Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Server acarim diyenlere hazir bir world hazir bir scp hazir sistemler


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
said:
Fnx, 04 Aralık 2004 17:49 tarihinde demiş ki:
Scp in ne oldugunu bilmeyen adamlar gelior burada hava basıor =) yazık çok yazık :D


b@b th3 k3nk öretir misin sikriptingi plsss[signature][hline]|>Hepimizi yakan Havva diil mi ?<|
Mesaj tarihi:
said:
Fnx, 04 Aralık 2004 19:53 tarihinde demiş ki:
Tamam bap ögretecem korkma :(


Burası Başkalarına Kendini Üstün Gösterme Platformu Değil.
Her Ne Kadar Msn De Eklide Olsan Her Ne Kadar Beraber Başka Shard'da Önceden Görev Paylaşımında Bulunmuş Olsakta,Bare Benim Bulunduğum Ortamda Çekinmeden Yalan Konuşmaya Başlamışsın. Kim Ne Kadar Yalan Konuşursa Konuşsun Elbet Bir Gün Karşısına Yalanı Çıkar.Demek İstediğimi Umarım İyi Anlamışsındır.[signature][hline]Uo Changing Everyday | Anatolia Coming Soon >>
Mesaj tarihi:
Zamaninda Delinquent'in scriptleri nebulada account karşılığı verdiğini söylemiştim ama sadece gülmüşlerdi şimdi ben size gülüyorum hemde kıçımla :)[signature][hline]
Mesaj tarihi:
said:
Fnx, 04 Aralık 2004 17:49 tarihinde demiş ki:
Scp in ne oldugunu bilmeyen adamlar gelior burada hava basıor =) yazık çok yazık :D




[function Dread] // komut.
if () // eger ki$ide 'Dread' isimli event var ise.
sysmessage Dread isimli event var sende. // ki$iye system message olarak ula$iyor.
events -e_Dread // ki$ideki -e_Dread eventini kaldir. (- ile yapiliyor bunu +e_abuzer desen e_abuzer eventi ekler)

elseif () // aksi takdirde (ki$ide e_Dread eventi yoksa) eger ki$ide e_tupac eventi varsa
sysmessage tupac eventi varken Dread eventini aktif edemezsiniz.

// aksi takdirde eger ki$inin magery'si 85'den fazla ise
events +e_dread // ki$iye e_dread eventini ver.

else // aksi takdirde (bu ihtimallerin hic biri yoksa)
return 1 // ba$a don.
endif // eger'i kapat.

not: elseif'leri endif'le bitirmenize gerek yoktur. sadece if'le ba$layanlari endif'le bitireceksiniz.

mantigini anladiginizi du$unerek yazima devam ediyorum; sphere script'lerini 4 kategori'ye ayirabiliriz, bunlar esyalar, karakterler, fonksiyon (komutlar) ve olaylar. $imdi e$yalardan ba$liyacagim;

e$yalar: belirlediginiz itemdef'i oyunda .add komutu ile ekleyebilirsiniz. ornek olarak itemdef'i i_salla olarak belirttiginiz bir item'i .add i_salla $eklinde ekleyebilirsiniz. $imdi sizlere basit bir black staff ornegi ile hem trigger'lara giri$ yapacagim, hemde item'lari anlatacagim.

[itemdef i_staff_dread]
id i_black_staff // e$yanin id'si (kisaca goruntusu diyebiliriz)
name staff of darkness // e$yanin ismi.
type t_weapon_staff // e$yanin turu. (turleri yazimizin ilersinde goreceksiniz.)
dam 33,40 // e$yanin verebilecegi damage.

on=@create // e$ya yaratildiginda (i$te bu bir trigger'dir)
color 0455 // rengi 0455.
attr attr_newbie // e$yanin niteligi: blessed.

on=@click // e$yaya tek tiklandiginda
if ( == attr_identified) // e$yanin niteligi identified (tanimlanmi$) ise
message a staff of darkness // bu $ekilde bir mesaj ver.
message [unidenfied]
return 1 // ba$a don (eger bunu return 0 yaparsak, i$lem devam eder ve bu sayede altindada e$yanin adi gozukur.
else // tanimlanmi$ degilse
message a staff of darkness
message [dread'z secret]
return 1
endif // eger dongusunu kapat.

on=@dclick // e$yaya cift tiklanildiginda (dclick = doubleclick)
if ( > 80.0) // eger ki$inin macefighting'i 80'den fazla ise.
src.say * staff of darkness kullaniyorum *
else // degilse.
unequip // e$yayi equiped olmaktan cikar, elden du$ur.
src.say * staff of darkness kullanabilecek yetenege sahip degilim * // ki$inin soylemesini saglar.
return 1 // don ba$a
endif // eger dongusunu kapat..

