Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tüketici Hakları


khazadum

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Dün Superonline tarifemi 16mbit'e kadar Limitsiz Yalın ADSL 'e çevirdim. Bu çevirme işlemlerini yaparken önce teknik kısımla görüşüp alt yapının destekleyip desteklemediğini sordum. Bana 17mbit'e kadar desteklediğini ve en az 13-14mbit arası bir hız olacağını söyledi. Bende bunu göz önüne alarak 2 yıllık taahhüt yaptım tekrardan.

Bu işlemleri öğleden sonra 4-5 gibi gerçekleştirdim. Bana 20 dakika sonra modemi kapatıp açmamı ve yeni tarifeyi kullanabileceğimi söyledi. Tamam deyip kapattım.

Sonra dışarı çıktık eşimle ve eve 22:30'da döndük. Kontrol ettiğimde hızım halen 8mbit görünüyordu. Hızın artsın diye tarifemi değiştirmiştim zaten. Daha önce kullandığım 8mbit'e kadar Limitsiz Yalın ADSL hattından farkı yoktu. 8mbit'i zaten alabiliyordum.

22:30'dan 00:30'a kadar teknik kısımla, abonelik işlemleri kısmıyla görüştüm durumu anlattım. 30 kere modeme işlem yaptılar ama düzelme olmadı. Ayrıca arıza kaydı oluşturamayacağını hat değerlerinin normal olduğunu söyledi. Eğer 6mbit altına düşerse oluşturabileceğini söyledi. Abone servisine tekrar aktarmalarını yeni tarifemi iptal edip eskisine dönmek istediğim söyledim. Abonelik kısmındaki bayan "yeni taahhüt yaptığınız için değişiklik durumda ilk ayın indirimli tutarını ödemek zorunda" olduğumu belirtti iyice delirdim. Daha vaat ettikleri hizmeti alamamışken indirimli tutarı ödemem gerekiyormuş. Bütün bunları geçtim 8mbit hızda ping değerim 30-40ms arasındayken, şu anda geçtiğim tarifede 70-100ms arası ping alıyorum ve teknik kısımdaki arkadaş 0-100ms arası ping değerinin normal olduğunu söylüyor bana. O kadar kötü hizmet veriyorlar ki YouTube bile ilk açıldığında videoları 244p olarak oynatıyor.

En sonunda saat 00:30 sularında son kez bir şansımı deneyeyim diyerek bir kez daha aradım. 2 saattir bu sorunu çözüme kavuşturamadıklarını, bu şekilde sürecekse Pazartesi günü Tüketici Haklarına başvuracağımı belirttim ve hemen arıza kaydı oluşturdular.

Sizlere sormak istediğim soru şu. Az önce araştırdım ve bütün görüşmelerimi telefon üzerinden yaptım.

said:
MESAFELİ SÖZLEŞME İLE YAPILAN SATIŞLARDA YAPILMASI GEREKENLER

(KAPIDAN SATIŞ, TV-RADYO KANALI İLE YAPILAN SATIŞLAR, İNTERNET VE TELEFON İLE YAPILAN SATIŞLAR)


-Mesafeli satışlarda Tüketici hiçbir sebep ve bahane göstermeden (14) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir.

-Mesafeli satış yapıldığı tarihten itibaren 14 gün içersinde satın alınan firmaya cayma ihtarnamesi posta yoluyla çekildikten sonra 20 gün içerisinde firma satılan malı teslim almak zorundadır.


şöyle bir hakkım var sanırım. Bu servis sağlayıcılar içinde geçerli bir kural mı?

İkinci bir sorumda Tüketici Hakem Heyetlerine nasıl başvuruluyor. Eğer başvurursam dikkate alınır mıyım?

Beni bu konular hakkında bilgilendirebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncelikle tüketici hakem heyeti illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.

başvuru ise:
Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsin.
Yazılı dilekçede,
• Satın aldığın mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğini,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğini anlat.

Başvurun da sıra ve yoğunluğa bağlı olarak en geç 3 ay içerisinde bir sonuca bağlanır.

