Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

audiden haberler


paramecium

Öne çıkan mesajlar

selam,

[spo1=satış değerleri]geçen seneye oranla audi dünya genelindeki satışlarını arttırdı. bu sene ocak-kasım ayları arasında toplam 767.000 adet araç satıldı. bu, bir önceki seneye göre +8.8% değişim demek. sadece almanyada kasım ayı içersinde 23.000'den fazla araç satıldı ve geçen seneye oranla +2.5% değişim demek.[/spo]

[spo2=Top Safety Pick ödülü]audi Insurance Institute for Highway Safety (IIHS - USA) testlerinde 3 modeli birden "Top Safety Pick" ödülünü alan tek üretici oldu. A3, A4 ve A6 modelleri bu onuru önden çarpmalarda ve yan çarpışma testlerindeki başarısıyla aldı. önceden de, A3, A4 ve A6 "Double Best Pick” ödülünü IIHS'den ön ve yan çarpışma korumaları sebebiyle almıştı. Daha önce de 3 modeli birden bu ödülü alan tek üretici olmuştu. Enstütü, A6'ı büyük otomobil sınıfında, A3 ve A4'ü ise orta ölçek otomobil sınıfında “Top Safety Pick” derecelendirdi. sadece testlerde kullanılan değil, tüm modeller güvenlik amacıyla geliştiriliyorlar. amerikaya ithal edilen tüm audiler (tt,A4/S4 cabrio modeller hariç) ön, yan ve perde airbag + abs + ESP ile donatılıyorlar. quattro® ise başka bir güvenlik faktörü. 4 noktadan yere aktarılan güç sürücüye daha kolay kontrol imkanı veriyor.[/spo]

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

A4 dtm edition'da başarıyla kullanılan 2.0 TFSI 220HP'lik motor artık A4 TFSI modellerinde de kullanılacak.

quattro gmbh tarafından geliştirilen motor, mevcut modele oranla 20HP daha fazla güç üretecek. elde edilen tork ise 280Nm'den 300Nm'e yükseltildi. bu güç artışı şu değişikliklerle elde edildi; yeni pistonlar, modifiye edilen turbo ve değiştirilen motor yazılımı.

şubat 2006 tarihinden önce piyasada olması düşünülen versiyonun başlangıç fiyatı ise avant için 33.600€ ve saloon için 32.000€ olarak belirlendi.

audi dünyada benzin direkt enjeksiyon sistemi ile turboyu seri üretimde ve yarış motorlarında birleştiren ilk üretici oldu.

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

[spo1=A6 2.7 TDI multitronic]a6 serisine bir yeni model daha eklendi. önden çekişli diesel ve otomatik şanzıman yeni bir birleşim oldu. 6 silindirli motor 132kW (180HP) güç üretebiliyor ve max hız 225km/h. 0-100km/h hızlanmayı 8.3sn'de gerçekleştirirken 7.2-7.6lt /100km yakıt tüketiyor. 380Nm'lik tork ise 1400-3300rpm aralığında elde ediliyor. yüksek tork kademesiz otomatik şanzımanla birlikte mükemmel bir birliktelik sergiliyor.[/spo]

[spo2=A3 2.0 TFSI en sportif compact seçildi]A3 2.0 TFSI en iyi sportif compact ödülünü kazandı. Amerikanın Car and Driver magazini tarafından "en iyi 10" ödülünü en iyi sportif compact kategorisinde kazandı. ödülü kazanmasını kolay kullanım, güçlü şase, güçlü 200HP'lik TFSI motor ve kolay değişen 6 kademeli manuel şanzımana bağladılar.

daha önce de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tarafından "en güvenli araç" ödülünü kazanmıştı.[/spo]

[spo3=Ward's best engine'de 2 audi motoru]2 audi motoru Ward’s 10 Best Engines listesinde kendine yer buldu. 2006 yılı için 2.0 litrelik turbo şarjlı 4 silindirli FSI motor (A3, A4'de kullanılıyor) ve 4.2 litrelik V8 motor (S4, A6 ve A8'de kullanılıyor) bu onura layık görüldü. 4.2 litrelik V8 motor bu ödülü 2004 ve 2005 yıllarında da aldıktan sonra 3üncü kez almış oldu. geçmiş yıllarda audi bu ödülü 2.7T bi-turbo V6, 1.8T 4 silindir ve 3.2 FSI V6 motorlarla da almıştı.

2.0T FSI, 2.0 litre hacime sahip turbo şarjlı ve intercoolerlı 4 silindirli direkt benzin enjeksiyonlu bir motor. turbo şarj'ın ve direkt benzin enjeksiyonunun birleştiği ilk motor. 2.0T FSI, 200HP gücü 5100-6000rpm aralığında, 280Nm torku ise 1800-5000rpm aralığında vermektedir. Direkt benzin enjeksiyonu manifold yoluna enjeksiyona oranla silindir içinde daha serin bir hava/yakıt karışımı meydana getirmektedir ve bu sayede daha verimli çevrimler elde edilmektedir. sonuçta ise klasik benzin enjeksiyon sistemlerine göre daha fazla güç ve daha iyi bir yakıt tüketimi oranı elde edilmektedir.

audinin 4.2 litre V8 motoru ise başka bir ileri mühendislik örneğidir. motor kompakt bir yapıya sahiptir ve hafiftir, tamamen alüminyumdan yapılmıştır ve S4'ün motor bölümüne sığacak şekilde tasarlanmıştır. bu silindir başına 5 valfli motor 340HP gücü 7000rpm'de (triptronic 68000rpm), 410Nm torku ise 3500rpm'de üretmektedir. 81 hp/liter oranıyla 4.2 litrelik V8 motor, yollarda dolaşan atmosferik V8 motorlar arasında en yüksek beygirgücü elde eden motorlardan biridir.[/spo]

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...