$imdi bu bolumu bir $ekilde daha yapabiliriz. nasil mi? farkli bir yonden ama ayni i$lemi yapan bir $ekilde yapacagiz.

if ( src.say * staff of darkness kullanabilecek yetenege sahip degilim *
unequip
return 1
else
src.say * staff of darkness kullaniyorum *
endif

bu orneklerden sonra umarim benim sphere scripting icin du$undugum mantigi anlami$sinizdir.

- item nitelikleri:
demin item'i yaratirken verdigimiz attr'deki e$yanin blessed olmasi gibi daha bir cok farkli nitelik var. aklima gelenlerden bazilari

attr_invis: gorunmez e$ya. (plevel 4 ve ustu gorebilir)
attr_static: sabit e$ya.
attr_newbie: kaybolmaz e$ya (newbified ve ya blessed diyebiliriz)
attr_decay: e$yanin silinmesini saglar (decay ingilizcede curumek demektir) e$yanin curumesini timer trigger'i ile yapabilirsiniz. anlatmi$ken onuda yapalim:

on=@timer
attr attr_decay
remove

($unu hatirlatmaliyim ki eger e$ya direk timer'da decay ozelligi almadan siliniyorsa, bu console'a bir hata verir ancak scriptin cali$masini engellemez.)

item'lara birden fazla nitelik verebilirsiniz, bunun icin | karakterini kullanmaniz yeterlidir. ornek olarak e$yanin niteligini attr_invis|attr_decay yapmaniz durumunda e$ya hem gorunmez, hemde curuyebilir duruma gelecektir.

bu arada yukardaki niteliklerin sayisal degerleride vardir. ornek olarak attr_static yerine 010 kullanabileceginiz gibi attr_newbie icinde 04 kullanabilirsiniz gibi. oyun icinde bir item'in niteliklerini gormek isterseniz ".xshow attr" komutunu kullanmaniz yeterlidir. ancak niteligini sayisal degerden verecegi icin attr_invis vs. $eklinde goremezsiniz ancak kullanabilirsiniz.

- item turleri:
demin item'a verdigimiz t_weapon_staff item'in turunun staff turunden bir silah oldugunu belirtir, oyun icinde bir cok tur vardir, buna ornek olarak t_armor (zirh), t_book (kitap) t_deed (deed) yada t_reagent (reg) gibi verebiliriz. oyundaki item'in turunu ".xshow type" komutu ile gorebilirsiniz. bu tur'leri bir cok $ekilde yararlanip kullanabilirsiniz, ornek olarak dagger'la log sectiginizde bowcraft menusu acmak icin.

on=@targon_item // item secildiginde
if ( == t
Mesaj tarihi:
Dread_Dance helal olsun yani bunu ben başaramadım böyle insanlara bir konu anca böyle kapak edilir.[signature][hline][b][Bu mesaj Ali Sami Yen tarafından 1 Ekim 1905 14:27 tarihinde değiştirilmiştir]
  • 6 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
Ba$ligin tarti$ilmasindan uzuun bir sure gecmi$ ancak en son mesaji gordukten sonra cevap yazma zorunlulugunda hissettim kendimi (eski bir ba$ligi upladigim icin affola) $imdi Dreadcigim, o yazdigin tutorial'i Dmx yazmami$ miydi merak ederim? Ulan iyi ki bir tutorial yazdik, cumle alem Dmx yazan heryeri kendi nicki yapip ben yazdim diye gecindi.. digerleri hadi imzami calmiyordu, bari imzami calmasaydin :)

Buyur canim:
http://forum.paticik.com/view.php?id=72672

[signature][hline]Most of us walk in the light and the shadow but there are the chosen few who walk this world carrying their own light to brighten both day and night.

[Bu mesaj Makaveli tarafından 10 Haziran 2005 14:42 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Ho hooo
bendee nebula scpleri var adsgagds
yokmu böle atlıyan sazan ?

konu sapmış herkes elindeki scpleri sölemiş ..
zaten anlamsız bir konu[signature][hline]Anubis
Andoria UO Shard

Karakteriniz, şöhretinizden önemlidir. Karakteriniz, siz ne iseniz odur... Oysa şöhretiniz, başkaları sizi ne sanıyorsa odur.

×
  • Yeni Oluştur...