Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Rome Total War [Tartışma Alanı]


Alexi_Septimus

Öne çıkan mesajlar

YA HARDESTTA BİR HOPLİTE BİRLİĞİNE FECİ ŞEKİLDE YENİLDİM ELİMDE 3 BÖLÜK MİLİTA HOPLİTE GİRDİM ADAMLAR 10 DK SORA BEYAZ BAYRAKLA KAÇTI MÜMKÜN DEİL YA AYNI FORMATİON LARDAYDIK[signature][hline]''Madem Türksün göster ürksün''
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 13 Ekim 2004 15:45 tarihinde demiş ki:

alexi o senin dediğin taktik bütün birimlerin işini gören birşey yani yeni değil shogun'dan beri
, ben belden aşağı vurmak olarak addediyorum.. :)

Ama arkadan süvari sokmadım ben shogun'da hiçbir zaman.Naginata sürdüm arkadan.Daha riskli, ama daha zevklidir, döner yapıyorlar adamları ;).
Gerçi shogun konusunda söz sahibi insan babamdır ya neyse.
said:

önemli olan kafa kafaya dövüşlerdeki performansları birimlerin çünkü eninde sonunda bu durumla karşılaşıyorsun. sen arkadan süvari gönderirsen o da kendi geride bekleyen adamlarını süvarilerin üstüne yolluyor, karlı çıkacakken zararlı da çıkabiliyorsun. ama kafa kafaya mücadelede yenebiliyorsan adamı ve kanat saldırılarını kafa kafaya karşılayıp püskürtebiliyorsan o zaman yenilmezsin hiçbir zaman..

Iyide sam, kafa kafaya girmek en balta yol yani.Kafa kafaya her zaman cohortlarla yenersin, klasik şekilde.Arkada okçular önde cohort mevcutsa balistaydı mancınıktı.E yine bitiriyorsun adam.Şimdi sen scipii'sin tabi bide böyle düşünmen garip.Kafa kafaya nasıl fil avladın sen =P.

said:

bu arada sanıyorum oyunun en iyi okçuları pharaoh's archers? pharaoh's guards ile beraber kullanılırsa çok etkili bir kombinasyon olur sanırım. bilgisayar yeteri kadar onlardan yapamıyor ciddi fark yaratacak kadar ama heriflerin okçusu maşallah yakın dövüşçü gibi.. bir defasında herif onlarla üzerime saldırdı piyadesi kalmayınca okları bitmediği halde.. :)


Mısırlıları gereğinden fazla güçlü yapmışlar.
Umarım düzeltirler bu sorunu.[signature][hline]I'd like to try to live my life again.
I'd like to see where I was going wrong.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mısır güçlü değil aslında ama komik şeyler var işte dediğiniz gibi dandik axeman'in armor'u spartan hoplite'den fazla.komik geliyor yani o tarz şeyler.
bence mısırda daha çok barbarlarda olan druid gibi normalde güçsüz olan adamları savaş canlısı tiplere dönüştüren şeyler olmalıydı.
ama napalım artık yapmışlar pek değişceklerini sanmıyorum.
oyunda aslında dengesiz tek ünite filler.ki biraz daha ayar çekicekler fillere forumlardan okuduğum kadarıyla.
briton chariotlarıda biraz ayarlıcak sanırım.
neyse görücez .. bekliyoruz patch i
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

800 kişiyle 7000 kişi alabilirsiniz şehir savunmasında. Hepsi armored hoplite olsun yada spartan adamları bir şehir sokağına arka arkaya dizin birazda içeri doğru, adam uzak saldırı adamları dahil herkesle beraber charge ediyor içeri doğru tabi sizde en fazla 2-3 kademe kaybettikten sonra savaşı alıyorsunuz çünkü ilerleyemeyince düşmanın morali çok bozuluyor. Anca mızrakları onlardan uzun olan pikemanler gelirse biraz zorluyor ama arkadan binlerce kişi geldiği için onlarda ileri doğru itiliyor. Ha birde söyleyeyim, öyle yaptığım yaklaşık 10 savaştan anca birinde bilgisayar arkadan dolaşmayı akıl etti. (very hardda oynuyorum) [signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''

