Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cafein'in A3 macerasının sonu - Çifte Bela


Cafein

Öne çıkan mesajlar

Oncelikle gecmis olsun.

Baban senin kullanacagin arabaya niye bu kadar karisiyor onu anlamadim. Ailede herkesin kendi arabasi var anladigim kadariyla niye bu kadar polemik yapmis baban illa soyle soyle olacak diye?

Burada baya konusup karar vermistik A3'te hatta ikinci eli de cok iyi dedik simdi peugeot nerden cikti??[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.

[Bu mesaj _Mordrac_ tarafından 13 Kasım 2005 22:04 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

canım adam parasını veriyosa karışır da normal karşılamak lazım :)

şimdi audinin sorunu şu;
o kadar pararı verince insan aynı fiyata alternatiflere şöyle bir bakıyor hep bir üst segment araçlar

mesela 407 kesinlikle a3 ile aynı sınıfta değil ama görüldüğü üzere aynı kefede fiyat olarak (hem de aksesuar/opsiyonel donanım açısından daha zengin)

o yüzden büyükler bu olaya mantık çerçevesinde bakınca diyorlar ki bu paraya bu sınıftaki bir araba niye alınsın ki? gerçi ben de 50 küsür milyarı verince aynı soru işaretini gördüm kafamın tepesinde bir süre sonra, çünkü hiçbir araç bir başkasından daha az "çizilmiyor" (eğer benim gibi bir de titizseniz...)

hiçbir aracın siz uyurken biri tarafından gelip bir tarafının göçertilme ihtimali bir başkasından düşük ya da yüksek değil (istisnalar dışında, ferrariyi niye kapıya bırakıyosunuz kardeşim :p)

hayatınızde defalarca geçtiğiniz bir yola daha o gün dökülmüş çakılın (ve serbest olanları süpürülmemiş çakılın) gelip de sizin aracınızın camını, kaportasını bulma ihtimali hiçbir araçta bir diğerine göre farklı değil

dolayısıyla veriyosunuz bi ton para, işçilik tamam, kalite tamam, karizma tamam ama oturup kaportadaki beyaz noktaları sayıyorsunuz, sabah kalkıyosunuz bi bakıyosunuz ki biri gelip sürtünmüş, memleketimin kaliteli yollarında aracın içinde tam olarak neresinden geldiğini hiç bulamayacağınız zırıltılar peydah oluyor, şehirlerarası yolda gidiyosunuz adam karşıdan gelirken uyuyası geliyo ve sizin şeride geçip şöyle bir tasarımını düzeltiyo arabanızın vs vs Türkiyede yaşadığınızı hatırlıyorsunuz yani

o zaman da pişman oluyorsunuz biraz, büyüklerin bakış açısı genelde bu bahanelere benzer bahaneleri baz alıp "ne gerek var işte aynı paraya bilmemne dururken hele" diye devam ediyor

ben kendim aldım belki ama yine de bu pişmanlığı şu anda kaporta/boyadaki A3 ile bir süredir yaşıyorum :) tamam zevkini de çıkarıyorum belki ama benim için o 50 küsür milyarı (ki dolar 1.830 idi ben alırken, 5 milyar da adamlar ucuzlattı sanırım, giren girene...) kazanmak o kadar kolay değil ;)[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Babam karışır çünkü parasını o veriyor. Muhtemelen parası babadan gelecek son araba olduğu için de yerinde bir karar vermem gerek ve 2. elinin patlamayacağı bir araç bulmalı.

Volvo konusuna açıkçası sıcak bakmıyorum. 2. elde müşteri olmadığından direk yarıya iniyor matama'nın dediği gibi. Ben S40'ın yeni kasasını da beğenmedim açıkçası. 2.0 dizel isterim dersem babam bence bekler alır, orası problem olmaz ve evet 407den bir gömlek daha üstün. Ama valla bilemiyorum. Bana arabaya bakınca S80i mengeneye koyup sıkıştırıp S40 yapmışlar gibi geliyor.

