Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Karbon temizliği


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Selam aracımda maalesef egr hatası vermeye ve devirden düşmeye başladı

Bu karbon temizliği ile bayağı bir iyileşme ve düzelme görülüyormuş

Aranızda yaptıran varmı ? Bu arada bilmeyen için egr egzost geri besleme valfidir ve dışarı atılacak temiz havayı yeniden yanma Odasına gönderir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EGR valf temizligi ile carbon clean denen process ayni degiller.

carbon clean mevzusu kuaforde "saciniza bakim da yapalim mi" ekurisinden bi zerzavat. Tamamen yararsiz, hatta bana kalirsa motor icin hayli zararli bisey. Zira kurum motor kompresyonu icin hayati onem tasir cogu zaman. Kurum birikecegi yeri bilir uzun lafin kisasi.

EGR valfi ise temizlenmeli zaten, orda bi soru isareti yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benim Ustada carbon clean zerzavatı var ve kolay kolay yapmıyor :) KHaRoN Usta'nın dediği gibi bir anda motorun sıkıştırma oranı düşebiliyor, enjektörler damlatma yapabiliyor falan. 'Sadece çok ölü durumdaki araçlara son çare olarak uyguluyorum' demişti. Ben hiç uygulatmadım.

EGR ise egzoz gazını motorun aldığı temiz havaya azıcık karıştırıp motora tekrar yollayarak yeniden yakmaya çalışaraktan emisyonu düşürme amaçlı bir sistem. Eğer kötü yakıt kullanıyorsanız EGR'nin geri dönüş mantığı yüzünden sorun yaşayabiliyorsunuz. Renault'da EGR iptal edebiliyorlar. Temizlenmesi, sorun çözülmezse değişmesi gerekiyor valfin. Tabi tıknan valf ile birlikte hortumların ve boruların da kontrol edilmesi gerekli ;)

EGR kendi kendisini temizlemez, o şekilde temizlenen şey katalitik konvertör (nasıl bir Türkçeleştirmeyse artık). Isıyı arttırıp kendi kendine yanma işlemi başlatıyorsun falan filan.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:


EGR kendi kendisini temizlemez, o şekilde temizlenen şey katalitik konvertör (nasıl bir Türkçeleştirmeyse artık). Isıyı arttırıp kendi kendine yanma işlemi başlatıyorsun falan filan.

Saygılar.


Eger kendi kendini temizlemiyosa soyle bir dongu ortaya cikiyor, iyi yakit da kullansan en iyi ihtimalle biraz daha fazla dayanir tikanmadan once. Sonucta kurum baglamasiyla alakali ve motor basinciyla o kurumu bi sekilde atiyor diye biliyorum.

Katalitik de ayni sekilde ama onda kurumu yakma olayi mevcut tabi. Basinc ve isi gerekli, o yuzden arada yuksek devir sart. Yakin arkadasimin da focus dizelinde bu egr sorunu cikmisti, serviste aynen boyle demislerdi , otomatik dizelse, arada devirli kullanin. Adam 1500 devrin uzerini gormuyodu :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

Genelde otomatik dizellerin devirsiz kullanimi sonucunda tikaniyo. Arada manuele alip devirli kullanin, biriken karbonu atsin.

Ha olduktan sonra karbon temizleme ise yarar mi bilmiyorum.


şu olay benzinli de de geçerli mi? (otomatik benzinli) yoksa sadece dizellere özgü bir sorun mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dizeli arada yuksek devirde kullanmak lazim. Egr icin degil ama partikul filtresinin temizligi icin gerekiyor.


Carbon clean cok sakat bisey. Belli bi yasi ve kilometreyi asmissa yapilmasi zarar veriyor. Kurum asinan yuzeyleri doldurucu etki yapiyor bi yerden sonra, sen onu temizleyince kompresyon dusuyor direk. Kharon reyiz aciklamis zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...