Bir de başvuru sureci ve çözüm süreci tamamen ücretsizdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

16mbit'e kadar Limitsiz Yalın ADSL paketi tarifemde. Bunu öne süremezler çünkü ben teknik kısımdan alt yapının 17mbit'e kadar desteklendiğini ve 13-15mbit arası hız alabileceğimi taahhüt ettiler. Özellikle sordum taahhüt ediyor musun bu hızları alabileceğimi, vs. şeklinde, "elbette beyfendi onaylayabilirim, alt yapınız gayet sağlıklı görünüyor" şeklinde konuştu. Bana diyemezler "yok efendim biz 16mbit'e kadar veriyoruz, 16mbit vericez diye söz vermiyoruz" şeklinde. Bu konumda da haklı duruma düşerim çünkü telefonda ürün satmak için tüketiciyi kandırıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anlamadığım nokta şu,

Ortada yazılı bir sözleşme yok. Mesafeli sözleşme var. İşlerimin hepsini telefondan hallediyorum.

O zaman bana telefonda bütün sözleşme metnini okuması gerekmiyor mu? Bana sadece "abonelik iptalinde 24 ay boyunca alacağınız indirimleri ödemek zorunda olduğumu" söyleyip onaylıyor musunuz diyor. Telefonda ben buna onay vermiş olmuyor muyum? O zaman belirtmesi gerekiyor başka maddelerin olduğunu, vs. şeklinde.

Sormak istediğim net olarak şu. Diyorsunuz ki modeminiz isterse kanatlanıp uçacak dese hiçbirşey ifade etmez. Bu tüketiciyi kandırmaya girmiyor mu? Yani hiçbir yasal çözüm olayı olmaz mı? Bana bunu dese ve ben bu ürünü satın alsam kanatlanıp uçmasını beklerim. Çünkü vaat ettikleri ve sundukları hizmet bu değil midir?

Çağrı merkezlerini her aradığımızda "Güvenliğiniz için konuşmalar kayıt altındadır." şeklinde yalan mı söylüyorlar? Teknik servisteki bayanın üstüne basa basa sorduğum "alt yapının 17mbit'e kadar desteklendiğini söylüyorsunuz ve en az 13-15 mbit arası internet alacağımı taahhüt ediyorsunuz değil mi?" sorusu hiçbir anlam ifade etmiyor mu? (Karşımdaki teknik yetkili kişi bunları onaylıyor ve kabul ediyor.)

Dün telefonda teknik servisteki kişiye şöyle diyorum;

"Bakın benim eski tarifem 8mbit'e kadardı. Eski tarifemde her zaman olmasa da 8mbit'i alabiliyordum. Hızımı arttırmak istediğimi söyledim ve beni 16mbit'e kadar olan tarifeye aktardınız ve 13-15mbit arası hız alacağımı onayladınız. Şu anda 16mbit'e kadar olan tarifedeyim ve 8mbit alıyorum. Eski tarifemden tek farklı, tarifeler arasında fark olan xxTL ücret. Onun haricinde hızı geçtim, pingimi mahvettiniz."

hatta dün konuştuğum 6 farklı teknik servisteki kişiye aynı söyledim ve hepsi de "haklısınız efendim, sizi yalnış bilgilendirmişler, vs. vs. vs."

Hatalarını da kabul ediyorlar zaten. Bütün bunlara rağmen hiçbir hakkım yok mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

khazadum said:

Anlamadığım nokta şu,

Ortada yazılı bir sözleşme yok. Mesafeli sözleşme var. İşlerimin hepsini telefondan hallediyorum.

O zaman bana telefonda bütün sözleşme metnini okuması gerekmiyor mu? Bana sadece "abonelik iptalinde 24 ay boyunca alacağınız indirimleri ödemek zorunda olduğumu" söyleyip onaylıyor musunuz diyor. Telefonda ben buna onay vermiş olmuyor muyum? O zaman belirtmesi gerekiyor başka maddelerin olduğunu, vs. şeklinde.