Ben araba alırken içime sinmesi lazım yoksa arabaya düşman kesilir ya içine ederim kullanırken ya da kenara atarım bakımsızlıktan ölür. 306 alırken tam istediğim araba, tam istediğim renk ve tam istediğim donanım olarak geldi, 4 yıl boyunca arabayı koruyup kolladığım kadar az şeyi koruyup kolladım, çukura girince arabasından özür dileyen manyak herhalde az vardır.

Bunalımım da buradan geliyor, kaç tane topic açtım 20 kere fikir değiştirdim, durmadan seçenekler elendi yenisi geldi tekrar elendi vs... Sonuçta yine elde var sıfır. Şu anki seçeneklerim yine içime sinmiyor. Kusura bakmayın sizi de sıkıyorum durmadan. Bu aptal kararsızlık iğrenç bir şey.

Hıyar Golf o kadar çirkin bir kasa yapmasaydı şimdi hiç bu kadar uğraşmayacaktık. Konu kapanacaktı. Ya da dellenip o travesti kılıklı arabaya eyvallah diyeceğim, ama kendimi tanıyorsam ben onu bir duvara falan sokarım.

Valla ramak kaldı arabayı satıp yenisini almayıp lanet etmeme.[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim evdede aynı mesele var senin peder gene çıkmış 60 lara bizimki 40 larda hala :D benim yolun sonuda astra gibi gözüküyor :)
bence sen a3 den vaz geçme , saydığın seçenekler arasında tek geçilecek araba a3...1.16 nın felan ne karizması var a 3 ün yanında..
veya yeni seçenekler yarat hondaya bak şöyle güzel bir accord felan :)[signature][hline]SéuL Roì
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla Cafein öncelikle çok geçmiş olsun diyorum, Allah kazadan beladan korusun dileklerimi de iletiyorum, sonra cevaplara geçiyorum:)
Benim abimle ortak kullandığım bir astra var, idspluslı bir astra bunu bilgi olsun diye yazdım belki yazıda bir yararı olur:P
Şimdi sen Audi a3 demişsin, daha geçen gün arkın a3sportbackine bindim, yorumlarım şöyle;
arabanın içi hoş gibi, ben 1.6 sına bindim arabanın gitmeyle uzamayla yakından uzaktan bir alakası yok, ben astra yla peşini bırakmam ve virajda da arka farları gösteririm:) a3 te yeni nesil tiptronik şanzımanlar gibi bariz derecede geri kayıyor ama vites geçişleri gerçekten mükemmel hiç anlamıyorsun bile vitesin değiştiğini. Bir astra ya bindiysen sarsıntısız vites geçişini baya özlersin. Ancak a3 gerçekten çok para bence para-konfor konsuunda çok başarısız ama karizması var o doğru. Benzini de biraz fazla yakıyormuş dediğinie göre arkdaşın.
Volvo konusnda bir fikrim yok ancak volvolarda dizel motor daha yeni üretildi bilmiyorum bir sorunu olur mu.
Pejo 407 görünüm olarakta güzel bir araba fiyat-konfor oranı çok iyi bir araba ancak tipik pejo olayları var, arabanın sağından solundan garip garip ses gelmesi ve şasi sorunu. Bunların 407 de de olması muhtemel.
Ben sana yeni bir fikir vereyim:P biz yeni seat leon a baktık, 2.0 dizel tiptronik vites 53milyar fiyat verdiler araba full ama sunroof ve derisi yok. Hoş seatın 2.eli pek iyi değil ama sen arabayı uzun kullanacağım diyorsun o zmn mantıklı bir seçim olabilir.
Bence yeni leon a bir bak. Göztepe de bi showroom u mevcut.
Çok uzun oldu ama araba almak kolay iş değil:P
Son olarak 1 serisine değinim biraz, arkadan itiş seçenekler içinde sadece bu arabada var. Ben arkadan itişi pek birşeye değişmem:)
Seçiminde başarılar

[Bu mesaj JsH tarafından 14 Kasım 2005 01:09 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

babanın geçirdiği trafik kazasına gerçekten üzüldüm :( büyük geçmiş olsun.

