Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İyi bir Role Play tabanlı oyun sunucusu olmak için ne gerekir ?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Senelerce uğraştık, yaptık bişeyler, her ne kadar devam etmeyi planlasak da, bişeyler olur, birileri bizim yerimize devam eder, en azından tecrübelerimizden faydalansın, daha az zorluk çeksin.

Bu iş için öncelikle bir sunucuya ihtiyacınız var diğer tüm oyun sunucuları gibi. Gel gelelim PvM ve PvP tabanlı sunucularda, sunucunun oyun esnasında down olması sadece insanların emeklerini etkileyecekken, RP tabanlı bir sunucuda sunucunun gitmesi demek, varolan hikayenin - eğer gerekirse - değiştirilmesi gerektiği anlamına da gelir. Bu yüzden down olmayacak bir sunucu/yönetici bulmakta fayda var.

Böyle bir iş için oyunculardan, genel settinglere, bilindik hikayelere ve bunun gibi FRP tabanlı konulara oyunculardan daha çok hakim bir yönetici kadrosuna ihtiyacınız var. Ya da başlangıç evresindeyseniz, zaten bu konuya meraklı insanlar yönetici olacaklardır zamanla ( bkz. Ethernass Yöneticilerinin %90'ı ).

Teknik olarak öyle ahım şahım sistemlere gereksiniminiz yok. Oyuncular zaten oyunu görmek için değil, oyunu yaşamak için gelecekler. Gel gelelim birazdan aşağıda bahsedeceğim gibi, iyi bir teknik sistemin de çok getirisi mevcut elbette. Olmazsa olmaz değil. Yani ne yapıyoruz ? Teknik olarak yetersizim diye ağlayarak, sunucu kurma işlemini sonlandırmıyoruz. Default bir Sphere, POL, RunUO v.s. gayet yeterli.

Çok sağlam bir setting'e gereksiniminiz var. Üzerinde haftalarca uğraşılmış, hakkında en az 100-150 geçmişte geçmiş hikayeler yazılmış, Evrenin varoluşundan, bu güne kadar size sorulabilecek her türlü 'Bu niye olmuş?', 'Tamam ama neden ?' sorusuna cevap verebileceğiniz bir setting. Böyle bir settinginiz var, veya bunu yapabilecek yetenek ve sabrınız varsa, bundan sonra bu setting'i analiz ederek, nerelerinin oyunculara gösterileceğine karar verecek birilerine ihtiyacınız var. Oyuncular setting'in %30 'undan fazlasını bilmemeli. Sadece yıllar geçtikten sonra ( inşallah ), oyunda belirli noktalara gelip, belirli düğüm noktalarını çözmüş kişiler bazı detayları bilmeli.. Fakat bu da %10 'u aşmamalı.. Yani en tecrübeli ve en role play canavarı oyuncunuz, sizin hikayelerinizin %40 ını bilecek en fazla.

Setting'i yaratırken dikkat etmeniz gereken noktalar var. Genelde insanlar hep en sondan başlarlar, hayır siz en baştan başlamalısınız. Evren nasıl yaratıldı. Kim niye yarattı. Sonra ne yaptı ? Diğer tanrıları mı yarattı ? Neden kendinden başka tanrıcık yaratma isteği olsun bir tanrıda ? Bu soruları kendinize sora sora settinginizi yaratmalısınız. Bu setting, rahatlıkla masa üstünde de oynanabilecek bir setting olmalı 4-5 modifikasyonla.

Settinginizi yarattınız mı ? Güzel. Bundan sonra teknik bilgisi olan 1-2 eleman, mutlaka başlarına teknik bilgisi ya da ileriyi görebilme kapasitesi olan bir adam. Teknik işlerden pek anlamayan, fakat insanları kotarabilecek, geliştiricilerle, yöneticiler arasındaki bağı kurabilecek bir kaç insan ve tabii ki bir sürü sempatik in-game yöneticileri bulmanız gerekecek. Yöneticilerden bazılarının mutlaka oyuncuları olması gerektiğinin de altını çizmek gerekiyor. Zira yönetici tarafından, hiçbir zaman oyuncunun gözü ile oyun görülemiyor, nerede handikaplar var nerede kesintiler var anlamanız için oyuncu olmanız gerekiyor.

