Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tum Gm komutları


Arekreas

Öne çıkan mesajlar

[b]
Basit GM komutları;

Aşağıda gördüğünüz komutlar SphereServer'da herhangi bir değişiklik yapılmamışsa GM'ler tarafından kullanılabilecek komutlardır. GM Komutlarını kullanırken başına nokta ya da eşittir işareti eklemeniz gerekir. Eğer bir komutun sizi değil başkasını etkilemesini istiyorsanız başına X ya da Set eklemeniz gerekir. Örneğin, .INVUL 1 sizi invulnerable yani ölümsüz yapar, .XINVUL 1 ve ya .SET INVUL 1 ise başka birisini ölümsüz yapmanızı sağlar.
Benzer bir şeyde Skill ayarları ile ilgilidir. Örneğin, Magery'i skillinizi 80.0 yapmak istediğinizi varsayalım, bunun için .MAGERY 80.0, başkasının skillini artırmak için ise .XMAGERY 80.0 veya .SET MAGERY 80.0 komutlarını kullanabilirsiniz. Tüm skillerin isimlerini yazarak bu şekilde arttirabilirsiniz, skill ismi yerine ALLSKILLS yazdığınız taktirde tüm skilleriniz verdiğiniz değer kadar artar.

ADD

Oyun'a genel olarak NPC ya da eşyalar eklemek için kullanılır. .ADD komutuna hic bir parametre verilmediğin de açılan menüden seçim yapıp eklemek istediğiniz eşyayı seçebilirsiniz. Menülerle uğraşmak istemiyorsanız .ADD komutuna eklemek istediğiniz item'a ve ya NPC'ye ait defname'ini yazarak da ekleyebilirsiniz. Örneğin;

.ADD i_ring_gold <- Altın yüzük ekler.
.ADD i_platemail_chest <- Platemail Chest ekler.
.ADD i_robe_gm <- GM Robe ekler.
.ADD c_h_healer <- NPC Healer ekler.
.ADD c_h_provisioner <- NPC Provisioner ekler.

STATIC

Sadece item'ler ile kullanılan bir komutdur. Oyun'a ADD ile eklediğiniz eşyaların yerlerini oyuncular değiştirebilir ve belirli bir süre sonra silinebilir ancak STATIC ile eklediğiniz itemların yerini sadece GMler değiştirebilir ve bu itemlar world save ya da garbage collect sırasın da kaybolmazlar.

.STATIC i_ring_gold <- Sabit bir altın yüzük ekler.
.STATIC i_platemail_chest <- Sabit bir platemail Chest ekler.
.STATIC i_robe_gm <- Sabit bir gm robe ekler.

REMOVE

ADD ya da STATIC ile eklediğiniz item'ları ya da NPC'leri dünyanızdan silmeniz için kullanılır.

FLAGS

Flags gerekli parametre ile kullanıldığında size parametrenin özelliğini kazandırır. Daha cok scripting'de oyuncunun o andaki durumunu öğrenmek için kullanılır.

statf_invul // Ölümsüz olursunuz, yaratıklar size saldırmaz.
statf_dead // Ölü olduğunuzu var sayar.
statf_freeze // Paralyze olduğunuzu var sayar, hareket edemezsiniz.
statf_invisible // Görünmez olursunuz, konuşsanız bile reveal olmazsınız.
statf_sleeping // Vücüdunuz yere yatar bicimde kalır, hareket ettiğinizde tekrar eski halinize gelirsiniz.
statf_war // War mode
statf_reactive // Reactive Armor büyüsünün etkisinde olduğunuz varsayılır.
statf_poisoned // Poison büyüsünün etkisinde olduğunuz varsayılır ancak canınız azalmaz.
statf_nightsight // Nightsight büyüsünün etkisinide olduğunuz varsayılır.
statf_reflection // Magic Reflection büyüsünün etkisinde olduğunuz varsayılır.
statf_polymorph // Polymorph büyüsünün etkisinde olduğunuz varsayılır.
statf_incognito // Incognito büyüsünün etkisinde olduğunuz varsayılır.
statf_spiritspeak // War Mode'da konuşan ghostları duyabilirsiniz.
statf_insubstantial // Herhangi bir spell ya da hareketle reveal olmazsınız.
statf_emoteaction // Yaratıkların sahiplerine durumlarını emote ile bildirmelerini sağlar.
statf_hasshield // Elinizde Shield varmış gibi parry skill'inizi kullanırsınız.
statf_stone // Hareket edemez, konuşamazsınız. Görüntü olarak mavinin en açık tonunda görünürsünüz.
statf_fly // Uçtuğunuz varsayılır, yerde bulunan bazı itemlara takılmazsınız.
statf_respawnnpc // Sadece NPClerde kullanılabilir, öldüğü taktirde hemen respawn olması sağlanır.
statf_hallucinating // Halisunasyon gördüğünüz varsayılır.
statf_hidden // Hiding skill'ini başarılı bir şekilde kullanmış var sayılırsınız.
statf_indoors // Kapalı bir yerde bulunup, bulunmadığınızı belirtir.
statf_criminal // Criminal olduğunuzu varsayar.
statf_conjured // NPC'nin Summon edilmiş olduğunu varsayar, bir süre sonra kendi kendine kaybolur, loot ve ceset bırakmaz.
statf_pet // NPC'nin birisinin kontrolünde olup olmadığını belirtir.
statf_spawned // NPC'nin spawn edilmiş olduğunu belirtir.
statf_saveparity 020000000 // World save sırasında bu karakterin kaydedilip kaydedilmemesine karar verir.
statf_ridden 040000000 // Sürülen NPC'ler bu flag'i alır ve görünmezler.
statf_onhorse 080000000 // At üstünde olduğunuz varsayılır.

INVUL

Ölümsüz olduğunuz varsayılır ve yaratıklar size saldırmaz. [0= Kapalı, 1= Açık]
Örneğin;

.INVUL 1
.SET INVUL 1

INVIS

Görünmez olursunuz. [0= Kapalı, 1= Açık]
Örneğin;

.INVIS 1
.SET INVIS 1

COLOR

Komutun adından da anlaşılabileceği gibi, seçeceğiniz item'in ve ya npc'inin rengini değiştirir. Örneğin;

.SET COLOR 1154
.SET COLOR colors_red
.SET COLOR color_o_valorite
.SET COLOR

Renklere ait palet numaraları bulmak için Axis ya da UOHues programlarını kullanmanızı tavsiye ederim, eğer spectral(gölgenizi oluşturan yarı transparan renk) renklerle bir item'i boyarsan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

[b]Babacım adam bize gm yani gamemaster komutylarnı sormuş bak burda da Baggio abimiz ne güzel anlatmış eğer öyle bir şey olsaydı commands.scp ki kendiside bakabilirdi. Bu Bir. Bir de ikincisi herkesi ekndin gibi zerbula ocak kullanıyor sanma yada herkesde sende oldugu gibi kolay ve hazır diye zebula ocak scpleri var sanmaben şahsen 55i win32 üzerinde full başladım kendim yazdım yani çoğu kişi ve server gibi beleşciliğe konmadım kendim çalıştım Anlaştık?[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

.sector.rain //Yağmur (eğer sphere.ini den açıksa)
.sector.snow //Kar (eğer sphere.ini den açıksa)
.sector.dry //normal hava durumu
.region.guarded 1/0 //Guardzonun açık veya kapalı olması
.region.flags flagların hex kodu //axisi açp kodlara bakabilirsiniz
.move w/s/n/e kare sayısı //yapılan item veya charı kare sayısı ve yonune göre yerini değiştirir
.serv.allclients komut //Serverdaki herkeze aynı komutu uygular
.serv.b //Consoldan konuşmuş gibi herkeze
.serv.safe //secure moddan kapatır veya açar
.act.komut //son yarattığınız nesne üzerinde yazdığıız komutu uygular
.nudgedown sayı/.nudgeup sayı //sayı kadar kar yükselir veya alçalırsınız
.xtype type //type yerine o itemin olmasını istediğiniz type i verirsiniz t_normal t_teleped t_eq_script

.show ozellik //yazdığınız ozellii gösterir orn:.xshow magery ....'s magery is '100.0'

.edit //x ile kullandığınız oyuncuya ait şeyleri gösterir bank box ve back pack dahil ama backpackin içindekileri göstermez

.xflags 00000000 //oyuncuyu tüm durumlarından kurtarır freeze stone paralayze halu vb.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Arekreas, 12 Haziran 2005 17:11 tarihinde demiş ki:
Dha varsa soylersenız ıyı olur Save almak ıcın falan ne yazmak gerekıyor bı de mesela Baskasının accsıne gecıp oynamak nasıl oluyor oyun ıcınde?



save almak icin oyun icinde eger plevel in yetiyorsa .save yazarsin bide konsoldan save yazarsin 2 sekilde save alma yontemi vardir.baskasinin accsine gecip oynamayi anlamadim

ayrica serv.restock 1 dersen server daki tum vendor lar 0 lanir ve tekrar cikar satacaklari mallar yenilenir.

[Bu mesaj bilgehan tarafından 12 Haziran 2005 17:40 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

statf ler oyun için değilde daha çok script içindir daha çok oyunda .xflags hexdecimal kullanılır bu kodlar axiste var
konsol komutları;
# save
account add isim sifre
" isim plevel *plevel
" isim password sifre
r = resync
c = client listesi
s = secure mod


oyunda başka account şifresi örenmek için .xshow account.password

başka bir char ı kullanmak için örn cat dragon daemon gibi .control
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...