not: abs sahibi tırlar yerde fren izi bırakmayabiliyor.

a3 asla 1.6 motor ile alınacak bir araç değildir. çünkü hala 8V bir motor. min 1.6FSI alınmalıdır. malzeme ve işçilik kalitesi ise sınıfının üstündedir. işte bu nedenle a3 parasına gidip 407 alınabiliyor. 1-serisi bmw'nin tek avantajı o sınıfaki arkadan itişli tek araç olması. onun haricinde hiç bir karizması ve espirisi yok.

babalar elbette karizmatik araç yerine kantarda ağır gelecek dişe dokunur araçları tercih ederler. a3 alamazsan gerçekten üzülürüm :( babanı ikna etmemi ister misin :)

saygılar.[signature][hline]www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla 1.6'yı bilmem ama 1.6 FSI'a zor gösterirsin arka farları astra ile :D hele virajlarda kesinlikle yol tutuş konusunda kıyaslamam bile astrayla

1.6 motor olduktan sonra hangi aracın uzamayla alakası olabilir ki zaten? ;)

ayrıca benzini çok yaktığına da katılmıyorum kesinlikle, FSI motor düşük devirlerde inanılmaz az yakıyor, bir depo şu andaki fiyatla kaça doluyor bilmiyorum ama (1 haftadır kullanmıyorum) 960 kilometre yaptım otobanda falan 120 km/s ortalama hıza çıkarak, sabit 90 ile 1000 km'yi rahat geçer, ha derseniz ki kim gider sabit 90 ile, o zaman da derim ki 5000 devirle gidersen hepsi çok yakar :D

ekleme: idsplus nedir ne değildir bilmem anlamam, iş modifiyeye binince anlamı yok zaten yazdıklarımızın, sınırı yok çünkü[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche


[Bu mesaj BlackRose tarafından 14 Kasım 2005 10:29 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blackrose kardeş, benim bindiğim a3 FSI değildi ben ona göre yazmıştım ama tabii onu belirtmeyince biraz karışıklık oldu:)
IDSplus dediğim modifiye değil, opelin kendi sunduğu bir nevi spor paket diyeyim. Hala tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama bu sistemle süspansiyon falan sertleşiyormuş, yol tutuş artıyormuş std astra lara göre.
Mesela std astra lar ESP yi devreden çıkaramazlar ama ben çıkarabiliyorum:)
Bu arada bizdeki astra nın yol tutuşuna valla hiç laf söyletmem, ama motora ne derseniz deyin:) Astra da çok fena yol tutuyor.[signature][hline]Gölgelerin Yutucusu
Her Zaman Arkanda...
---ASSASSIN---
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birkaç güne çıkar, neler neler kestim ki ben ona, fayda etmiyor bazen :)

ben de a3'ün yol tutuşuna laf söyletmem valla :)
S line çok daha iyi yol tutuşta, benimki S line değil bi de, ona rağmen memnunum[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vay bee Audi'nin 200milyarlık arabaya koyduğu şeyden 35 milyarlık arabaya mı koymuş Opel =)

A8'i bilemeyeceğim de, Astrada olan 4 amortisöründe bağımsız olarak değişken sertleşmesi arabayı yoldan çıkarmayı daha zor kılıyor. Buda diğer Compact sınıf modellerde yok. Oldumu şimdi =)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle geçmiş olsun hocam senın sınırn 60 milyar dı galıba ama arabanın satısıda 13 14 olsa 73 mılyar gibi bi para yapıyor bence ozaman a4 ude dusunebılırsın 2. el i dusen a4 olmaz.Opelde olabılır aslında buyuk araba kulanabılırım sorun olmaz dıyorsan vectra yı bız bı ara bu sene almaya karar verdık full aksesuar 150 hp dizel 65 mılyara dustuler bızeOpellerın servıslerı de uzun. Bende Mercedes Bmw Veya Audi alamıyorsan Opel almalısın bu degişmez arabada Almanlar her zaman 1 numaradır...[signature][hline] [b]Faruk Ka 24.05.2004 tarihinde saat 13:00 da demiş ki :
honki ponki torino
çalına bimbo porino
muşi muşi popopo kozizo
çıkı çıkı şayne tikitak tok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Beyler (varsa bayanlar),

Son tahlilde karar Volvo vs Peugeot. S40 vs 407. Bugün görüşmeler sona erdi (sanırsın AB'ye giriyoruz).

