Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Çekiş nedir ??


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Arkadaşlar tork çekiş gücü demek biliyorum ama bir sorum var

1.4 TSİ mı 1.6 tdi mı yokuşlarda çekişi yüksek olur

Dizel dediğinizi duyar gibiyim peki benzininin avantajı ne ?

Dökelim bakalım taşlarımızı

Haa bu arada ikisininde tork değeri 230

Benim araba gariban 130 nm tork var ayrı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.2 tsi 105 hp veriyor.


Benzinlu arac torku genis bi bant boyunca sabit olarak sunar. O yuzden benzinli araclar "uzar".

Dizel araclar ise torku dar bi aralikta bir pik yapacak sekilde hizlica sunar. Bu yuzden ani hizlanmalarda dizel araclar daha atik olabilmekte.


Misal 105 hp bir tsi motorda 2k dan 4.5k devire kadar 105 hp guc alirsin diyelim. 160 hp bi tdi motorda o torku 1.8k dan 2.5 k devre kadar ani bi yukselisle alirsin, sonra aniden aldigin guc dusmeye baslar.

Daha aciklayici karakteristik egriler vardi derslerden kalan, eve gidince bakayim bi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen gün act ile ilgili dökümanı da bulamadım, şimdi derste verilen grafik de çıkmadı. Gitmiş okul dökümanları herhalde. Ama şöyle açıklayayım.

http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/588471d1312518596-battle-unequals-skoda-yeti-vs-honda-civic-10-000-km-driven-petrol-torque-curve.jpg

Bu 160 hp'lik bi tsi motorun karakteristik eğrisi.

http://blogs.timeslive.co.za/wheeldeal/files/2010/09/VW-Amarok-Power-Curve.jpg

Bu da 163 hp'lik bi tdi motorun karakteristik eğrisi.


Biri 400 Nm max torka sahipmiş, diğeri 250 Nm.

Dikkat edersen, dizel olan maksimum torkunu 1500-2000 rpm arasında veriyor. TSI motor ise 250 Nm'lik torkunu 1500-4500 rpm arasında veriyor. Bahsettiğim pik alanı tdi motorun grafiğinde gözüküyor işte. Çok dar bir aralıkta.


Bu arada fsi motorla tsi motor arasında da çok fark var mesela.

http://bioage.typepad.com/photos/uncategorized/2007/05/10/vw14tsi2.png


Bi araç sabit bir torku ne kadar uzun süre verebiliyorsa verimi o kadar yüksektir diyebiliriz. O yüzden tsi motorlar fsi motorlardan daha verimli, grafikten anlayacağın gibi.


Ayrıca dizeller için de "2000-2500 arasında kullanmak lazım" vb şeyler söylenir ya, o da bu eğrilerden gelir işte. Max torku verdiği aralıkta kullandığında en iyi verimi alıyorsun.



Bu eğriler motordan tekerlek ile yer arasındaki yüzeye kadar tüm aktarma elemanlarından etkilenirler bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
KHaRoN said:

Beyler ben bi kere 1.2 kalos a bindim.


İndiğinden bahsetmemişsin... Nasıl kendini dışarı attığını hatırlamıyor musun yoksa :P

FSI vs TSI motorda teknolojik kıyas yapılmamalı çünkü biri atmosferik besleme, diğeri aşırı besleme motor.

Şimdi araç kütlesini sabit alırsak eğer;

Grafikteki eğrinin ne düz/sabit devam etmesini benzinli ile kıyaslayıp "uzama faktörünü" buna bağlamak olayı biraz havada bırakmak olur.

Neden?

V6 3.2FSI vs V6 3.0TDI

http://www.audiworld.com/wp-content/uploads/2005/06/header45.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-8iOYioE5WWo/TwzC_fwXUjI/AAAAAAAAL7A/hbFqomPwEfs/s1600/Audi%2BA8%2B30TDI%2BChart.jpg


Diesel'de 1500-3000rpm arasında sana 550Nm gibi bir değer sunar. 3000rpm'de torkta düşüş başlar ve 4500rpm'de 380Nm değerine düşer. 5000rpm'de ise en düşük seviyesi olan 300Nm'e düşer.

3.2FSI'ın max tork değeri 320Nm :)

Benzinlinin insanın duyularına oynayan yğksek devir kabiliyeti var. Diesel'de bunu yapabilmek sıkıntılı çünkü yanmanın kontrol edilebilmesi zorluğu ortaya çıkıyor. Günümüzde diesel motorların çıktıkları devirler bile muazzam. Benzinlide kasıp 8k-10k devirleri zorlayabilirsiniz ama diesel sizi mühendislik sınırlarına getirip çarpar.

Diesel yakıtın içerdiği enerji benzine oranla daha yüksek. Ama yapısı yüzünden daha yüksek sıkıştırma oranı kullanmak gerekiyor; hem torktan hem de basınçlardan ötürü malzeme dayanımı arttırınca maliyet yükselir, yağ daha çok kirlenir, kalitesiz yakıta karşı daha hassastır falan filan.

Motorun devirlenip 6k rpm'e ulaşıp vitesi değiştirmenin verdiği hazzı sana diesel sunmayacaktır. Hemen S2000 gidip alıyorsun :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bundan sonra TEKNİİİKKK diye bağıran olursa sen cevaplarsın, ben 2 çocukla yazdıklarımı 3 kere okumak zorunda kalıyorum :P

@KHaRoN
Senin klimacının abisine gidip "çektirdim" dün öğlen. 1 Ocak itibarıyla kur farkı yememek için kapısında bile yatabilirdim dün :D Cmts günü kurulum yapılacak.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...