Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

60k araba


forgiver

Öne çıkan mesajlar

dizel litre fiyati ve benzin litre fiyati cok yaklasti birbirlerine, yakinda yurtdisindaki gibi dizel fiyati benzini gecebilir 1-2 seneye tahminen. zate dizelin ucuz olmasi mantiken sacmaydi. daha yavas yanan yakitin daha hizli yanan yakita gore daha pahali olmasi gerek. yani benzinli arabalara donulebilir, cok cok uzun yol yapilmayacaksa, sehir ici kullanilacaksa benzinli araclar daha mantikli konuma gelebilirler yakin bir zamanda ekonomi olarak, hem de daha iyi performans sunar benzin her zaman dizele gore.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Şu noktaları anlayamadım:

Spiegel said:

...daha yavas yanan yakitin daha hizli yanan yakita gore daha pahali olmasi gerek...daha iyi performans sunar benzin her zaman dizele gore.


Saygılar.


Şunu demek istedim benzinli motorlar daha çabuk yakıyor, dizel daha yavaş yakıyor. Daha uzun süre gidiyor dizel yakıt ve dizel motorlu araçlar, mesafe bakımından. Amerikada dizel yakıt daha pahalı benzinden, bu yüzden mi orasından tam emin değilim. Yakında burda da o şekildr olanilir fiyatlandırma demek istedim, yani şehir içi kullanılacaksa benzinli araç daha mantıklı sanki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spiegel said:

paramecium said:

Selam,

Şu noktaları anlayamadım:

Spiegel said:

...daha yavas yanan yakitin daha hizli yanan yakita gore daha pahali olmasi gerek...daha iyi performans sunar benzin her zaman dizele gore.


Saygılar.


Şunu demek istedim benzinli motorlar daha çabuk yakıyor, dizel daha yavaş yakıyor. Daha uzun süre gidiyor dizel yakıt ve dizel motorlu araçlar, mesafe bakımından. Amerikada dizel yakıt daha pahalı benzinden, bu yüzden mi orasından tam emin değilim. Yakında burda da o şekildr olanilir fiyatlandırma demek istedim, yani şehir içi kullanılacaksa benzinli araç daha mantıklı sanki.


Burda boyle bi alaka yok. Evet motorinin tepkimeye girme hizi daha yavas ama daha uzun gitmesinin sebebi bu degil. Motorlarin bunu daha verimli kullanmaya baslamasi menzilin sebebi.

Son petrol urunu olarakta motorin elde etmek benzin e gore biraz daha mesakkatli, pahali olmasinin sebebi bu. Avrupada goreceli daha ucuz oldugu donemler ise tamamen arz/talep dengesiyle alakali. Daha temiz yakit, daha az petrol tuketimi vs hedeflendi tabii haliyle. US in bundan sebeplenmemis olmasi normal.


Suark said:

KHaRoN said:

Suark said:


o yüzden, bi araba ne kadar ucuzsa o araba o kadar çok servise gidecek, o kadar çok servisten geçirecekler diye bakıorm


Bunu diyen insan, japonlar 6 sene garanti veriyor diye seviniyor.

anlamadım :(


Diyordum ki, honda da bagliyor kullanicisini kendine. 6 sene boyunca arabalari muazzam saglam oldugu icin degil, servis garantisinden cikmak istemeyen musterisini servise baglamak icin veriyor garantiyi.
Sanayide ithalati izdirapli oldugu icin karli is yapilmadigindan, servislerin de hala cok rekabetci fiyatlari yuzunden hondalarda ozel servis olmamasinin falan sebebidir bu. Bir de "adam 6 sene garanti vermis, adamlar guveniyor arabasina" ile default gelen saglam araba ilizyonu da bu zincirin bi parcasi haliyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

avrupada dizel daha ucuz olabilir genel olarak, ben incelemedim sonucta, ama amerikada daha pahaliydi benzine gore ona eminim, ha adamlarda benzin cok petrol oldugu icin daha ucuz derseniz orasini bilemem, ama arac fiyatlariyla mukayese ederseniz de gene kisa mesafeli kullanimlar icin benzinli ve fiyati dizel olanina gore cok daha ucuz olan arac tercih edilmeli diye dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benzin+LPG'nin diesel'den daha mantıklı olduğu çok enteresan ve iddialı bir yorum :)

Diesel'in büyük avantajı ürettiği tork; hem yüksek, hem de düşük devirde veriyor. Şİmdi benzinli bir motora da aşırı besleme ekleyerek düşük devirde tork elde edebilirsin lâkin bu sefer sen de aynı pahalı ekipmana geçiş yapmış olacaksın. Yani diesel daha pahalı ve hataya açık tezi hafiften çürüyor.

