-Bonesoul- Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 DirectX ve Windows'un gaming konusunda bu kadar önde olmasına rağmen, Gabe abi nasıl olduda SteamOS & Steam Machines işine girdi, yıllardır OpenGL'in yapamadığını, nasıl yapacak diye merak ederken, Vulkan haberini kaçırdığımı farkettim. [video]https://www.youtube.com/watch?v=0Hth4u65zfc?feature=oembed" width="459"> [list] [*] Direct GPU control with minimal driver overhead [*] Multi-threading friendly architecture [*] Unified API for desktop, mobile and embedded platforms [*] Intermediate bytecode for shaders [/list] said: It’s not AMD’s Mantle (but has lots in common) Yes, it’s based on AMD’s Mantle (and the principles behind Mantle) and AMD was so kind of basically handing Mantle over as a basis for Vulkan to Khronos (and LunarG). Kısacası, Mantle iptal edilmişti, vulkan'ı işaret ediyor artık. Ben baya heyecan yaptım. Kaynaklar; https://www.khronos.org/vulkan http://www.toptal.com/api-developers/a-brief-overview-of-vulkan-api/#remote-developer-job http://www.saschawillems.de/?p=1886 https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/overview/vulkan-overview.pdf http://vulkan-tutorial.com/ http://blog.imgtec.com/powervr/vulkan-one-api-for-all-platforms http://www.pcworld.com/article/2891613/meet-vulkan-the-powerful-platform-agnostic-gaming-tech-taking-aim-at-directx-12.html http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/valve-directx-12-does-not-make-a-lot-of-sense-vulkan-does/ https://github.com/PeyTy/Vulkan/blob/master/Vulkan%20API%20demo.md
aquila Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 bunu bi yerde konusmustuk ya, bi expoda yapmislardi anouncement galiba.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 ben konuyu kaçırmışım muhtemelen, Valve sunum yapmış api hakkında.
dasaaa Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 cok iyimis ya hl3 te konusmussunuz bi de
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 test falan inanılmaz da şunu merak ediyor, mesela şu an piyasada olan oyunları directx yerine bununla çalıştırabiliyor muyuz yoksa oyunun üretim aşamasında bunun için yazılması mı gerekiyor? oyun motoru gibin?
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Bunun mesela kaynak kodlarina girip reverse engineering ile bortecine diye turk directx i niye yapmiyoruz mesela? NEDEN TURK DIRECTX I YOK??
Cuce Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 uluslar arası directx ten farkı olmıycaksa neden yapalımki? napıcak türk directx'i kitapcımı yakcak?
Cuce Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 bingildak said: test falan inanılmaz da şunu merak ediyor, mesela şu an piyasada olan oyunları directx yerine bununla çalıştırabiliyor muyuz yoksa oyunun üretim aşamasında bunun için yazılması mı gerekiyor? oyun motoru gibin? bastan api olarak bunu kullanmaları gerekiyo. eskiden hem opengl hem directx ile calısan oyunlar vardı, öle bi döneme dönermiyiz acaba
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 bingildak said: test falan inanılmaz da şunu merak ediyor, mesela şu an piyasada olan oyunları directx yerine bununla çalıştırabiliyor muyuz yoksa oyunun üretim aşamasında bunun için yazılması mı gerekiyor? oyun motoru gibin? Vulkan desteği için sıfırdan yazılması gerekiyor ilgili kısmın, hatta çok daha low level bir API. Birşekilde mevcut spec'e ulaşabilenlerin yaptığı yorumlara göre kullanması çok daha zor. Çünkü konsept tamamen değişik diyorlar development açısından, yeni konseptleri öğrenmek gerekiyor vs vs. Artı olarak memory managment & thread management'ı da direk oyun programcısına bırakıyor; Amd mantle'la çok benzer imiş, hatta temel yapı taşları onun üzerine kurulu imiş. Bazı noktalarda DirectX 12 ile benzerlikleri olsa da, daha advanced olduğu söyleniyor. Beklentiler yüksek. Ashes of Signularity'i geliştiren adamların (Oxide Games - Stardock) Dx12 ile yapabildikleri ortada, aynı adamlar Khronos'un Vulan development grubunda. Vulkan'ı da destekleyeceğini söylüyorlar oyunun. Herhalde Source 2 Vulkan port'un ardından diğer major title bu olsa gerek ( http://www.ashesofthesingularity.com/game/faq ).
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 CUNKU ISMI BORTECINE OLACAK. TAMAMEN TURK YAZILIMCILARIN BIRLESMESINDEN OLUSAN BIR DIRECT X. BORTECINE KUL TIGIN. ULUSAL ISLETIM SISTEMIMIZ PARS UZERINDEN CALISACAK. KENDI TANKIMIZ VE HELIKOPTERIMIZIN GORUNTU ISLEMCILERIYLE CALISACAK
dasaaa Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 hayir. bi iki buyuk game engine firmasi ile anlasirlar, "sizin oyunlariniz bunu kullanmazsa steam'de satmayiz" demeyiz!! olur mu oyle sey lan! manyak misiniz! amacoksmoothdiyebunutavsiyeediyoruz derler. yeterli iste.
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 sıçış abi o zaman :( kimse non standart geliştirme yapmaz. belki ikisi içinde geliştirirler ama vulkan spesific mmo fln sanmıyorum
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 indielere yarar belki de indielerde de donanım performans artışına ihtiyacın olmuyor zaten. buz dolabı çalıştırıyor.
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 VULCAN AMERIKAN TANKLARINA KILITLENEMIYORMUS
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 bölüm banını yiyecen görücen türkün gücünü
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Daha zor bir API olduğu için bence indie'ler tarafından yaygınlaşmasını ilk etapta pek beklememek lazım. Herhalde anca major titlelar ilk etapta bunu kullanır. Normalde yeni bir API'nin pazara kolay kolay gireyemeceğini düşünürdüm bende ama SteamOS gerçeği var.
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Tam bir robert kolej siskosusun biliyorsun degil mi. Boz borodo cok olot konolor konosoyoroz. Bolom bono yo do oklon bosono golson
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Kac kisi kahkaha atiyor yazdiklarimi okurken. Elitist degil halk mizahi var burada.
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Garsonun biri sapikmis. Her musteriye onden ne vereyim abi arkadan ne vereyim abi diye sorarmis Bir gun bir musteri gelmis. Yine aynisini sormus garson. Adam da onden bir corba ver arkadan da doner verirsin demis. Sonra garson got olmus.
bingildak Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 bombilo said: Daha zor bir API olduğu için bence indie'ler tarafından yaygınlaşmasını ilk etapta pek beklememek lazım. Herhalde anca major titlelar ilk etapta bunu kullanır. Normalde yeni bir API'nin pazara kolay kolay gireyemeceğini düşünürdüm bende ama SteamOS gerçeği var. Cok zor ya pazara girmesi. Buyuk ihtimal kendi ip ve vulkan exclusive ipler icin yatirim yaparlar. Ps, xbox kafasinda. Mmolar icin bicilmis kaftan ama batida artik mmo da gelistirmiyorlar eyku. Bi de mac destegi olacak, o var.
chrome Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Derailler icin hepinizden ozur dilerim. Ben yatiyorum.
aquila Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 Mesaj tarihi: Ekim 26, 2015 gabe anlasti bile devlerle zaten, bikaciyla birlikte ypamislardi sunumu galiba.
Öne çıkan mesajlar