Fikir yürütmek serbest. Ben kantarın ibresini S40a çevirdim, zorlayıp 2.0 dizel aldırabilir miyim diye düşünüyorum. Cumartesi test sürüşüne gidiyoruz babamla 1.6 dizel için, bakalım göreceğiz dananın kuyruğu nasıl kopar.

110 beygir, 100kmde 4.9 yakıyor ortalamada, torku 1750 devirde 240 N, ağırlığı 1309 kg (Meali: 2000 motor 407den daha hafif ve torku daha yüksek, ama motoru sadece 1.6). Alet edevat derseniz immobilizer, ABS, EBA,EBD, herkeşe hava yastığı, ön far yıkama, akıllı sürücü bilgi sistemi, merkezi kilit, sis farları, elektronik klima, yol bilgisayarı, hız sabitleyici (Cruise Control), ön koltuk ısıtma, aliminyum iç kaplama, elektrik kontrollü ve ısıtmalı dış aynalar, yağmur ve park sensörleri, tekli cd çalar standart, ne istersen koymuş abiler. Donanım olarak da 407yi geçiyor gibi, fiyatına göre. Kıyaslanan araç 2.0 düz 407.

Kazara 2000 motora terfi edersem (2 ay beklemem de lazım) aracın gücü 136 beygire çıkıyor, 2000 devirde 320 Nm torka sahip oluyor, yakıt tüketimi 5.6 ya yükseliyor, bir de 6 ileri şanzıman. Kalan alet edevat aynı.

1.6 dizel 31.000 Euro. 2.0 dizel 42.000 civarında. Arabayı en az 3, muhtemelen 4-5 sene kullanacağım için 2. eldeki kaybını göz ardı edebilirim gibi gibi.


Peugeot 407 2.0 benzinli 1415 kilo. 100 kmde 8,2 litre yakıyor. 4100 devirde 191 NM güç üretebiliyor. 2.0 dizel 407 ise
1493 kilo, 2000 devirde 320Nm üretebiliyor(overboost ile), 100kmde 5,9 yakıyor.

Kafa kafaya geldiklerinde 2.0 motor dizelleri aynı gibi, o zaman Volvo aksesuar ve sağlamlık olarak öne çıkarken 407 de çizgisi ile öne çıkıyor, fiyatları da aşağı yukarı eşit.

Evet bu kadar dönüp dolaştı sonu buna geldi, bu yılan hikayesi ve kararsızlık yüzünden kendimden nefret ediyorum eminim siz benden daha çok nefret ediyorsunuz. Kendimi Onno Usta gibi hissederek alıyorum voltamı :D[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

süpermiş
ben a3 ü satıp iki tane astra alim o zaman enayi miyiz ki :D[signature][hline].:. He who fights with monsters should look to himself does not become a monster...When you gaze long into the abyss, the abyss also gazes into you .:.
- Friedrich Nietzsche


[Bu mesaj BlackRose tarafından 15 Kasım 2005 00:21 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

a3 tten sasmaz heralde bu platformun sonu cunku alternatif gosterılen arabalar pek bı celımsız kalıyo dıer olabılceklerde onun sınıfında deıl:) burdan cıkarılacak sonuc a3=perfecto :D ayrıca cafeın gecmıs olsun allah korumus babanı..baska bı araba olmaması babanın hayatını kurtarmıs sanırım...bu arada black forumda bı an gorunce sok oldum yazını ama eger kı oole bıse yaparsan astraların bırını de kaardeşine hediye edersin diye dusundum ben adam hevesle ister yani:P[signature][hline]Faber est suae quisque fortunae
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...