Diesel için kritik olan parça enjektörler ve yakıt pompası. Bu sebeple benzinli bir motora oranla daha fazla filtre kullanılıyor. Buji ve kablosu gibi yanma kalitesini etkileyen ara ürünler dieselde yok. Atık gaz kalitesi de denildiği gibi DPF ile engelleniyor. Ayrıca daha düşük devirler söz konusu olduğu için yataklama hesaplamaları bir nebze daha kolay çünkü bu sefer de üretilen gücün yüksekliği sorun oluyor. Ama hatırladığım kadarıyla hesaplamalarda genelde v² geçtiği için hızın etkisi daha fazlaydı.

VW'nin orijinal TDI teknolojisi yerini Common-rail'e bıraktığı için eskinin anormal pahalı enjektör fiyatları yok. Hizmet ömürleri de benzinliye göre yüksek olduğu için motor yaptırmanız gerektiğinde zaten siz herşeyi ile amorti etmiş oluyorsunuz.

Bana göre en büyük handikapı bakımının özen gerektirmesi (atlanmaması gerek) ve yakıt kalitesinin motorun ömrü üzerindeki büyük etkisi.

İlerleyen otomatik vites teknolojisi dieseli daha tatlı hale getiriyor bana göre :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay o seviyeye getirmemekte.

Litresi 30kr ucuz diye ne oldugu belirsiz mazot alirsan, kâr yaptim diye dusundugun parayi gomersin enjektorlere.

Son 14 yildir dizel arac kullaniyoruz. Shell ve bp disinda bi yerden mazot koymadik. Hic bir sikinti da yasamadik. 13 yasinda sattigimiz araba saat gibi calisiyordu daha.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konu iyice sapti ama dizel arac benim gorusum cok uzun sure arac kullanilacaksa, buyuk kmler sehir ici ya da sehir disi yapilacaksa mantikli bir yatirim, yoksa 5-10 km hadi bilemedin maks 20 km gunluk kullanimlar icin benzinli arac almak cok daha mantikli bir yatirim, ayrica butun modellerin benzinlileri daha performansli nedense, beygir gucu vs olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spiegel said:

paramecium said:

Selam,

Şu noktaları anlayamadım:

Spiegel said:

...daha yavas yanan yakitin daha hizli yanan yakita gore daha pahali olmasi gerek...daha iyi performans sunar benzin her zaman dizele gore.


Saygılar.


Şunu demek istedim benzinli motorlar daha çabuk yakıyor, dizel daha yavaş yakıyor. Daha uzun süre gidiyor dizel yakıt ve dizel motorlu araçlar, mesafe bakımından. Amerikada dizel yakıt daha pahalı benzinden, bu yüzden mi orasından tam emin değilim. Yakında burda da o şekildr olanilir fiyatlandırma demek istedim, yani şehir içi kullanılacaksa benzinli araç daha mantıklı sanki.


dilimde tuy bitti sunu bu foruma yazmaktan.

kuzey amerika da 1 petrol varilden uretilen benzin, dizelden fazladir. orta dogu da ise diesel amerika dan daha cok uretilir varil basina.

bu da dogal olarak iki marketin fiyatlarini birbirinden farkli kiliyor. bunun nedeni de cikarilan ham petrolun nitelik farkliligi.

Namessar said:

bir varil petrol normalde 159 litre kadar petrol icerir. cikarilan petrolun niteligine ve nereden ciktigina gore 31 ila 69 litre arasi benzin uretebilirsiniz. orta dogu ve amerika kitasinin uretimleri urun dagiliminda birbirinden farklidir. dunya ortalamasi yuzde 43 tur. fuel oil ve motorin ikilisi icin ise dunya ortalamasi yuzde 18 dir. dunya genelinde mantiken dizel in daha pahali olmasi gerekir.

Turkiye agirlikli olarak orta dogu petrolu isler. bu nedenle bizde dagilim yuzde 20 civari benzin, yuzde 34 civari motorin ve fuel oil dir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bilgi icin sagol, bana da mantiken dizel daha pahali olmasi gerek gibi geliyordu ama ortadoguda varidlen daha cok dizel cikardiklarini bilmiyordum. genel olarak ama duya genelinde amerikadaki durum daha mantikli ama gene de bu durumda, fakat tabi ki amerikada yasamadigimiz icin bize etkisi yok =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...