Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türk yapımı map JFA


JFAMAP

Öne çıkan mesajlar

Çok önemli not: Bu oyunu oynamak istiyor ama oyuncu bulamıyorsanız veya JFA oynayanların olduğu bir ortamda olmak istiyorsanız www.facebook.com sonuna /jfamap yazıp sayfamızı beğenip bizimle JFA oynamak istediğinizi o sayfada belirtiniz. Merak etmeyin herkes ile tek tek ilgileniyoruz.















Rehber güncel sürüm: JFA Türkçe (v3.4) (henüz yayınlanmadı)


]JFA Nedir ?

Justice For All (JFA) Clan Devil ve Clan Reaper arasındaki savaşı konu alan bir Warcaft III Modifikasyonudur. Yapımcısı benim ve 2002 yılında Warcraft 3 Reign of Chaos çıktığı zamandan beri geliştiriyorum. (Warcraft III Reign of Chaos'un çıkışıyla birlikte yapımına başladım)
Oyundaki amaç kendinize bir kahraman seçip karşı takıma karşı mücadele vermek ve karşı takımın merkez binasını yok etmektir. Tabiki bunu yapmak o kadar kolay değil çünkü karşınızda sizin gibi bir hedefi olan insanlar var. Kahramanınızı en iyi şekilde kullanarak, doğru eşyaları alarak ve doğru stratejileri izleyerek karşı takımın merkez üssünü yıkmanız gerekmektedir. Oyunun temeli Starcraft'ta bir harita olan Aeon of Strife'a dayanmaktadır.

]JFA nasıl oynanır ?

Dotayı herkes bildiği için anlatımlarımı Dota üzerinden yapacağım. Dota'yı oynadığınız gibi oynayacaksınız fakat birebir Dota gibi bir oyun değildir. Öncelikle haritayı tanıyalım

[COLOR=#FFA500]Gece ve Gündüz haritanın görünümü





]Savaş alanı

Harita, uzun süren uğraşlar ve fix'ler sayesinde bu güne kadar geldi. Combat yapabilecek yerler, fog kullanabilecek yerler ve görsel yerlerle karşılaşabilirsiniz.

]Oyun modları ve oyuncu komutları
-cm (Captains Mode) Dota'daki cm modunun aynısı. 5v5 iddialı maçlar için önerilir
-sh (Same Hero) Aynı karakter modu. Bütün oyunculara mavi oyuncunun seçtiği karakter veriliyor. Özellikle 1v1 için önerilir
-dm (dota mode) Tanklar, madenler, clan hall'lar, kutular, lordlar, ring of gariban, antrenman kuklaları, mekanikler, geliştirmeler, takım puanı sistemi, ırk sistemi, yetenek seçim ekranı, baş düşman sistemi oyundan kaldırılıyor

]JFA'nın sistemleri ve özellikleri

]1-) Irk sistemi

Oyundaki karakterlerin hepsinin belirli bir sınıfı bulunmaktadır. Bu sınıflar avantaj ve dezavantaj sağladığı gibi bazı sınıflar Baş Düşman sistemi dahilindedir.
Sayıları fazla olmayan Ogreler Orc sınıfına
Night Elf ve Blood Elf'ler Elf sınıfına
Dwarflar ise Human sınıfına dahildir

Toplam 5 adet ırk vardır

Human
Orc
Undead
Elf
Neutral

Human, Dwarf
Avantajı: Gündüzleri +500 görüs mesafesi
]Dezavantajı: Geceleri -200 görüs mesafesi
Görüs mesafesi (gündüz): 1900
Görüs mesafesi (gece): 900
Can dolum hızı (gündüz): 1
Can dolum hızı (gece): 1

Orc, Ogre
Avantajı: +1 can dolum hızı
Dezavantajı: Gündüz ve geceleri -200 görüs mesafesi
Görüs mesafesi (gündüz): 1200
Görüs mesafesi (gece): 900
Can dolum hızı (gündüz): 2
Can dolum hızı (gece): 2

Undead, Demon
Avantajı: Geceleri +4 can dolum hızı
Dezavantajı: Gündüzleri -1 can dolum hızı
Görüs mesafesi (gündüz): 1400
Görüs mesafesi (gece): 1100
Can dolum hızı (gündüz): 0
Can dolum hızı (gece): 4

Elf, Night Elf, Blood Elf
Avantajı: Geceleri +500 görüs mesafesi
Dezavantajı: Gündüzleri -200 görüs mesafesi
Görüs mesafesi (gündüz): 1200
Görüs mesafesi (gece): 1600
Can dolum hızı (gündüz): 1
Can dolum hızı (gece): 1