[Bu mesaj Ardeth tarafından 16 Ekim 2004 12:22 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Ardeth tarafından 16 Ekim 2004 12:23 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Iyide sam, kafa kafaya girmek en balta yol yani.Kafa kafaya her zaman cohortlarla yenersin


yok hoca phalanx formasyonu önden saldırılarda bozulmuyor. ancak yana doğru sarkarsa adamlar (bilgisayar formasyonu geniş tutacağı yerde daracık yapıyor ve çevrelenmesine neden oluyor kolayca) o zaman mızrakların etki alanından çıkıp yaklaşabiliyorlar. yoksa bir kere adamın yanına varamıyorsun ki darbe yesin. eğer etmiyorsanız yakından takip edin savaşları arasıra, bayağı şey öğreniliyor.. :)

said:
Şimdi sen scipii'sin tabi bide böyle düşünmen garip.Kafa kafaya nasıl fil avladın sen


akanzi raşanzi yaptım da sadece 12 tane fille kapıştım toplamda. o savaşı da arka arkaya 3 kez oynadım, sonra bir turn bekleyip 2-3 hastite birliği daha gönderdim. mızraklı birim yoksa cidden çok zor filleri yenmesi, skirmisher'ların "bonus to elephant" olayı yalan. bir tane bile deviremediler kaç kere fırlatıp.. şimdi mısır'la oynuyorum, gene akanzi raşanzi yaptı very hard scipii aynı benim gibi.. :) kartaca oyunun başında çok zayıf toprakları çok dağınık olduğundan, fil ve sacred band de yapamıyor, sadece kıçıkırık iberian infantry falan.. menzilli birimi de yok.. tapınakları da yaramaz..

said:
mısır güçlü değil aslında ama komik şeyler var işte dediğiniz gibi dandik axeman'in armor'u spartan hoplite'den fazla.komik geliyor yani o tarz şeyler.


evet benim mısır'da anormal gördüğüm sadece desert axeman var. "pharaoh's hede" birimleri gayet normal ve upkeepleri deli gibi zaten. statları lejyonerlere denk ama %50 fazla upkeep..

fillerin olayı şu: müthiş para tutuyorlar ama kapladıkları alan başına ortaya koydukları performans çok iyi. şöyle ki mesela parayı bayılıp 20 birlik zırhlı fille savaşa girerseniz karşıda da 20 birlik spartan hoplite filan olması gerek ancak. öyle lejyonerdi, okçuydu, chosen barbardı filan bunlarla denk olunamıyor. tabii gerçek savaşlarda böyle değildi, hannibal 200 fille filan gelebilseydi ya da alplerde ölmeseydi fillerin çoğu roma'ya kadar yürüyebilirdi deniyor zaten. ama böyle olamadı, ufak bir azınlık kaldı filler. buradaki savaşlarda ise parayı bastırıp fillere abanılabiliyor ve dengesiz görünüyor tabii.. birim başına düşen hp olarak da 80 sınırını aşıyorlar (filler, chariot'lar [arabaları dikkate almıyorum çünkü defense 1 olduğundan hp pek farketmiyor] ve spartalılar hariç bütün birimlerin tek birliği 80 hp'ye eşdeğer çıkıyor, gladyatör, berserker filan dahil) bir de şimdi bakıyorum da (gamespot güzel bir guide çıkarmış, basic üyeler dew bakabiliyor, bütün birimlerin statları vb var) upkeep'leri düşük fillerin. ilk üretim maliyetini hiçbir zaman dikkate almıyorum çünkü upkeep'e göre birkaç turn içinde daha zararlı çıkabiliyor insan üretimi çok ucuz olan birimlerde bile..