Bu da mı bitti ? Eğer kendinize güveniyor ve enerjinizin çok büyük bir bölümünü bu işe kanalize edebilirim diyorsanız, düşünmeden açın. Sunucunuza "yeni" olduğu için bir sürü insan doluşacak. Sizin istediğiniz veya istemediğiniz tipte insanlar. Kendinize bir standart belirleyin. Bu oyuncunun frp settingleri hakkında bilgisi olur, kendi settinginiz hakkında bilgisi olur, edebiyat kapasitesi olur veya çok saçma bir adamdır fakat potansiyeli görüyorsunuzdur "Bu adam ilerde süper olacak." diyorsunuzdur." ( bkz. Ethernass/Kaygerya ) Evet insanları teker teker seçmeliniz. Nasıl bir sistem oturtacağınız size kalmış. In-Game elemeler mi yaparsınız, kademeli oyuna girişler mi yaparsınız veya Özgeçmiş sistemimi yaparsınız, size kalmış orası. Oyuncuları sıkmayacak, fakat elemeyi en az %50 civarında yapabilecek insanlar lazım.

Bundan sonraki amacınız, bir "community" olabilmek. Eğer community olursanız, %50 dışında elenen en az bir %20 'lik istemediğiniz, hatta %5 'lik ortamı bozmayan insanlar, zaten sizin müdahaleniz olmadan ortamdan uzaklaştırılacaklardır oyuncular tarafından. Oyuncularınız size bağlı olmalı. Gel gelelim bu oyuncular tarafından değil, sizin oyunculara sağlayacağınız bir etmen. Yani cümle "Oyuncuların sizi sahiplenmesini sağlamalısınız." olmalı.

Oyuncular, oyunu oynarken, "yeni şeyler" keşfetmek yerine, mutlaka "Ulan bunlar bunu da kesin düşünmüştür." demeliler. En azından bunu hissettirmelisiniz. Oyunda online en az 1 adam mutlaka olmalı. Bu adam etrafı incelemeli sürekli, ve yöneticilere düzenli rapor vermeli. Bu oldu şu oldu diye. Çünkü siz yaşayan bir dünyasınız. Onlarca dinamik kriterleriniz ve parametreleriniz mevcut etrafta. Bunların hepsini takip etmelisiniz.

Takip edemiyor musunuz ? Oyunculardan hikaye yazmalarını isteyi
Mesaj tarihi:
de bu sayı çok az yapabilicek kişi sayısı yani[signature][hline]Anubis
Andoria UO Shard

Karakteriniz, şöhretinizden önemlidir. Karakteriniz, siz ne iseniz odur... Oysa şöhretiniz, başkaları sizi ne sanıyorsa odur.

Mesaj tarihi:
parmaklarina saglik dehset yazmissin hele ki o fikirler atesten kacan hayvanlar, sürü halinde gezen kurtlar dehset bri sey bunlar ya :) yani yapan saglam bi r serveri olsa da gelsek ciddi cddi :([signature][hline]Saban:
Eger benim esege uymuslarsa kacmis olabilirler.

Anime tadında MMORPG lar.
Mesaj tarihi:
1-2 sene demişsin, bahsi geçen iyi sistem ve gerçekten çok kaliteli oyuncular olmadığı sürece bir rp serverının 2 yılı aynı(ya da yakın) kalitesiyle tamamlayacagına inanmıyorum ben


öte yandan, çok güzel bir rp serverına giriş yazısı olmuş tebrik ederim, yapay zekalı hayvanlara eridim bittim zaten ben[signature][hline]Penthesilea'yı banlayanları protesto ediyorum
  • Admin
Mesaj tarihi:
said:
sharky, 09 Haziran 2005 10:27 tarihinde demiş ki:
Teknik açıdan artık yükselmek mi istiyorsunuz ? Güzel, yaratıkların yapay zekalarını baştan yazın. Oyuncuları en çok etkileyek şeylerden biri bunlar. Sürü halinde gezen kurtlar yapın, ya da ne bileyim fareleri kovalayan kediler, anlamsızca ormanda sizi görünce saldırmayan kaplanlar, ateşi görünce kaçan yılanlar, v.s. Gerçekçi düşünmeye çalışın ve herşeyi gerçekçi yapın. Oyuncular bunun fantastik bir dünya olduğunu bilmeliler, fakat şu anda yaşadığımız dünyada yaşıyormuşçasına yaşamalılar. Fantastik herhangi bir olay, gerçekten farkedilsin.


hiçbir serverda olmayan, var diyeninde en fazla 1 bilemedin 2 tane bu tip yönelimi olan özellik. rp için temel şartlardan. bir dungeon master nasıl masa üstü frp oynarken dünyayı sana iyi çizer gözünde iyi canlandırırsa sende okadar iyi rp yaparsın, uoda da sana güzel dünya sunulmuşsa sen kendini daha çok kaptırırsın..

