fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 Bismarck hakkında yazmaya başladığım yazının araya giren tartışmalar ve benim parti parti yazmam sonucu aralarda kaybolup gitmesini önlemek için başka bir başlığa taşıdım. Bu şekilde daha verimli olacağı kanaatindeyim. [Bu mesaj fedaykin tarafından 06 Ağustos 2004 17:20 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mathias Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 zavallı gemi.. ulan dümenden torpil yenir mi yaa ? :)[signature][hline]What we do in life,echoes in eternity. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 hay allah heyecanli bir macera romaninin baslangicinda miyiz yoksa fedo ? bu arada cift kanatli 10 zamani gecmis swordfishin torpiliyle maymun ettileri o gemiyi.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2004 tamamen kaptanin verdigi yanlis bir karar uzerine -yanlis bir manevra uzerine -yasanan bir talihsizlik . saatlerce dumeni olmadan onca gemiye karsi savasan bir gemiden bahsediyoruz burda . dumeni olsa neler olacak allah bilir .[signature][hline]You must be silent in front of my famous presence . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 hehe bu şekilde parti parti hem daha zevkli hemde daha rahat :) Birde Bismarckile ilgili çok güzel bir kitap vardı eskiden bende de kim hacıladı bir hatırlasam :([signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: huun, 04 Ağustos 2004 00:22 tarihinde demiş ki: tamamen kaptanin verdigi yanlis bir karar uzerine -yanlis bir manevra uzerine -yasanan bir talihsizlik . saatlerce dumeni olmadan onca gemiye karsi savasan bir gemiden bahsediyoruz burda . dumeni olsa neler olacak allah bilir . dumeni olsa eninde sonunda batacakti cicim. 2 tane gemiyle koskoca bir donanmaya karsi mi savasilir. sonuc bastan belliydi, orda ya da burda olacakti bu.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 illaki batacakti da mevzu o degil . kim bilir kendiyle birlikte neleri goturecekti yaninda . zaten tek bir buyuk gemi yerine ufak ufak pek cok gemi daha mantikli ama o zamanlar teknoloji sov amaciyla oyle abartili tasarimlara kacmislar . tabii boyle devasa makinalarin moral motivasyon ustunde de etkisi var ama batinca tam tersi etki ediyor .[signature][hline]You must be silent in front of my famous presence . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Elbette bütün gemiler bir gün batacak veya batırılacak. En olmadı sahipleri tarafından parçalanacak. Bismarck ve Prinz Eugen, Scharnhorst ve Gneisenau ile buluşsa idi o zaman batmadan önce Atlantiği müttefikler için birer cehenneme çevirir ve en azından savaşın uzamasına yol açarlardı Normandiya çıkarmasını geciktireceklerinden. Tabii ki tek bir gemi bütün bir savaşı değiştirmez ama ufak bir searyo yazalım hep beraber. 1-) Bu dörtlü atlantiği hallaç pamuğu gibi atar. İngiliz su üstü gemileri bunları avlamak için Atlantiğe toplanır. Akdenizde rahatlayan Almanlar çok daha fazla ikmal aldıklarından Mısır'ı ele geçirirler. 2-) Pearl Harbour baskını ile savaşa giren ABD İngiltere'nin ikmal yollarının tehlikeli bir şekilde hırpalanması ve İnglitere'nin azalan yakıt stoklarının arttırılabilmesi için USS Enterprise uçak gemisini Pasifikten Atlantiğe çeker. Bu sebepten Midway Savaşı kaybedilir. Japonlar Pasifikteki adaları teker teker alma planlarını gerçekleştiriler ve Pasifik Duvarı Planı başarı ile sonuçlanır. 