aslında sadece gamespy üzerinden olmasa multiplayer.. püff..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi, oyunda fillere denk birşey olmadığı için büyük avantaj.
Ayrıca her üniteyi iyi kullandığınız zaman sayılar pek birşey ifade etmiyor.
Şöyle bir historical battle'ım vardır mesela ;


Yani, ancak ben şu mısırlılardaki avantajları anlamadım.Kadroda mısırlı var herhalde.
Ayrıca bi quick battle yaptım, mısır'ı bana verdi karşıya selucid koydu.Adamda 2 bölük fil vardı, ve sağlam fillerdi.
Şimdi fillerle fazla takışmadan onuları camellarla oyaladım, (şöyle; koş, dur, ok at, koş, dur).
O sırada benim falanjlarla onların falanjları takıştılar ki pek denk değildik.Hatta başlarda yenileceğimi sandım.Ardından generaline çalıştım süvariler ile.
Sonra bölük pörçük oldular.
Ve bütün ranged ünitelerimi fillere çalıştırdım.O sırada chariotlar çalıştı bunlara.
Ve devirdilerde.
Ama 6 bölük ranged çalıştı fillere.
Anca öyle yani.

Kısacası kartacanın fil dışında bir gücü yok.
Sacred band ve sacred band süvarilerini süper taktiksel kullanmadığınız süre bir boklar yiyebileceğinizi sanmıyorum.
Fil'de büyük koz işte, ama bi tek o yani.
Dengesiz bir durumları var.[signature][hline]I'd like to try to live my life again.
I'd like to see where I was going wrong.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 16 Ekim 2004 13:17 tarihinde demiş ki:
said:
Iyide sam, kafa kafaya girmek en balta yol yani.Kafa kafaya her zaman cohortlarla yenersin


yok hoca phalanx formasyonu önden saldırılarda bozulmuyor.


Ya şöyle oluyor.
Gerçi spartan hoplitelere karşı denemedim hiç ama.
Bi şehir kuşattım.
Duvarları yıkıp girdim.
Ve first cohortlar ağlattı adamları.
Pilum fırlattıkları için, alabiliyorlar.
Ancak sayı olarak üstün olman lazım.
Aksi halde tutarsın, hele hele spartalılara karşı.[signature][hline]I'd like to try to live my life again.
I'd like to see where I was going wrong.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten pilum en büyük avantajları, onu çıkarsan armoured hoplite'ler filan daha etkili phalanx formasyonu nedeniyle. bir de testudo var tabii, muhteşem bişi o aslında ama şu anda buglar nedeniyle testudodaki adamları yürütemiyorsun çoğu zaman. fakat yine de eğer phalanx'lı adamlar denk olabilecek bir birimse (armoured hoplite, pharaoh's guard, sacred band vb) o zaman yetmiyor pilumlar teketek çarpışmalarda. (düşmanın defense çok iyiyse hele pek farketmiyor) sayı üstünlüğü bir kenara konuşuyorum ben, ancak öyle anlaşılır hangi birim ne kuvvette.. :) ha bir de pilum fırlatma olayı çok yavaş, gerizekalı bilgisayar 1 km öteden phalanx formasyonunda üstüne yürüdüğünden zaten hiçbir zaman varamıyor yanına okçuların varsa. halbuki ben mesela adamın üstüne normal pozisyonda koşup tam çarpışma anında phalanxa geçiyorum, onlar pilum fırlatırken bana verdirdikleri kayıptan fazlasını kaybediyor neredeyse.. :-p bir de phalanx olayında şu önemli: default olarak guard mode açık geliyor, sadece formasyonu korumaya bakıyor adamlar. halbuki onu kapasanız bir anda 2-3 sıra phalanx menzillerine giren herşeyi şişlemeye başlıyor. dolayısıyla rakip sadece en ön sırasıyla dövüşürken sizin saldırı gücünüz 2-3 katına çıkıyor. spartalıların o dandik statlarına rağmen (attack+defense toplamını dikkate alıyorum ben hep sınıflandırma için) yüksek attack sahibi olmaları nedeniyle inanılmaz bir saldırı gücü oluşuyor, defense ise zaten formasyon bozulmadıkça (ki bozulmuyor yanlara sarkmamışsa düşman birliğinin askerleri) önemsiz çünkü yaklaşamıyor rakip askerler ön taraftan. dikkat edin, phalanx vs normal formasyonlu birimlerin çarpışmalarında phalanx'ların kayıplarının hemen hepsi formasyonun yanlarında toplanmış oluyor, onların da hemen hepsi mızrağı bırakıp kılıçla savaşan tipler.. önemli olan tek başına bırakmamak phalanx kullananları, hep aynı hizada dipdibe birbirilerinin kanatlarını kapayacak birlikler gerek..

