Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İkinci El Arac Alirken,


Nekro

Öne çıkan mesajlar

Selamlar,

Forumda tam boyle bir konu bulamadim varsa para mudahele eder artik :). Bu bilgilere biraz ihtiyacim var, nette de arastirdim birde buraya sorayim;

Uzun zamandir arac arastiriyorum avantajlari dezavantajlari nedir ikinci el piyasasi vs derken baya bir karar degistirdim. Simdi merak ettiklerim;

1- Su bilmem kac nokta testleri nasildir? Bu konuda; surasi guvenilir, buranin testleri iyidir yada o testleri bosver su ustaya gotur gibisinden tavsiyeniz var mı ?

2- Boyle detayli testlere sokmadan once (cok advance seviye olmayacak sekilde) arabanin saginda solunda neresini incelemek gerek? ilk nelere bakmak gerek ?

3- Araclarin km i kolayca dusuk gosterilebilir mi? Bunu anlamak nasil mumkun olur?

4- İkinci el alirken kacinmak gereken yada daha ayrintili incelenmeyi gerektiren spesifik marka/model/xxxx yil model araclar neler(tabi varsa boyle birsey)?

Ornegin 3 serisi icin piyasada km si dusuk olan cok arac var deniyor. İlanlarinda bir cogunda degiseni yok yaziyor. Bunun dogrulugunu anlamak kolay mi?

Simdiden tesekkurler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Ben yazmistim bi guide ama hatirlamiyorum nerde, mesai bitince bakarim


sunu buldum;
http://forum.paticik.com/read.php?31,3075633,3076841#msg-3076841

KHaRoN said:



2. el araclar hakkinda soyle genelgecer dikkat edilmesi gerekenlere gelirsek;
Oncelikle arac sahibine bilmedigini belli edersen araci ballandirir da ballandirir, pazarlik payi birakmaz. Aracin kusurlarini gorebilecek ve de alacagin modelle ve paketlerini az cok bilen biriyle birlikte gitmen senin kârina olur, adama cehalet payi olan 400-500 lirayi birakmamis olursun.

Sonra adamla prensipte anlastiktan sonra aracin servisinden ekspertiz icin randevu alirsin, veya doluluk oranina gore hemen de alabilirler bilmiyorum hic belli olmaz. Boyasina, karoserde ezik,vuruk vs olmasina, km sine gore degismis parcalarina ve de onceden goturdugu servis kayitlarina bakilmali.
Sozum meclisden disari, adam cakal gozukuyorsa ekspertizi adamin kendi servisinden almak mantikli olmayabilir, kendi ustasiyla konusup arabayi oldugundan iyi gostermek gibi cinlikler yapilabiliyor, o yuzden gidilmeden servis kayitlarina bakilmali. Bununla birlikte servis kayitlarinda hep ayni kisinin ismi olmasida onemli, satici aracin ilk sahibi degilse kendisi arabaya bakmis olsa dahi ondan oncesi mechulse dikkat edilmeli.

Rapordan sonra bi daha kucuk bi pazarlik edilip noter islemlerine baslanir, ayrica su siralar vergiler odendigi icin biraz beklemek belki mantikli olabilir, netekim arabayi alir almaz km yapmadan vergisi vermek koyar heralde biraz. veya bu gercegi saticiya izah edip onun icinde indirim istenebilir. Sonucta pazarlikta yuzsuzluk olmaz, zorlayabilecegin kadar zorlamalisin...

Araci aldiktan sonra baska bi topic acarsin, =P

kolay gelsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bilmem kac nokta testleri DOD gibi kuruluslarda yapilirsa elbet bi radde guvenli. Ama dost isi olmuyor mu? heryerde oluyor. Dolayisiyla en onemlisi kendi ustanizin olmasi, daha da onemlisi kendinizin biraz uyanik olmaniz.

Detayli testlere sokmadan once yapilabilecek cok basit seyler var tabii;
Arabanin nasil kullanildigi hakkinda en buyuk ipucunu genelde arabanin anahtari (evet anahtari) , direksiyon simidi ve varsa vites kolu soyler. Buralardan arabasina duskun, veya umursamaz insani, aracin genel olarak nasil kullanildigini, temizligine ve hasarina ne kadar dikkat edildigi hakkinda baya baya bi fikir sahibi olursunuz. Herkesin es gectigi biseydir, amaaan ne olacak diye. Direk gorunen seyden ote kullanicisi hakkinda birseyler soyler bu bize.

