Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

I.E.T.T'nin Külüstür Otobüsleri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
hergün bostancı-avılcar yolculuğu yapsanız otobüslerin değerini anlayacaksınız birde fizboz çok haklı otobülser hele ki halk otobüsleri pigmelere göre yapılmış. 1.90 üstü ne oturabiliyor ne de ayakta durabiliyor.

çıkıp araba al diyen dallama olursa türkiyedeki benzin fiyatlarını ve en ekonomik araçla avıclar bostancı arası mesafede kaç lt benzin yakacağını ve o mesafe boyunca araba kullanmanın öğrencide nasıl yorgunluk yaratacağını hesaplayıp konuşmasını istiyorum...[signature][hline]NO PAIN NO GAIN ® ©
icq:108382340
oxxx[==============>

Mesaj tarihi:
Ama şu yeşil mavi gibi olanlar fena diil hı ne dersiniz?[signature][hline]her kiminki devesi vardır o zengindir.Ama her kimki Ferrariye biner o şanslıdır
arap atasözü
oldu mu?

Mesaj tarihi:
Gerçekten geçen gün boş yer vardı oturdum ulan dönmeye çalışıyorum bacaklarımı toplicam yok mümkün değil yandaki adam nasıl oturmuş aklım almadı bacaklarım koridorda kalmasına daha fazla dayanamadım kalktım yürüdüm arkaya şansa biyer daha varmış oraya oturdum.

Otobüslerin en güzel yeri en arka 5 li sıradır gerçi halk otobüslerinde cam oluyo zorlanıyosun otururken ama hiçbi yaşlı gelip rahatsız etmiyo kimse arkaya oturmak istemediğinden şunla gözgöze gelmesem diye kasmana gerek kalmıyo hehe

Ben şu otobüslerin yenilenmesini anlamıyorum yine gargar ses kirliliği yapıyo içi yenilenmiş banane yeşillerden alsalar ya! İETT geçen sene sadece paso yenilemesinden 10 trilyon kar etmiş kaldıki bunun bileti var rahatça finanse edebilirler ama eski otobüsü yenileyince bazı kolladıkları insanlara iş sahası açmış oluyorlar onlarda haklı![signature][hline] V ò d à n | ICQ
Mesaj tarihi:
biraz bilgi...

İstanbul'da trafik yoğunluğu nedenyile 1 dakikada gidilebilecek yere 9,5 dakikada gidiliyor. bu süre zirve saatlerde 10,5 dakikaya çıkıyor. bu hesaba göre örneğin sirkeci- beşiktaş arası normal şartlarda 8 dakikalık bir mesafeyken sabahları 70 dakika akşamları 85 dakikaya kadar çıkabiliyor. bu güzergahta olmasada bir çok ana güzergahta seyretmekte olan minibüslerin aşırı yakıt tüketimi, sayılarının fazlalığı ile trafik yoğunluğunu artırmaları, otobüslerle aynı yolu kullanarak onların verimliliğini ve hızını azaltması, dikkatsiz araç kullanımı nedeniyle kazalara ve çevre kirliliğine sebep olmaktadır.kaldı ki bir minibüsün yolcu kapasitesi 14 kabul edilirse bir körüklü otobüs 10 minibüsün yolcusunu taşıyabiliyor.boyu 6 m olan minibüslerden 10 tanesi tahmini olarak 80-100metrelik bir könvoy oluştururken, hepsinin taşıyabileceğini taşıyan körüklü 16,5 m boyunda. minibüsler defolun diyorum şahsen bu noktada.otobüs hat ve sefer saysı artsın.
dünya standartlarıyla iett otobüslerinin durumunu karşılaştıracak olursak çalışan araç:filo oranı dünya standartlarında 0,8-0,9 iett'de 0,9, çalışan personel dünya standartlarında 3-8, iett'de 3,61. dünya standartlarında 100km.de otobüs başına yakıt tüketimi 30-50lt iett.de 51lt
ancak dünya standartlarında 100km.de otobüs başına günlük kilometre 230-260 ve yakıt tüketimi 30-50 lt iken iett.de bu kilometre 204,6.ya düşmekte ve yakıt tüketimi 51lt olmaktadır. dünya genelinde otobüs başına yolcu sayısı 1000-1200 iken iett.de 697 olunca gelir/gider oranı dünyada 1,05 iett.de 0,66 olmaktadır. örnek vermek gerekirse iett otobüslerinin aylık geliri 340milyar giderleri 509 milyar.(1995 ortalama)