sharky nin belkide en sevdigim düşüncesi bu idi zamanında.. tabi emekli oldu şimdi :)[signature][hline]G3NK
Mesaj tarihi:
Güzel yapay zekalı npc deyince aklıma Erethar'daki örümcekler geliyordu da adlarını tam olarak hatırlayamıyorum. Gerçekten baya zeki şeylerdi :).[signature][hline]Verecek ışığı olmayan, karanlığı sever...
  • Admin
Mesaj tarihi:
onları sharky bana anlattıgında içim gitmişti zaten hehe
benim uoda en sevdigim şeyler
1. world build yapmak
2. oyuncuyu feci kastıracak npc ler yaptırmak ( kendim scp yazamam sylveria dayken vampirhumaya veriyordum şöyle şöyle özelligi olsun diye planlarımı oda yapıyordu , eğleniyorduk :P)

mesela bir npc var
lotr da ent ler var ya ben onun adını ant koydum
mystic ant of lost lands
ağaç şeklinde
canı baya fazla , sen ona nekadar damage verirsen o sana aynı damage i yansıtıyor.
mesela 2 büyücü aynı anda flame strike atıyo birde okçu ant i okluyor, büyülerden ve oktan toplam 80 yerse o sırada en son vurana bütün damage gidiyo , okçunun can 80 gidiyo fln bi anda hehe

doppleganger yaptıydık, ilk vuran kişinin şekline bürünüyor.. skilleri ve silahı aynı oluyor
ama ölünce loot olarak o itemler kalmıyor cantasından para, potion fln düşüyordu..[signature][hline]G3NK
Mesaj tarihi:
said:
Silphatos, 09 Haziran 2005 11:04 tarihinde demiş ki:
Güzel yapay zekalı npc deyince aklıma Erethar'daki örümcekler geliyordu da adlarını tam olarak hatırlayamıyorum. Gerçekten baya zeki şeylerdi :).

Ben bir tane npc guard hatirliyorum ortaligi karistirmisti :)[signature][hline]İyilik et, iyilik bul.
Mesaj tarihi:
said:
DynamicK, 09 Haziran 2005 11:10 tarihinde demiş ki:
doppleganger yaptıydık, ilk vuran kişinin şekline bürünüyor.. skilleri ve silahı aynı oluyor
ama ölünce loot olarak o itemler kalmıyor cantasından para, potion fln düşüyordu..


dopple ganger zaten bi 3 yıldır vardı scriptsharing de.Ayrıca vurunca değil görünce değişiyordu heralde sadece o kısmı değiştirdiniz?

[hline]
Ba'aL
  • Admin
Mesaj tarihi:
lebaal bişeyi değiştirmedik biz
ben monstrous manual kitabımda npc lere bakıyordum
script sharing e de ordan bakıp koymuslardır yani biri düşünüpde yapmadı..
dedim böyle böyle olsun ona uygun yaptık
tutup script sharing den baska yerden fln alıp değiştirmedik yani[signature][hline]G3NK
Mesaj tarihi:
said:
LeBaaL, 09 Haziran 2005 12:50 tarihinde demiş ki:
said:
DynamicK, 09 Haziran 2005 11:10 tarihinde demiş ki:
doppleganger yaptıydık, ilk vuran kişinin şekline bürünüyor.. skilleri ve silahı aynı oluyor
ama ölünce loot olarak o itemler kalmıyor cantasından para, potion fln düşüyordu..


dopple ganger zaten bi 3 yıldır vardı scriptsharing de.Ayrıca vurunca değil görünce değişiyordu heralde sadece o kısmı değiştirdiniz?

[hline]
Ba'aL


demekki bilmeden herkesin sistemlerine veya bilgisine dil uzatiyorsun sadece benim degil. sylveria'yi hic gezmedin herhalde. cok ozel bir shard'di. baskalarinin emeklerine biraz saygi duymani oneririm. herkese 'hirsiz' muamelesi yapman hos degil.[signature][hline]Sentenel Ultima Online Shard, Developer & Admin
Sentenel Web Page
Mesaj tarihi:
said:
skyly, 09 Haziran 2005 12:27 tarihinde demiş ki:
Ben bir tane npc guard hatirliyorum ortaligi karistirmisti :)

o apayrı birşeydi hehe

said:
Silphatos, 09 Haziran 2005 11:04 tarihinde demiş ki:
Güzel yapay zekalı npc deyince aklıma Erethar'daki örümcekler geliyordu da adlarını tam olarak hatırlayamıyorum. Gerçekten baya zeki şeylerdi :).

onlar adada madende beni sıkıştırmıştı.sözde madencilerin kimliklerini çalacaktım tuttu ağ ördü etrafıma gitti öbürüne ördü yanıma geldi baktı gitti falan uo da nadir korktuğum anlardandı =)[signature][hline]shinsetsu desu..

Satılık wow
×
×
  • Yeni Oluştur...