Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ve sonunda A5


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
1 serisinde inat edeni terlikle döverim... Ema apla duymasın :)

1.35 ti'nin motorunu başka kasada verelim size tartışma olmasın. Mesela tipi güzel bir Seat'a koyalım bir işe yarasın.
Mesaj tarihi:
bence de 130i :), ayrıca a3 varken neden 1 alalım lafını da çok abes buluyorum zira 1, angel eye,hız,karizma vs artı yeni gelen tek kapı versiyonuyla a3'ün eline her şekil verir, her ne kadar kimse beğenmese de. ayrıca hız için de şüphe bulunduran zaatlara karşı bir ekşi suserının entrysini yayımlamayı da bir borç biliyorum o da ayrı mevzu. şöyle ki;

audi a3 2.0 tdi.
103 kw, 140 hp, 0-100 9.5 saniye, son hiz:207 kmh
--
bmw 120d
120 kw, 163 hp 0-100 7.9 saniye, son hiz. 220 kmh

___________________________________________

audi a3 2.0 fsi.
110 kw, 150 hp, 0-100 9.1 saniye, son hiz:211 kmh
--
bmw 120i
110 kw,150 hp, 0-100 8.7 saniye, son hiz:217 kmh

ayrica neymis? mabadindan sallamakla olmuyormus.

rakamlar yalan söylemez :)
Mesaj tarihi:
bmw 1 a3 den daha güzel diyen biri varsa alnını kerışlarım :D(görüntü bakımından).
ben 135ti nin speclerini aradım heryerde ama hiç bi yerde official bilgi yok...
Mesaj tarihi:
Selam,

Ben de rakamlara bir bakayım dedim;

A3 2.0 TDI (DPF)
1968cc
170HP @ 4200rpm
350Nm @ 1750-2500rpm
8,0s 0-100km/h acc. (7,8s S-tronic şanzıman ile)
220km/h top speed
quattro (opsiyonel)

120d
1995cc
163HP @ 4000rpm
340Nm @ 2000rpm
7,9s 0-100km/h acc. (8,2s otomatik şanzıman ile)
220km/h top speed

Benzinli motorlarda ise denklik problemi var. Çünkü 2.0 FSI motor yerini 1.8 TFSI motora bırakıyor. 2 modelin de rakamlarını veriyorum.

A3 2.0 FSI
1984cc
150HP @ 6000rpm
200Nm @ 3500rpm
9s 0-100km/h acc.
210km/h top speed

A3 1.8 TFSI
1798cc
160 HP @ 5000rpm
250Nm @ 1500-4200rpm
8,0s 0-100km/h acc. (7,8s S-tronic şanzıman ile)
220km/h top speed
quattro (opsiyonel)

120i
1995cc
150HP @ 6200rpm
200Nm @ 3600rpm
8,7s 0-100km/h acc. (9,2s otomatik şanzıman ile)
217km/h top speed (213km/h otomatik ile)

Evet, rakamlar gerçekten yalan söylemiyor :) Siz yeterki denk modelleri seçin. Bu arada 1 serisi ne zaman Xdrive sistemini sunmaya başlayacak(?)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Ayrıca şu söze bayılıyorum :)

said:
ayrica neymis? mabadindan sallamakla olmuyormus.


Anlamını biri bana söyleyebilir mi? Şu kara cahil benliği bilgi ışığı ile aydınlatacak biri yok mu?

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Ya çok afedersiniz de... Bin beygirlik TOFAŞ Şahin'e mi binersiniz, yoksa diyelim ki 3.20 BMW veya A4 1.8T'ye mi?

Araba dediğiniz bir "karakter" meselesidir, dediğim de insanın değil aracın karakteridir. Bir arabanın dışı süper olur için kötüdür, içi güzeldir, her şeyi güzeldir motoru kötüdür, vs vs... Bunlar arabanın karakterini etkiler, kimliğini belirler, biz de kendi zevklerimiz ve kafamızdaki arabanın kimliğiyle bunu özdeşleştirir, o arabayı beğenir beğenmeyiz.

Gelelim 1 serisine. Başka herhangi bir BMW'ye bindikten sonra bindiğinizde sizde "sahte" hissi uyandıran ve BMW firmasının karakterini taşımayan, "ucuz yollu" olsun diye yapılmış bir araç. Mini Cooper gibi içinde hiçbir şey yokken sadece imajı ve tipi sayesinde satılabilecek bir araç da değil. Şimdi böyle bir aracın karşısında A3 gibi bir seçenek varken, isterse 10.000 motor olsun 0-100 arasını iki milisaniyede alsın, bu o aracın "kimliksizliği"ni silemez. Üstünlük her zaman motor gücünden gelmez, o zaman Amerikanların "Tuğlaya da büyük motor koyarsan hızlı gider" mantığıyla üretilen araçları rakipsiz olur veya herkes kullanmak için ralli aracı isterdi.

Bu yüzden diyorum 1 serisi isteyeni terlikle döverim diye. O kadar para verdikten sonra ondan daha üstün, çok daha konforlu ve bol aksesuarlı araçlar alabiliyorsanız (hele ihaleyi 1.20, 1.35'e çıkartarak) hala 1 serisinde inat edecek çok adam tanımıyorum ben. Hatırlarsınız internette bir kaç yerde 1 serisi karşıtı BMW sever gruplar bile türemişti bu araç çıkartıldıktan sonra.

Artık bunlara katılırsınız katılmazsınız ama bu fikirlerim de "mabaddan" gelme ise BMW 1 serisi de mabadıma girebilir. Benim için bir arabanın 0-100 km değeri veya kaç sütçü beygiri koşturduğu, o arabada konfor olmadıktan veya insanlar arabana bakıp "Vay be güzel araba almışsın" demedikten sonra hiiiiçbir şey ifade etmez.
Mesaj tarihi:
Selam,

Tasarım görsellik, görsellik algı, algı ise sevk ile alakalı. O yüzden çirkindi güzeldi kavramına hiç girmek istemiyorum ben.

Önceki kasa BMW'ler hariç yeni seriler göz zevkime hitap etmiyor. Başkasına hoş ve güzel gelir bilemem. Sanırım cafein ile göz zevklerimiz uyuşuyor :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Tcık. Eksik olmuş.
Benim bahsettiğim görselliği kadar malzemesi ve içeriği. BMW değil o alet. 3.16 ve 3.18 Coupelerin de "seyreltilmiş BMW" olması gibi bir şey.

Zevklerimiz de Audi'nin yuvarlak hatlarına kadar kesişiyor paracım, ben özellikle eski TT kasası kıvamında yumurta gibi yuvarlak araç sevmiyorum, biraz daha keskin hatları olmalı bir arabanın, azıcık kaslı durmalı ağırlık koymalı.
×
×
  • Yeni Oluştur...