otobüs sayısı artsın, minibüsler kalksın arz talep karşılanması içinde otobüs bilet fiyatlarında indirim yapılsın.
aslında bunların yerine en güzeli raylı sistem ama o altyapının oturması için çok zaman gerek.tokyo gibi olabiliriz belki bir gün.[signature][hline]alea iacta est...
Mesaj tarihi:
otobüslerden ve hatlardan gaayet memnunum, nedeen?
sizin de evinizin önüne taksime, mecidiyeköye ve 4. levente giden naçizane hatlar koysalar siz de İETTnin hastası alırsınız
ama.....
adamlar aynı zamanda deyyusun önde gideni. tam ÖSSden çıktım gezecem, "Hazirandan akbilin yalan olacak canımın içi" dendi. lise sonda da almaya kasmamıştım bi güzel içimde patladı:hrr:
6 aydır pasosuz dolanıyorum, aylık adamlar sırf benden 90 milyon alıyolar, aylık da alamıyorum boğazı aştığım için
3 vasıta gidiş 2 vasıta dönüş tanesi 900.000 TL kabus gibi
Ocakta gelecek inşallah akbilim
adi İETT:)[signature][hline]Boğaz'ın Ortasında Rakı-Balık Aşksız Gitmiyor
beleş 3.5 ed.e
Mesaj tarihi:
Bu mesaj, Deli_Haci tarafından, yanlışlıkla Borbagın ismi kullanılarak yazıldığından 08.12.2004 tarihinde saat 03:05de ediklenmiştir.

[Bu mesaj Borbag tarafından 08 Aralık 2004 03:05 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
İETT candır ciğerdir beeee... Hele şööyle 5 sene falan önce, hatta 6 lise yıllarımı hatırlıyorum, o zaman güleryüz Cobra kardeşler de yoktu, Halk otobüsü denilen canavar filoları tamamen merso 302lerden oluşuyordu. Amanın binsen binilmez, insen inilmez dertlerdi, bizim evin buraya da kalkan her İETT için üç tane Halk kalkardı, acıların çocuğu olurdum.
Neden sonra yeşiller bizim hatta sökün etti, pek muhterem oldum. Amma velakin o vakitte ehliyete ve arabaya kavuşunca İETT ile olan aşkımız sona erdi. Yine de bir talebe olarak, "Her yere araba ile gidilmez" felsefesini benimserim ve otobüs, vapur ve tramvaydan sonra en çok kullandığım toplu taşıma aracı.
Bugünün İETT araçlarına külüstür demek, onlara haksızlık etmektir. İETTnin o emektar İkaruslarında bile 15 yaş üstü araç yoktur. Bundan bir 6-7 yıl öncesi, 20 yaşında aletler gezerdi orta yollarda... Yeşil otobüsler giderek artıyor bunların da kıymetini bilen yok. Hala aklınız fikriniz bordolularda. Hepsini Merso yapmak kasar biraz bütçeyi kardeşim. Elin Macarı yapmış işte yürüyor, siz başka ülkelerde de yenisi geldi mi bütün eskiler değişir mi zannediyorsunuz yok öyle yağma![signature][hline]Denizden Esen Lodosa İnan, Hayallerinin Aşkını Ciğerlerine İşlesin.
Mesaj tarihi:
Kaçırdıysanız başvuruyu öğrenci belgesi+resim+5 milyon(veya ücreti neyse bu sene) iett den alabiliyorsunuz. Topkapı-pazartekke civarında bir yeri var mesela 15dk da veriyorlar.

