Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir bilgisayar oyunu kendini nasıl kurtarır (maddi oalrak)


Joker

Öne çıkan mesajlar

banada hayal gibi geldi.guzel bi hayal ama.[signature][hline]Cmabridge Üinversitesi
Cmabridge Üinversitesinde yaıpaln bir arşaıtrmaya gröe, bir kleimedkei hafrlrein hnagi sıarda didizlikleri dğeil, ilk ve son hafrlrein dğoru yedre olamalrı öenm tşamıatkadır. Geirsi taammen kamradaşır ve ynie de surosnuz olraak okubanilir. Buunn sbeebi isnan benyinin her hafri tek tek dieğl kemileelri bir btüün oralak omukadısır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

proje taslağı profesyonelce ve biraz da üretken bi şekilde hazırlanırsa yapılır, orada bitiyor bence. ama kolay bir şey değil onu da yapmak, çokça kafa yapısına bağlı.. yapamazsanız yapamıyosunuz yani, bunu kotarmak için elden gelecek ekstra bir şey yok.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Penthesilea, 14 Temmuz 2005 14:56 tarihinde demiş ki:
said:
Joker, 14 Temmuz 2005 11:26 tarihinde demiş ki:
10 kişilik bi ekip ve 9-12 aylık bir çalışma ile oyun ne kdr satar ve ne kdr sponsor alırsa sizce hayatta kalabilir?

Pusu oyununu örnek alıyorum 18 milyondan satışı
15ytl'yi kar olarak alalım yaklaşık :P

18 milyonun en az 6-7 milyonu dagitim ücreti bir kere.
Ayrica, o 18 milyonun icinde satan dükkanin koydugu kar da var.

10 kisilik ekip oyun yapamaz, yaparsa 9-12 ayda ve evde yapacagin sey Contra'dan farksiz olur. Contra'da yaklasik 10 yil önce kaliteli olan bir Atari oyunuydu.

Yani kisacasi sen vazgec bu sevdadan. Okulunu okumadan, büyük bir sirketin parcasi olmadan veya kendi adamlarini calistiracak kadar büyük sermayeye ve cevreye sahip olmadan imkansiz bu. Tabi buna Amerika'da yasamayi da katman gerekli.

Okul hikaye,
bm de çalışıyorum zaten..

said:
Cintonick, 14 Temmuz 2005 15:05 tarihinde demiş ki:
banada hayal gibi geldi.guzel bi hayal ama.


Hayalse hayallerimle yaşadım bu zmn'a kdr :)
ve başarıda çok payları oldu benim için :)[signature][hline]Tabi tabi aynen anlattığım gibi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar niye olmasın :) Azmeden adam 1 ayda da yapar.Amatör bir oyun yapıp deneme sürümünü nete sürün.Mesela paticik'te.Eksiklikler,buglar vs. kısacası tecrube edinmek için.Sonra asıl işi yaparsınız.

Ayrıca bu işte ilk amacın para kazanmak ise başarı yakalayamazsın.İlk işden para koparmamaya çalış imkanlarını zorla yeterli güzel bir şey yap.Eğer başarı yakalarsanız zaten sponsorlar olsun,insanların desteği olsun alıp başınızı gidersiniz :)

En önemlisi iyi bir dağıtıcı :) Bu yeterli

Siz yapın devam edin :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uo gibi oyun yazmaya hevesliyseniz işiniz epey zor..

herkes olmasa da grubunuzda en az 2-3 tane cok iyi deneyimli kişinin olması lazım. aksi halde hayal olur..

tabi daha mütevazi birşeyler yazmayı düşünüosanız (gerçi uo bile yalan oldu grafik acısından ama) birşeyler cıkarabilirsiniz ortaya sanırım..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

topiğe geç gelmiş olucam ama bazı şeyler söylemek istiyorum..

1- point & click, rpg maker, flash gibi programlarla oyun yapanlar oluyor. ama bu "oyun yapmak" olmaz. yapanlar da zaten para kazanma amacıyla yapmaz.
"hobi için düşünüyoruz ama para kazanabilir miyiz ki?" gibi bir anlayış gördüm. hayır para kazanmak istiyorsan hobi düşüncesiyle yapmaya başladığın oyundan hayır gelmez.

