Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gittik kızı istedik, çocuklar gönül vermiş, başlık parasında anlaştık


Cafein

Öne çıkan mesajlar

Evet arkadaşlar,

Sancılı bir sürecin sonunda pazartesi günü bir aksilik olmazsa gelin eve geliyor. (Tek sorun ben Isparta'ya gidiyorum, bir hafta sonra kavuşmak nasip olacak).

Gelinimiz 2006 model bir Volvo S40 1.6 Dizel, rengi ve görünümü için aynen şuna benziyor diyebiliriz:



Işık altında da aynen bunun gibi parlamakta, yani resim fatoş ablanmamış.

Özelliklerini zaten diğer konu başlığında yazmış idim, ama özetle, 110 Beygir (4000 devirde) ve 1750 devirde 240 N/m torka sahip, çok çevik geldi bana(test sürüşü). Ortalama yakıt tüketiminin 100kmde karma olarak(şehiriçi-şehırdışı ortalama) 5lt gibi bir rakam olduğu iddia ediliyor, göreceğiz ama öyleyse saçmasapan şekilde az. 1309 kg ağırlıkta, uzunluğu 4468, eni 1770 ve yüksekliği de 1452mm.

Artı olarak güvenlik özellikleri S80le bile aynı, abuk subuk şekilde güvenlik donanımı var.İç tasarımı hoşuma gitti, koltukları dışarıdan bakılınca deri zannediliyor ve çok güzel bir kumaş (ben deri sevmem kıçımı terletiyor, yoksa evet estetik duruyor), cd çaları, dijital kliması, 3. fren lambası, yol bilgisayarı, direksiyondan müzik kumandası, hedede hödödö bir dolu özelliği var.

Kızı babam pazartesi günü 30.650 Euro başlık parasıyla (49.000 YTL) babasından alacak (fiyat son anda inebilir bakalım) ve hayırlısıyla araba alma maceramız sona erecek.

Eski kızı da DOD'a yeni bir eş bulmak için salı günü gibi bırakıyoruz, ona da hayırlısı bakalım.

Hepinize sevgi ve saygılarımı yollarken, Volvo cephesine şu anda potansiyel olarak katılmış bir pati olarak da Audici arkadaşlardan da özür diliyorum. Herkese kazasız belasız günler.

(Not: Şu araba yazıları nerede satılır, arka cama "Babam Sağolsun" yazayım!)[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayırlı olsun Cafein, Allah güle güle kazasız belasız kullanmak nasip eder İnşallah.
Yanlız ufak bir sorum var, bu volvo 1.6 dizellerde otomatik vites sunuluyormu? Seninkinin şanzımanı nedir:)[signature][hline]Gölgelerin Yutucusu
Her Zaman Arkanda...
---ASSASSIN---
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Otomatik sanırım sunuluyor, ben nefret ettiğim ve hastalık derecesinde manuel istediğim için (evet deliyim ama tiptronic bile kesmiyor, seviyorum kardeşim vites değiştir, pedala bas) düz vites aldım :D

Bu arada yeni Volvoların vitesleri bir acayip, joystick gibi şekli, ufacık ve tık tık geçiyor, direksiyonu da o kadar hafif ki inip 306ya binince kol kası yaptığımı zannettim.[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çıkıntılık yapmak ıstemıyorum ama boyle her markanın agırbaşlı arabalarının 1.6ları sırf para tuzagıdır.Satsın dıye konulan birşeydir bence.O kasadaki bır arabayı 1.6 motor cekmez helekı senın babandakı rr sport u kesın kullanıyorsundur onun cekış gucunden moturundan sonra boyle agır arabanın ıcınde 1.6 ıle takılmak sana nası bı duygu verıcek merak edıyorum cok buyuk hata yaptın bence yinede hayırlı olsun[signature][hline] [b]Faruk Ka 24.05.2004 tarihinde saat 13:00 da demiş ki :
honki ponki torino
çalına bimbo porino
muşi muşi popopo kozizo
çıkı çıkı şayne tikitak tok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yanlış bence, 1.6 Türkiye için ideal ekonomi performans olarak. Amerika'da yaşasak çakardık bi tane 5.0 motor ama İstanbul yolları malum 1.6'nın bile performansını göremiyoruz 2.0 3.0 ancak otobanda kendini gösterir. Şehiri içi benim araba da aynı gidiyor 7.60Li da.

Zaten bunu almasa A3 alacaktı o da bundan hafif değil.
Para tuzağı değil kesinlikle tam tersi İstanbul'da 2.0 üstü motor para tuzağıdır.[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cafein sen bakma. Ben sana garanti veriyorum arabayı kullanmak çok zevk verecek. 240nm tork, insana garip duygular yaşatıyor sadece devir bandının kısa olması sebebiyle bu zevk biraz kısa sürüyor bir üst vitese geçip tekrar yüklendiğinde yeniden başlıyor.. Garip bir döngü işte =)
Dizel araba kullanmak benzinliden bir miktar farklıdır ancak kısa sürede alışırsın.

Daha önceki konuda Volvo'yu tercih etmenin en doğrusu olacağını söylemiştim zaten. Gerçekten o zorlu seçeneklerinin arasından en doğru tercihi yaptın =)

Hayırlısı olsun. Kazasız, belasız, güzel günlerde kullanman dileğiyle..