Sormak istediğim net olarak şu. Diyorsunuz ki modeminiz isterse kanatlanıp uçacak dese hiçbirşey ifade etmez. Bu tüketiciyi kandırmaya girmiyor mu? Yani hiçbir yasal çözüm olayı olmaz mı? Bana bunu dese ve ben bu ürünü satın alsam kanatlanıp uçmasını beklerim. Çünkü vaat ettikleri ve sundukları hizmet bu değil midir?

Çağrı merkezlerini her aradığımızda "Güvenliğiniz için konuşmalar kayıt altındadır." şeklinde yalan mı söylüyorlar? Teknik servisteki bayanın üstüne basa basa sorduğum "alt yapının 17mbit'e kadar desteklendiğini söylüyorsunuz ve en az 13-15 mbit arası internet alacağımı taahhüt ediyorsunuz değil mi?" sorusu hiçbir anlam ifade etmiyor mu? (Karşımdaki teknik yetkili kişi bunları onaylıyor ve kabul ediyor.)

Dün telefonda teknik servisteki kişiye şöyle diyorum;

"Bakın benim eski tarifem 8mbit'e kadardı. Eski tarifemde her zaman olmasa da 8mbit'i alabiliyordum. Hızımı arttırmak istediğimi söyledim ve beni 16mbit'e kadar olan tarifeye aktardınız ve 13-15mbit arası hız alacağımı onayladınız. Şu anda 16mbit'e kadar olan tarifedeyim ve 8mbit alıyorum. Eski tarifemden tek farklı, tarifeler arasında fark olan xxTL ücret. Onun haricinde hızı geçtim, pingimi mahvettiniz."

hatta dün konuştuğum 6 farklı teknik servisteki kişiye aynı söyledim ve hepsi de "haklısınız efendim, sizi yalnış bilgilendirmişler, vs. vs. vs."

Hatalarını da kabul ediyorlar zaten. Bütün bunlara rağmen hiçbir hakkım yok mu?


sözleşme yapsan dahi aldıgın ürün ve hizmetten memnun kalmayıp iade hakkın var (belli bir süre icerisinde 15 gün olabilir araştırmadım) Arkadaşta ttnet adsl varken Uydunet bağlattı eve ama sorunlar sorunlar sürekli kopma vs yaşadı bağlatırken sözleşme imzalamıştı sonra gitti bağlattıgı mekana memnun kalmadıgını belirtti sadece aldıgı medemi iade etti ve ilişiğini kesti uydunetle hiç bir şey istememişler extra olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Tüketici hakları sözde olan uygulamada zorluklar çıkaran bir hadise. En azından açıkçası ben yararlanmayı beceremiyorum sürekli bir açıktan yararlanan şirketler dönüp dolaşıp bende patlatıyor. Turkcell Superonline'ı Caddebostan civarında kullanıyoruz, tıpkı senin gibi 16 mbit'lik yalın olanından taahhüt ile almıştık. Şimdiye kadar bazen yaşanan kopmalar dışında hız vb. konularda hiç problem yaşatmadı. TTNET buralara fiber döşediğinden şimdi taahhüt ile birazda ona geçelim diyoruz :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olorin84 said:


khazadum said:


Anlamadığım nokta şu,

Ortada yazılı bir sözleşme yok. Mesafeli sözleşme var. İşlerimin hepsini telefondan hallediyorum.

O zaman bana telefonda bütün sözleşme metnini okuması gerekmiyor mu? Bana sadece "abonelik iptalinde 24 ay boyunca alacağınız indirimleri ödemek zorunda olduğumu" söyleyip onaylıyor musunuz diyor. Telefonda ben buna onay vermiş olmuyor muyum? O zaman belirtmesi gerekiyor başka maddelerin olduğunu, vs. şeklinde.

