Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bizdekiler arabaysa bu ne ? Yeni S serisi


Raistllin

Öne çıkan mesajlar

Mr_Hand said:

Chibet said:
...araçtaki radar sayesinde pnömatik süspansiyonlar yoldakiufak bir çakıltaşını bile absorbe ediyor...


ulan şunu ortaokuldan beri hayal ediyodum, meendiz diplomam olmadı ki. :(


turkiye de satıyorlar mı o donanımı? satıyorlarsa ekleyince fiyat kaça çıkıyor? onemli olan o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bildiğim özellikleri yazayım

Şerit takip sistemi ,şerit ihlalinde direksiyonu titreşime alması

Navi,tel,radyo,klima dahil ses ile kumanda özelliği

Kullanım kitapçığı yerine özellikler ekrandan öğrenilecek

Kaza anında arka kemerler içi gazla dolarak kemer kaynaklı yaralanmaları 0 a indiriyor.

(Youtube a ambelt , how sealt bag airbags work yazarak ulaşın)



Ayrıca araçtaki radar ,sizin yerinize yola fırlayan ya da tehlike sezdiğinde direksiyon titreşimi ve aynı anda sert fren basıncıyla zımbalıyor aracı olduğu yere

Kimse kusur aramasın çünkü tek kusuru mercedes olması

Buda dünya galasına giderken ki hali

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chibet said:

Bildiğim özellikleri yazayım

Şerit takip sistemi ,şerit ihlalinde direksiyonu titreşime alması


bmw, audi, vw ve daha bilimum markada mevcut

said:


Navi,tel,radyo,klima dahil ses ile kumanda özelliği



tum premium segment markalarda mevcut, bmw, audi, volvo vs vs

said:



Kullanım kitapçığı yerine özellikler ekrandan öğrenilecek



su anda ekranı olan ve son nesil idrive lı tum bmw lerde mevcut, diger markaları bilmiyorum, ama ekran varsa bu da vardır muhtelemen, premium markalarla sınırlı oldugunu sanmıyorum

said:


Kaza anında arka kemerler içi gazla dolarak kemer kaynaklı yaralanmaları 0 a indiriyor.



bunu ilk defa duyuyorum, baska markalarda varsa haberim yok.


said:


Ayrıca araçtaki radar ,sizin yerinize yola fırlayan ya da tehlike sezdiğinde direksiyon titreşimi ve aynı anda sert fren basıncıyla zımbalıyor aracı olduğu yere



ford, volvo, bmw de mevcut. audide de kesin vardır.

said:


Kimse kusur aramasın çünkü tek kusuru mercedes olması



olay donanımların niteliği ve çeşidi degil, turkiye pazarında sunuluyorlar mı, sunuluyorlarsa kaca gibi soruların cevapları. 5 serisinin ve 7 serisinin kitapçıklarındaki donanımların yarısını bile goremıyoruz. audi de dogus multimedia ekranı gibi basit bir donanım için bile getirtmemek icin 30 takla atıyordu, talep edersen 1000 dereden su getirtiyordu, opsiyon listelerinden kasıtlı çıkarıp göstermiyordu, cok uzak degil, daha 2-3 sene once.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Night vision yok mu?

Active systems
Mercedes-Benz
In late-2005, Mercedes-Benz introduced their Night View Assist system on the redesigned S-class. It was the first system to use the instrument cluster's LCD as a display. In 2009, Mercedes added a pedestrian detection function calling the revised system Night View Assist Plus and offered it on the redesigned E-class and refreshed S-class, however, the E-class uses the navigation screen's display.

Toyota
Night View system on the 2003 Lexus LX 470
In 2002, Toyota introduced the first production automotive active night vision system or Night View on the Lexus LX 470 and Landcruiser Cygnus. This system uses the headlight projectors emitting near infrared light aimed like the car's highbeam headlights and a CCD camera then captures that reflected radiation, this signal is then processed by computer which produces a black-and-white image which is projected on the lower section of the windshield. In 2008 Toyota added a feature to the Crown Hybrid which highlights pedestrians and presents them in a box on an LCD display in front of the driver, this was the first pedestrian detection feature for an active system.

Passive systems
Audi
The Night Vision Assistant was introduced in 2010 on the Audi A8. It uses a thermal imaging camera behind the four rings at the front of the car which can "see" 300 meters (984 ft) ahead. The display in the instrument cluster highlights humans with yellow markings. More importantly, the computer can determine if the person on the road moves in a way that could lead to a collision with the car. In that case the pedestrian is being marked in red color and the driver of the car receives an audible warning.

