Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Giseler arasi hiz cezasi uygulamasi 1 Temmuz 2017'de basliyor


hanzomain

Öne çıkan mesajlar

120 ne ya, min 150 olmasli diyorsan bu makalelere bakabilirsin
v85 methodunun nasil hiz limitine uygulandigi anlatiliyor.
ikinci linkte ise cinde tongzhou bolgesinde hiz sinirlarinin nasil belirlendigi anlatiyliyor
gordugun gibi kafadan min 150 olmali diye islemiyor isler, arkasinda bir istatislik, bir matematik var.

https://metrocount.com/downloads/flyers/Speed_analysis_1.pdf
https://books.google.co.uk/books?id=OyvMBQAAQBAJ&pg=PA911&dq=V85+speed+limit&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwiMxcmSlejUAhVIZ1AKHS2BCT8Q6AEIJjAA#v=onepage&q=V85%20speed%20limit&f=false
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi nufuslar aynımı piliz
italya neredeyse almanyanın 2 katı kötülükte.


http://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/
http://etsc.eu/euroadsafetydata/

Tabi burda yol koşulları falanda önemlide, aslında "aşırı hız" kaynaklı kazalara bakmak lazımda nasıl tutarlı bir data bulucaz bilmiyorum

Bunun alkolü var ( tr de alkollü araç kullanmak maharet sayılıyor hala bazı kesimlerde ) telefonu var bir sürü farklı sebebi var.

http://www.transport.govt.nz/assets/Uploads/Research/Documents/Speed-2016.pdf

Burada kazaların %15 inin sadece hız kaynaklı olduğu verisi var.
Doğrumudur bilemem.

Şimdi türkiyedeki sorun şu, ben kendimi daha iyi anlatayım biraz belki kafalar karışıodur.

Bizde radarla anlık takip yok, ve yol boyu hız limitleri sabit. Meali = radar yoksa bas git. Sonrada kaza yap.

Halbuki hız limitleri tutarlı olsa ve almanyadaki gibi dakka başı radar olsa. Tertemiz, kimse hız limitini limit olduğu yerde aşmaz, limit olmadığında basar gider.

Bak mesela sınırsız otoban bitane, asfalt muhtemelen daha iyidir. 2 serıtlı yamalı yol. Ama duz işte, rüzgar falanda yoktur burda yapıştırmışlardır sınırsızı.
https://duckduckgo.com/?dbexp=b&ia=videos&iax=1&iai=QaiXa_IVvBo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benım methodla bir sorunum yok, yaklaşımla var.
Neden bütün yollar için optimum ortalama çıkarıyoruz? deli miyiz biz?

Yoluna göre yap bu çalışmayı, kazalar azalsın.
senko said:

120 ne ya, min 150 olmasli diyorsan bu makalelere bakabilirsin
v85 methodunun nasil hiz limitine uygulandigi anlatiliyor.
ikinci linkte ise cinde tongzhou bolgesinde hiz sinirlarinin nasil belirlendigi anlatiyliyor
gordugun gibi kafadan min 150 olmali diye islemiyor isler, arkasinda bir istatislik, bir matematik var.

https://metrocount.com/downloads/flyers/Speed_analysis_1.pdf
https://books.google.co.uk/books?id=OyvMBQAAQBAJ&pg=PA911&dq=V85+speed+limit&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwiMxcmSlejUAhVIZ1AKHS2BCT8Q6AEIJjAA#v=onepage&q=V85%20speed%20limit&f=false
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

120 nin mantığı optimum olması. Daha güvenli olması değil.
Gayettabi 100 konulabilir mesele güvenlikse.
Orda karşı tarafın anlaması için fırsat veriyorum aslında =)

Olay güvenlik değil optimum olması. Optimum olacaksa, baştan savma bütün yollara aynı maxı dayamak yerine, her yola ayrı yapmak daha "optimum"dur.

Yapılamazda değil,yapılmışı var.
senko said:

Suark said:

Hayır yani 120 ninde bi mantığı yokki, niye 110 değil? niye 80 değil?
ncapteki bütün kazalar 65 le yapılıyor, o zaman hız limiti niye 65 değil?


yukaridaki linkleri sunlara hitaben koymustum bir de
120nin bir mantigi var :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyide yanlış yöntem yüzünden o istatistikler oluyor, sen diyorsun ki o yönteme devam edelim.
Aynı şeyi yapıp farklı sonuç mu alıcaz?
Kaldıki ölümlerin kaçı otobanda? Var mı böyle bir veri?

Tamamen devletin daha fazla para arama ihtiyacı şu değişiklik.
senko said:

neyse iste, anlatmak istedigim anlasilmistir artik.
su istatisliklerle sinirsiz hiz olmaz otobanda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

Jaegerjaquez said:

senko said:

italyanın çoğu otobanında gittim
hız limiti 130.

diğer avrupa ülkeleri de benzerdir.

millette paşa paşa 130 ile gidiyor. şehir içine girdi mi de paşa paşa düşürüyor hızını.

yaa arabam çoghızlı 100den aşşa gitmio olayı türklere has. bir de diğer ortadoğu ülkelerine muhtemelen.

