Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Marmaray denizin altına iniyor


malik

Öne çıkan mesajlar

arkadaşlar işin bir de maddi yönü var japon bankalarından alınan kredilerle yapılıyor ve o bankalar lastik tekerlekli araçlar için yapılan tünellere fln kredi vermiyorlar [çevrecilik ayağına] neysee
bu tamamlandıktan sonra ya da tamamlanmasına yakın yeni bir alt geçiş daha yapılacak o da lastik tekerlekli araçlar için olacak ama onun finansmanıyla uğraşıyorlar onu çözerlerse o da olacak inş :)

neyse arkadaşlar bunlar evet pahalı yatırımlar ama ülkenin gelişimi için önemli işler adamlar taaaa nerden binecekler hiç inmeden aktarma maktarma vapurdu iett eydi dolmuştu taksiydi demeden boğazdan geçebilecekler

eski trenler kullanılmicak bu teknolojiye uygun yeni modeller alınacak proje kapsamında daha hızlı ve güvenli olacak :)+ tünellerde de yanlış hatırlamıyorsam her 100metrede bir yangın durumunda kaçış bağlantıları var tüneller arasında yani bu işi yapanlar ilk kez yapmıyor merak etmeyin + olayın akepe ile de pek bi alakası yok sanırım yani devlet olarak yapıyoruz bunu :)

nerden mi biliyorum?semineri vardı okulda oradan biliom :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karşıdan karşıya geçerken ne aktarması yahu? üsküdardan binip sirkecide ineceğiz işte. zaten benim işime gelmiyor da işine gelenlerin için de cok faydalı birşey olacagı söylenemez. vapurlar ve motorlar da üsküdar'dan o noktaya cok yakın yerlere geçiyorlar.

yani bu sistemin amacı eğer ulaşımı kolaylaştırmaksa, bu amac en fazla %10 iyi yönde etkiler. çünkü zaten yaya olarak karşıya geçişlerde sorun yok. önemli olan araç trafiği.

bir de o kadar plansız bir şekilde kazı yapılıyor ki üsküdar da. biryeri kazıyolar aşağıdan su borusu çıkıyo başka bi yeri kazıyolar dogalgaz borusu. altyapı olmadıgı için de şu anda meydan batmış durumda. deli gibi giden manyak otobusler ve yayalar aynı yolu kullanıyor. insanlar da arac trafigine dahil oldu yani üsküdar'da. kırmızı ışıkta araçlar beklerken yayalar da bekliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol.. o hesapla düşünecek olursak.. malatya'da yaşayan Kazım emmi'de illaki bu yoldan geçer hayatında bi kere (en azından nasıl olmuş yahu der öyle geçer.. çocuklarına anlatacak bir hikayesi olur köyüne dönünce) o şekilde işine yarar. Esas işe yaramaması "günlük kullanım" ile ilgili. Günlük trafik o yöne akmıyor ne yazık ki..

Ha bi de tarihi yarım ada olayı var.. o daha beter. sen o bölge ve civarına veriyorsun tüm trafiği. ilginç olacak elbet.

Misal şu an trafiğin toplanma noktalarına bir göz atalım (parantez içindeki değerlerden birincisi % olarak stres seviyemi gösterirken ikincisi orada bulunmama isteğimi gösterecek)

Mecidiyeköy (65,75)
Cevizlibağ (88,200!!)
Eminönü (80,90)

şekil yok ancak chart 1a olarak belirtebileceğim tabloda görüldüğü gibi tablo "Sebastiano del Piombo" isimli italyan ressama aittir.. Pardon.. Bu üç iğrenç, stres arttıran ve yaşam enerjinizi emen yerleri üstüste düşününce.. sapıttım birden.. ama şimdi iyiyim evet..

Kısaca berbat yerler bunlar.. keşmekeş hakim. ve bu sistem sonucu yarımada biraz daha yıpranıcak bence. Tarihi eserlere saygı ve bunu düşünme gibi bir meziyetimiz olmadığı ve bu gibi "zevk" gerektiren faaliyetlerle ilgilencek kısım biz Türklerin beyninde geri evrildiği ve küçülüp yok olduğu için düşünemedik bunları elbette. bir 10-15sene sonra "Upps.. pardon" diyebilirler.. (aynı cümleyi 3.köprüyü yaptıktan sonra da diyebilirler. 3. köprü ile ilgili de iki kelam etmek isterim.. bu proje gibi bana faydası olmayacak bir salakça bir iş daha)

Ha bi de Halkalı olayı var. Halkalıyı bilirseniz Ispartakule'yi de bilirsiniz herhal. Ispartakule etrafında halkalıya oranla çok daha fazla nüfus mevcuttur. Projenin başlama noktası halkalı değil burası olsaydı daha makul olurdu sanırım.