3-) Avustralya'yı kaybetmemek için Amerika Atlantikteki donanamasının büyük kısmını Pasifiğe kaydırır ve bu sebepten Atlantik iyice zor duruma düşer. İngiltere'nin yakıt stokları dramatik bir şekilde azalmaktadır. 4-) Kahire'nin düşmesine müteakip Malta'da düşer ve Akdeniz'de ki İngiliz varlığı sona erer. 5-) Kuzey denizinden yardım alamayan Rusya'da cephede sorunlar daha dramatik bir şekilde ortaya çıkmaya başlar. Bunlar değişik kombinasyonlarla uzatilabilinir. Tabii ki Bismarck batmasa idi aynen böyle olurdu demiyorum ama bir şekilde savaşın kaderini de değiştirebilirdi. Bunların hepsi varsayım.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 gayet mantikli cok sey degistirebilirdi ama hic bir degistiremeden batti gitti . kahpe felek :D[signature][hline]You must be silent in front of my famous presence . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: unity100, 04 Ağustos 2004 00:16 tarihinde demiş ki: bu arada cift kanatli 10 zamani gecmis swordfishin torpiliyle maymun ettileri o gemiyi. buda artı devasa yüksesk zırhlı savaş gemilerinin döneminin bitip uçakların ve uçak gemilerinin zamanının başladığınını kanıtlarındandır. ayrıca swordfish yüklwendiği göreverl için çok başarılı bir uçaktı.zamanı geçmiş diebilirsin ama alçak irtifalarda sarsılmadan uzun süğrre uçabilen dayanıklı uçaklar,torpido taşımak için ii uçaklar.[signature][hline]HitPoints-50 Skill-Unarmed Location-Junktown Weapons-n/a Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: unity100, 04 Ağustos 2004 10:02 tarihinde demiş ki: dumeni olsa eninde sonunda batacakti cicim. 2 tane gemiyle koskoca bir donanmaya karsi mi savasilir. sonuc bastan belliydi, orda ya da burda olacakti bu. kaytılıyorum,bakınız rusya,askerinin uçağının tankının kalitesi ne kadar yüksek olursa olsun,karşında devasa sayılar varken belli bir zaman sonra bu sayıların altında ezileceksindri,royal armadanın gemilerinin çoğu teknolojiden geri kalmış hantal gemilerdi,devasa zırhlarına ve silahlarına karşıhantal gemileri vardı(tabi savaş başladıktan sonra elektronik teknolojisinin gelişmesiyle elektronik aksamları ,radarları,atış kontrolleri değiştirildi) ama almanların hiç eski gemis yoktu olmazdıda çünkü donanma dağıtılmıştı 1. dünya savaşınmın bitimiyle. ama yinede royal armadının gemi syısı japon,alamn ve italyan gemilerinin sayılarını aşıyordu.almanlar atlantikte vurkaç saklanı ne kadar süre tutabilecekerldiki.[signature][hline]HitPoints-50 Skill-Unarmed Location-Junktown Weapons-n/a Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Merlot Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: fedaykin, 04 Ağustos 2004 10:29 tarihinde demiş ki: 3-) Avustralya'yı kaybetmemek için Amerika Atlantikteki donanamasının büyük kısmını Pasifiğe kaydırır ve bu sebepten Atlantik iyice zor duruma düşer. İngiltere'nin yakıt stokları dramatik bir şekilde azalmaktadır. Bunun olabilecegini hic sanmiyorum.[signature][hline]Ben kadinin Istanbul gibi olanini severim; Fethi zor , Fatih'i tek ... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 hangi kısmının? Avustralyanın kaybedilme ihtimali mi, Amerikalıların donanmasını kaydırması mı yoksa İngiltere'nin yakıt stoklarının tükenmesi mi?[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
KARAMURAT Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 "I should like to pay the highest tribute for the most gallant fight put up against impossible odds" Admiral Tovey - (After the sinking of the Bismarck) - 27th May 1941[signature][hline]End is near; Bu I aint afraid; I see sarrow on faces But I aint show pitty, Cause Im the Fallen One! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