Minibüslere acaip kılım özellikle e5 trafiginde cevizlibag da durup korna calanlara. Aynalarına bakmadan sola kırıp yola girmeye calısıyorlar en az 10 kere milimle otobüsün kurtardıgını gördüm. Zaten minibüs oluşumunun toptan kaldırılması gerek ama acaip rant var, pek cesaret eden cıkamaz. Zaten büyük minibüs hatlarında otobüs sayısı cok az talebe ragmen.
Mesaj tarihi:
Yama nedir görmemiş, yokluk nedir bilmeyen ve bir şeyleri almak için kendi parasını kazanmayan, sadece tüketen bir nesil geliyor.

Bir eşya bozuldu mu, at gitsin anasını satayım. Pantalonun bir yeri yırtıldı mı, derhal çöpe atmalı...

Neyse ben işimin başına döneyim de daha fazla çenem düşmesin sabah sabah, çalışayım üreteyim bir şeyler...[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Mesaj tarihi:
Blackdagger kardeşim,
Bizim ev Kadıköy arasını normal şartlarda arabayla 10 ila 15 dkda gidebilirsin. Daha çabuğu için yolun iyice boş olması ve 90km/s üzerinde bir hız gerekli şartlardan.
İETTnin o külüstür dediğiniz İkarusu geçen gün o mesafeyi 11 dakika 52 saniye içinde alarak bir rekora imza attı, biz içeride biraz hoplayıp zıpladık ve otobüs saldırıya geçmiş bir boğa gibi böğürüyordu bunu yaparken, ama sağ salim bizi huooop diye yetiştirdi.
Trafik tıkalıyken zaten hız bekleme, ama genelde hiç de sandığın gibi yavaş değiller,ayrıca minibüsler gibi zart zurt durmuyorlar. Zaten İETT şoförü amcalar her gün o trafikte psikopata bağlamış, yol açılınca topuklamayanı görmedim ben daha. Acelen varsa, uçan taksiden sonra en hızlısı İETT.[signature][hline]Denizden Esen Lodosa İnan, Hayallerinin Aşkını Ciğerlerine İşlesin.
Mesaj tarihi:
Binerken geç kalıyorum diye saatime bakmıştım.
Daha sonra şoför ışık hızına ulaşmaya kalkışınca, dayanamadım kronometreyi açtım :)
Ankarayı bilemem, Istanbuldakilerin hepsini İzmit Körfez pistinde yetiştirmişler :)[signature][hline]Denizden Esen Lodosa İnan, Hayallerinin Aşkını Ciğerlerine İşlesin.
Mesaj tarihi:
abi isterse ses patlaması yapsın ya off adamlar 2 kuruş daha fazla alcaz diye otobüse 99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 kişiyi bindiriyolar sonra in inebilirsen[signature][hline]N-Gage Kullanıcıları Portalı
..Knight Online..
..Aliko the Warrior..
..Xigenon 1..


[Bu mesaj rockncoke tarafından 41 Aralık 3811 34:98 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Ne alaka şöförün çok da umrundaydı iett'nin para kazanması. Adamlar millet işine gücüne yetişsin diye millete ilerleyin diyorlar. Davar ülkemin davar insanı da kendisi bindi ya sonra tek düşündüğü ilk rahat bulduğu yerde durmak.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Mesaj tarihi:
said:
rockncoke, 08 Aralık 2004 16:16 tarihinde demiş ki:
abi isterse ses patlaması yapsın ya off adamlar 2 kuruş daha fazla alcaz diye otobüse 99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 kişiyi bindiriyolar sonra in inebilirsen


sanki babasının hayrına alıyo o kadar adamı, adamın ne kazancı olcak ki, nasıl daha fazla para alcak
fedaykin haklı otobüse adımını atan ondan sonra bincek insanı düşünmüyor
bu arada o şöförlere hiç ama hiç laf etmeye hakkınız yok, adamlar sabahtan akşama kadar aynı yere gidip geliyor, hemde istanbul trafiğinde, salak salak şöföre çatan, tabelasında yazdığı halde şurdan geçermi diye konuşan insanlarda buna dahil
şikayetçi olabilirsin ama haklı olduğun anlamına gelmez
hemde öğrenci adam için fiyatı çok uygun 550 binliraya aktarma yaparak istanbulun bir ucundan dğer ucuna gidiyosun
×
×
  • Yeni Oluştur...