Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cam ve gölge


Absolut

Öne çıkan mesajlar

şimdi bu direk max'in raytrace material'i.
transparency: 100 veya beyaz(255.255.255)
reflect: burada yandaki kutucuğa girerek oradan falloff veriyoruz. bu falloff'un değerlerinde de iki tane kutucuk var onlardan beyaz olanın değerini biraz kırıyoruz. gri oluyor.
neden falloff verdiğimizi de söyleyeyim. bir saydam cisime tam karşıdan baktığımızda az reflection yapar ama çok açılı baktığımızda çok reflect yapar. bunu falloff'la sağlıyoruz.
specular level:600
glossiness:83

bu değerlerin dışında extra bir farklılık yok. şimdi burada dikkat edilmesi gereken başka birşey var:
iyi bir açıdan asıl ışığımızı koyuyoruz. bu aynı zamanda shadow yapacak main ışıktır. shadow parameters'da densty diye bir değer var. onu 0.3 yapıyoruz ki gölge kapkara olmasın. kezaa radiosity ve caustic'e hiç girmediğimizi düşünüyoruz. eğer bunlara girersek bu değeri oynamıyoruz 1 olarak bırakıyoruz(gerçekte olması gerektiği gibi).
sonra etrafa ışık değerleri (sahneyi çok fazla aydınlatmayacak kadar) düşük omniler serpiştiriyoruz.bunun da sebebi şu: bir bardağın bulunduğu reel bir ortamda ışık kaynağına benzer birsürü aydınlık bölge vardır. bu bölgeler bardakta local parlamalar yapar.

ortamdaki cisimlerin bardak üzerindeki etkisine dikkat edin. ortam ne kadar reel ve dolu olursa bardağımız o kadar gerçekçi gözükür. çünkü gerçekte de böyledir. hiçbirzaman bardağa uzay boşluğunda bakmayız. ortam dolu değilse doluymuş gibi gösterecek uydurma yöntemlere başvururuz.


içini de kırmızı suyla dolduralım

suyu yaparken bardağı clone ettim ve noktalarını editleyerek içeri çevirip ve dıştaki edge'leri silip kapattım. bardak yüzeyiyle temas eden noktaları çok az bardağın içine taşırttım ki kafası karışmasın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok teşekkürler rexar
ama ben de nedense sende ki etkiyi yapmadı
lakin konuyu daha oturtmadığımdan kurcalamayacağım : )

ben başka birşey soruvereyim
gayet basit birşey ama sorun çıkarabiliyor
şimdi ben transperancy i 100 yapmış iken
perspective view a malzemeyi atadığım nesneyi göremiyorum
veyahut surface ile kapladığım spline objelerinin de arkalarını göremiyorum
2 sided material verince render alınca görebiliyorum, ama perspective view de göremiyorum.
biraz kurcaladım ama bulmadım da
nerden düzeltebileceğimi ?[signature][hline]theKingpin, 08 Aralık 2004 20:08 tarihinde demiş ki:
yeeeeeeeeettttttttttteeeeeeeeeeeeer!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

perspektif penceresinde "perspektive view" yazısının üzerine sağ mouse ile bas. orada "transparency" seçeneği var. onu "none" yap düzelir. render'ı etkilemez.

cam cisimlerin de benim yaptığım gibi görünmemesi moralinizi bozmasın. deneyim ve proğram hakimiyetiniz arttıkça daha iyisi olur. ben 15 senedir 3d ile uğraşıyorum. yaptığım örneklerde anlattığımdan daha fazlası yok diye düşünüyorum ama belki aklıma gelmeyen ufak ufak birsürü şey yapıyorumdur ama kendim bile farkında değilimdir. mesela yardımcı ışıkların konumu, aslıl ışığın kameraya açısı falan filan. zamanla olur bunlar hep. dert etmeyin.tabi bunun kısa yolu da var: eğer bunu iş olarak yapmayı düşünüyorsanız da birgün bir müşteri gelir ve "bu cisim cam olsun ama sadece arkasındaki logomuzu göstersin. başka birşeyi göstermesin ve aynı zamanda ayna olsun ama logomuzu göstermesin diğer şeyleri göstersin. yok yok logomuzu da göstersin ama diğerinin üzerine çakışmış biçimde ama daha parlak göstersin aynı zamanda süper 3d gözüksün ve tam karşıdan bakalım ki perspektif yapmasın" der. işte bunun gibi birkaç tane müşteriyi memnun gönderdikten sonra sufi ve benim gibi olursunuz. bu arada 3d'ye yardımcı skiller olan "blöf", "diplomacy" ve "manuple" niz de gelişir kendiliğinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehu. yok öle bişi.
bu belki de bluff skilli yüksek arkadaşlarımızın uydurduğu bir durum. [signature][hline] Ne sen, Ne ben, Ne de hüsnünde toplanan bu mesa,
Ne de alam-fikre bir mersa, Olan bu mai deniz
Melali anlamayan nesle aşina değiliz.


[Bu mesaj horacegoesskiing tarafından 31 Aralık 2004 23:35 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
horacegoesskiing, 31 Aralık 2004 22:47 tarihinde demiş ki:
hayır o direk language abi. speak language (demonic)


uo'daki karşılığı "spirit speak". bu skilliniz yoksa müşterinin konuştuklarını ooOOOooOoo Oo Ooooo diye duyarsınız. tabi müşteri war mod'dan çıkmayı akıl edemez genelde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...