Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

speed


Promecium

Öne çıkan mesajlar

Sailor runuodada speed calisior :) inanmiorsan deneyebilirsin.bunun tartismasini runuo irc de halen yapilior cozum yollari icin :) dogru yeri bulmus bende orayi diorum zaten :) ama Runuodada speed acilior ve o dedigin fastwalk.cs final 1.0 da kullanilmior yuklersen acarsan defaultda o scripte bakarsan yazior orada 1.0 de gerek yok buna diye..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

runuoda speed için istediginiz gibi script yazabilirsiniz.

önlenebilir de bence, önlenemez die birşey yok. adam size istedigi kadar movement paketi göndersin. siz adamın yerini serverda değiştirmeyip eski yerini gönderdikce adam ilerleyemez ki zaten.

bir de speedi acaba bi player characteri ile test ettiniz mi? mevcut sistem gm ve üzeri için kontrol etmiyor zaten..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aa Ceday slm :) nerelerdesin yaw adamlarla ugrasma yaw zaten adami delirtin bide ugrasiorlar senle ben diom ugrasmayin arkadasim diye yok dinlemiorlar hehe :) Ceday verdigim ornege bakarmisin :) sonra tkr yaz onleyemezsin.. cunku verdigin veri alisveris digerinden fazla olabilir bu programla alakasi olmadan hemde.. o yuzden sen isteyerek yapmasanda speed yapmis olursun..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sphere'de save metodunu degistirdigine gore developersin? Open source degil de Sphere. Ayrica yazdigin seyin bir benzeri Sphere'de zaten var kac zamandir, BackgroundSave. Ortasinda server gocerse bir onceki save'e donmek zorundasin ama, hos olmuyor, kullanilmiyor onun icin. RunUO'dan anlamadigimi zaten soyledim, ama Sphere'de bile mumkun bu duzgun bir script yazilabilirse, open source serverda nasil yazilmasin ya.

Bahsettigim "yapay zeka gibi bisey yazmak" o zaten, orada da ben anlatamamisim sanirim. Adminse kontrol etmesin, teleport olmussa checki resetlesin, ata bindiyse daha cok yol alabilsin check icinde, daha birsuru sey.[signature][hline]Gesp (a.k.a Baggio) | [b]Email: [email protected][/b]
kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio sphere icin yazilima baslmaadim daha sphere i bilmiorum ama ayni method sphere de kullanilior ayrica back sace 2.ci bir method asil method ceday bilir delta save method baggio bilgilendirmek istersen Runuo modification request de direk gorursun en cok cevap verilen bir metin :)

Ayrica gel gelim konuya verdigim ornegi okudun mu baggio onun hakinda bir fikir solermisin yani birisi speed yapmadigi halde program acmadigi halde speed de yapabilir bunu nasil engeleyeceksin ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam anlamadım Alis ne demek istedigini :)

veri alma vermeyi kısıtlaman gerekmiyor ki speed i önlemek için.

şimdi şöle izah ediyim..

client servera "movement request" paketi gönderiyor. (ben hareket istiyorum, sal beni diyor )

serverda alıo bu paketi, gerekli işlemleri yapıyor. hiçbir engel yoksa, adamın yerini yurdunu dünya üzerinde değiştiriyor :)
daha sonra gerekli cevabı clienta tekrar gönderiyor.

peki speed nası yapılıyor? mantıgı ne?

normalde clientta "şu kadar zaman biriminde, şu kadar paket gönderebilirsin" die bi hardcoded check var. adamlar bunu birtakım toollarla kaldırıyor. böle olunca normalde olması gerektiginden fazla paket gönderebilir client servera. (habire movement request paketi gönderiyor mesela)

şimdi server tarafında bu paket ulastıgında server illa ki izin vercek die bişi yok, ki zaten vermiyor da.

normalde yaptıgı checklerden bikac ufak örnek:
-Adam spell cast ediosa o anda, izin vermiyor
-Adam frozensa veya paralyzed ise izin vermiyor
-Gitmek istedigi yere gidilemeycekse izin vermiyor
-Fastwalk detection varsa gene izin vermiyor

vs vs..

Olay burdaki fastwalk detection kodunda bitiyor kısaca. Bu kodun implementationı da birim zamandaki movement paketi ve uzaklık ile alakalı bir biçimde (yanlıs hatırlamıosam) yapılmış.

şimdi sen ben yürümücem uçacam diosan cok fazla paket göndermen gerekiyor. bunun da history sini server tutuyor. belirli bir oranın üzerine cıkarsan client a izin vermiyor hareket etmesi için.

dolayısıyla runuoda speed önlenemez denilemez bence. sonucta her türlü önlemi alma şansınız var elinizde..