2- point & click gibi basit "modüler oyun programı" ile birşeyler yapmak isteyenler bazı kişilere rastlarım genelde. hepsi "süper olcak, ondan olcak bundan olcak, hatta sponsor aldık mı enfes olucak feci para kırarız len" dese de, iki üç gün sonra fooossss diye söner bunlar.
oyun yapmak o kadar kolay değil. point & click gibi programlar bile uğraştırır.
ki adam akıllı oyun yapıp Türkiye piyasasına girmek istiyorsan, iyi bir altyapısı lazım oyunun. bu da grafik motorudur. 10 yıl öncenin oyunlarına benzeyen Blade & Sword gibi grafik yapmak bile baya uğraştıran birşeydir.

3- Herkes direk "oyun" yapmak ister. oysa neden mod yapmıyorsunuz? Natural Selection ve Counter-Strike baya iyi örnekler. Eğer gerçekten oyuna emek verebileceğinden eminsen, yaratıcı olduğunu söylüyorsan, süper modlar hazırlayabilirsin. Elinde mis gibi grafik motoru var, bozdur bozdur harca. mesela Unreal Tournament 2004 için bilye yuvarladığın, en aşşağıdakı yere düşmeden kaydırdığın o tarz oyunlardan birini mod olarak hazırlamışlar gayet de güzel olmuş. Ayrıca HL için futbol oyunu modu da vardı. Yaratıcılığın sınırı yok modlarda.

4- ister 1 kişi olun ister 100 kişi. olay sizin becerinizde ve isteğinizde bitiyor. Size bir örnek vereyim.
Gunman Chronicles diye enfes bir oyun var. Bu oyun HL mod'u gibi birşey. Ama retail game olarak satılıyor, HL gerekmiyor oynamak için, HL'den bağımsız bir oyun.
Oyun ne peki? gelecekte geçen, ilginç hikayeye sahip bir oyun. Bir ordunun başındaki komutanı oynuyorsunuz, başka bir ordunun komutanını aramakla görevlisiniz.
Grafikler şahane, sesler şahane, silahlar çok yaratıcı. Hatta oyuna kimsenin başaramadığı kadar gerçekçi araç kullanımı koymuşlar. HL'nin hiç bir modunda bu kadar başarılı araç kullanımı görmedim. Tıpkı Battlefield kadar kolay kullanabiliyorsunuz. Sadece Tank var ama o da yeter.
E peki böylesi bir oyunu kim yapmış? 20-30 kişiden oluşan profesyonel bir şirket mi? Hayır, 2 kişi yapmış.
Hatta bu 2 kişi birbirinden uzakta bulunan, görüşemeyen, oyunun işlerini kendi başlarına yapıp sonra birbirine yollayan 2 kişiymiş. Kocaman bir ekip değil, kocaman bir yaratıcılığın eseri bu oyun. Buna benzer birçok örnek verilebilinir aslında, ama benim bildiğim bir tek bu var.

5- 18 ytl'lik satıştan 15 ytl kar edebilelim diyorsunuz. biraz "daydreaming" olayına giriyor bu.
18 ytl'lik satışa kdv de dahil. kdv'yi çıkartıyoruz.
dağıtım masrafı ve distrübitör'ün payı var. bunu da çıkartıyoruz.
cd ücreti, kopyalama ücreti, paket ücreti felan da var. bunu da çıkartıyoruz.
sizin harcamalarınız var. bunu da çıkartıyoruz.
geriye kala kala 1 milyon kalır cebinize. ki bu hadisede bile kendinizi sanşlı sayın :)
zaten "türk amatör oyuncu"ları korkutan olay da bu. Oyunu 20 milyona satarken ceplerine 20si de girecek diye düşünüyorlar, ama karşılarına bir sürü masraf çıkınca hemen oyun yapmaktan cayıyorlar.

