Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

hız limiti 110 olan yerde 112 ile radara girmek


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Katibim said:

navyamphs said:

ya kamyonetle 112 km hız yapıyorsun, bide gelip buraya yazıyorsun
insanda utanma, sıkılma olur
bildiğin trafik canavarısın
o götü başı ayrı oynayan ticarileri siz hız yapın diye yapmıyolar
yük taşıyın diye yapılan makaslı arabalarda trafikte hız yapmayın amk


Bi kere aç bi sağa sola oku hafif ticari araçlar sadece yük naklinde mi kullanılıyormuş

Bunların yolcu nakli olanları da varmıymış diye ???!!!


aç sen oku abi onları
senin aracın şundan farkı yok teknik olarak
makaslı, esnemez şase,0 aerodinamik, dangoz takoz ticari işte
hız yapmak için değil o araçlar, yük taşımak için
ticaret için
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

navyamphs said:

Katibim said:

navyamphs said:

ya kamyonetle 112 km hız yapıyorsun, bide gelip buraya yazıyorsun
insanda utanma, sıkılma olur
bildiğin trafik canavarısın
o götü başı ayrı oynayan ticarileri siz hız yapın diye yapmıyolar
yük taşıyın diye yapılan makaslı arabalarda trafikte hız yapmayın amk


Bi kere aç bi sağa sola oku hafif ticari araçlar sadece yük naklinde mi kullanılıyormuş

Bunların yolcu nakli olanları da varmıymış diye ???!!!


aç sen oku abi onları
senin aracın şundan farkı yok teknik olarak
makaslı, esnemez şase,0 aerodinamik, dangoz takoz ticari işte
hız yapmak için değil o araçlar, yük taşımak için
ticaret için


unutmadan hatırlatmak istedim

ABS (Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi)
ASR (Anti patinaj sistemi)
Çarpışma anında katlanabilen debriyaj ve fren pedalları
EBC (Motor fren kontrol sistemi)
ESP (Viraj dengeleme sistemi)
Tüm koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri
Kapı iç koruyucu çelik barlar

gibi ticari araçlara has donanımlarının yanında

6 hoparlör
Eve geliş - evden çıkış aydınlatma sistemi
Hız sabitletyici
Klimatronik Klima
Otomatik yanan farlar
Otomatik kararan iç dikiz aynası
Soğutma özellikli kilitli ve ışıklı torpido gözü
Yağmur sensörü

v.b gibi yük taşımaya yarayan (!) özellikleri mevcut

Ha size göre bu araç ticari yük nakil aracı olabilir ama benim gönlümde yük taşımaktan çok daha fazlası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Katibim said:

...size göre bu araç ticari yük nakil aracı olabilir ama benim gönlümde yük taşımaktan çok daha fazlası...


Duygusala bağlama hemen :D

O belirttiğin özelliklerin çoğu elektronik oyuncaklar. Araca eklenince binek tip olmuyor bir anda. Sonuçta Isuzu kamyonet birgün çıkıp AFL Xenon ve eve dönüş ışığı falan eklese, araç bir anda binek tipe dönmeyecektir.

Zaten o saydığın güvenlik ekipmanları da yönetmelik gereği zorunlu. Bugün kamyonlarda bile sürüyle güvenlik ekipmanı var.

Aracın yerden yüksekliği, yan kesit alanı, ön ve arka salıncak geometrisi, süspansiyon sistemi gibi etkenler aracın karakteristiğini belirliyor. Benim MPV bile bir sedan(başka nasıl diyeceğimi bilemedim) gibi yolda gitmiyor. Aracın geometrisi buna engel.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kimse kimsenin arabasina kotu demiyor da , niye bu arac olmayan biseymis gibi dusunulmekte israr ediliyor ben onu anlamadim.

Arac ticari arac, tum mekanik tasarim haliyle donanim bu amaca gore.

Icinde deri koltuk ve televizyon olunca nasil luks otobuslere limuzin demiyorsak buna da yaris arabasi demeyiz. Icinde sayilan tum pasif guvenlik sistemleri onlarda da mevcut diye onlar da mi 110-120 basip makas atsinlar?

DSG falan diye takiliyoruz saka yapiyoruz o bir yana da, caddy yani bu. Abartmayalim artik.

Sonra 6 hoparlorun var diye dalga gecilince soylencek bisey de kalmaz asdfas
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Katibim said:

...size göre bu araç ticari yük nakil aracı olabilir ama benim gönlümde yük taşımaktan çok daha fazlası...


Duygusala bağlama hemen :D

O belirttiğin özelliklerin çoğu elektronik oyuncaklar. Araca eklenince binek tip olmuyor bir anda. Sonuçta Isuzu kamyonet birgün çıkıp AFL Xenon ve eve dönüş ışığı falan eklese, araç bir anda binek tipe dönmeyecektir.

Zaten o saydığın güvenlik ekipmanları da yönetmelik gereği zorunlu. Bugün kamyonlarda bile sürüyle güvenlik ekipmanı var.

Aracın yerden yüksekliği, yan kesit alanı, ön ve arka salıncak geometrisi, süspansiyon sistemi gibi etkenler aracın karakteristiğini belirliyor. Benim MPV bile bir sedan(başka nasıl diyeceğimi bilemedim) gibi yolda gitmiyor. Aracın geometrisi buna engel.

Saygılar.



Ben bunu kabul ediyorum, gerçekten önemli farkları var normal binek araçtan.

Fakat kabul edemediğim başka bir nokta var. 90 modelin altındaki araçlar, özellikle dandik kuş serisi bile 2014 model araçlar ile aynı hız limitine sahip. Bu büyük bir saçmalık.


Günümüzde standart haline gelmiş esp, abs, airbag gibi önemli güvenlik özelliklerine sahip olmamasını geçtim, 90 km/h üzerinde yerle teması azalan araçlardan söz ediyoruz. Ve bu araçların da 110 ile gidebildikleri yol var.


Kontrol mekanizması nasıl olur bilmiyorum, plakadan ruhsat bilgilerine gidilip oradan model yılına mı bakılır eds lerde orada bir güvenlik zaafiyeti var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@seagle Bu konuda sana katiliyorum, ne pasif ne aktif hic bir guvenlik onlemi olmayan ve adam gibi muayenesi denetimi yapilmayan araclar da bir bu kadar tehlikeli.

Ama kurallar daha ziyade kazalarin olusmasini azaltmakdan ziyade kaza oldugunda zaiyati azaltmak temeli uzerine kurulu.

1500kg nin ustunde (bazen baya baya ustu) yerden hayli yuksek, ve genel itibariyle yuklu ticari araca vurmak/vurulmak ile 90 model 1000kg dolaylarinda tenekeye vurmak ayni sonuclanmiyor. Elbette istisnalari var o zamaninda essek yukuyle beton bariyer tipi arabalari vardi sonucta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...