Neutral
Avantajı: Yok
Dezavantajı: Yok
Görüs mesafesi (gündüz): 1400
Görüs mesafesi (gece): 1100
Can dolum hızı (gündüz): 1
Can dolum hızı (gece): 1

2-) Yetenek Seçim Ekranı

Yenenek seçim ekranı ile ilgili resmi görmek için aşağıdaki aç/kapa yazan yere tıklayın

Hero'nuzu seçince karşınıza bir ekran geliyor. Bu ekranda ek olarak seçebileceğiniz özellikler var. Bu 8 özellikten bir tanesini seçebiliyorsunuz. Her oyun tarzına göre sunulan özelliklerden birini seçebilirsiniz.

Bu yetenekler 8 tanedir

+5 zırh, +1 can yenileme
+5 bütün stat'ler
+%25 vurus hızı
+%10 can emme (orb etkisi)
+8 güç
+8 zeka
+8 çeviklik
+%66 mana yenileme, +2 can yenileme

(bu özellikler sürümler çıktıkça değişebilir)

3-) Baş Düşman Sistemi

Oyunda bazı karakterlerin bazılarına karşı ekstradan avantajları vardır. Bu sistem ile ilgili ayrı olarak bir rehber vardır.
Bu rehbere ulaşmak için tıklayınız > Baş Düşman Sistemi rehberi güncellenmektedir

4-) Takım Puanı Sistemi

Takım puanı herhangi bir şey öldürdüğünüzde takımın kazandığı puandır. Bu puan ile çeşitli geliştirmeler yapabilirsiniz. JFA oyuncuları arasında kısaca TP denir

* Her kill 1 tp verir
* Her hero kill 10 tp verir
* Her tower deny 50 tp verir
* Rakibin altın madenini yıkmak 75 tp verir

5-) Geliştirme sistemi

Takım Puanları ile takımlar creeplerinin hasarını, canını arttırabildiği gibi Gardiyanı savunması için madene yollayabilir veya binalarının zırhını veya canlarını arttırabilirler

6-) Mekanikler

JFA'nın temposunu yüksek tutan en önemli 2 sistemden birisidir. Oyunda toplam 2 defa çıkarlar. Çıkış noktaları ise birbirlerinin zıt yönleridir.
----- Mekaniklerin özellikleri

* Mekaniklerde can yenileme aura’sı vardır. Her saniye çevresindeki dost birimlerin 5 canını yenilerler
* Eğer mekanikler bir kule yıkarsa, o mekaniğin çevresindeki oyuncular ek olarak +200 gold kazanırlar

Ayrıca mekaniklerde "hp regen aura" vardır. Mekaniklerde yapılacak şey Clan Devil için üst lane'e gidip saldırmak veya alt lane'e gidip savunmak aynı şekilde Clan Reaper için tam tersi. Profesyonel JFA oyunlarında ise hiç bir zaman 5 kişi savunma veya saldırı yapmaz. Bunun yerine genelde 2 saldıran 3 savunan şeklinde dağılım yapılır.

7-) Gardiyanlar

Siz yokken base savunmasızmı ? Yada Gold Mine'a koruması için birisimi lazım ? Gardiyanlar Clan Devil ve Clan Reaper base sınırları içerisinde devriye atan birimlerdir. Her 2 taraftada 1 gardiyan bulunur.

* Gardiyanlar ayrıca 100 takım puanı karşılığında Altın Madeni'ni korumaları için Altın Madeni'ne yollanabilirler. Altın Madeni yıkılırsa Base'e geri dönerler.
* 350 takım puanına Gardiyanı güçlendirmekte mümkündür.

8-) Clan Lordları

Oyun eğer 45. Dakikaya varmışsa Clan Lordları ortadan çıkarlar. Her 2 takımında Lordu ortadan çıkar.

* Lord Combatı genelde oyunun kaderini belirler yani Lord Combat'ı kazanan takım büyük ihtimalle oyunuda bitirir

9-) Altın madenleri

JFA'nın temposunu yüksek tutan 2. sistem. 20. dakikada, 40 dakikada ve 60. dakikada takımlar bu madenden para kazanıyorlar. 20. dakikada 750 gold, 40. dakikada 1500 gold ve 50. dakikada 2500 gold kazandırıyor.

* Sağ üstteki Madenler sayacındaki süre her 0'landığında madeni yıkılmamış olan takımın oyuncularına para kazandırır
* Madenler tamamen savunmasızlardır
* Her para dağıtımından sonra madenlerin canı 1000, zırhı 10 artar

10-) Geliştirilmiş karakter açıklamaları

Karakterinizi seçmeden önce açıklamasını okuyarak temel değerlerinin yanı sıra ne tür oyunculara hitap ettiğinide görebilirsiniz

11-) Geliştirilmiş eşya açıklamaları

JFA'nın en büyük kolaylıklarından birisidir. Bir eşya aldığınızda veya almadan önce o eşya ile hangi eşyaları yapabileceğiniz ve o eşya için gereken eşyanın hangi satıcıda bulunduğu bütün eşyaların üzerlerinde yazmaktadır yani örnek verecek olursak bir oyuncu Bot aldı diyelim. Bot, hangi birleştirmelerde kullanılıyorsa "bu eşya ile yapabileceğiniz başka eşyalar" adı altında o eşyaların isimleri, o eşyaları bulabileceğiniz satıcının adı yazıyor

12-) Antrenman kuklaları

Oyunun 4 tane noktasında Antrenman Kuklası bulunmaktadır. Bu kuklalara saldırırken %15 şansla herhangi bir özelliğiniz 1 artar

13-) Tamir sistemi

Peonlar sadece eşya taşımanın yanı sıra mekanikleri ve binalarıda tamir edebiliyorlar.
Tamir maliyetleri ise şunlardır

Seviye 1 Kuleler: 750 gold, 12 saniyede tamir edilir
Seviye 2 Kuleler: 875 gold, 16 saniyede tamir edilir
Seviye 3 Kuleler: 1000 gold, 20 saniyede tamir edilir
Barakalar: 1200 gold, 30 saniyede tamir edilir
Altın madeni: 1200 gold, 30 saniyede tamir edilir
Merkez bina: 1500 gold, 30 saniyede tamir edilir

14-) Kutular

Oyunun çeşitli noktalarında bulunan bu kutuları kırarak bir miktar para kazanabilirsiniz. Kutulardan %33 şansla 33 gold çıkmaktadır.
*Lane'de pushlayabilen takım lane ilerlerken karşı takım exp kaçırmamak için defans yapacağından o esnada kutuları push'layan takım kontrol edebilir

* Kasamamış veya kasamayanlar için ek gelir kaynağı olarak kullanılabilir
* Roam yapanlar için idealdir

15-) Büyük Rakı

Oyundan birisi çıktığı zaman çıkan oyuncunun takım arkadaşlarına ek olarak bir büyük rakı verilir. Büyük rakı içen kişinin canının ve manasının tamamını yeniler

16-)Quest
Oyunda 1 adet quest bulunmaktadır.
Gidbinn

1-) Gidbinn
Bu eşyayı elde etmek için öncelikle haritadaki 2 Barath the Teabringer'ı kesmemiz lazım

Barath the Teabringer ?

Dota'daki Barathrum'a çaycı dendiği için Teabringer diye İngilizce katliamı yaparak birime verdiğim isimdir. Bu birimi gündüz kesmek çok zordur çünkü gündüzleri saniyedeki can dolum hızı 150'dir ama geceleri 0. 2 Baratıda kestikten sonra haritanın 2 parçasıda çantada birleşecektir. Orta koridorun kuzeydoğusunda bir tepede yerde kırmızı bir işaret göreceksiniz. Bu harita ile oraya gittiğinizde karşınıza bir Spirit çıkacaktır bu spiriti ise geceleri kesmek çok zordur çünkü gece can dolum hızı saniyede 200'dür. Bu birimi öldürdükten sonra Gidbinn isimli eşyayı alabilirsiniz.

Gidbinn'in verdiği özellikler şunlardır.

+%33 vuruş hızı
+33 hasar
+1666 can
Gidbinn çantadan çıkarılamaz, sahibi ölünce çantadan düşer ve kırılamaz.

Türkiye'de JFA'ya bakış açısı

JFA seven insanlar olarak öncelikle bilmenizi istediğimiz şeyler var

* JFA DotA'nın düşmanı veya rakibi değildir.
* JFA oyuncuları sizlere "dota'yı bırakıp jfa oynayın" demiyor sadece ara sıra bizlerle JFA oynarsanız memnun kalacağımızı söylüyor
* JFA oyuncuları olarak JFA ve DotA'yı kıyaslamak istemiyoruz çünkü oyun eğlenmek için veya rekabet için oynanılır ve bizde eğleniyor ve rekabet ediyoruz

JFA ve DotA benzerliği hakkında

JFA'yı bilmeyen veya sevmeyen kişiler her fırsatta JFA DotA çakması diyorlar ama bilmedikleri şey JFA'da DotA'da tek bir map üzerinden geliştirilmiştir.
* Temeli Starcraft'taki Aeon of Strife
* Warcraft kökeni 3 corridors
* Warcraft'taki asıl temeli Eric's Aeon of Conquest



Bu map piyasadayken DotA diye bir map yoktu ve JFA ise 3 corridors düzeneğindeydi. Her 2 yapımcınında ilham aldığı map düzeni (benim ve dota'nın yapımcısının) budur. Bütün bunları biliyorum çünkü bazılarınız nasıl profesyonel olarak dota liglerini, takımlarını ve oyuncularını takip ediyorsa bende sürekli çevredeki mapleri takip ettim.

Dotacıyım JFA oynamam zihniyeti
JFA oyuncularının en çok oynadığı mapin Dota olduğunu biliyormuydunuz ?

JFA nasıl gelişiyor

JFA aslında çok zor gelişiyor çünkü karşısında DotA gibi bir map ve bütün mapleri DotA çakması olarak gören önyargılı bir zihniyet var. Grubumuza gelip bizlerle oynamaya karar vermiş kişiler zaten kısa sürede ortama ayak uyduruyorlar ama malesefki gelen 10 kişiden 9 tanesi çeşitli sebeplerden geri gidiyor. Sizlerden isteğimiz en azından bizlerle 1 defa olsun bu oyunu denemeniz. Bu kadar yıldır gelişen ve ciddi takipçileri olan bir mapi deneyerek bir şey kaybetmez hatta belkide sürekli oynamak isteyebileceğiniz ve en önemlisi fikirlerinizin değer göreceği ve yeni sürümlerde istediğiniz değişiklikleri yaptırabileceğiniz bir mapte bizlerle güzel vakit geçirebilirsiniz

JFA Dota'nın aynısımı ?

Tankları
Madenleri
Kutuları
Lordları
Ring of Gariban sistemini
Antrenman kuklalarını
Irk sistemini
Takım Puanı sistemini
Yetenek seçim ekranını
Geliştirmeleri
Baş düşman sistemini
Blessing of Leavers sistemini
Magical Claws sistemini
Experience Pouch sistemini
Quest sistemini
Gardiyan sistemini
Dragonları

JFA'dan kaldıran bir komut eklersem evet JFA DotA'nın aynısı...

JFA oynamak için ne yapmam lazım ?

Yapacağınız en iyi şey www.facebook.com/jfamap sayfasını beğenip o sayfada bizlerle oynamak istediğinizi belirtmektir. Merak etmeyin herkesle tek tek ilgileniyoruz

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çünkü MobA diye bir köşe açılmışken, insanlarda asıl Dota'nın kopyası olan oyunları gördükten sonra JFA'ya eskisi gibi tekrar salak salak hakaret edemeyecekler diye düşündüm o yüzden tekrar açtım konuyu.

Eski konudaki insanlar belli ki Dota dışında hiç bir aos türü map görmemişler ve onlara göre creep ve hero olan her oyun = Dota çakması şimdi en azından hon ve lol ile ilgili konuları görmüşlerdir, görmemişlersede gösteririz tek aos türü mapin Dota olmadığını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ama konsept olarak çok ayrı ve alakasız yani sc'de olması imkansız. Olurda Warcraft 3'teki kadar zengin içerikli olamaz. Birde şu saatten sonra 11 yıllık mapi başka bir oyuna taşıyamam zaten 2 tane daha başka mapimde var onlarla ilgileniyordum

http://www.gamehonor.com/showthread.php/17022-JFA-ORPG

http://www.gamehonor.com/showthread.php/16398-Emperyalizm

2 gün sonrada ödüllü 1v1 jfa turnuvası başlayacak, ilgilenen olur belki buradada duyuru yaparım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
Aradan epey süre geçti ve JFA'yı oyun yapma girişimlerim hep sonuçsuz oldu. Hiç kimse (denemeye başladığım zamanlar) Heroes of Newerth gibi Dota alternatifi bir oyun varken yanaşmadı. Bende Warcraft III jübilemi şu emeğim ile yapıyorum. Hala Warcraft III oynayan varsa ve denemek isterse buradan detaylara bakabilir

http://www.hiveworkshop.com/forums/map-development-202/jfa-orpg-265565/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...