Katibim Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Arkadaşlar tork çekiş gücü demek biliyorum ama bir sorum var 1.4 TSİ mı 1.6 tdi mı yokuşlarda çekişi yüksek olur Dizel dediğinizi duyar gibiyim peki benzininin avantajı ne ? Dökelim bakalım taşlarımızı Haa bu arada ikisininde tork değeri 230 Benim araba gariban 130 nm tork var ayrı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 bi de itiş vardır. Tofaş harici sahip olunasıdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 hangi viteste olduğuna bakar o beygiri yüksek olan da daha seridir 1.4 tsi, 1.6 tdi yı tüketim hariç eziyor zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 45 beygir traktor 1001 beygir bugattiyi çeker Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Selam, 130Nm değerinden emin misin ya?!? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Katibim Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 http://www.seat.com.tr/popup.aspx?id=14529&typeid=689 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Selam, Amanınnn... Rampaya yüklü denk gelme :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 1.4tsi'larin durumu o kadar kotu mu ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Katibim Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Senko 130nm tork bnm arabada var bnm araba tsi değil 1.4 85 ps Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Selam, 1.2TSI yok muydu veya çok mu fark istiyorlar(dı)? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 abi yoksa 1.4 16 valve , BXW motor mu? oyleyse niye? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Katibim Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Yoktu abi ellerinde :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 1.2 tsi 105 hp veriyor. Benzinlu arac torku genis bi bant boyunca sabit olarak sunar. O yuzden benzinli araclar "uzar". Dizel araclar ise torku dar bi aralikta bir pik yapacak sekilde hizlica sunar. Bu yuzden ani hizlanmalarda dizel araclar daha atik olabilmekte. Misal 105 hp bir tsi motorda 2k dan 4.5k devire kadar 105 hp guc alirsin diyelim. 160 hp bi tdi motorda o torku 1.8k dan 2.5 k devre kadar ani bi yukselisle alirsin, sonra aniden aldigin guc dusmeye baslar. Daha aciklayici karakteristik egriler vardi derslerden kalan, eve gidince bakayim bi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Katibim Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Ok abi bekliyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Geçen gün act ile ilgili dökümanı da bulamadım, şimdi derste verilen grafik de çıkmadı. Gitmiş okul dökümanları herhalde. Ama şöyle açıklayayım. http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/588471d1312518596-battle-unequals-skoda-yeti-vs-honda-civic-10-000-km-driven-petrol-torque-curve.jpg Bu 160 hp'lik bi tsi motorun karakteristik eğrisi. http://blogs.timeslive.co.za/wheeldeal/files/2010/09/VW-Amarok-Power-Curve.jpg Bu da 163 hp'lik bi tdi motorun karakteristik eğrisi. Biri 400 Nm max torka sahipmiş, diğeri 250 Nm. Dikkat edersen, dizel olan maksimum torkunu 1500-2000 rpm arasında veriyor. TSI motor ise 250 Nm'lik torkunu 1500-4500 rpm arasında veriyor. Bahsettiğim pik alanı tdi motorun grafiğinde gözüküyor işte. Çok dar bir aralıkta. Bu arada fsi motorla tsi motor arasında da çok fark var mesela. http://bioage.typepad.com/photos/uncategorized/2007/05/10/vw14tsi2.png Bi araç sabit bir torku ne kadar uzun süre verebiliyorsa verimi o kadar yüksektir diyebiliriz. O yüzden tsi motorlar fsi motorlardan daha verimli, grafikten anlayacağın gibi. Ayrıca dizeller için de "2000-2500 