Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni DirectX alternatifi; Vulkan


-Bonesoul-

Öne çıkan mesajlar

DirectX ve Windows'un gaming konusunda bu kadar önde olmasına rağmen, Gabe abi nasıl olduda SteamOS & Steam Machines işine girdi, yıllardır OpenGL'in yapamadığını, nasıl yapacak diye merak ederken, Vulkan haberini kaçırdığımı farkettim.



[video]https://www.youtube.com/watch?v=0Hth4u65zfc?feature=oembed" width="459">



[list]
[*] Direct GPU control with minimal driver overhead
[*] Multi-threading friendly architecture
[*] Unified API for desktop, mobile and embedded platforms
[*] Intermediate bytecode for shaders
[/list]

said:
It’s not AMD’s Mantle (but has lots in common)

Yes, it’s based on AMD’s Mantle (and the principles behind Mantle) and AMD was so kind of basically handing Mantle over as a basis for Vulkan to Khronos (and LunarG).


Kısacası, Mantle iptal edilmişti, vulkan'ı işaret ediyor artık.

Ben baya heyecan yaptım.

Kaynaklar;
https://www.khronos.org/vulkan
http://www.toptal.com/api-developers/a-brief-overview-of-vulkan-api/#remote-developer-job
http://www.saschawillems.de/?p=1886
https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/overview/vulkan-overview.pdf
http://vulkan-tutorial.com/
http://blog.imgtec.com/powervr/vulkan-one-api-for-all-platforms
http://www.pcworld.com/article/2891613/meet-vulkan-the-powerful-platform-agnostic-gaming-tech-taking-aim-at-directx-12.html
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/valve-directx-12-does-not-make-a-lot-of-sense-vulkan-does/
https://github.com/PeyTy/Vulkan/blob/master/Vulkan%20API%20demo.md
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

test falan inanılmaz da şunu merak ediyor, mesela şu an piyasada olan oyunları directx yerine bununla çalıştırabiliyor muyuz yoksa oyunun üretim aşamasında bunun için yazılması mı gerekiyor? oyun motoru gibin?


bastan api olarak bunu kullanmaları gerekiyo.

eskiden hem opengl hem directx ile calısan oyunlar vardı, öle bi döneme dönermiyiz acaba
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

test falan inanılmaz da şunu merak ediyor, mesela şu an piyasada olan oyunları directx yerine bununla çalıştırabiliyor muyuz yoksa oyunun üretim aşamasında bunun için yazılması mı gerekiyor? oyun motoru gibin?


Vulkan desteği için sıfırdan yazılması gerekiyor ilgili kısmın, hatta çok daha low level bir API. Birşekilde mevcut spec'e ulaşabilenlerin yaptığı yorumlara göre kullanması çok daha zor. Çünkü konsept tamamen değişik diyorlar development açısından, yeni konseptleri öğrenmek gerekiyor vs vs.

Artı olarak memory managment & thread management'ı da direk oyun programcısına bırakıyor;



Amd mantle'la çok benzer imiş, hatta temel yapı taşları onun üzerine kurulu imiş. Bazı noktalarda DirectX 12 ile benzerlikleri olsa da, daha advanced olduğu söyleniyor. Beklentiler yüksek.

Ashes of Signularity'i geliştiren adamların (Oxide Games - Stardock) Dx12 ile yapabildikleri ortada, aynı adamlar Khronos'un Vulan development grubunda. Vulkan'ı da destekleyeceğini söylüyorlar oyunun. Herhalde Source 2 Vulkan port'un ardından diğer major title bu olsa gerek ( http://www.ashesofthesingularity.com/game/faq ).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bombilo said:

Daha zor bir API olduğu için bence indie'ler tarafından yaygınlaşmasını ilk etapta pek beklememek lazım. Herhalde anca major titlelar ilk etapta bunu kullanır.

Normalde yeni bir API'nin pazara kolay kolay gireyemeceğini düşünürdüm bende ama SteamOS gerçeği var.


Cok zor ya pazara girmesi. Buyuk ihtimal kendi ip ve vulkan exclusive ipler icin yatirim yaparlar. Ps, xbox kafasinda. Mmolar icin bicilmis kaftan ama batida artik mmo da gelistirmiyorlar eyku.

Bi de mac destegi olacak, o var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...