Diğer yandan altı çizilmesi gereken nokta İstanbulun bir metropol olduğu ve yeniyüzyılda istanbulun sanaii değil bir hizmet devi olması gerektiği. Bu amaca cevap vermek isterseniz, anadolu tarafında kozyatağı ve bostancı ve avrupada ise beşiktaş, maslak hattını bağlamanız gerekir.çünkü hizmet bilişim gibi sektörlerin kalbi burada atmaktadır dolayısı ile trafik bu yönde akmaktadır. Gelecek değil şimdiki durum düşünülerek yapılmış bir proje olması acı verici. Çünkü bu projeler kısa dönemde biten şeyler değil, kolay yapılmıyor ve maliyeti çok yüksek.

Ayrıca trenlerin bir şehir içine sokulmaması gibi bir şeyler okumuşsunuzdur. Ne güzel di mi? Değiiil. :) Şehire tren girmesin falan iyi hoş peki yük katarlarını ne yaptınız.. Hani beni gözlerim yanıltmıyorsa ben Haydarpaşanın hemen yakınlarında bööle mini mini vinçler falan görüyorum. han, küçük krımızı yeşil mavi konteyner adı da verilen sakız kutusu ebadında bişleri kaldırıp minicik sallara yüklüyolar(!) [sapıtmayı seviyorum] heh onların geçişini engellemek karayolu trafiğine yansıtmak akıllıca di mi? Bu trenlerin bekleme yapmasını ve yük geçişinin 12saatlik bir bekleme sonucu gerçekleşmesini sağlamak akıl kârı mıdır acep?

Bir de şunu belirtelim, soralım.. açın sitesini ve diğer kaynakları. Bostancı-Bakırköy arası (havalimanı hattı) şimdi deniz otobüsü ile kaç dakika ve proje bitince kaç dakika olacak?? (bak cevap ilginç çok bol soru işareti koyuyorum onun için)???

Son olarak RTE ile bağlantısı için Albayrak inşaat gösterilse dahi benim konu ile ilgili bilgim bulunmamakta.. görmedim duymadım.. ha Akp derseniz çok bi alakası yok derim.

aa nereye gidiyorsunuz? daha ekolojiden bahsedeceydik!

[ Mesaj 18 March 2007, Sunday - 15:52 tarihinde, dasaaa tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@matama dediğinin ne faydası var millete anlamadım? zaten trenle istanbula geldiğinde haydarpaşa'da iniyorsun, e haydarpaşadan da direk vapur kalkıyor. vapur 15 dakikada geçiyor karşıya, marmaray diyelim ki 7 dakikada geçiyor.

şimdi trenle gelecek olan bir insan haydarpaşa'da inip 10 metre önünden kalkan vapura mı binsin, yoksa önce üsküdar'a gidip yerin 100 metre altına inip 7 dakka sonra bi daha 100 metre yukarı mı çıksın.

yani ne saçma bir iyiliktir bu ankaradan avrupa yakasına sadece tren kullanarak geçilebilmesi olayı. otobus+tren, tren+vapur, bunlar insanları zorlayan şeyler mi ki trenden trene geçerken rahat edecekler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya siz olayı anlamadınız ya ben anlatamıyorum. denizin altından veya üstünden bir taşıt geçmesinin bugünkü duruma bakarsak sadece fazladan 3 tane vapurun karşıya geçmesine eşdeğer olacak, başka bir halta yaramayacak. üsküdar sirkeci istikameti nasıl kullanılmıyor en cok kullanılan hatlardan biri.