KARAMURAT Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Bu arada bana göre bu konu(Atlantik Savaşları) ile ilgili yazılmış bence en iyi kitap olan Cehennem Kapıları'nıda tüm siz arkadaşlara tavsiye ederim[signature][hline]End is near; Bu I aint afraid; I see sarrow on faces But I aint show pitty, Cause Im the Fallen One! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: huun, 04 Ağustos 2004 10:24 tarihinde demiş ki: illaki batacakti da mevzu o degil . kim bilir kendiyle birlikte neleri goturecekti yaninda . simdi iste burada savasta ekonomik gucun onemine geliyoruz. batandan kat be kat fazlasinin yapildigini hatirlayin. liberty sinifi gemi dizayni dunyanin ilk prefabrik gemi tasarimlarindandir ve ayda birkac yuz bin ton tutarinda gemi indiriliyordu muttefikler tarafindan bu donem denize. zaten atlantik savasinda asw metotlarinin yeterince gelismedigi 40-43 arasinda muttefiklerin cephe ve gerisindeki ikmalinin kesintiye ugramamis olmasinin yegane nedeni budur. sonra zaten denizaltilar kacmaya basladi.,[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: fedaykin, 04 Ağustos 2004 10:29 tarihinde demiş ki: 1-) Bu dörtlü atlantiği hallaç pamuğu gibi atar. İngiliz su üstü gemileri bunları avlamak için Atlantiğe toplanır. Akdenizde rahatlayan Almanlar çok daha fazla ikmal aldıklarından Mısır'ı ele geçirirler. abi uctun. 'ingiliz su ustu gemileri' dedigin seyin sayisinin ne oldugunun farkindasindir, ve bu heriflerin onca gemi batirmasina ragmen onlari kovalayan gemi sayisinin 4-7 arasi oldugunun da farkindasindir. 2 gemi icin butun donanmanin toplanmasi zaten hicbir zaman dusunulmemis bir olaydir. diyelim basarili oldular, olacak en fazla sey dondukleri fransadan bir dahaki cikislarinda atlantige acilmalarindan sonra 14 gemilik bir kuvvetin 7 grondland 7 de kanal bolgesinden olmak uzere bunlari ekmek arasi yapmasidir. said: 2-) Pearl Harbour baskını ile savaşa giren ABD İngiltere'nin ikmal yollarının tehlikeli bir şekilde hırpalanması ve İnglitere'nin azalan yakıt stoklarının arttırılabilmesi için USS Enterprise uçak gemisini Pasifikten Atlantiğe çeker. Bu sebepten Midway Savaşı kaybedilir. Japonlar Pasifikteki adaları teker teker alma planlarını gerçekleştiriler ve Pasifik Duvarı Planı başarı ile sonuçlanır. eheheheehehheehehe demek boyle. 1 tane ucak gemisinin pasifikten cekilmesi. midwayi kazanan japonlar ondan sonraki 6 ay neredeyse her ay denize bir ucak gemisi indirecek amerikalilara karsi teker teker ada aliyor. para, ekonomik guc tekrar hatirlayalim. said: 3-) Avustralya'yı kaybetmemek için Amerika Atlantikteki donanamasının büyük kısmını Pasifiğe kaydırır ve bu sebepten Atlantik iyice zor duruma düşer. İngiltere'nin yakıt stokları dramatik bir şekilde azalmaktadır. 4-) Kahire'nin düşmesine müteakip Malta'da düşer ve Akdeniz'de ki İngiliz varlığı sona erer. 5-) Kuzey denizinden yardım alamayan Rusya'da cephede sorunlar daha dramatik bir şekilde ortaya çıkmaya başlar. Bunlar değişik kombinasyonlarla uzatilabilinir. Tabii ki Bismarck batmasa idi aynen böyle olurdu demiyorum ama bir şekilde savaşın kaderini de değiştirebilirdi. Bunların hepsi varsayım. bunlarin hepsi fantastik kombinasyonlar olmus. hepsi de 2 geminin simdi batirdiklarinin 2-3 kati gemi batirabilecek olmasi