Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Strahd Von Zanovich


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Haydaaa ben senın bu muhtesem karakterıne bı sey demıyorum.....sadece Stradhın statlerı hakkında yorumda bulundum ve dogru cıktı ben senın car la Stradhı epık duzlemde zaten savastırmıstım yanlıs hatırlamıyorsam e daha ne :)....[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
"Yazılanlar yalan yanlış!, nayıırr!!" (Tamam abarttım :) ) diye ortaya çıkınca "Strahd yenilmezdir" sempatizanlığı yayılmasın diye müdahele gereği duydum da.. Karakter yazmaktaki yegane amacım da bir PC nin bile "yenilmez" Strahd'dan üstün olabileceğini gösterip bu yanlış önyargıyı hala barındıranlar varsa onları bilgilendirmek ..[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
Stradh ı bır cok FR DL karakterınden daha olgun bulurum arkadas ne Elmınıster gıbı ballı hazır yıyıcı ne Tanıs gıbı ne yapcagını bılmez kek ne Raıstlın gıbı kaynaklara sahıp ne Tuzun Thune gıbı 7 krallıgı var...kıc kadar yerde yetersız kaynaklarla (kıtap yok kıtap :) )kapana kısılmıs gene bıle kendıne guvenen kurallarına baglı sov yapmayan olabıldıgınce ulkesını koruyan kendını gelıstırmeye calısan bı kotu adam o kadar....bu sekılde bıle bır cok larından daha cana yakın buluyorum kendısını.....
Senın karaktere laf yok harbıden masaustunde kasarak yaptıysan ıyı karakter char dusuk o kadar.....genede lair ıma gelme yakarım....... :)[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
Ama "I, Strahd" serisinde çok böbürlenio ya, ondan kılım ben .. Yoksa kendi kaderini seçip seçtiği yolda sonuna kadar yürümesine lafım yok, "seçilmişim" , "doğuştan aşmışım" gibi olayları olmaması küsel bişi tabi ..

Lair'e gelmeyiz canım, Int 22 Wis 18 boşuna mı yani :)[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
Hmm boburlenme olayı soyundan gelıyo olabılır sonuc olarak adam zanovıch aılesının bı uyesı...
*Satranc oynamak icin yakın arkadası Xılıdıturıutıhyt'dur u cagırır*[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
Tabi böbürlenicek adam ülkesini kurtarmış bir halk kahramanı bütün gençliğini savaş meydanlarında harcamış adam saygıyı ve övgüyü hakeden baroviadaki tek kişi ayrıca o kont bir Von zanovich ve tamam biraz kibirli hatta bir kitabında çocuken rahibin kendisine kibirinden kurtulması için ceza olarak bir çokkere yerleri sildirdiğinden falan bahsedip sırıtıyor fakat bunu yaparken bile rahibi küçümsüyor yani adam deyişmez doğuştan böyle :) onun için tanrılardan sonra von zanovichler gelir belki önce.

[Bu mesaj TheSilver tarafından 03 June 2003 09:02 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
said:
Grudge, 02 June 2003 22:13 tarihinde demiş ki:
neden wish kullanıp o statları arttırmazsın ki? :D[hline]Endure. In enduring, grow strong...


Çünkü wish normal bir DM'in campaign'inde hiç de öyle kolay kullanılabilen birşey değildir. Başlangıçta, cümleni çok iyi tasarlaman gerekir, en ufak bir açığı bile olursa alakasız bir durumda bulabilirsinb kendini. Ayrıca wish normal bir büyü değildir. İnsanı acaip yorar, ve gerçekten bir süre süründürür, ki biraz daha güçlü veya yakışıklı olmak buna değmez. Ayrıca her 10 wish büyüsü ancak bir stati arttırabilir (en azından 2. editionda öyleydi)[hline]nukbasliklikiz 28 May 2003 04:06 tarihinde demiş ki:

