Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

sizce bu düşündüğüm mümkünmü ?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
arkadaşlar merhaba herkeze şimdi ağustosta açacağımız serverımız için birşey düşündük şöyle : 2 adet server makinası olacak biri yurt içi biri yurt dışı bu makainalar birbirine syncronize olmuş olacaklar ve sphere klasöründeki herşey a dan z ye aynı olacak ve bir değişiklik olmamasi için bir program sayesinde saniyesel olarak yapılan herşey her iki makina arasinda gidip gelecek ve dosyalar birbirini update edecek yani a makinasindaki serverda ahmet diyelim bir ev kuruyorsa diğer makinadaki serverdada aynı ev direkt olarak kurulacak ve bizim düşündüğümüz esas şey ise a makinasi cnn lost olur server göçerse playerlar oyundan kopmadan b makinasindaki servera geçirecez yani binevi cnn lostu tarihe gömmeye çalışıyoruz gibi birşey sizce böyle birşey yapilabilinirmi daha önce örneklerini gördüm ama ultima onlineda görmedim zaten yaparsakta türkiyede tek olur gibime geliyor ama emülatörler buna müsaitmi ?
Mesaj tarihi:
Şu anki sphere sürümleri buna elverişli değil, knight online'ın ares1, ares2 bla bla şeklinde çalışma şeklinden yola çıkarak düşündün galiba ama en başında fiyasko, Sunucunda kaç kişi barındırmayı düşünüyorsun ? 1000, 3000 ? ancak bu kadar yüksek bir rakam için dediğin şey uygulanabilir bunu yapmanında basit olduğunu zannetmiyorum, ama osi'nin her şehire ayrı bir makine muhabbeti var ondan yola çıkılarak bir şeyler geliştirilebilir, tabi o kod source edilmiş mi bilmiyorum..
Mesaj tarihi:
nereye açsaydım uodan hiç anlamayan uzman bilgisayarcılar bölümünemi zaten bu işi düşünen ve şuanda yapan bir arkadşımız uzman networkçu ben sadece uo emülatörleri üzerinde böyle birşey mümkün olurmu onu sormak istedim buradan başka yerdede olmazdi sanırım
Mesaj tarihi:
bu arada osi'de bu teknik kullanılmıyor. sadece dünya region'lara bölünmüş durumda ve her region ayrı bir makinada... bunun sebebi, tüm shard'ın yükünü tek bir makinaya yüklememek...

konuya dönecek olursak; daha önce söylendiği gibi zaten sphere buna izin vermiyor.
Mesaj tarihi:
ya bir program sürekli salisede bir saveleri update edecek 2 makinadada aynı olcak ha belki cnn lost olur millet bida girer diğer makinaya o olur
Mesaj tarihi:
56b ile sql kullanırsanız aynı db yi kullanır iki sunucu bu mümkün olabilir ama farklı iki ip ye sahip iki sunucu arasında geçişi zannetmiyorum. yerel ipleri farklı ama çıkış ipleri aynı olursa yapılır. tek hatta router baglarsın.

denemeden konusuyorum gerci ama teknik acıdan olur.
Mesaj tarihi:
save'leri gerçek zamanlı sql ile bile senkronize etmek mümkün değil, zaten sphere rame yazıyor o an olanları, sonra topluca kaydediyor, savebackground zaten çalışmıyor, çalışsa bile bunu aynı zamanda başka birşeye kaydedip dosya boyutu aşırı yüksek birşeyi diğer sunucuda aynı anda aktif etmek? imkansız tek kelimeyle.

sıfırdan emulator yazarsanız o başka tabi.
Mesaj tarihi:
yapsan bile gereksiz olur cünkü bugün neredeyse tüm serverler 2-3 günde 30-dk 1 saat kapanıyor seninkide ne olur makinanda bi sorun cıkarsa 30 dk 1 saat kapanır. saten playerde bunu aramaz
Mesaj tarihi:
ya neden bu saatten sonra uo hakkında bu kadar ciddi şeylere giriyosunuz ki
oynayın işte takılın canınız sıkılınca kapayın bitsin
amma kasıyonuz
uo devri bitti arkadaşlar
:D
Mesaj tarihi:
konunun sphere ile vs. alakası yok. böyle bir teknoloji clustering ile mümkün fakat windows serverlardan (2000 ya da 2003) enterprise ya da datacenter edition kullanmanız gerekiyor. teknik olarak komplike bir sistem olmakla birlikte bir ya da daha fazla bilgisayarın aynı ip adresini paylaşarak replikasyon sayesinde aynı datayı barındırmaları ve yedekli çalışmalarını hedefler. çoğu büyük firma bu tarz teknolojilerden faydalanır.

muhtemelen böyle bir teknolojinin linux ayağı da vardır fakat benim bu konuda bir bilgim yok.

daha fazla bilgi için http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_cluster
Mesaj tarihi:
ııh olmaz mümkün değil...