Ardindan aracin ben genelde ilk kapilarina , ozellikle govde ustundeki kavislerine bakarim. Aracin nasil yikandigi , ne kadar siklikla yikandigi hakkinda fikir sahibi olmak icin. Mat ve bol catlakli bir boya sahibi hakkinda en az arabanin ici kadar cok sey soyler.

trivial ve herkesin cok dikkat etmedigi seyleri gecersek; isigin govde ustunde yansimasi onemlidir. Boya isi , govde isi , degisim vs varsa yansima bulanik, kirik, icbukey veya disbukey ayna davranisi, daha mat veya daha parlak ise bi islem gormus olasiligi fazlacadir. Herhangi bi boya okuyucu olmadan bu is en rahat boyle anlanir.

Govde ile ilgili bir diger sey de, karoser baglantilari arasindaki bosluklardir. Ornegin kaputu kapattiginizda solda yaptigi bosluk ile sagda yaptigi bosluk bir degilse oradan suphelenirim. veya ayni sekilde tampon bitis noktalari govdeyle es uzaklikta degilse oradan suphelenirim.

Aracin kaputunu acip kaba tabirle mal mal bakma isini araba alirken sanirim cogu insan yapiyor. Motor ve yuruyen hakkinda boyle fikir sahibi olani henuz gormedim. Araci en guzel arac boyunda bir duvar boyunca surerek gelen sesleri dinleyerek anlarsiniz. Motorda normal disi bir ses, ufurme, hirilti, gereginden bol tikirti, mekanik surtme sesleri, bosluk gicirtilari, direksiyonda bosluk vb hep aracin yuruyeniyle alakali guzel fikirler verir. Konusmadan , radyosuz cami acip duvar boyunca surmek arabayla yapilabilecek en guzel testtir bu acidan muhtemelen.

Araclarin km si dusurulebilir mi? Evet.
Bazi araclar zor, bazilari kolay, ama hepsi mumkun evet. Internette gezmeyi bilen elinde 100 dolarlik cihazi olan her hin vatandas yapabilir muhtemelen. (biraz abarttim tmm =p)
Aracin ilk sahibinden aliyorsaniz fatura tarihi onemli bi gosterge. Km si supheli derecede dusuk bir aracta bakilmasi gereken yerlerden biri de gaz/fren pedallaridir. Ayni anahtar-direksiyon-vites uclemesinde oldugu gibi bir kullanilma suresi hakkinda fikir verir. Arac icindeki dugmeler ve ustundeki yazilarin netligi, plastigin parlakligi da guzel bi gosterge bunun icin. Dijital odometrelerde ,ozellikle bakimlari tamamen yetkili servis tarafindan yapilmamis araclarda anlamasi gercekten zor.
Lastiklerin senesi (2710 , 2010 senesini 27 haftasi mesela) ve asinma miktari da guzel bi fikir verir.

ikinci el alirken spesifik kacilcak model saymakla bitmez, onun icin o spesifik aracin kronik problemlerine bakmak gerekir. Genelde forumlar veya recall database leri is goruyor. Ben sahsen NHTSA den o arac icin yapilmis recall lara bakiyorum.
Ornegin bmw e46 316 larin bilmem kac senesi oncesi cikmis motorlarinda zincir atma problemi vardi. Bmw zincir icin 2 kademeli kilit getirdi ve mevcut motorlar rektefiye edildi. Bu bilgiye ulasmak bakildiginda cok zor degil.
Veya land rover in freelander ve discovery lerinde 2007 2010 arasi kafasina gore acilan camlari falan var. ford elektronigi standart asdfas.
veya opelin radyo acip aku bitirmesi gibi seyleri arastirinca bulmak zor degil. Model ve yilina bakar tamamen.

e90 3 serileri bolca satildi 1.6 motorla falan , araclar cidden gitmiyor, yakiyor ,bakimlari gercekten pahali. Illallah diyen satiyor, bmw dir nasilsa deger kaybetmez diyorlar. Gercekten dusuk km lileri cok bol. Ote yandan giden araba oldugu icin bolca oynanmis bmw de bol bildigim kadariyla. Dusuk km ise borusan tarihcesine bakmadan bmw alinmaz zaten. Yapicak bisey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cok ayrintili, yararli bir yazi olmus abi eline saglik. Km olayi baya sikinti o zaman mesela;

ilan

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-320-dizel-coupe-kazasiz-sanroof-deri-mpaket-74000-km-borusan-106232519/detay



adam 80 bin km yazmis dumduz insanin aklina suphe dusuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nekro said:

cok ayrintili, yararli bir yazi olmus abi eline saglik. Km olayi baya sikinti o zaman mesela;

ilan

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-320-dizel-coupe-kazasiz-sanroof-deri-mpaket-74000-km-borusan-106232519/detay



adam 80 bin km yazmis dumduz insanin aklina suphe dusuyor.


ilan başlığında 74000km yazıyor ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...