temeline dayaniyor ki, zaten olasiligi olmayan bir durumdu. graf spee ye ne olduysa en cok o olurdu onlara da. ne fairey swordfishlerin, ne de bunlari tasiyan ucak gemisinin 2. dunya savasi standartlarinda ekipman olmadigini, ama buna ragmen bu geminin bunlar tarafindan bertaraf edildigini hatirlatirim. eskaza bristol beaufighterler ya da sunderland gibi bir kalkti mi bir daha inmeyen turde ucaklar takilsaydi pesine bismarck daha kisa vadede halledilebilirdi. bu durum da muttefiklerin bismarcki ne kadar ciddi bir tehdit olarak gordugunu gosteriyor. neticede bir commerce raider icin tum kaynaklarin kullanilmasi soz konusu olmamis.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 1942 yılında Alman denizaltılarının batırdığı müttefik gemi tonajı 6.2 milyon ton yani müttefik üretimine eşit. Paki birde Alman su üstü gemileri bu kıyıma karışsa idi tonaj üretimi geçmezmiydi? Dikkatinizi çekerim bu tonaj 1942 yani Bismarck battıktan bir yıl sonra. said: unity100, 04 Ağustos 2004 21:04 tarihinde demiş ki: simdi iste burada savasta ekonomik gucun onemine geliyoruz. batandan kat be kat fazlasinin yapildigini hatirlayin. liberty sinifi gemi dizayni dunyanin ilk prefabrik gemi tasarimlarindandir ve ayda birkac yuz bin ton tutarinda gemi indiriliyordu muttefikler tarafindan bu donem denize. zaten atlantik savasinda asw metotlarinin yeterince gelismedigi 40-43 arasinda muttefiklerin cephe ve gerisindeki ikmalinin kesintiye ugramamis olmasinin yegane nedeni budur. sonra zaten denizaltilar kacmaya basladi., [signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 bu noktada hemen alman sanayisinin gucunun su ustu gemilerine giden yuzdesini ve denizaltilara giden yuzdesini karsilastiralim. nitekim savas boyunca denizalti uretiminin mi, savas ucagi uretiminin mi daha agirlikli olacagi donanma ve hava k arasinda hep kavga konusu olmus, zaman zaman denizalticilar zaman zaman ucakcilar agir basmistir. bu noktada almanlar gaipten gelen bir sinai gucle yuzey gemilerinin sayisini artiramayacagina, bunlarin sayisida denizaltilarla kiyaslanamayacak kadar az olduguna, hele hele yuzey gemilerinin saldirilara denizaltilar gibi saklanarak karsilik verememesi nedeniyle boyle bir durumun ihtimalinin olamayacagini kolayca hesaplayabiliriz. bu arada, yuzey gemileri ZATEN karismislardir atlantik baskinlarina, ve sonu hep husran olmustur. graf spee, bismarck, bu karismalarin sonuclaridir. bu noktada tekrar hatirlatayim, atlantik savasinda muttefiklerin asw calismalari kayiplariyla dogru orantili olmustur. bu bir neden sonuc iliskisidir, ornegin savas basinda neredeyse kapatilan amerikan hava gemisi birligi, asw olanagi sunmasi nedeniyle ilerleyen savasla birden dunyanin en buyuk hava gemisi filosuna donusmustu. 200 un uzerinde duzenli sefere cikan blimplerin pek cok macerasi var denizalti kovalarken, zeplin tarihini arastirirken nette cikacak super sitelerden takip edebilirsiniz. ayni efor tabii ki diger alanlarda da gosterildi, ornegin 41 de hic yokken 43 baslarinda neredeyse b 24 gibi birkac bin kilometreye ucup donen ucaklar tarafindan ingiltere ve amerika kiyilarindan bu mesafelere kadar devriye edilmedik hicbir nokta kalmamisti. dolayisiyla bu bir etki tepki olayi. eger ki senin dedigin onermeyi almanlar bir sekilde baska bir yerden sinai gucu kisip, 4-5 yuzey gemisinden olusturulacak bir gucun yanina 5-10 ucak tasiyacak hafif ucak gemileri ve 4-5 denizalti verip boyle gucler olustursalardi, o zaman da karsi taraf ona uygun hareket edecekti. fakat bu gruplasma da resmen bir yuzey gorev kuvveti olacagindan karsilarina hizli giden 4-5 kruvazorle eski moda ucakli bir ucak gemisi degil, ona uygun kuvvetler cikacakti.