patlıcan ın altındaki goril yokedilsin..
Mesaj tarihi:
sisilerin vampirinde strahd tatyanayı öpmeye çalışırken kız strahdan korkup kaçıyor diş meselesi :) sonra ben strahd bir
vampirin yalanlarında strahd tatyana beni öptü ama şok yüzünden kaçtı diyor ve şu vampir olma olayında kardeşi bejimiydi neyse onu somurup vampi oluyordu ama anılarında
en yakın silah arkadaşı ve en iyi komutanını somurup vampir oluyor
sonra ertesi gün kardeşiyle besleniyor ve sislerin vampirinde düğün günü yediği oklar buna işlemiyor okları bedeninden söküp atıp sırıtarak kendine ok atanları katlediyor anılarında ise
okları yiyip yere yığılıyor askerler gelip bunu tekmeliyor falan sonra bu kalkıp heosini öldürüp rehineleri kurtarıyor :) yazarlar adam anılarında ya sallıyor demek istiyor yada yazarlar salak
bunula ilğili daha ayrınytılı bilğisi olan varmı bu çelişkiler daha fazla kitap alın doğrusu orada politikası izlenrekemi yapılmış

[Bu mesaj TheSilver tarafından 03 June 2003 09:57 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
said:
Rewendor, 03 June 2003 09:39 tarihinde demiş ki:
said:
Grudge, 02 June 2003 22:13 tarihinde demiş ki:
neden wish kullanıp o statları arttırmazsın ki? :D[hline]Endure. In enduring, grow strong...


Çünkü wish normal bir DM'in campaign'inde hiç de öyle kolay kullanılabilen birşey değildir. Başlangıçta, cümleni çok iyi tasarlaman gerekir, en ufak bir açığı bile olursa alakasız bir durumda bulabilirsinb kendini. Ayrıca wish normal bir büyü değildir. İnsanı acaip yorar, ve gerçekten bir süre süründürür, ki biraz daha güçlü veya yakışıklı olmak buna değmez. Ayrıca her 10 wish büyüsü ancak bir stati arttırabilir (en azından 2. editionda öyleydi)


çevirmeye kasamicam
buyrunuz...

Wish
Universal
Level: Sor/Wiz 9
Components: V, XP
Casting Time: 1 action
Range: See text
Target, Effect, or Area: See text
Duration: See text
Saving Throw: See text
Spell Resistance: Yes
By simply speaking aloud, the character can alter reality to better suit the character. Even wish, however, has its limits.
A wish can do any one of the following:

Duplicate any wizard or sorcerer spell of 8th level or lower, provided the spell is not from a school prohibited to the character.

Duplicate any other spell of 6th level or lower, provided the spell is not from a school prohibited to the character.

Duplicate any wizard or sorcerer spell of 7th level or lower even if it’s from a prohibited school.
Duplicate any other spell of 5th level or lower even if it’s from a prohibited school.

Undo the harmful effects of many other spells.
Create a valuable item, even a magic item, of up to 15,000 gp in value.

Grant a creature a +1 inherent bonus to an ability score. Two to five wish spells cast in immediate succession can grant a creature a +2 to +5 inherent bonus to an ability score (two wishes for a +2 inherent bonus, three for a +3 inherent bonus, and so on). Inherent bonuses are instantaneous, so they cannot be dispelled. Note: An inherent bonus may not exceed +5 for a single ability score, and inherent bonuses to a particular ability score do not stack, so only the best one applies.

Remove injuries and afflictions. A single wish can aid one creature per caster level, and all subjects must be cured of the same type of affliction. A wish can never restore the experience point loss from casting a spell or the level or Constitution loss from being raised from the dead.
Revive the dead. A wish can bring a dead creature back to life by duplicating a resurrection spell. A wish can revive a dead creature whose body has been destroyed, but the feat takes two wishes, one to recreate the body and another to infuse the body with life again. A wish cannot prevent a character who was brought back to life from losing an experience level.

Transport travelers. A wish can lift one creature per caster level from anywhere on any plane and place these creatures anywhere else on any plane regardless of local conditions. An unwilling target gets a Will save to negate and SR.

Undo misfortune. A wish can undo a single recent event. The wish forces a reroll of any roll made within the last round (including the character's last turn). Reality reshapes itself to accommodate the new result. The reroll, however, may be as bad as or worse than the original roll. An unwilling target gets a Will save to negate and SR.

The character may wish for greater effects than these, but doing so is dangerous. Such a wish gives the opportunity to fulfill the character's request without fulfilling it completely. (The wish may pervert the character's intent into a literal but undesirable fulfillment or only a partial fulfillment.)
Duplicated spells allow saves and SR as normal (but save DCs are for 9th-level spells). When a wish duplicates a spell that has an XP cost, the character must pay 5,000 XP or that cost, whichever is more. When a wish duplicates a spell with a material component that costs more than 10,000 gp, the character must provide that component.
XP Cost: 5,000 XP or more (see above).[hline]Pain is weakness leaving your body...
Mesaj tarihi:
said:
TheSilver, 03 June 2003 09:56 tarihinde demiş ki:
sisilerin vampirinde strahd tatyanayı öpmeye çalışırken kız strahdan korkup kaçıyor diş meselesi :) sonra ben strahd bir
vampirin yalanlarında strahd tatyana beni öptü ama şok yüzünden kaçtı diyor ve şu vampir olma olayında kardeşi bejimiydi neyse onu somurup vampi oluyordu ama anılarında
en yakın silah arkadaşı ve en iyi komutanını somurup vampir oluyor
sonra ertesi gün kardeşiyle besleniyor ve sislerin vampirinde düğün günü yediği oklar buna işlemiyor okları bedeninden söküp atıp sırıtarak kendine ok atanları katlediyor anılarında ise
okları yiyip yere yığılıyor askerler gelip bunu tekmeliyor falan sonra bu kalkıp heosini öldürüp rehineleri kurtarıyor :) yazarlar adam anılarında ya sallıyor demek istiyor yada yazarlar salak
bunula ilğili daha ayrınytılı bilğisi olan varmı bu çelişkiler daha fazla kitap alın doğrusu orada politikası izlenrekemi yapılmış

[Bu mesaj TheSilver tarafından 03 June 2003 09:57 tarihinde değiştirilmiştir]


Adam kişilik sorunları yaşayan bi megoloman işte, famfir olmuş ama adam olmamış :D[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
Strahd incinirse veriim benim kulenin adresini pıraymdaki, görüşelim :)[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
Muahah "Strahd baba" :D

Senin karakter jilet de atiodur "Zıtraahhdd babbaaaeğğğ!!" die :P[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
Xsaf cım ole deme ama mesela senın karakterın bıle cıkamayacagı delıkler gordum ben bu masaustunde yarın bı gun yanlıslıkla dusersın Hades e gorursun babayı jıletı :)[hline]A little less conversation a little more action please
Mesaj tarihi:
Tabi canım ona lafım yok, Book of Vile Darkness daki 9 katın 9 lordunu ayrı ayrı hörmetle selamlarım, ayaklarını bile yıkarım :D "Strahd baba" lafı "Möslüüöömm baabaaağğğ!!!" yı çağrıştırdı da jilet falan hani konserde .. Ordan şeettim :) :)[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
Hörmetler abilerim .. :D[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Mesaj tarihi:
internette dolanırken stradhla ilğili birkaç bilgi bul ve alın sizinle paylaşıyorum nekadar bonkörüm görün kıymetimi bilin :)
Male Vampire, 5th-Level Fighter/15th-Level Wizard (Necromancer)
Strahd Von Zanovich
Strength 24 (+7)
Dexterity 20 (+5)
Constitution --
Intelligence 18 (+4)
Wisdom 17 (+3)
Charisma 16 (+3)

Fortitude Save +9 (immune to ffects that require a Fort save unless they affect objects)
Reflex Save +13
Will Save +15
Alignment Lawful Evil
Speed 30 ft.
Size M

Initiative +9 (Dexterity, Improved Initiative)
Armor Class 21 (+5 Dexterity, +6 natural)
Hit Points 62
Attack Bonus +12/+7/+2
Spell Resistance 130

[Bu mesaj TheSilver tarafından 04 June 2003 19:37 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Alın buradada strahd donunu çıkarıp atsa dex nekadar yükselir seviyesinde ayrıntılı bir kaynak
Skills: Alchemy +19 , Bluff +3 (+8), Climb +15, Diplomacy +7, Concentration +18, Hide +5 (+8), Jump +15, Innuendo +6, Knowledge (Ravenloft) +19, Listen +13 (+8), Move Silently +5 (+8), Search +4 (+8), Sense Motive +3 (+8), Ride +13, Scry +19, Spellcraft +19, Spot +13 (+8), Swim +15
Note: The +8 parenthetical bonuses are additive thanks to Strahd's vampire status.
Feats: Alertness (vampire), Cleave, Combat Casting, Combat Reflexes (vampire), Dodge, Empower Spell, Improved Initiative (vampire), Iron Will, Lightning Reflexes (vampire), Mobility, Mounted Combat, Power Attack, Quicken Spell, Silent Spell, Spell Focus (necromancy), Spring Attack, Still Spell, Weapon Focus (longsword), Weapon Specialization (longsword)
Special: As a vampire, Strahd has a number of special powers including domination, energy drain, blood drain, children of the night, create spawn, undead abilities, damage reduction 20/+2, cold and electricity resistance 20, gaseous form, spider climb, alternate form, fast healing 4, and turn resistance +4. For more information see "Vampire" in the Monster Manual.
Strahd is immune to garlic, holy symbols, and mirrors. (He may still be turned by powerful priests and does not cast a reflection, but the mere presence of a holy symbol or a mirror does not bother him.) He can withstand up to ten rounds of sunlight without suffering damage, although the eleventh round destroys him.
Resisting his domination ability requires a Will Save (DC 17).
Strahd has many types of minions, which he can mentally summon at any time. These creatures arrive in 2d6 rounds. He can summon ldl0x10 bats or rats, or 3d6 worgs. The bats can not attack, but they do confuse, obscure vision, and foil spellcasting. He can also summon ldl0 zombies or 2d10 skeletons Undead created by the Count tend to be very difficult to turn and are treated as having one more Hit Die than their type would normally indicate.
As a master vampire, Strahd has created other vampires, most of them female. It is his habit to destroy these lesser vampires after a year or so. He cannot allow too many vampires to prey on the populace or plot to overthrow him.
Unlike other creatures of his type, Strahd does not need permission to enter any home or building in Barovia. In a sense, Strahd is the land; his bond is so tight that he needs no invitation to explore his own domain. As lord, he can even control many inanimate objects in Barovia. For example, it is known that he can open and close the two main gates on the Old Svalich Road merely by thinking about it, no matter where he is at the time. He has a similar power over the main entrances to Castle Ravenloft. He can sense the passage of any thinking creature through these gates. Once the creatures have passed through the gate, however, he loses track of them. (Anyone entering from the Mists does so without his knowledge.) He also has a horsedrawn carriage that travels the roads of Barovia, unmanned, at his whim. Strahd can sense the presence of thinking creatures near the carriage and knows whether or not they are inside it. He cannot read their minds or tell anything about them, however. The full extent of Strahd's power over objects is not known. It may be that these powers change to suit the whim of the dark powers. On the other hand, Strahd may have such control over all his direct possessions.
During daylight, Strahd falls into a coma and appears dead to all normal or magical tests. He can sleep anywhere within Barovia and recover lost hit points. He prefers comes, but any resting place free of sunlight will do.
Strahd keeps a contingency spell active at all times. It states that when he is exposed to paralyzing or destructive light, he is instantly teleported to a secret coffin hidden in a cave in the mountains. There, he can heal until he is ready to seek vengeance.
Arcane Spells Prepared (5/5/5/5/5/5/4/3/2): Strahd is a skilled wizard, specialized in the school of necromancy (but unable to cast spells from the school of illusion). He can prepare and extra necromantic spell per level. He typically prepares the following spells (though not all at once): 0 - detect magic, disrupt undead, mage hand, open/close, ray of frost, resistance; 1st - burning hands, cause fear, comprehend languages, hold portal, magic missile, protection from good, unseen seruant; 2nd - alter self, darkness, detect thoughts, fog cloud, scare, spectral hand; 3rd - dispel magic, hold person, lightning bolt, magic circle vs. good, tongues, vampiric touch; 4th - contagion, dimension door, enervation, fear, polymorph other, wizard eye; 5th - animate dead, avoidance, magic jar, sending, teleport, wall of stone; 6th - antimagic shell, contingency, death spell, guards and wards, summon invisible stalker; 7th - finger of death, limited wish, power word stun, spell turning; 8th - horrid wilting, maze, symbol.
Languages: Balo
Mesaj tarihi:
Abi ben kalabalık olmasın die Secrets of the Dread Realms den aynen c/p yerine özet çıkartmıştım ama.. Neyse artık :)

"Veritabanını şişirionuz laaaaynn" die dalmasın da adminler :P[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
×
×
  • Yeni Oluştur...