neden türkiye ve ortadoğu ülkerlerine has söyliyim çok rahat basılabilcek geniş yollarda saçma hız sınırları var içi sıkılıyo insanın giderken bomboş 3 şeritli yolda 82 hız sınırı kafayı yedirtiyo insana


bu adam ne zaman arabayla, şöforlükle ilgili bi şeyler yazsa gözümün önüne şu geliyo;

https://media.giphy.com/media/xUA7aSwPNxFmfalCOQ/giphy.gif

lan dshfjksfklsdgfdgdsfadas
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

suark yanlis yontem nedir abi
italyanin 1/3 kadar toplam otobanimiz var, buna ragmen italyaya gore 2 kat fazla insan oluyor trafikte.

italya ile turkiyenin regulasyonlari ayni. almanya disindaki tum ab ulkeleri ile ayni hatta.
yontem yanlis degil demek ki, almanya disinda sinirsiz otoban hizi uygulamasi kullanan yok, varsa bile tektuk.
pamuk gibi yol amerikada da var, avustralyada da, kanada'da da. hepsinin pamuk yollarinda hiz siniri var.

ortada otoban hizlarini limitsiz yapmayarak yapilan bir yanlis yok yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abı sınırsıza takılmışsın sen neden anlamadım
ben yola göre hız sınırı olsun diyorum, bunun neresi kazaya sebebiyet verebilir ki? almanya dışındaki ülkeler para harcamak istemiyorlar mevzuya belliki.

Yanlış yöntem ortalama hız belirleyip buna göre davranmak.
Kaldıki kazaların kaçı otobanda yapılıyor? var mı bir veri bununla ilgili?

Bu kadar az otoban varken bu kadar ölüm muhtemelen otoban olmayan yollarda oluyordur. Ve sorun o otoban olmayan yolalrdaki standart hız sınırları.

Yeri gelir 80 olur yeri gelir 150 olur. Sabit hız sınırı, heleki ortadoğulu-akdeniz insanına hiiiiç gitmez.
senko said:

suark yanlis yontem nedir abi
italyanin 1/3 kadar toplam otobanimiz var, buna ragmen italyaya gore 2 kat fazla insan oluyor trafikte.

italya ile turkiyenin regulasyonlari ayni. almanya disindaki tum ab ulkeleri ile ayni hatta.
yontem yanlis degil demek ki, almanya disinda sinirsiz otoban hizi uygulamasi kullanan yok, varsa bile tektuk.
pamuk gibi yol amerikada da var, avustralyada da, kanada'da da. hepsinin pamuk yollarinda hiz siniri var.

ortada otoban hizlarini limitsiz yapmayarak yapilan bir yanlis yok yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jeeztro said:

Fistan said:

almanya hız limitsiz yolda 200 le giderken ölürsen bak bakalım sigorta karşılıyor mu


canlı bombayı patladıktan sonra tutuklamak gibi bir şey dediğin fasd

lan onu mevzuyu anlatmak için söyledik
hadi yaralandın falan yani bunu da hayal edin artık, kaldı ki ölüncede sigortadan para alıyorsun trafik sigorta poliçene bak
sen ölürsün ailen alır annen baban.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

ölmüşün abi ne sigortası sdafad.
otobanda optimum hız 150 dir abi. 150 den sonrası rüzgara ve arabana göre değişir ve biraz fantaziye giriyo bence. Ama 120 nedir ya, duble yol zaten 110.

tam cruise controle al uyu şeysi


Avrupa ulkelerini genellemeyin derken su genellemeyi yapmak da guzelmis :) Arabayla uzun yola cikacagim diyen uyenin konusuna bir goz at istersen, 110km'yi gecince arabam bi garip oldu yazdigi yeri bul, sonra gel bu mesajini duzelt.

Eski yeni bir suru araba var, bir suru yol var. Haliyle olmasi gereken genel bir hiz degisikligi degil, araca ve yola gore hiz limiti ama gunumuz icin cok utopik cunku kontrol edilebilmesi, uygulanabilmesi mumkun degil.

edit : diger mesajlarini okudum konuda ve bunu yazdigima pisman oldum. bana bulasma, fistan'la devam et plz (:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sdfsdf millet beklemeye başlamış.
said:
Emniyet Genel Müdürlüğü ile Karayolları Genel Müdürlüğü' nün yeni uygulamasına göre, İzmir-Aydın otoyolunda yolculuk süresi 1 saat 11 dakikanın altında olursa ceza kesilecek. Otoyolda seyahat yapan sürücüler ise bu sürenin uzatılmasını istiyor.
(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)
Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü' nün ortak uygulaması ile Aydın-İzmir otoyolunda yolculuğun 1 saat 11 dakikanın altında olması halinde sürücülere ceza kesilecek. Bu uygulama nedeniyle Aydın otoban gişesinde araçlar saat doldurmak için kuyruğa neden oldu. Otoyolda seyahat eden yolcular süre sınırlamasının otoyoldaki hız sınırlarına uygun olmadığını ve durumun bir an önce düzeltilmesi gerektiğini söyledi. Gişelerde bekleyen sürücüler de birbirleriyle hatıra fotoğrafı çektirdi. (HASAN ALP ŞAHİN)

lan keşke birde Türkçe bilselerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

izmir aydın otobanı 1 saat 11 dakika (facepalm)
eh iyi bari arada gözleme yemek için bahane olur buda.
uzunluğu 103 km miş.
selatin tünelinde yamulmuyorsam hız limiti 80 oda 3 km.
2.25 edio
1 saat 9 dakika kaldı oda 100km için
oda ortalam 86-87km/h yapması gerekiyor yamulmuyorsam.
Hadi hızlanmalar tünele girerken yavaşlama gişelerde durma falan derken 90km/h olsun.

Tebrikler, otobandaki yeni hız limitimiz 90.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...