BMW
In fall 2005, BMW introduced BMW Night Vision on the 7-series. This system processes far infrared radiation, which minimizes non-essential information placing a greater emphasis on pedestrians and animals, allows for a range of 300 meters or nearly 1,000 feet, and avoids "dazzle" from headlights, road lights and similar intense light sources. In the fall of 2008, on the redesigned 7-series, BMW added a pedestrian detection system which flashes a caution symbol on the navigation/information screen and head-up-display when it detects pedestrians.

General Motors
In 2000, General Motors introduced Night Vision on the Cadillac Deville which became the first vehicle sold with such a system, however it was discontinued in 2004. This system was developed with Raytheon and worked by using an infrared sensing camera mounted behind the vehicle's grille. Infrared radiation is picked up by the sensor, processed by computer and then displayed on the windshield using a head-up display. Information is displayed as a black and white image with warmer objects in white, while cooler objects appear black.

Honda
In the fall of 2004, Honda introduced the redesigned Legend with an optional Intelligent Night Vision system. This system detected far infrared radiation and was also the first system to offer pedestrian detection. The pedestrian detection feature alerted the driver with an audio warning and visually enclosed the pedestrian in a box on the display which was presented via head-up display.

Active kullananlar:
2002-2007 Lexus LX 470 (windshield)
2009 Lexus LS (instrument cluster)
2006 Mercedes CL-class (instrument cluster)
2009 Mercedes E-class (navigation screen)
2005 Mercedes S-class (instrument cluster)
2009 Mercedes S-class (instrument cluster)
2008 Toyota Crown Hybrid (instrument cluster)
2002 Toyota Landcruiser Cignus (windshield)
2011 Under development BrightEye Gated long range system

Passive kullananlar:
2011 Audi A6 (instrument cluster)
2010 Audi A8, Audi A7 (instrument cluster)
2005 BMW 5-series (navigation screen)
2008 BMW 5-series (navigation screen)
2005 BMW 7-series (navigation screen)
2008 BMW 7-series (navigation screen)
2011 BMW 6-series (navigation screen)
2000-2004 Cadillac (windshield)
2004 Honda Legend (windshield)

Ben bu "her şeyi ilk kullanan ilahımız majesteleri Mercedes" olayını daha önce de yaşamıştık diye hatırlıyorum. Tamam, adamların geliştirdikleri var ama zembille inmiş muamelesine de hiç gerek yok :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uuu night vision var demek!
50 sene sonra takmayı becerebilmişler demek lol.

hani teknoloji falan diosak şöle bişiler var
http://world.honda.com/ASIMO/history/image/top/title.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_x4cJsw2IGp0/TOvjmhgrKNI/AAAAAAAAACw/V9PiWWO-9Gg/s1600/toyota-robot-plays-violin.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

said:


Kaza anında arka kemerler içi gazla dolarak kemer kaynaklı yaralanmaları 0 a indiriyor.



bunu ilk defa duyuyorum, baska markalarda varsa haberim yok.


said:


Ayrıca araçtaki radar ,sizin yerinize yola fırlayan ya da tehlike sezdiğinde direksiyon titreşimi ve aynı anda sert fren basıncıyla zımbalıyor aracı olduğu yere



ford, volvo, bmw de mevcut. audide de kesin vardır.


seatbelt airbag ler 2009 da ford tarafindan ortaya atildi. 2010 da toyota ford u gecip ,lexus LFA de ilk uygulamasini yapti. Sonra alinabilir siniftaki ilk uygulamasi ford explorer. O surecte volvo ford bunyesinde oldugu icin bildigim kadariyla volvo istirakiyle yapildi arastirma&gelistirmesi.

Genel olarak arkadan carpmalara etkili bi yontem olarak sunuluyor fakat hala volvo whiplash sistemini kullanmaya devam ediyor, sanirim cost/performance olarak hala daha basarililar.

Radar sistemlerini ise fifth gear adini hatirlamadigim bagimsiz bir trafik bagimsiz kurulusu ile testlerini yapti. vw go , volvo v40, merc S500 olmak uzere 3 arac arasinda. Merc un temassiz sonuclanan basarili fren uygulamasi yoktu. Her seferinde girdi ondeki araca/yayaya. Oyle frenlerin zimbalamasi gibi bisey yok ortada.

edit: mevzu bahis clip

http://www.youtube.com/watch?v=E_ZNG8cmnlw




Bildigimiz oncu, inovatif, konforlu, reliable merc ler geride kaldi. namessar in ve paramecium un dedigi gibi her rakip firma kafadan daha iyi uygulamalarla, ustelik flagship olmayan urunlerinde dahi bu cozumlerini sunuyor zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
KHaRoN said:

...
Bildigimiz oncu, inovatif, konforlu, reliable merc ler geride kaldi. namessar in ve paramecium un dedigi gibi her rakip firma kafadan daha iyi uygulamalarla, ustelik flagship olmayan urunlerinde dahi bu cozumlerini sunuyor zaten.