beni çok etkiledi rome: tw'deki bu phalanx olayı, medieval'da mesela spearman çeşitleri vardı, hold formation deyince benzer bir etkiye sahipti ama o birimlerin attack değerleri inanılmaz düşük olurdu hep. (en iyileri olan gothic sergeants bile peasant civarında attack'a sahipti) ve düşman mızrakları umursamadan diplerine gelip vurabiliyordu, ağır kılıç kalkan piyadeleri her zaman ezerdi onları. burada ise hem düşman yaklaşamıyor ve vuramıyor o da mızraklı değilse, hem de attack değerleri diğer piyadelerden düşük değil phalanx birimlerinin..

bu arada campaign olarak düşünürsek en güçlü faction şüphesiz romalılar, adamların toprakları sadece italya ile sınırlıyken bile nüfusları mısır ve yunanistan hariç heryerden fazla. barbarlar komedi zaten, herifler sadece baldırıçıplak üçüncü sınıf birim yapabiliyorlar, çoğu şehir city statüsüne bile ulaşamıyor.. en iyi birimlerini üretemedikleri sürece de rekabet edemiyorlar romalılarla..

genel olarak campaign yapay zekasının en büyük hatası bence public health binaları ya da en azından farm filan yapmaması. ilk 20 yılı filan geçince nüfus olarak uçurum oluşuyor hep aramda. nüfus olmayınca da ne gelir oluyor ne de doğru düzgün birim ve binalar olabiliyor. bir diğer hatası ise (maalesef medieval'dan kalma) çöpçü birimlerden tonlarca yapıp sonradan daha iyisini yapabilmeye imkanı olduğu zaman parası kalmadığından onlarla savaşmaya çalışıp geberiyor. mesela şu anda scipii kartaca topraklarını bastı principes ve hastati ordularıyla, adam gitmiş en kötü şehrinde tonla town milita ve peasants yapmış. halbuki kartaca'da libyan spearmen yapabilecek ama parası kalmamış. olan parasıyla da gemi yapıyor! adamın kapısında binlerce düşman var ama adam gemi yapıyor! bu çok kötü birşey, medieval'da da böyleydi. ben mısır'ı son şehir kıbrıs'ta bırakmıştım, adam gemi yapıyordu gene.. :) herif bir de kızıldeniz'de 20-30 tane gemi yapmıştı öylece duruyorlardı upkeep yiyerek. ne halt yemeye yapmışsa, zaten bütün kıyı ona aitti!

keşke biraz daha geliştirmiş olsalardı şu campaign yapay zekasını, bilgisayarın gereksiz birimleri disband etmeyi öğrenmesi gerek artık. civilization gibi, 2000 yılında militia gezebiliyordu.. :-p[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Az önce Custom Game yapıp, birimleri denedim de, fil amcalar phalanxlı birime dalınca hoşaf oluyorlarmış..[signature][hline] Aşk ve pilav böceği
"To empty your mind is to fill your grave."

Llama, 13 Ağustos 2004 01:34 tarihinde demiş ki:
ben delıklerıme onem verıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

phalanxı yenebilecek olan varsa daha uzun mızrakları olan bir phalanxtır =)

ben very hardda 2400e karşı 800 savaştım şehirde, savunan bendim, adamlarımı doldurdum sokaklara, 200 kişi kaybettim, adamlara 2000 kayıp verdirdim.