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 İngilizler Bismarck'ın üstüne bütün Anayurt filosunu gönderdiler yani o an İngiltere civarında ellerinde ne var ne yok hepsidir bu. Peki bu dörtlü için başka yerlerden gemi çekmeyeceklermiydi. Çekmezlerse zaten şansları yok, çekerlerse o bölgeler savunmasız kalacak, böyle bir ikilem mevcut. Ha birde öyle bir armadayı tost yapmak evde iki ekmek arasına kaşar koymaya benzemez, Almanlar da salak değil. said: unity100, 04 Ağustos 2004 21:10 tarihinde demiş ki: abi uctun. 'ingiliz su ustu gemileri' dedigin seyin sayisinin ne oldugunun farkindasindir, ve bu heriflerin onca gemi batirmasina ragmen onlari kovalayan gemi sayisinin 4-7 arasi oldugunun da farkindasindir. 2 gemi icin butun donanmanin toplanmasi zaten hicbir zaman dusunulmemis bir olaydir. diyelim basarili oldular, olacak en fazla sey dondukleri fransadan bir dahaki cikislarinda atlantige acilmalarindan sonra 14 gemilik bir kuvvetin 7 grondland 7 de kanal bolgesinden olmak uzere bunlari ekmek arasi yapmasidir. Midway'i kaybettikten sonraki bir yıl içinde zaten Pasifikte Amerikalıların elinde ada kalmıyordu ki. O tarihten sonra değil ayda bir (ki bunların bir kısmı hafif uçak gemisidir yani 10-15 uçak alan yapımı bir şilepten az daha zor olan yardımcı gemilerdir) ayda 3 yapsın ne farkeder. O saatten sonra çıkartma yapmak için sen koca donanmayı Büyük Okyanustan geçirip Japonların karadan kalkan uçaklarına karşı savaşacaksın. Birde İngilizlerin durumunu atlamışsın. 1942 Aralık ayında İngilizlerin elinde sadece 300.000 ton akaryakıt kalmıştı ki aylık tüketimleri 130.000 tondu. Yani iki aydan biraz daha fazla yetecek stok vardı sadece. Şayet 192 yılında daha fazla gemi batmış olsa idi bu stok erimiş olmazmıydı. 1943 yılında İngilizler uçak uçuramayı tabk yürütemedikten, gemilerini çalıştıramadıktan sonra ayda kaç tane gemi üreteceksin de bunu ne yapacaksın. Ekonomi ise her şey, İngilizler batmak üzereydi. İngiltere düştükten sonra Amerika Normandiya çıkartmasını yapabilirmiydi sanıyorsun. said: eheheheehehheehehe demek boyle. 1 tane ucak gemisinin pasifikten cekilmesi. midwayi kazanan japonlar ondan sonraki 6 ay neredeyse her ay denize bir ucak gemisi indirecek amerikalilara karsi teker teker ada aliyor. para, ekonomik guc tekrar hatirlayalim. Daha öncede açıkladım İngilizler ellerinde o an ne varsa hepsini Bismarck'ın üstüne sürmüşlerdir. De ki şu gemi İngiltere'de limanda bekletildi, yok öyle bir şey. Adamlar neredeyse takalara kadar sürdüler ortaya. O sebepten hiç de fantastik köombinasyonlar değil. Sen belki Bismarck'ı ciddiye almıyor olabilirsin ama İngilizler alıyordu. said: bunlarin hepsi fantastik kombinasyonlar olmus. hepsi de 2 geminin simdi batirdiklarinin 2-3 kati gemi batirabilecek olmasi temeline dayaniyor ki, zaten olasiligi olmayan bir durumdu. graf spee ye ne olduysa en cok o olurdu onlara da. ne fairey swordfishlerin, ne de bunlari tasiyan ucak gemisinin 2. dunya savasi standartlarinda ekipman olmadigini, ama buna ragmen bu geminin bunlar tarafindan bertaraf edildigini hatirlatirim. eskaza bristol beaufighterler ya da sunderland gibi bir kalkti mi bir daha inmeyen turde ucaklar takilsaydi pesine