şimdi siz istanbul trafiğine katkı saglayacak diyorsunuz. peki marmaray geldikten sonra trafikten araba sayısı mı azalacak? millet arabasıyla karşıya geçmeyi bırakıp marmaray mı kullanacak? nasıl faydalı olacak trafige bi bana acıklayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anadolu yakasına da metro döşenecek, dolayısıyla mesela Levent'te çalışan bir adam kadıköyden binip işyerine 5 dk yürüme mesafesinde inebilecek. Hem ucuz hem de kısa zaman alacak, arabası trafiğe çıkmayacak. Metro yaygınlaşır anadolu yakasına da gelince. Zira genelde işler avrupa yakasında evler anadolu yakasındadır. Sadece marmaray değil de anadolu yakasına döşenecek metro bitince çoooook katkı sağlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin dediğin 20 yıl sonra o da belki olur. kadıköy'den levent'e metro ile gidebilmesi için önce kadıköy'den üsküdara sonra da üsküdar'dan da kabataşa ray döşenmesi lazım. marmaray sistemi bitene kadar anadolu yakasında metro yaygınlaşmış olsa bile -ki imkansız öyle bişey- üsküdardan sirkeciye geçecek olan biri encak eminönünden tramvaya binip bir yerlere gidebilir. ya da sirkeciden trene biner daha da uzaklara gidecekse. yani avrupa yakasının esas iş merkezlerinin bulundugu taksim, maslak, levent, şişli, mecidiyeköy gibi yerlere gidebilmesi için önce mevcut olan metromuzun genişletilmesi lazım. şu anda anadolu yakasında sadece kartal-kadıköy arasında birşeyler düşünülüyor, yapıma baslanmıs da olabilir bilmiyorum tam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş



Marmaray Projesi, Halkalı ile Gebze arasında uzanan yaklaşık 76 kilometre uzunluğundaki banliyö trenlerinin iyileştirilmesi ile ilgilidir. Harita üzerindeki kırmızı güzergah, demiryolunun yerüstünde bulunan kısımlarını göstermektedir; beyaz güzergah hattı ise, İstanbul Boğazının altında tüneller içerisinde inşa edilecek olan yeni demiryolu sistemini göstermektedir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam anlaşılmıyo ama kırmızı çizgilerin bittiği yer söğütlüçeşme, fenerbahçe stadının oralar olması lazım. eğer burdan itibaren yerin altına inecekse tren güzel olur tabi.

ben bu sistemin sadece üsküdar ve sirkeciyi yerin altından bağlacak diye biliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazmışlar haberlere,"böylesi ilk Türkiye'de yapılacak" "bütün dünya bizi konuşuyor" falan gibi. Ulan işi biz yapsak tamam diyeceğim de,Japonlara yaptırıyoruz. Bu milletin mühendisleri mimarları yok mu hadi tamam bu Japonlara yaptırılabilir de bütün köprüler de mi yabancılara yaptırılmak zorunda? Mimar Sinan'ın eserlerinin depremlere meydan okuduğu bu ülke neden artık kendi başına hiçbir yapı yapamıyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anlaşmalar, deneyim, benzer projelere imza atmış şirketlerin buşunduğu konsorsiyumların tercih edilmesi ve ihalede verilen teklifler (bunun için ayrıca "makine parkı" konseptinden bahsedilebilir)

[edit:]eklemeden geçemeyeceğim.. dünyanın globalleşmesi ve şirketlerin yapılarının ayrı bir boyut kazanması esnasında Türklerde beliren nostalji merakı

[ Mesaj 19 March 2007, Monday - 13:30 tarihinde, dasaaa tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

turk insaat sektoru dunyanin en buyuklerinden biri. Firmalarimiz bir cok konuda cok iyi. Ama kopru vs gibi konularda baskalari var.

Sonucta cogunlukla ne yapiyorsaniz o konuda gelisirsiniz, 100 senede adam gibi 2 tane asma kopru ve iki elin parmagindan az tunel yapmis bir ulkenin insaat sektorunun bu konuda bilgili olmasi beklenemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay mühendisliğimiz ile değil kredi ile alakalı %90. Adamlar bizim firmlara kredi verene kadar kendi ülkesinden bir firmaya kredi verip bunları bunları da şu yeterlilikteki firma yapsın gibisinden yaptırım ekletiyorlar.

Parayı veren düdüğü çalar kısacası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para olursa türkiye-kıbrıs köprüsüde yapılır sorun degil : P

olay güvenlikte bitiyor
ingiltere-fransa arasına yapılan hızlı trenyolu seneler sürdü bi ton masraf yapıldı
ulaşıma acıldı 6 ay sonramı ne patlama oldu büyük maddi hasar oldu..üstüne şimdi kimse kullanmıyor o hızlıtreni
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...