Size phalanxta iyi bir saldırı tekniği vereyim, gerçi, sam söylemiş ama adamların dibine kadar normal yürüyş modunda gidin diplerinde geçin phalanx mod'a( guard modeda olmasın birlikler), mızraklar aşağı inice ön 2-3 sıra gidiyor, ondan sonra tekrar kaldırın mızrakları bir iki adım daha gidin tekrar indirin vs...Daha çok kayıp verirsiniz ama daha çabuk bitirirsiniz işi. Yunanlıların en zayıf tarafı zaten saldırı ve kuşatma. Yani ben bir yunanlı şehrini bilgisayar AI'si ile x10 gibi abartı bir üstünlük olmadıkça alabileceğini sanmıyorum. Hoplitelarla bilgisayara karşı şehir savunması yapmak çok kolay.

Açık alanda savunma önerisi ise hoplitelarınızı düz sıra halinde dizmek yerine, geniş bir V şeklinde veya yarım O şeklinde dizmeniz böylece adamlar genelde yanınıza dolaşmaya kasmadan kafadan giriyor. Birde hoplitelara pek ok işlemiyor kalkanları sağlam.[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''

[Bu mesaj Ardeth tarafından 17 Ekim 2004 02:19 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaw biraz pislik bi taktik olacak ama.Birlikleri sokak yerine kapıya yerleştirin phalanx formasyonunda u yapın kapıya yani 3 birlikle.Kimse giremiyor içeri.Oyunun başında hiç adam kaybetmeden şehir savundum böyle[signature][hline]"Kaybetmek ölmektir.Binlerce savaştan galip çıkabilirsin ama sadece bir savaşta malup olursun"
Zaknafein Do'Urden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bakın şimdi çiçeklerim ;
Falanjların avantajı şu oluyor, çok uzun mızrakları ve yaklaşık 30 kiloluk zırhları olduğu için çok ağır ve çok sakat üniteler bunlar.Yaklaştırmıyorlar yani.

Thermopylae'de 300 spartalı 1 milyon pers öldürdü.(Bir milyon sayısı halen tartışılıyor, çünkü o zaman göre dünya nufusunun çeyreği demek oluyor)
Nasıl ?
Ateş geçitleri yani Thermopylae dar dar geçitler.
Ağır zırhlı falanjlar sıralarını koruyarak, deri zırhlı kısa kılıçlı ufak kalkanlı persleri biçtiler.
En sonunda ölümsüzler geldi, sktiler spartalıları neyse bu konumuz değil hehe.

Romalılar falanjları nasıl yendi?
Şimdi, dediğim gibi falanjlar ağır üniteler, uzun mızrakları var.Aynı şekilde ağır zırhlılar.Kolay haraket edemezler yani.
Buna karşılık lejyonerler, aynı anda hem falanjlar kadar ağır olup, hemde çok hafif ünite haline gelebiliyorlar.
Şu şekilde yendiler ;
Testudo şeklinde yaklaşıyorlar falanjlarla bunlar birbirlerine.O sırada lejyonerler avantajlarını yani, hızlılıklarını kullanıyorlar.Şu şekilde oluyor o, bir falanjın arkasını dönmesi en az 30 saniye sürerken bir lejyoner 100 metreyi 30 saniyeden daha az sürede koşabilir.Yani sağdan soldan ortadan falanjların formasyonunu bozarak biçtiler.