Sormak istediğim net olarak şu. Diyorsunuz ki modeminiz isterse kanatlanıp uçacak dese hiçbirşey ifade etmez. Bu tüketiciyi kandırmaya girmiyor mu? Yani hiçbir yasal çözüm olayı olmaz mı? Bana bunu dese ve ben bu ürünü satın alsam kanatlanıp uçmasını beklerim. Çünkü vaat ettikleri ve sundukları hizmet bu değil midir?

Çağrı merkezlerini her aradığımızda "Güvenliğiniz için konuşmalar kayıt altındadır." şeklinde yalan mı söylüyorlar? Teknik servisteki bayanın üstüne basa basa sorduğum "alt yapının 17mbit'e kadar desteklendiğini söylüyorsunuz ve en az 13-15 mbit arası internet alacağımı taahhüt ediyorsunuz değil mi?" sorusu hiçbir anlam ifade etmiyor mu? (Karşımdaki teknik yetkili kişi bunları onaylıyor ve kabul ediyor.)

Dün telefonda teknik servisteki kişiye şöyle diyorum;

"Bakın benim eski tarifem 8mbit'e kadardı. Eski tarifemde her zaman olmasa da 8mbit'i alabiliyordum. Hızımı arttırmak istediğimi söyledim ve beni 16mbit'e kadar olan tarifeye aktardınız ve 13-15mbit arası hız alacağımı onayladınız. Şu anda 16mbit'e kadar olan tarifedeyim ve 8mbit alıyorum. Eski tarifemden tek farklı, tarifeler arasında fark olan xxTL ücret. Onun haricinde hızı geçtim, pingimi mahvettiniz."

hatta dün konuştuğum 6 farklı teknik servisteki kişiye aynı söyledim ve hepsi de "haklısınız efendim, sizi yalnış bilgilendirmişler, vs. vs. vs."

Hatalarını da kabul ediyorlar zaten. Bütün bunlara rağmen hiçbir hakkım yok mu?



sözleşme yapsan dahi aldıgın ürün ve hizmetten memnun kalmayıp iade hakkın var (belli bir süre icerisinde 15 gün olabilir araştırmadım) Arkadaşta ttnet adsl varken Uydunet bağlattı eve ama sorunlar sorunlar sürekli kopma vs yaşadı bağlatırken sözleşme imzalamıştı sonra gitti bağlattıgı mekana memnun kalmadıgını belirtti sadece aldıgı medemi iade etti ve ilişiğini kesti uydunetle hiç bir şey istememişler extra olarak.


Bu konuda da bilgileri yok sanırım. Teknik kısımdan önce aradığım abonelik servisi, yeni tarifemi iptal edemeyeceklerini, ettirmek istediğimde indirimleri ödemem gerektiği belirtiyor.

Şu anda ping atıyorum google bile 136ms geri dönüş yapıyor. Speedtest'te 7mbit download, 130ms ping geliyor. Kendi hizmetleri olan hizinitestet.com 'da 9mbit, 50ms ping görüyorum. Az önce telefonla aradım ve bu durumdan da bahsettim. Dün 50ms-80ms arası olan ping bugün 100ms-150ms arası.

Ve bir komik olay daha yaşadım. Teknik kısımdaki arkadaş "Siz, hız testi yaptığınızda sabit değerleri göremiyorsunuz. Bende hattınız normal gözüküyor. bla bla bla..." :)

Apartmana giren bakır kablodan da ben mi sorumluyum veya trafodan?

Neyse bekleyelim arıza kaydının sonuçlanmasını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kutudan sonrasına karışmıyorlar ben sinyal arızası icin başvurdugumda kutuya bakmışlardı (bir ohm ölçermi diyim tam olarak bilmiyorum) kutudan sonra kalite düşüyor apartman hattını yenileyin demişlerdi bizde yeniledik.

Bir de bu iş telefondan hallolmaz gibi ttnet bayiine falan da gitme telefondakinden bir farkı olmayacak. en güzeli merkezi türk telekom binalarına gitmek orada yetkili abilerde oluyor güzelce anlat sorununu yaşadıklarını ve düzelmediğini iptal ettirmek istiyorum de o zaman ilgileniyorlar teknik ekip bile gönderirler evine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...