olmaz dediysem şöyle olmaz

sphereda anlık her işlemi senkronize edemezsiniz doğal olarak dll ler ile girişmeniz lazım her işlemi senkronize ederkende server bandwithinin 2 katı kullanılacağı hesap edilmelidir muazzam bi bağlantı olmalı

ayrıca clientin 2 servera arasında geçişi sağlayacak yazılıma sahip olması gerekli conn lost olmaması için

daha bi çok şey sayabilirim..

bu iş olmaz

eğer birisi bu sistemi başarıp 1 hafta ayakta sorunsuz tutarsa ben bilgisayara elimi sürmeyecem, kafamı kazıyacam, elimi mixere sokacam , kafama huni takıp sokaklarda adamlar yaptı adamlar yaptı diye bağırınacam
Mesaj tarihi:
Bi arkadaş biri durup saveleri aktarırsa olur demiş onu düzeltiyim.. Her 2 sharddada ayrı değişiklikler olacak doğal olarak bu saveleri attığında mesela A dan B ye atıosun bü süreçte B de yapılan update ler yalan olmuş olur ve serverlara şöyle Saatte 1 Res atmalı ki minimum herşey özgün kalsın tabi bu res atılana kadar dier 2 sharddada aynı yere ev konulursa şu bu

Kısacası dediğin imkansız
Mesaj tarihi:
coder gerekli bağlantı var 650mbit kadar yeterlimi sence yalan diyebilirsiniz ama neyse ama dediğingibi ayrı bir program yazılması gerekiyorsa orda takılabiliriz
Mesaj tarihi:
cacan benim bilgisayarımda 2 tane sata hdd var ölçmek lazım ikisinin arasındaki hız 650 mbit varmıdır

yanlış anlama sana kasıt değil lafım belli ki sana böyle demişler

bi kere böyle bir bağlantı yok var sayalım oldu
türkiye türktelekom çıkışı ne kadar acaba ?
tut ki öyle bi alt yapı da var sphereda tüm işlemleri senkronize edersen sphere dellenir sapıtır yerlere göklere sığmaz
diyelim sığdı şunu nasıl halledecez adam a serverında online b serverına da bağlandı ?? şimdi ne edecez?
var sayalım bunu da çözdük..
sphere da multi sockport uygulaması nasıl yapcaz ?
diyelim bunu da çözdük
senkronize dediğin tek taraflı olur (aslında 2 taraflı modelleri de vardır ama mantığı bı değil) yani bi server master olmak zorunda master server göçerse nasıl yapacaz ?
ya bunu da yaptık diyelim
savelerdeki freeze olma zamanında sphere ı nasıl senkronize tutacaz 1 ms boşluk olursa ne edecez ?

vs.. vs.. vs..

uzun uzun yazmak istemiyorum dediğim bunlardı daha da uzatıp yaşama sevincini öldürecek kadar dert sıkıntı çıkartabilirim karşına

o yüzden sen gel vazgeç bu sevdadan.. gel conn lost olsun sende bana bi 250 mbit hat ver kenarından bende bi askeri simulasyon yazayım mehmetçiğe bağışlayalım en azından vatana yararlı olmuş oluruz...
Mesaj tarihi:
yapılabilecek "en iyi" şey cluster serverla kaydedilmiş save'leri senkronize etmek olur, zaten kaydedilmiş saveleri diğer sunucuya aktarmak da ne kadar mantıklı olur o başka :D

sphere dünyayı memoryde tutup periyodik olarak dosyalara kaydetmek dışında hiçbirşey yapmıyor, ha memory içine inject edip her dakika onu okuyup diğer sunucuya aktarmak nasıl bir mantıktır :D

böyle bir fikri bırakın gerçekleştirmeyi, düşünmeyi harcayacak zamanla baştan oyun yazın, server yazın, meşhur olun, dünyaya dağıtın, tüm hayallerinizi gerçekleştirin :D

pek de uzatılacak bir konu değil aslında :P
Mesaj tarihi:
bir şey merak ettim, bu coder eskiden bildiğimiz TheCoder mı? yoksa TheCoder'cım, sarhoş kafayla mı yazdın?

bir çok şey yazılır bu konu ile ilgili de, onca oyun firması varken ve onlar bu tarz bir sistem uygulamamışken havadan atıp tutmak mantıklı değil.
Mesaj tarihi:
ya hala yazdıklaırnızı dikkate almıosunuz sanırım veri transferinin mewcut olduğu durumların update i mewzusunu düşünün bi elemanın location ını skillerini şu bu güncel tutabilirsiniz atıyorum log out anında transferle bi sonraki save de aktif olur dielim ama konulan ewleri update etmek istediinizde üst üste çakışmalar meydana gelebilir ki gelicektir
Mesaj tarihi:
mum canım benim ben

de neden böle dedin anlayamadım ki

sormuş olur mu böle bişe die bende olmaz diyorum hattım iyi diyor bende bu iş hatla bitmiyor diyorum

bi de içkiyi azalttım artık sarhoş olana kadar içmiyorum :)
×
×
  • Yeni Oluştur...