Yanacaksın! Tövbe de pişmanlık ateşine bırak ruhunu, bırak ki yüce Merso affetsin :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

merc hater demedik de, ne zaman baksam merclere bir atarlaniyorsun. tamam belki senin kafandaki merc ruhu kalmadi artik ama su son halleri bence daha modern, sportif daha genclere ve ruhu genc kalanlara yonelmis marka belli ki. markanin marka yoneticileriyle konusmak gerek nedenini =)

benim icinse alman dedin mi porsche ve bavarian'dir zaten, ben eskiden benzleri hic sevmezdim. simdi biraz sportiflesince gozum isindi sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chibet said:

xlaidehlevar said:

o kadar para vercen alcan cat harita yok ayrica tum ozellikleri zaten varolan artik standart ozellikler reklam yapmanin bi alemi yok
olmamis degmez


Süspansiyon sistemini biliyormusun?

Yurtdışı oto forum siteleri çalkalanıyor resmen,araçtaki radar sayesinde pnömatik süspansiyonlar yoldakiufak bir çakıltaşını bile absorbe ediyor.

Bu bile yeterli bir araç içinki,30 yıl sonra tüm otomobillerde standart olur


direk sallamasyon konusuyorsun arkadasim o dedigin suspansiyon yillardir var ama sen turkiyedeki hondalardan toyotalardan 1.6 motor merc lerden dolayi goremiyorsun tabi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chibet said:

Kaynağın nedir? Pnömatik süspaqnsiyonlardan bahsetmiyorum ,önceden yol koşulunu sezerek kendini hazırlayan süspansiyonlar bunlar, hemde lezzetlisinden ben kaynak koyarımda önce sen :)


Surface estimation yapan active suspansiyon sistemlerinin S-class only oldugunu dusunuyorsan problemler var.

Mercedes in active body control (ABC) , ye ek olarak arabanin altina kamera takinca 15 metreye kadar kasisleri algilayan sistemin ismi "magic body control" olunca muazzam yenilik olmuyor. Yurt disinda calkalanan forumlar calkalanadursun.

cok merak edersen daha gelismis sistem icin ara: "MagneRide"
ferrari 599 dan basla, RR evoque, audi TT, audi R8 e kadar kullaniliyor.

Mercedes nereye kamera , radar takacagini sasirmis. Bir onceki mesajimdaki videoda da goruyoruz, 1 yerine 3 radar koyunca daha basarili sonuc elde edilmiyor her zaman. Mercedes, fanboilari "ucuna taramali da takin" diyene kadar devam ederler bu kafayla...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

only demedimki? 2016 yılında facelift e class a koyarak en azından ulaşılabilir olmayı başarmış olacak,önemli olan o,50 bin liraya 2000 model pnomatik süspansiyonlu bir s 320 alınabiliyorsa bu ülkede de yıldızsız kimse kalmaması daha iyi,ford ve mercedes arasındaki bütün markaları yasaklayacaklar,parası olmayan forda parası olan mercedese binsin.
Nedir arkadaş,opel,vw fanboyluğu bu ülkede :S ha bide toyota :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E kasa, ulasilabilirlik? 2016?

MagneRide i gecelim, ZF in gelistirdigi continuous damping control (CDC) active suspension sistemi Ford mondeo, ford galaxy, VW passat, audi a4 den itibaren hepsi, ve hic satilmasa da Opel astra (vauxhall kardeslerinde) opsiyon olarak sunulmus bi teknoloji.

Hic semi-active / adaptive lere girmiyorum dahi, su an neredeyse city sinifi super mini ler haric sunulmayan arac yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

su muhabbet sonsuza kadar devam eder de, hala turkiye de bunların hangilerini sunacaklar soyleyen yok. hangilerini rüyasında görecek türkiye deki S kullanıcısı? bunların hangisi yeni bir araba fiyatına eklenebiliyor olacak?


bu ulkede 240 bin euroya aldıgınız aracta bile (yerel yasalar nedeniyle kaldırılanlar hariç)donanım yelpazesinde kısıtlamaya gitmekten çekinmiyor distributorler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

su muhabbet sonsuza kadar devam eder de, hala turkiye de bunların hangilerini sunacaklar soyleyen yok. hangilerini rüyasında görecek türkiye deki S kullanıcısı? bunların hangisi yeni bir araba fiyatına eklenebiliyor olacak?


bu ulkede 240 bin euroya aldıgınız aracta bile (yerel yasalar nedeniyle kaldırılanlar hariç)donanım yelpazesinde kısıtlamaya gitmekten çekinmiyor distributorler.
sen hangisini istiyorsun , özel siparisle getirtivericem sana
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...