En azından tarihte böyle oldu yani.
Ancak oyunda şöyle bir problem var.
Testudo'daki lejyoner çok afedersiniz bi bok yiyemiyor.Ha ok atışı altında birşey olmuyor evet.Ama savaşın başında formasyon yaparken testudo dediniz dediniz, demezseniz çok zor alıyorlar testudo formasyonunu.
Ayrıca bazen yürümüyorlarda.
Normalde testudo formasyonu içinde, lejyonerin mızrağını kullanabilmesi lazım (fırlatma amacıyla değil, hoş onuda yapabilir arka sıradakiler ya neyse).
Ama olmuyor.
Bu sebeple sizin cohortlarınızın yada diğer romalı ünitelerinizin falanjlara karşı tek avantajı hızı.
Bunuda önlerine charge ederek kullanmak yerine, formasyonu dağıtmakta kullanmanızdır.[signature][hline]I'd like to try to live my life again.
I'd like to see where I was going wrong.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oha abi naptın ne 1 milyon kişisi.Ayrıca orda 100 kişi yok o bi efsane:) Ama harbiden epey öldürüyolar epey adam 7 gün durduruyorlar 2 milyonluk orduyu..
lejyonerlerin falanjlara karşı gücünü doğru söylemişsin ama kanatları atla destekliyorlardı zaten olay depar atıp flank yapmak değil.hem mızrak hem cirit hemde kılıçla savaşabilmek lejyonerlere avantaj sağladı.
(ayrıca bu testudo a.k.a tosbağa formasyonu bi efsane hiç biyerde duymadım kaynak pls)[signature][hline]"Kaybetmek ölmektir.Binlerce savaştan galip çıkabilirsin ama sadece bir savaşta malup olursun"
Zaknafein Do'Urden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sparkcaster, 17 Ekim 2004 11:12 tarihinde demiş ki:
Ayrıca orda 100 kişi yok o bi efsane:))


Yok.
Önce bütün yunan orduları var.
Sonra yenileceklerini anlayınca diğerlerini evlerine yolluyorlar.
300 tane spartalı kök söktürüyor orada.[signature][hline]I'd like to try to live my life again.
I'd like to see where I was going wrong.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim kaplumba formunun uzun mızraklarla alakası ne anlayamadım.o formdaki amaç üstten gelecek uzun menzilli silahlardan korunmak değil mi(ki oyundada zaten ööle- hatta meleeye daha dayanıksız oluyorlar o haldeyken) ? yani benim bildiğim alakası yok o formasyonun phalanxlara karşı falan ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya Selucid lerle oynuyorum 232 deyim mısırdan anadoluya kadar tüm doğu benim ama deli gibi isyan çıkıyor genelde böle olduğu zaman şehirdeki bütün askerlerimi çıkarıyorum sonra şehir isyan edip ai nin kontrolüne geçtiği zaman şehre girip herkesi exterminate edip kılıçtan geçirip takılıyorum :)

Fakat bu pek te gerçekçi olmuyor yokmudur bunun başka bi yolu şu sefaletle nasıl başedicem yaw ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Alexi_Septimus, 17 Ekim 2004 11:44 tarihinde demiş ki:
said:
Sparkcaster, 17 Ekim 2004 11:12 tarihinde demiş ki:
Ayrıca orda 100 kişi yok o bi efsane:))


Yok.
Önce bütün yunan orduları var.
Sonra yenileceklerini anlayınca diğerlerini evlerine yolluyorlar.
300 tane spartalı kök söktürüyor orada.

100 tane Spartan hoplite diyebileceğimiz adam.2 tane onların yardımcıları. kalan da yardımcı kuvvetler evlerine gidiyorlar korintten felan kök söktürüyolar hatta Kserkes(pers imparatoru) i öldürüyorlardı[signature][hline]"Kaybetmek ölmektir.Binlerce savaştan galip çıkabilirsin ama sadece bir savaşta malup olursun"
Zaknafein Do'Urden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol alexi de spark da ufak atmış da civcivler yemiş.. :-p pers ordusunun 250bin kişilik olduğu kabul edilir ki o denli büyük bir ordu bir daha milattan önce görülmüş müdür bilmiyorum. spartalılar 300 kişiydi evet ama savundukları geçit 10 metrelik filandı. üzerlerine saldıran perslerin ne ekipmanı, ne eğitimi, ne de gücü kuvveti yakınına dahi yaklaşamıyordu. öyle bir yerdi ki phalanx formasyonun hiçbir dezavatajı kalmıyordu, ölümsüzler de başedemedi. üçüncü gün bir yunanlı hain başka bir dağ geçidi olduğunu perslilere söyleyip arkadan kuşatmalarını sağlamasaydı pers imparatoru geri çekilmek zorunda dahi kalabilirdi zira toplam kuvvetlerinin taş çatlasa 50'de birini filan kaybetmiş olduğu halde (birkaçbin kişi, öyle yüzbinler felan değil ehe) ordusu moral açısından dibe vurmuştu bu kadar az sayıda adamı yenemeyip defalarca geri püskürtüldükleri için, hatta ölümsüzler de yenemeyince iyice bozulmuştu moralleri. öyle devam etseydi total war oyunlarında olduğu gibi düşmanın üzerine yaklaşınca rout edebilirdi millet ehe

