Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sosyal bilimcilere matematik anlatmak


pontipati

Öne çıkan mesajlar

Vasfi said:

bu adamlar o dersi niye alıyo?
pratikte kullancaklarsa bol bol soru çözdür puana dayalı, son 20-30 dk 2-3 soruluk %5 puan %10 puan konuya göre.
ekonomi hocamız öle yapardı baya etkili olmustu bende


ha teoride bilsinler diyosan hikaye anlatır gibi anlat, 2-3 proje ver %30 puanlık calıskanlar yapsın geçsin, tembellere yapcak bişi yok bida alsın :/


Şunu da dönem başında bologna ders tanımını hazırlarken belirlemen gerekiyor. Yoksa kafana göre puanlayamıyorsun. Öğrencilerin genelde haberi yok ama orada tanımalamadığın bir ödev vs.yi puanlarsan davalık olabilirsin sdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biraz anlatanla ilgili durum bu, yıllarca matematik derslerinde zorlandım ünide.
hepsinden kaldım zaten, bölüm derslerini geçim matematiklerden hep bi falso yiyodum lol.

sonra bigün, tarihi bi gün, 3. sınıftaydı sanırım, hoca hastalanmış yerine bizim dekan giriverdi.
dekande e&e ci. Adam 1 derste, 2 senede anlayamadığım herşeyi anlatıverdi yahu.
"OHA LAN BU BÖYLE MİYMİŞ AMAKE" diyip sonra takır takır bütün derslerimi geçmeye başlamıştım.

bu sorunu böyle çözeriz yerine, sebep sonuç ilişkilerinden "kavramayı" sağlayabilirsen, gerisi gelir.
defter kitap unlimited zamanlı difransiyelden kalıp, bu hoca 1 ders verdikten sonra formül ezberlemeden 2. alışımda tak tak diye geçmiştim mesela. Gerek yokmuş formüle zaten. gibi

ama kalkıp matematik öğrencisine anlatır gibi, şunu aksiyom alıyoruz, şu motivasyonumuz falan fıstık dersen anlamazlar abi.

Limiti şeyden anlatabilirsin mesela,
tavşan kaplumbağaya doğru gidiyor, kaplumbağa duruyor.
tavşan 10 metrelik yolu ilk saniyede 1 metre alarak, ondan sonra her saniye bi öncekinin yarısı kadar hızla alacak. Tavşan ne zaman kaplumbağaya ulaşır?

Ulaşamaz aq
e ama tavşan gidiyor kaplumbağa duruyo?
limit işte aq
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
lise 1 den beri cebir görmemiş adama epsilon delta ile limit türev anlatmaya çalışmak verimsiz kalabilir gibi geldi bana. yine de calculus for economy students falan gibi kitaplardan en azından hedef kitlenin ilgilenebileceği örnekler bulmanı tavsiye ederim. yemeğe 8gr tuz atmak istedim falan gibi örnekler çok yapmacık kalabilir. sınavlar için de soruları kolaydan zora dizmeni tavsiye ederim. En başa zor soru koyarsan öğrenci demoralize olup kapasitesinin altında bir sonuç çıkarabilir. kolay soruları ısınma egzersizi gibi ayarlamak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...