Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

mercedes e lpg taktırmak


Katibim

Öne çıkan mesajlar

paramecium said:

Selam,

Ben kullandım, evet tasarruf ettim ama sonradan yapılan bir uygulama olduğu için aracım sonradan garipleşti. BRC kullanmıştım, sıralı sistem de deseler ı-ıhh... ekonomik olması ön plandaysa diesel almak daha mantıklı.

Saygılar.



lpg bayisi flnh değilim,şeytanın avukatı olmak için soruyorum
aracın garipleşmesinin lpg kaynaklı olduğudan emin misiniz ? yahut bir akışmetre,gaz ayarı ile düzeltilemeyen cinsten bir garipleşmemiydi ?

öyle olsa bile dizel arabalar da bozuluyor,benzinli arabalar da

ha ekonimiklik bazında,evet,dizel çok çok daha ekonomik,ama yinede benzin fiyatlarının saçma raddelerde olduğu ülkemizde lpg kolayca kenara atılmaması gereken bir teknoloji diye düşünüyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

benzin 5 liraykeen lpg'Ye niye kötü gözle bakıyorsunuz ?

yakında kapalı otoparklara girebilecek lpg'li araclar , kanun tasarısı mecliste,onu göz önünde bulundurun


aslında kotu bakmıyoruz ancak dizel cok fahis fiyatlara yukselmedigi surece lpg ye gore daha oncelikli tercihim. lpg dizelden de hesaplı olmasına ragmen sonradan yapılan bir uygulama olması dolayısı ile dizel arac almak daha mantıklı geliyor. dogru dizel motor secildiginde aradaki fark o kadar degecek kadar degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benzin ile LPG'Nin enerjileri farklı oluyor. Benzinde 10 litre/100km tüketen bir araç, LPG kullandığında bu tüketim 11-11,5 litre/100km oluyor. Siz ECU'den gelen sinyali alıp, bu sinyale göre LPG sevkini gerçekleştiriyorsunuz. Benzinin hava ile karışım oranı ile LPG'nin hava karışım oranının aynı olmaması gerektiğini düşünüyorum.

Bu sefer belirli devir aralığı hariç motorun zengin/fakir karışım yakması söz konusu oluyor. Sonuçta yazılım LPG için yapılmamış. Bu sefer LPG'nin ECU devirlere göre 1e1 oransal değil de logaritmik veya karesi ile orantılı bir sevk yapmaya başlıyor; tabi bunu yazılımcı ne derece iyi yaptı tartışılır.

Demem o ki biri çıkıp da biz motoru sadece LPG için yaptık, demediği sürece bence sistem tam bir sistem olamaz.

Zaten güç LPG'de azalıyor, hele ki atmosferik bir araca uygulanırsa iyice sağırlaşıyor motor. Allah'dan bende turbo vardı da bir derece kapatıyordu bu açığı ama aracı LPG ile 160km/h'ın üstüne çıkartmak sabır istiyordu; alıyorsun benzine ve güzelce 215km/h seni bekliyor. Ara hızlanmalar da cabası!

LPG diğer yakıtlara oranla son derece çevreci, eyvallah ama asalak gibi sisteme entegre edilen bir besleme sisteminin orijinali kadar mükemmel olmasını beklemek yanlış bence.

Deposunun küçüklüğü, aracın dışından çekilen bakır gaz borusu, parlamaya müsait yapısı gibi olumsuzluklar da var. Yakıtın kuru olması motor için iyi ama yağlama ya da bir o derece özen istiyor. LPG ile yakıt sevki saçma bu arada; o yağ o sıcaklıkta etkin olamadan yanacak ve is/kurum olacak. Daha üst seviye ve kalite yağlama yağı kullanmak çok daha doğru. Zaten LPG diğer yakıtlar gibi yağı kirletmeyecek.

Çok sevdiğiniz bir aracınız vardır ve bundan vazgeçmek istemesiniz, yaptığınız km'de fazla değildir; o zaman taktırırsın. Bu kişisel tercihtir ama aracımda o kadar özenmeme rağmen ben ekonomik olması hariç memnun kalmadım. Sattığım kişi hemen söktü ve modifiyeye girişti o ayrı :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...