6- "online oyun olacak muhtelemen uo tarzı" demişsiniz. buna kesin karar verelim. "uo tarzı" diye bir oyun olmaz. online dediğimiz oyun fps de olur strateji de. ancak "uo tarzı" diye birşey olmaz, olsa olsa ona mmorpg denir.
ha siz daoc, ao gibi mmorpg'ler değil de uo, ragnarok gibi mmorpg'leri kastediyorsanız, "izometrik mmorpg" demeniz çok daha uygun olacaktır.
bir mmorpg yapsanız bile, bu sadece sponsorla yetecek birşey değil. sağlam bir serverınız, ve bugları tespit edip hemen düzeltecek bir tayfanız lazım. sağlam bir server, sağlam bir makine ve sağlam bir bağlantı demek. bu da aylık masraf demek. sorunları halledecek bir ekip lazım, bu da ek masraf demek, bedavaya çalışcaklarını sanmıyorum. paralı mmorpg yapmadığınız sürece zor valla. sadece hit veya sponsor yeteceğini hiç zannetmem.
"şöyle olsun, burasını kırpalım, bu oyundan copy/paste yapalım, şu programı kullanalım" vs vs dedikçe iş şu noktaya varır:
said:
Dark_Soul, 14 Temmuz 2005 13:12 tarihinde demiş ki:
siz bu gidişle anca yeni bi ultima sunucusu açarsınız, oda clienti yazabilirseniz,sen oyun yapmakla ultimada script hazırlamayı karıştırıyosun galiba,ve de ultimanın açık kaynak oyun kodlarını bulamassın


7-
said:
Joker, 14 Temmuz 2005 13:58 tarihinde demiş ki:
benim bildiğim kadarıyla o oyun sürekli yapılmadı sanırım ilk önce ufak bi parça yapıldı sonra sponsor bekledi,
sponsor bulununca tekrar dvm etti fln gibi..

olay sadece sponsor değil. ufak bir parça dediğin şey de oyun motoru.
oyun yapmayı puzzle yapmak gibi düşünmüyorsun umarım. "önce şu parçaları birleştiriyim, sponsor gelince diğerlerine devam ederim"
adamlar oyun motoru yapmış, kodları hazırlamış, ki en ağır çalışmalardan biri budur. gerisi bölüm hazırl
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Joker, 14 Temmuz 2005 11:40 tarihinde demiş ki:
said:
Pyro, 14 Temmuz 2005 11:38 tarihinde demiş ki:
oyun ne hakkında olucak,icerigi vs bıraz bılgı versen daha kolay yorum yurutup yardımcı olsak?

omline oyun olucak muhtemelen uo tarzı..


Ozaman 30 dan aşşa vermemelisinizki ben alırım.Online oyun sonuçta EŞŞEK ÖTESİ Gözleriniz pörtlicek vs vs.. eh Hakediyorsunuzda bu parayı ama, orjinal bişey cıkarsa.[signature][hline]Kaptan Fistan Ve Tayfası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@bone
ya daha kesinleşmiş bişey yok şu an bu fikri araştırıyorum,
oyun yazma konusunda deneyimli olmadığım için ilk önce fikir alıyorum,
ama eğer aklıma yatarsa kafaları sağlam çalışan 10 kişi toplarım hepside oyun oynama konusunda ve oyun mantığı konusunda çok sağlamlar...
Bi tek arka tarafında bi hassa grafik kısmında tam olarak ne dönüyor onları araştıracağız...

bug fln konusunda tabiki bi ton bug olucak,
ki online oyunda çok rahat playerlar bulur bunları updatelerle onları yawaş yawaş düzeltiriz,
ki bütün online oyunlarda bu şekilde olmuştur...
wow yeni çıktı bi ton bug ile geldi..[signature][hline]Tabi tabi aynen anlattığım gibi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ürettiğin fikir ne kadar nitelikliysen, o kadar kazanırsın.

ne kadar sıradansan, arkana aldığın gücü o denli bu piyasatan soğumasıyla sonuçlanır bu maceran.
genel olarak şu dönemde pazarlanacak oyunlar, türk oyun endüstrisinin kaderini belirleyecek demek oluyor bu da bi yerde.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Erutan, 14 Temmuz 2005 21:46 tarihinde demiş ki:
Penth abartma yaw? Tamam biraz hayal ama programlar var yapan emu.Ama bi boka benzemio bi Eq2 Wow Yada en basitinden bi uo çıkmıyor.