bismarck daha kisa vadede halledilebilirdi. bu durum da muttefiklerin bismarcki ne kadar ciddi bir tehdit olarak gordugunu gosteriyor. neticede bir commerce raider icin tum kaynaklarin kullanilmasi soz konusu olmamis. [signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Alman su üstü gemilerinin yapımına devam edilmemesinin en büyük sebeplerinden birisi Bismarck'ın batışı diğeri de 1942 Aralığında Gökkuşağı operasyonunda Hipper ağır kruvazörü ile Lützow kruvazörünün İngiliz ticaret gemilerine karşı giriştiği başarısız operasyon olmuştur. İşte burada yine şayet devreye giriyor. Şayet Bismarck batırılmamış ve başarılı olmuş olsaydı Alman su üstü gemisi üretimi de kesintiye uğramayacak tam tersine artacaktı. O sayede İngiltere'nin denizden ablukası başarılı olacaktı. O saatten sonra da tepki verseler ne olur vermeseler ne olur.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: fedaykin, 04 Ağustos 2004 22:15 tarihinde demiş ki: İngilizler Bismarck'ın üstüne bütün Anayurt filosunu gönderdiler yani o an İngiltere civarında ellerinde ne var ne yok hepsidir bu. Peki bu dörtlü için başka yerlerden gemi çekmeyeceklermiydi. Çekmezlerse zaten şansları yok, çekerlerse o bölgeler savunmasız kalacak, böyle bir ikilem mevcut. Ha birde öyle bir armadayı tost yapmak evde iki ekmek arasına kaşar koymaya benzemez, Almanlar da salak değil. tabi ki cekerlerdi, atlantik ve guney atlantik, hatta icabinda hint okyanusu filosu da gelebilirdi. zaten bu bolgelerdeki deniz gucunun ne de seafire tasiyan ucak gemilerinin japon ilerleyisine pek etkisi olmadi. fakat iste 4-5 tane hizli kruvazor karsisinda cok daha etkili olurlardi. bir armadayi ? tost yapmak ? hangi armada ? fedo adamlar ucak mi denizalti mi diye tartisiyor ve yuzey gemileri ZATEN yok ? armada dedigin oyle 3-4 gemiyle olmaz farkindasindir. tost yapmaya gelince zaten yaptilar be kardesim daha ne yapsinlar ? hatta yediler seni bekliyorum diye amerikaya mesaj attilar. said: Midway'i kaybettikten sonraki bir yıl içinde zaten Pasifikte Amerikalıların elinde ada kalmıyordu ki. O tarihten sonra değil ayda bir (ki bunların bir kısmı hafif uçak gemisidir yani 10-15 uçak alan yapımı bir şilepten az daha zor olan yardımcı gemilerdir) ayda 3 yapsın ne farkeder. O saatten sonra çıkartma yapmak için sen koca donanmayı Büyük Okyanustan geçirip Japonların karadan kalkan uçaklarına karşı savaşacaksın. simdi iste cok enteresan noktalara geliyoruz, linkli delilli ve kaynakli muhabbetlere girecegim. ozet olarak arkadasim, birazdan gorecegin sitede 2. dunya savasinda kullanilmis tum ucak gemilerinin seceresinde tespit edebilecegin gibi, japonya ve amerika arasindaki ucak gemisi sayi gucu ve teknoloji farki akillara durgunluk verir boyutta. en cok ucak tasiyan japon gemisi 80 ucak tasirken, amerikan tarafinda standart ucak sayisi 80. japonlarin TOPLAM ucak gemisi sayisi 25 iken ( ve bunlarin cogu 10-50 arasi ucak tasiyor), amerikalilarin sadece essex sinifi ucak gemisi sayisi YIRMI DORT (her biri 83 ucak tasiyor) , independence sinifi ucak gemisi sayisi 9 (45 ucak tasiyor hepsi), commencement sinifi gemi sayisi ON DOKUZ, (herbiri 34 ucak), sangamon sinifi gemi sayisi 4 (35 er ucak), casablanca sinifi gemi sayisi OTUZ YEDI, (tahmini 30 ucak), bogue sinifi gemi sayisi 10, (21 er ucak). bunlarin uzerine seri uretilmeyen, meshur digerlerini ekleyelim ornegin midway sinifi 137 ser ucak tasiyan 3 gemi, 75 er gemi tasiyan lexington ve