arasında kullanmak lazım" vb şeyler söylenir ya, o da bu eğrilerden gelir işte. Max torku verdiği aralıkta kullandığında en iyi verimi alıyorsun. Bu eğriler motordan tekerlek ile yer arasındaki yüzeye kadar tüm aktarma elemanlarından etkilenirler bu arada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 1.4 85hp arabalara "allah cektirmesin" deniyo mesela Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 hatta ve hatta uslu bi sofor olursaniz yaninizdan gecen diger arabalarin "kolay gelsin" dedigini de duyulabilirsiniz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Abi 1.2 Polo'lar var 70 hp. Onlar piyasaya sürüldükten sonra kanser oranı artmış tr de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 1.3 corsa'dan beter olamaz. Klimayı kapatmayınca yokuşu çıkamıyosun olayını şehir efsanesi zannediyordum ben, değilmiş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Beyler ben bi kere 1.2 kalos a bindim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Allah şifa versin kardeş.. 1.4 ve altı motorları turbo beslemesiz piyasaya sürmemek lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 "roket adam" said: 1.3 corsa'dan beter olamaz. Klimayı kapatmayınca yokuşu çıkamıyosun olayını şehir efsanesi zannediyordum ben, değilmiş. Daha beteri var. 1.2 corsa bende. Maceralarımı anlatırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Selam, KHaRoN said: Beyler ben bi kere 1.2 kalos a bindim. İndiğinden bahsetmemişsin... Nasıl kendini dışarı attığını hatırlamıyor musun yoksa :P FSI vs TSI motorda teknolojik kıyas yapılmamalı çünkü biri atmosferik besleme, diğeri aşırı besleme motor. Şimdi araç kütlesini sabit alırsak eğer; Grafikteki eğrinin ne düz/sabit devam etmesini benzinli ile kıyaslayıp "uzama faktörünü" buna bağlamak olayı biraz havada bırakmak olur. Neden? V6 3.2FSI vs V6 3.0TDI http://www.audiworld.com/wp-content/uploads/2005/06/header45.jpg http://3.bp.blogspot.com/-8iOYioE5WWo/TwzC_fwXUjI/AAAAAAAAL7A/hbFqomPwEfs/s1600/Audi%2BA8%2B30TDI%2BChart.jpg Diesel'de 1500-3000rpm arasında sana 550Nm gibi bir değer sunar. 3000rpm'de torkta düşüş başlar ve 4500rpm'de 380Nm değerine düşer. 5000rpm'de ise en düşük seviyesi olan 300Nm'e düşer. 3.2FSI'ın max tork değeri 320Nm :) Benzinlinin insanın duyularına oynayan yğksek devir kabiliyeti var. Diesel'de bunu yapabilmek sıkıntılı çünkü yanmanın kontrol edilebilmesi zorluğu ortaya çıkıyor. Günümüzde diesel motorların çıktıkları devirler bile muazzam. Benzinlide kasıp 8k-10k devirleri zorlayabilirsiniz ama diesel sizi mühendislik sınırlarına getirip çarpar. Diesel yakıtın içerdiği enerji benzine oranla daha yüksek. Ama yapısı yüzünden daha yüksek sıkıştırma oranı kullanmak gerekiyor; hem torktan hem de basınçlardan ötürü malzeme dayanımı arttırınca maliyet yükselir, yağ daha çok kirlenir, kalitesiz yakıta karşı daha hassastır falan filan. Motorun devirlenip 6k rpm'e ulaşıp vitesi değiştirmenin verdiği hazzı sana diesel sunmayacaktır. Hemen S2000 gidip alıyorsun :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 onlari anlatmak icin "kotu motor maceralari" diye bi konu acardim ama kisa surede cine 5 in playboy forumlarini aratmayiz diye vazgectim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 29, 2013 Selam, Bundan sonra TEKNİİİKKK diye bağıran olursa sen cevaplarsın, ben 2 çocukla yazdıklarımı 3 kere okumak zorunda kalıyorum :P @KHaRoN Senin klimacının abisine gidip "çektirdim" dün öğlen. 1 Ocak itibarıyla kur farkı yememek için kapısında bile yatabilirdim dün :D Cmts günü kurulum yapılacak. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar