersiz. Dur kalk trafikte hemen hararetin yükseldiğini hesaba katarsak ve biraz rüzgar alınca hararetin düştüğünü de eklersek, hava girişlerinin ne kadar önemli olduğunu anlarız. Gerçi bende miyendizim ama demekki abiler kadar günümüzün otomotiv sektörünün mühendislik tekniklerinin tümünü bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Şimdi biri yazılanları okusa şunu diyecek muhtemelen; 'Madem okadar biliyordunuz da siz neden bir tarafınızı kaldırıp birşeyler yapmadınız? Ama yapanlara da laf etmekten geri kalmıyorsunuz'

Aslında olay şöyle özetlenir; söyleye değil, söyletene bak!

Ayrodinamik unsurların hangilerini dikkat edildi? Günümüz teknolojisi akışkanlar mekaniğini resmen sömürürken, bu tasarımcı insanlar ne derece dokundular bu konuya? Tasarıma -bana göre tasarım değil ama- ne derece güvenlik unsurunu yansıttılar? Standart bir vites kutusu alıp hangi dişlilerle hangi gerekçeye göre değişikliğe gittiler? Hangi motoru alıp, ara sokaktaki tuningciden farklı bir uygulamaya tabi tuttular? Optikler tasarlanırken(yine aynı yakışmayan kelime) yol aydınlatmayla karşı yönden gelen sürücü ne derece düşünüldü?

Şahin'i Doğan'a çevirme operasyonu bile daha şerefli bence. En azından adamlar 'mühendislik kullandık' demiyorlar. Günümüz teknolojisi ve imkanlarında yapılan iş çok süper veya muazzam değil. Hava girişlerinin hali ortada. Şimdi bu hata işin ne derece ciddiyetle ele alındığının göstergesi bence. Bir de kendilerine Türk otomobil tarihinde yer aramıyorlar mı... takdir ediyorum.

Göstersinler yukardaki cümlelerdeki hatalarımı; 'ya adamlar yapmış ama benim öküzlüğüm neticesinde görememişim' diyip susayım.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya aerodinami konusu kasış iş aslında onu bi yere kadar es geçmekte fayda var bence.

ama tasarım bu kadar yalan olamaz ya. Hayır düzgün bi şekil oturtulur bişey yapılır. Ama heralde sadece maliyete bağlı kalarak yapılmış alet. Çünkü bu tür bi işe kalkışacek mantaliteye sahip insanların hepsinin 3 yaşından itibaren envai çeşit yere araba çizip durması lazım bence... :P E, aralarından bir iki tanesi de yetenekli olsa... diye düşünüyorum. Ama para yok ki böyle bişey olmuş eheh

İnceliyodum da, ortalama coupé yan camları var alette, kapıda 612 Scagliettiden çakma bi girintiyle araca stil katmışlar hesapta. geriye kalan herşey maliyetle şekillenmiş...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya aslına bakarsanız bu işin AR-GE maliyetlerinin çok yüksek olması sebebiyle Koç bile yerli otomobil üretmenin hayal ve imkansız olduğunu açık açık söylüyor. Rahmi Koç'ın ağzından bizzat duymuştum bunu zamanında.

Büyük firmalar bile artık kendi başlarına araştırma yapmaktansa maliyetleri düşürmek için birleşirken, Tamamen yerli üretim bi şasi vs yapmak pek mümkün değil. Adamlar onlarca yıllık araştırmanın sonucunda bugün otomobil üretebiliyorlar.

Bizde biraz daha yapıcı olalım diyoruz. Tasarımı biraz arak ama şimdiye kadar yerli araba ürettik diye meydana çıkıp, ingilizlerin garajlarında lego gibi yapabildiği arabaları gözümüze sokanlardan daha iyi göze daha fazla hitap ediyor.
bkz;


Onun dışında para'nın da dediği gibi hani demeyelim ama kaşınmışlar birazda günümüz mühendislik tekniklerinin tümünü kullandık tam işportacı lafı olmuş.

Birde ben şu yerli otomobil üretme gazına çok karşı çıkıyorum.
Şasi ürettik mi? Motor ürettik mi? Şanzıman ürettik mi?..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Egzotik spor otomobiller vardır, böyle her yerde göremeyeceğiniz ve sadece siparişle alınabilen. Bu adamlar gidip de şase tasarlamazlar ve üretim bantları kullanmazlar. Boru şase kullanır, bunu sac ile kapatır, güzelce sac/fiber karşımı gövdeyle giydirir, karizma far/stop grubu ile süsler. Motor konusunda da gider Ford, GM, VW veya BMW gibi markalardan motor alıp bunu aracına uygular. Yürüyen aksaam desen zaten piyasada ciddi mod yapanlar için mevcut olan alternatiflerden birini alır. Fren sistemi desen Brembo gibi sağlam bir kaç üretici mevcut. İç kaplama hayale ve yaratıcılığa kalmış.

Eğer izlememiş olan varsa Discovery'deki 'American HotRod' programını izlesin. Nasıl bir teknoloji ile araç üretildiğini bir görün. At ile deve değil sonuçta yapılan. Ortaya çıkan sonucun kalitesi ile yapılan iş tartılır. Siz 1 ay boyunca uğraşıp dandik birşeyi 'aha ben bunu azmettim ve yaptım' diye ortaya atlarsanız, kimse sizi takdir etmez. 1 yıl uğraşın ama neticesi Dünya genelinde takdir toplayacak şekilde olsun.

Koç gelsin ...mü yesin!!!! Yıllarca sanayici ve girişimci ayağına kuş serisini dayadı Türk halkına. Bir Allah'ın kulu da çıkıp trafik kazası neticesinde ölenlerin ardından sormadı; neden ABS yok? Neden Dünya standardında araç üretmiyorsun? Neden kapı içi koruma panelleri yok? Neden airbag kullanmıyorsun? Neden neden neden... FIAT zorlamasaydı şuan hala kuş serisini üretmeye niyetliydi hatta bir ara bunu basında da dile getirdi ama FIAT geri dönüş istemedi. Biz ona soru sormak yerine ödüller verdik ve el üstünde tuttuk. Madem sürücü hep hatalı, ilerde de hatalı olacaktır; neden Avrupadaki firmalar aktif/pasif güvenlik denen kavram üstüne çalışıyor? Onlar da umursamasın ve 'kardeşim aracın limitlerini aşmasaydın' desinler. Ama bir çaba harcıyorlar değil mi! Koç'un sarf ettiği cümleyi ciddiye almıyorum ben.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazdıklarında haklısın para. Fakat hep merak etmişmdir bende Hot Rod ların ne kadar güvenli olduğunu.

Sonuçta tamam dayıyor Ford Racing, HEMI 450bg lik motoru, brembo freni fln ama bunun dışında bi güvenlik önlemi yok. Aslında orada asıl nokta zaten eski araba ve kasa olarak 1950 model aracın standartları üzerine yapılıyor ama ne kadar güvenli ciddi manada bunu merak ediyorum. Sonuçta o yıllarda arabalar bukadar güçlü ve hızlı değildi. Öyle bi arabayla sokakta gezemezsin anca draglara fln katılırsın yada keyif amaçlı düşük süratte gezmek lazım 450bg lik arabayla :) Mazallah biyere girerse o direksiyon mili adamın beynine saplanır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güvenlik kabinleri yapmıyorlar genellikle zengin para babaları tarafından yaptırıldıkları için konfor ön planda. O ralli arabalarına inip binmek çok zor çünkü.

Dediğim gibi bi katlanan direksiyon mili, ne bileyim katlanan pedallar vs yok hiçbirinde.

Neyse KEtox dan şaşırmayalım konuyu :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para, koç 70lerin teknolojisindeki arabayı halen satıp milleti düdüklemek istiyo olabilir, ama o "tek başına sıfırdan otomobil yapma" muhabbetinde haklı. bütün firmalarda yatay çapraz alttan üstten nası ararsan entegrasyon var şu anda. zibidi fransız Peugeot ile BMW ortak motor yapıyo, BMW ile Mercedes ortak teknolojiler üretiyo falan... sen de biliyosundur. Bütün herkes bu şekilde çalışırken sen gidip sıfırdan ben yaparım ulan dersen bi de ülkede bu konuda ilksen işin bayağı bi zor olur.

Ama niye düzgün yapmadınız lan şu arabayııııııııııııııııı!!!!11!1 :P etox kovalasın sizi bea

edit sintisayzır bi de o alet nası desem tam bi öküz. o kadar tork sadece arka tekerlekten nası çıkar ulan! 200le giderken patinaja düşer allahbilir auehuh

[ Mesaj 16 Haziran 2007, Cumartesi - 21:01 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh edonis'den daha iyi gözüküyor(:
%100 türk sermaye ile araba yaptık heyo diyeceğimize %100 türk sermayeli olup, dünyada bir numara olacak araba parçalarını üreten bi şirkete sahip olsak daha hoş olmazmı?
dünyada süspansiyon denince insanların aklına türkler gelse daha iyi olmazmıydı?
ama parameciumun dediği gibi koç moç sömürdü bu ülkeyi yıllarca. 70 model bmwlerde abs varken türkiyedeki reno tslerin sağ dikiz aynaları yoktu.
bizdeki bu kafayla zor bu işler.
ondan sonra çıkarız işte ortaya yok etoxmuş yok erke dönergeciymiş bilmemne...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sıfırdan otomobil yapmanın ne olduğunu iyice belirlemek lazım bence. Sıfırdan otomobil yapmak 'civatasına kadar biz ürettik' demek değildir. Koç zamanında seri üretim kaliteli araç yapabilirdi ve o yolu seçmedi. Şimdi ise buna kalkışması aptallık olur, ama bu onun treni kaçırmadığı anlamına gelmez.

Fiber parçalar haricinde de birşeyler katsalar kendilerinden ve 'biz bunu yaptık' deseler daha iyi olur benim derdim. Kimseye senelik 150bin araç üret demiyorum. Ama şu 'türk işi' sıfatını silecek birşey olmalı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Edonis için tamamen el yapımı ibaresi kullanılıyor. Alüminyum gövde tamamen elde işlenmiş cümlesi beni oldukça düşündürdü. O kaporta parçalarının elde ve üstüne üstlük alüminyum gibi bir malzemeden yapıldığına inanmak oldukça güç. Tamam düz parçalarda AL tamam ama öyle parçalar var ki fiber olduğu konusunda oldukça büyük inanca sahibim. Şasenin nasıl el ile şekillendirildiğine girmiycem bile :) Tabi okuduklarıma göre yorum yapıyorum.

İsveçli egzotik spor otomobil yapan firma kimdi? Hani S8'in motorunu kullanıyorlardı. En belirgin olan esas özellikleri ise tamamen paslanmaz kullanarak aracı (şase, kaporta, yürüyen aksam,...) yapmaları.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...