saratoga, 86 ucak tasiyan bir gemi, ranger, 89 ar ucaklik enterprise, yorktown ve hornet, ve 80 ucak tasiyan waspi da eklersek .... eee ben saymayi unuttum. sen sayiver be fedocugum ? ustelik bunlarin hepsi ikinci dunya savasinda kullanima girmis ucak gemileri. http://www.voodoo.cz/ww2car/ sekil 1-a da gordugumuz uzere, hem ucak tasima kapasitesi, hem de ezici sayi ustunlugu olarak sene 40-41 civarinda baslatilan ve hizlandirilan ucak gemisi programlari, japonlarin toplam gucunu asagi yukari temiz bir 4-5 e katliyor. bu durum itibariyle aynen nihon kaigun sitesinden bulunabilecek doneme yonelik bir arastirmadan anlasilabilecegi gibi, japonlar savasi asagi yukari 1939 gibi bir zamanda kaybetmislerdi. adalara gelince, sadece ikmal ve us olarak onemi olan seylerdir adalar, ve eger ikmalini saglayabilirsen sana faydasi olur. japonlarda ise bu olay sifirdi. tarihte denizalti basina en cok gemi batirma rekoru pasifikteki muttefik denizcilerindedir. bunun nedeni de japonlarin konvoy kavramini savas sonuna kadar kullanmamalari, radar, sonar gibi onemli uygulamalari ihmal etmeleri, ve destroyerlerini denizalti pesinde degil, yuzey gemilerine kahramanca ama basarisiz saldirilar duzenlemekte kullanmalari neticesinde japon gemilerinin 2 ser 3 er, tamamen savunmasiz olarak seyahat etmesidir. hal boyle iken ben japonyadan taaaaa hawaiiye uzayacak bir ikmal hattinin kaderini dusunemiyorum. kaldi ki, butun bu saydigimiz zilyonlarca amerikan ucagi ve ucak gemisi kiyilarindan en cok 500 km uzakta operasyon surdururse hicbir ikmal ihtiyaci olmayacagindan avantajlari kat be kat yuksek olacak, sayi ustunlugu neticesinde ise savasin gidisati da bastan belli olacakti. kaldi ki fedo, japonlar onemli ada ele gecirmedi diye dusunmek yanlistir, aleut adalarini aldilar. resmen alaskanin, petrolun dibi, hatta eger ikmal edilip saldirilacaksa seattleye harekat duzenlenebilecek nokta idi. ne oldu ? zirt. said: Birde İngilizlerin durumunu atlamışsın. 1942 Aralık ayında İngilizlerin elinde sadece 300.000 ton akaryakıt kalmıştı ki aylık tüketimleri 130.000 tondu. Yani iki aydan biraz daha fazla yetecek stok vardı sadece. Şayet 192 yılında daha fazla gemi batmış olsa idi bu stok erimiş olmazmıydı. 1943 yılında İngilizler uçak uçuramayı tabk yürütemedikten, gemilerini çalıştıramadıktan sonra ayda kaç tane gemi üreteceksin de bunu ne yapacaksın. Ekonomi ise her şey, İngilizler batmak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 ha daha burda muttefik tarafinda ingiliz ucak gemilerini de saymadik. temiz bi 50 de ordan eklemek gerekir.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: fedaykin, 04 Ağustos 2004 22:24 tarihinde demiş ki: Alman su üstü gemilerinin yapımına devam edilmemesinin en büyük sebeplerinden birisi Bismarck'ın batışı diğeri de 1942 Aralığında Gökkuşağı operasyonunda Hipper ağır kruvazörü ile Lützow kruvazörünün İngiliz ticaret gemilerine karşı giriştiği başarısız operasyon olmuştur. İşte burada yine şayet devreye giriyor. Şayet Bismarck batırılmamış ve başarılı olmuş olsaydı Alman su üstü gemisi üretimi de kesintiye uğramayacak tam tersine artacaktı. O sayede İngiltere'nin denizden ablukası başarılı olacaktı. O saatten sonra da tepki verseler ne olur vermeseler ne olur. hasboregim, hala bir noktayi gozden kaciriyorsun. niyet olsa idi yuzey gemilerini yapacak guc gaipten gelmeyecek, diger sinai uretimden alinacakti. aynen 2-3 yil sonra denizalti mi tank mi kavgasinin cikacagi gibi ucaga ek olarak. savasin ilk 2 yilinda zaten hava kleri savas oncesi yigilmis ucak kalabaligindan harcadi. bu donemde luks tesebbusler yapildi, 6 motorlu uzun menzilli deniz ucaklari yapilip ucuruldu ama savasin 2. yilindan itibaren boyle isler bitti. cunku sinai guc yetmiyordu.