emu programlarıyla oyunu aynı kefeye koyma yahu..

oyunda önce fikir olcak sistemin ne olcağına karar vercen ne özellikler olcak ne nasıl yapılcak herşeyin planını kurcan sonra başlıcan motor yazmaya sonra texture vs yapcan clientı ve serverı yazıcaksın herşey bitcek mi iih bitmicek denicen oyunda güç dengesi sağlamaya çalışcan sonra oyun çıkcak

emu yazarsan sadece server kısmını yazmış olcaksınki gerçek server gibi olmasını bekleyemezsin fikire plana dengeye gerek yok bak orjinaline yap aynısını

online oyunla emu birbirine yaklaşmıyor bile
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

emulatör (uo, wow vs için) yazmak normal bir oyun yazmak kadar hatta daha bile zordur bence. kendin bir oyun yazsan mimarisini sen belirleyeceksin ama emulatör yazman için önce hazır yapılmış mimariyi çözmen lazım reverse engineering vs yöntemleriyle. kendin oyun yapacaksan da işin en zor kısmı orjinal bir fikir bulman.[signature][hline]oasis.gen.tr
Mail/MSN: [email protected] , ICQ:6254196
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzeldir hayal kurmak, hayal kurmadan bi halt yapamazsın. hayal kırıklığına uğramaktan korktuğundan hayal kurmazsan, hayallerine ulaşmayı denemezsen zaten yerinde sayarsın.(hakkatten ya kendim de plan yapmaktan hayal kurmaz olmuşum vay canına büyüyoz mu ne öfff yıvrenç)

joker elinden geleni yap ama kafandaki oyunun basit bir versyonunu yapmadan evvel para muhabbetine girşme. yani ortaya çalışan bir oyunumsu çıksın iskelet ayakta durabilsin sonra risk al.[signature][hline]Adblock Image: http://forum.paticik.com/images/madalya/*

[Bu mesaj Rahan tarafından 14 Temmuz 2005 23:50 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya 0 dan yaparım %90,
tam ayrıntıları bilmiyorum ama bi tane oyun yapımında bulunmuş adam bulsam kesinlikle durmaksızın yazarım yani :)
bişileri sormak gerekebilir...
hazır çözümü olan şeyler için 0 dan düşünerek boşa zmn kaybetmemeli...[signature][hline]Tabi tabi aynen anlattığım gibi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda mutlaka werewolf formuna dönüşebilme imkanı olmalı. ayrıca bu werewolf, wolf şekline de dönüşebilmeli.
hastalık olabilir, faction tarzı bir geyik olabilir, race olabilir felan filan.
ama werewolf: the apocalypse fanı olarak oyunda mutlaka "garou" olmak istiyoruz.[signature][hline]Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teknik anlamda öyle olabilir, kodlama işinde hazır çizilmiş yolları takip edebilirsin ama oyunu tasarlarken her bi soruna özgün çözümler, özgün, parlak sistemler yaratmak durumundasın.

oyunun başarısını oldukça etkileyen bi faktör.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Erutan, 14 Temmuz 2005 21:46 tarihinde demiş ki:
Penth abartma yaw? Tamam biraz hayal ama programlar var yapan emu.Ama bi boka benzemio bi Eq2 Wow Yada en basitinden bi uo çıkmıyor.
Adam para kazanmaktan bahsediyor yahu.
Emulatorle, basit yazilim bilgisiyle de devasa online yaparsin ama Mynet'in oyun odalarindan daha detayli olacagini sanmiyorum : P

Bu isi bu kadar kafaya koyduysan Joker, ekonomik yönden uygunsan (ki oyun yapmak ve bundan para kazanmaktan bahsettigine göre, sponsorun da olmadigindan uygunsundur) 4 senelik Game Development üniversitesine gitmeni öneririm ABD de.[signature][hline]Agac rüzgari affetse bile, kirilmis bir kere...
Elandra, Night Elf Priestess
Penthesilea, Night Elf Huntress
Penth, Gnome Rogue


[Bu mesaj Penthesilea tarafından 15 Temmuz 2005 00:27 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...