Son olarak, Gerçekten hem senin adına hemde forum ahalisi! adına nekadar çok sevindim bilemezsin ;)

[signature][hline]Atahost.net Web Hosting

[Bu mesaj Vodan tarafından 19 Kasım 2005 23:50 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
AxlXelru, 19 Kasım 2005 22:20 tarihinde demiş ki:
Çıkıntılık yapmak ıstemıyorum ama boyle her markanın agırbaşlı arabalarının 1.6ları sırf para tuzagıdır.Satsın dıye konulan birşeydir bence.O kasadaki bır arabayı 1.6 motor cekmez helekı senın babandakı rr sport u kesın kullanıyorsundur onun cekış gucunden moturundan sonra boyle agır arabanın ıcınde 1.6 ıle takılmak sana nası bı duygu verıcek merak edıyorum cok buyuk hata yaptın bence yinede hayırlı olsun


Pardon ama...

Türkiye'de 150 km üzeri doğru düzgün gidilebilecek kaç km yol var, nerelerde var, bu yolların üzerindeki "öküz" sayısı kaç tane düşünelim. (siz 200le kapatın E5te gidin, önünüze 60 ile atlayacak bir öküz olduktan sonra ya biri ölür, ya arabalar dağılır)

Her gün işten eve dur kalk köprü trafiğinde günde 2 kez gittiğimi, işim gereği uzak noktalara denetime gitmem gerektiğini ve ayda bir gittiğim bir denetimin evime olan mesafesinin 120 kmden fazla olduğunu düşünelim. (Geçen hafta 750 km yaptım 3 günde)

2.0 arabanın vergisini ve köprü trafiğinde bana getireceği yararın sıfır oluşunu da düşünelim.

1300 kg 110 beygir bana kullandığım 306dan sonra atak geldi, o 90 beygir ve 1090 kg.

Sonuçta ben bir "performans" arabası istemiyorum, beni A'dan B'ye vereceğim paranın hakkını verecek konforla taşıyan, kullanımı rahat, masrafı az(bakım onarım gibi) ve babamın kazasından sonra güvenliği yüksek bir araç istiyordum. Bütün bunları da bana en iyi sağlayan seçenek Volvo oldu.

Gönül isterdi A3 Sline ile, Porsche 911 Carrera ile, Audi TT, BMW M5, Dodge Viper ile gezelim ama bunlar zaten hem pahalı, hem vergisi fazla, hem de bana istediğimi vermiyor. Köprüde 20 km/h ile giderken arabanın sadece konforu farkediyor bence.

Bir de tekrar hatırlayalım, burası Türkiye, burada saatte 200 ile hayatınızı tehlikeye atmadan gidebileceğiniz topu tüfeği üç-dört yol vardır, bu bakımdan spor araba almadığım için üzülecek değilim. 90 beygir 306 ile 190 da gördüm hoş bir şey değil, arada 160-170 yapıyorum TEMde, e haydi bununla da yaparım o kadar, zaten gerek yok.[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
1.6 motor tamamen şehir içi arabası zaten
uzak mesafede gidiş geliş yollarda araba sollamak dışında bi sıkıntısı olmaz.

nede olsa ağır abi olcak artık aracın gerek dizaynı, gerek motorun ani hızlanmalar yapamayacak olması nedeni ile artık istesede istemesede öyle olmalı :)

zamanında a3 alacaktı söz vermişti bi tur kullandıracaktı falan. gitti volvo aldı bende çamur atmaya devam hıh.[signature][hline]*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dyna valla kusuruma bakma, aile meselesi, önce annem yan çizdi sonra babam baktı "Olmaz" dedi, parayı veren de düdüğü çalar, yapabilecek bir şey kalmadı...

Bunu bir tur versem?[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dediğin konuda çok haklısın, bizde 2000 model S40 T4 var. O arabanın 2000 model S40 1.6 ile arasında dünya fark var (ki o zamanlar 1.6larda ABS falan bile yoktu, performansı geçtim aksesuar da).

Aynı şey BMW, Mercedes gibi araçlarda çok bariz.

Amma velakin İstanbulda trafiğe girdikten sonra hiçbir farkı yok. Aydın-İzmir otobanına ulaşmak kolay olsaydı gidip bir yol canavarı alabilirdim bak :)[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayırlı olsun cafein..kazasız belasız gnlerde kullanasın isallah..haa bu arada nazar boncugu ayarla arabaya kavusuncaya kadar gececek zamanda:P
birde aracın agırlıgı ve beygırı konusunda suphen olmasın..1280 kg 16 fsi a3 hicte yerınden kalkmaz ve o motor o arabayı kaldırmaz dencek bi arac deil mesela ..ki bu iki arac arasında 20 kilo ve 5 hp fark var he bide senınkı dızel..dizeller eskısıne gore cok daha duyarlı bu kesin..sen diyosan ki bicimde gelıp daha fazla gıtmııcem o zaman bunların hıc bırınde sakınca yok kı zaten nerde 190 goresın aklı basında bı surucu olursan:p[signature][hline]Faber est suae quisque fortunae
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayırlı olsun
evet a3 de 1260 kilo ama 1.6 fsi motorla hiç de hantal kalmıyor :p

bence de yeterlidir 1.6 motor, daha yukarısı demek her şeyiyle daha masraflı araba demek, bir kere mtv daha yüksek, yakıtı da öyle, dediğin gibi yol da yok öyle basıp gidecek kadar

otobanda 200 ile gidemezsin zaten, ha eğer param çok cezasını öderim diyosan olur tabi de cezasını kaza yapıp başkalarına ödetmek de var

ayrıca 200 ile giderken bir "öküzün" 60 ile önüne çıkmasına da gerek yok azami hız 120 ile çıksa da yine perişan eder ;)[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayırlı olsun iyi seçim yapmışsın. Şahsen A3'ten daha mantıklı geliyor bana. 1.6 dizel, yurdum trafiğine en uygun araç. Sollamada sıkıntın da olmaz uzun yolda.

Bu arada A3 1.6 FSI 1300 kg ise çok yazık yahu. :-) 90 larda 2.0 turbo araçlar o kilodaydı hey gidi günler hey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...