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Unity, sen sadece Bismarck batmamış ama kalan herşey aynı diye varsayıyorsun, ben ise Bismarck batmamış vede buna mütekip olarak bir çok şey değişmiş olarak varsayıyorum. O sebepten 1945 yılının sonuna kadar üretilmiş bütün gemileri saymanın bir anlamı yok, o rakamlar zaten benim söylediğim tarihlerde ve olaylarda bir önem arzetmiyor ki. Esas anlaşamadığımız nokta sence ikinci dünya savaşında bir dönüm noktası yoktur zira Almanlar da Japonlarda salaktır ve savaş başlamadan Amerika kazanmıştır diyorsun ben ise hayır bu adamlar aptal değildi belirli şartlar geçekleşse idi kazanabilirlerdi diyorum. Olayın özü bu.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Önceki 1 2 3 4 Sonraki 1.sayfa (Toplam 4 sayfa) Paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği… Takipçiler 0
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 ha daha burda muttefik tarafinda ingiliz ucak gemilerini de saymadik. temiz bi 50 de ordan eklemek gerekir.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 said: fedaykin, 04 Ağustos 2004 22:24 tarihinde demiş ki: Alman su üstü gemilerinin yapımına devam edilmemesinin en büyük sebeplerinden birisi Bismarck'ın batışı diğeri de 1942 Aralığında Gökkuşağı operasyonunda Hipper ağır kruvazörü ile Lützow kruvazörünün İngiliz ticaret gemilerine karşı giriştiği başarısız operasyon olmuştur. İşte burada yine şayet devreye giriyor. Şayet Bismarck batırılmamış ve başarılı olmuş olsaydı Alman su üstü gemisi üretimi de kesintiye uğramayacak tam tersine artacaktı. O sayede İngiltere'nin denizden ablukası başarılı olacaktı. O saatten sonra da tepki verseler ne olur vermeseler ne olur. hasboregim, hala bir noktayi gozden kaciriyorsun. niyet olsa idi yuzey gemilerini yapacak guc gaipten gelmeyecek, diger sinai uretimden alinacakti. aynen 2-3 yil sonra denizalti mi tank mi kavgasinin cikacagi gibi ucaga ek olarak. savasin ilk 2 yilinda zaten hava kleri savas oncesi yigilmis ucak kalabaligindan harcadi. bu donemde luks tesebbusler yapildi, 6 motorlu uzun menzilli deniz ucaklari yapilip ucuruldu ama savasin 2. yilindan itibaren boyle isler bitti. cunku sinai guc yetmiyordu.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fedaykin Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2004 Unity, sen sadece Bismarck batmamış ama kalan herşey aynı diye varsayıyorsun, ben ise Bismarck batmamış vede buna mütekip olarak bir çok şey değişmiş olarak varsayıyorum. O sebepten 1945 yılının sonuna kadar üretilmiş bütün gemileri saymanın bir anlamı yok, o rakamlar zaten benim söylediğim tarihlerde ve olaylarda bir önem arzetmiyor ki. Esas anlaşamadığımız nokta sence ikinci dünya savaşında bir dönüm noktası yoktur zira Almanlar da Japonlarda salaktır ve savaş başlamadan Amerika kazanmıştır diyorsun ben ise hayır bu adamlar aptal değildi belirli şartlar geçekleşse idi kazanabilirlerdi diyorum. Olayın özü bu.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir. bi fransız gastesi de şey demiş: "ırak üç parçaya ayrılıcak. 1-normal 2-süper 3-kurşunsuz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar