Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

tüketici hakkına dair - dilekçe örneği


karakedi

Öne çıkan mesajlar

said:

http://forum.donanimhaber.com/m_3108364/tm.htm adresinde Aeneis demişki:
Ewt arkadaşlar Pc Gold firmasından aldığım ekrankartım bozulmuştu ve bende garantiye götürdüm sonrası malum Vega kullanıcı hatası zaart zurt demiş ve garanti kapsamı içinde olmadığını söylemiş...sonuç olarak bende ilçe tüketici hakem heyetine gittim... açtığım davayı kazandım kartımı deiştirecekler bunun yanında tazminat ve ceza ödeyecekler...hikayenin aslı dilekçemde...dilekçeyide böyle baştan sağma davranan ve tüketici haklarını hiçe sayan firmalar için arkadaşların kullanması için yolluyorum...


said:

ÜSKÜDAR KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA




ŞİKAYET EDEN : Adınız ve adresiniz


ŞİKAYET EDİLEN : PCGold,VEGA Bilgisayar Dış Tic.Ltd.Şti



ŞİKAYET KONUSU : Satın alınan hizmetin ayıplı çıkması



OLAYLAR : 13 Ağustos 2004 tarihinde PC GOLD firmasından aldığım PowerColor Ati 9800SE ekran kartım 27 Şubat 2005’te bozuldu.Ekranda görüntü birbirine giriyordu. ertesi gün ekran kartımı alıp PC Gold firmasının arıza ile ilgili bölümüne gidip kartımı verdim. Bunun karşılığında bir takip kağıdı verdiler.

3 hafta sonra ilgili bölüme gittim ve kartımın geldiğini söylediler. Daha sonra kartı getirdiler ithalatçı firma olan VEGA Bilgisayar kartımı bir kağıt ile yollamış ve kullanıcı hatası sonucu ekran kartının çipinin yandığını söyleyen bir yazı yazıp kartın garanti dışı kaldığını söylemişler. Buna ek olarak herhangi bir şekilde ekran kartı üzerinde meydana gelen fiziksel zararlar ekran kartını garanti kapsamı dışında bırakmaktadır ibaresini de eklemişlerdir.Bu açıdan bakarsak her çip yanığını garanti kapsamı dışında tutmak firmanın işine gelmektedir.Bunun sonucunda malda gizli olan bir ayıbın sonradan ortaya çıkması sebebiyle kartın çipinin yanması yada başka bir fiziksel zarar oluşması sonucunun yukarda belirtildiği gibi herhangi bir şekilde ortaya çıkması kavramının içindedir.Bu bakımdan gizli bir ayıbın kullanıcı tarafından oluşturulacağı düşünülemeyeceğine göre firma bunu kullanıcı hatasıdır gösterip kolaylıkla garanti kapsamı dışında tutmaktadır.

PC GOLD firmasıyla daha sonra gerçekleşen bir konuşmada kendilerine bu konuyla ilgili mercie gideceğimi ve aldığım ekran kartının Türkçe kullanma kılavuzunun olmadığını söylediğimde kendilerinin bu konu ile bağlı olmayacaklarını ifade ettiler ancak Tüketici kanunun 4. maddesine göre kendilerinin müteselsil sorumlu olduklarını ve 14. maddede ise ithal edilen malların Türkçe kullanma kılavuzu ile satılmasının zorunlu olduğunu kendilerine hatırlattığımda kendilerinden bir cevap alamadım. Sonuç olarak herhangi bir değişim olmadı, kartım duruyor.


Hukuki Sebep : Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun

Deliller : Fatura, Kullanma Kılavuzu ,Firmanın cevap kağıdı

Netice-i Talep : Yukarıdaki malın misliyle değiştirilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.

…./ …. 2005





forumda rastgeldim, buraya dea copy paste edeyim, ekteki dilekçe örneğini olarak kullanmak isteyen olabilir.[signature][hline]Bestiae sumus, ut non bestiae simus...
Web Site(ler)mizin Tarihçesi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynı olayın benzeri bana da olmuştu. Ben olayı anlatırken adamlar tip tip bakıyordu, 5 dakka sonra aşağıda bekleyen dayım (binbaşıdır kendisi) gelmişti, bi de o anlatmıştı, "tamam komutanım hemen değiştiriyoruz" demişlerdi.[signature][hline]Icq: 50896214 / Msn & E-Mail: [email protected]
Homer to aliens: "Don't eat me, I have a wife and children! Eat them!"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...