[Bu mesaj Ceday tarafından 18 Ağustos 2005 19:01 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Alis, 18 Ağustos 2005 17:06 tarihinde demiş ki:(x) adam var bu adam oyunda speed acior gercekte ve oyunda speed ile dolasior.
(y) adam var diger adamlarin packet gonderme hizlari daha yawas oldugu icin kendi baglantilarindan dolayi bu adamin da baglantisi onlardan daha iyi oldugu icin daha hizli hareket eder onlara gore.
Sen bir staffsin ve bu durumda senin anlatiklarina gore (x) ve (y) ikiside speed yapior.
Senin dedigin yontemle dedigin yontem mantikli ama yinede (y) speed yapar gibi gozukur.

sen burada anlattığın mantık şu sanırsam: benim bağlantım kötüyse mesela 5 adımda bir adım laga giriyorsam hiç takılmadan ilerleyen adam bana göre hızlı olur. yanlış anlamadıysam böyle diyorsun. bağıl hıza bakmak diyorsun ama gözlemciyi ne olarak alacağını yanlış seçmiş olursun. gözlemci bir başka client olmayacak. ne başka bir player ne da staff. server programının kendisi olacak ve kişiden kişiye değişmeyecek böylece. HİÇ lag olmayan birisinin maximum gönderebileceği paket sayısı ortada, onu aşarsan hile yapıyordur. ha daha fazla check koyarsın bu hile olayı art arda 3 kere oluyorsa dersin vs vs, iyice sağlama alırsın kendini.[signature][hline]oasis.gen.tr
Mail/MSN: [email protected] , ICQ:6254196
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en basidinden karakteri yaratıldığı andan itibaren bir loopa sokarız. 3 saniye bekler ve bu zaman zarfı içerisinde kaç adım atmış ona bakarız, sonra serveri çok yormasın diye 1-2 dakika bekleriz. peki bu üç saniye içerisinde ne kadar yürüdüğünü nasıl alacağız? movement.cs dediğin yer adından anlaşılacağı gibi her adım attığında çalışıyorsa karakterine bir özellik ekleyip onu her adımda bir arttıracağız.
sonra daha fazla güvenlik istersek geliştirip zamanlamaları random hale getireceğiz vs vs.
POLde böyle bir sistem yazmıştım zaten basit birşey, denemiştim de çalışıyordu :)[signature][hline]oasis.gen.tr
Mail/MSN: [email protected] , ICQ:6254196
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gm ve üzeri için fastwalk detection yapılmıyor. normal bi accountla test etmeniz gerekiyor..

calısmıyor derken ordaki ayarlar esnek yapılmıs olabilir; normal speedsiz oynayanlar normalden daha yavas yürümesin die.

sonucta cok fazla kısıtlarsanız, normal yürüyen adam da yavaslar cünkü.

Movement.cs deil de Mobile.cs de Move methoduna bakarsanız orda check ediliyor bütün bunlar..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Alis, 18 Ağustos 2005 18:27 tarihinde demiş ki:
Ayrica gel gelim konuya verdigim ornegi okudun mu baggio onun hakinda bir fikir solermisin yani birisi speed yapmadigi halde program acmadigi halde speed de yapabilir bunu nasil engeleyeceksin ?
Adamin baglantisi hizlidir, daha hizli yurur ne demek simdi, bu bir antitez degil yani, sacma bile acikcasi. Oyunda ping ne kadar duserse o kadar hizlaniyor musun yani, bir siniri yok mu bunun, normalde lag olmadigini dusunsen alabilecegin max bi mesafe? :) Acarsin local, -mesela- 5 saniyede alabildigin max mesafeyi olcersin, bunu da o scriptin checkine ona gore yansitirsin. Adamin baglantisi server ile ayni bina icinde de olsa "olagan" en hizlidan bile hizli gittiginde speed oldugunu anlayabilirsin boylece. Adamin baglantisi cok yavas da o checki asmayacak sekilde speed yapiyorsa da bir cesit adalet olur zaten, onu da yakalamayiveririz, problem degil.

"Zor" demissin en son, biliyoruz zor oldugunu da, "imkansiz" degil yani hic de. Benim tartistigim sey buydu, nasil yapiliri ile pek ilgilenmiyorum, aklimdaki teknigi soyledim iste ama yaratmak/gelistirmek niyetinde degilim pek :p Kolay gelsin size.[signature][hline]Gesp (a.k.a Baggio) | [b]Email: [email protected][/b]
kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayir yalnis anladin yani adamin baglantisina gore hizli gider diye birsey demedim.Demek istedigim birisi laga girserse buda baglantisindan kaynaklidir gene sana gore adam speed yapior gozukse bile adam speed yapmiordur sen lagdan dolayi adam sana gore speed yapiormus gibi gozukur.. bunu demek istedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...