testudo forasyonunda benim de bildiğim mızrak yahut pilum varsa kalkanların arasından çıkarılır, düşman rome tw'de olduğu gibi "hah adamlar testudoya geçti hadi dalalım" dese de körlemesine dalamaz. bir de oyunda testudo'ya geçiş ve geri dönüş işlemi çoooooooooook uzun sürüyor, sanırsınız ki muhtarlıktan vekalet filan çıkarıyor adamlar.. :-p o kadar uzun sürse zaten anlamı olmazdı, düşman iki-üç salto ok fırlatırdı ve dağılırdı herkes. gladyatör'de bakın mesela çok güzel gösterilmiş, okçular yaylarını bırakmaya başlarken testudo'ya geçip oklar düştükten sonra çıkıyorlar. o good stamina denilen olay bunun gibi şeyler için lazım, fazla dengesiz olmasın diye bilerek zayıf bırakmışlar bence ki zaten lejyonerlerin en önemli yeteneklerinden biri bu, o öyle değil bu böyle değil e o zaman neyle fethetmişler dünyayı?

meth eu2'deki gibi osmanlı pp'si yapmaya çalışırsan öyle dağılırsın işte ehe.. :-p nüfus artışını kontrolde tut, eğlence&kanun binaları&tapınak gibi mutluluk arttıran binaları yapmayı ihmal etme kritik seviyelere düşmeye başlamadan önce happiness. farm yapma base nüfus artış hızının ve food import'ların yüksek olduğu yerlerde, getirisi çok elzem değil zaten. yapacağın tapınakları dikkatli seç, ben başkentten uzaklığına göre ve nüfus artış hızına göre seçiyorum öncelikle tapınakları. governor'ları şehirlerin özelliklerine göre dağıt. (unrest sıkıntısı olan yerlere influence'ı yüksek adamları koy, özellikleri arasında unrest yaratması filan olmasın, bazıları law'dan düşürüyor mesela iğrenç, execution suare yapıyorum ama yapmamışım gibi, bazı adamları koyacağına hiç governor koyma daha iyi yani) hadi bunlar da para etmedi diyelim (ki eder, mısır'da 40k nüfuslu şehirlerim var unrest'e yaklaşmayan bile) bolca peasant yapıp garnizonda tut, diğer önerilerle birleşince yeterli olacaktır..

bu arada arkadaşlar hazine alıp başını yürüyünce bütün karakterler iğrenç trait'ler alıyorlar. benim bc 240'ta 400k üzeri hazinem vardı mesela, ne kadar adam varsa hepsi eksi management ve eksi command trait'leri aldı, neymiş lüksü seviyorlarmış. resmi forumlarda okumuştum da inanmamıştım, aman diyim paranızı sürekli harcayın, çok bollaşmasın.. :)

ben romalıların galya ve yunanistan'dan aldıkları şehirleri bribelayıp offer as gift yapıyorum şu ara orijinal sahiplerine.. :horace: "ne halt etmeye öyle yapıyorsun?" diyecek olursanız pharaoh's guard ve archer's biriktirip upgrade ediyorum romalıların sınırları bana dayanmadan, herifler 30 yıldır yerlerinde sayıyor mısırlı vergileri sayesinde :lol:[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...