Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

30k benzin, sıfır araç tavsiyesi


Black_Hand

Öne çıkan mesajlar

Benim 15 yildir gittigim servis/usta israrrrrla sandero stepway alin diyordu bize. Mayisda biz de yaklasik bu fiyatta bir araba alacagiz, Mehmet ustam tuttu elimizden renault bayiine goturdu, bu arabayi gosterdi, hic basin agrimaz bu paraya bundan iyisi olamaz falan dedi. Yillardir tanirim bu adami ilk kez bir kucuk arabayi bu kadar begendigini goruyorum... Isterseniz dacia onyarginizi birakip bir deneyin. Cok guvendigim birinin onerisidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bmw nun degisiklik yapmadigina katilmiyorum, namessar in dedigi gibi her kasada kesinlikle farkli bi yaklasim soz konusu , hepsi de gayet fresh tasarimlar o donemin rakiplerinin hepsine bakilirsa gereginden fazla bile degisiklik yapildi sayilabilir.

Namessar said:

bmw tersine her kasada radikal degisiklik yapar. angel eye ve bobrek disinda hic bir kasanin bir oncekine bir benzerligi yok.

e46, e90 a benzemiyor, o da f30 a benzemiyor.

artik yeni problem son kasa 5, 7 ve 3 un birbirine cok yaklasmasi. bu onceki yillarda varolan bir sorun degildi.


Bangle kesinlikle fazla cesur bir dehaydi. Fakat ayni zamanda fazla amerikan ve markayi temsil etmeyen bir anlayisa sahip gibi gelmistir bana hep.
Onun yonetiminde tasarlanan araclarda her zaman 2 tane arac begendiysem 4 adet begenmedigim oluyordu. Love it or hate it mantalitesinin doruklarina kadar ulastilar.

Fakat simdi van hooydonk un uzerinde ozellikle durdugu bisey var: ikonik imaj.

bobrekleri hepimiz biliyoruz, hoffmeister kink i cogu enthusiast i biliyor. Fakat bunlar ozellikle bangle sonrasi donemde vurgu yapmasi zor seyler.

hooydonk un kendi interviewlerinde de soyledigi gibi taninirlik ogelerini arttirmaya calisiyorlar.

Mesela; hoffmeister kink 2 boyutlu ufak bir detay olmakdan cikip 3 boyutlu bir sekilde, her bakis acisindan -arac icinden bile- anlasilir bi tasarim ogesi oldu.

Bobreklerin durusu, hacmi, genisligi, boyu, izgaralarin araliklari hepsi seri spesifik ogelerle donatildi. Bir audi de veya vw de oldugu gibi aynamdan gordugum aracin ne oldugunu anlamak icin bakmiyorum hic bir hooydonk tasarimina. Direk ne oldugu belli. Adeta bagiriyor.

Ozellikle gece sadece aydinlatma tarzina bakilarak taninir araclar istedigini soylemisti hooydonk. L-shape taillights diyor kendileri; kesinlikle tum seride yeteri kadar farkli, ve sadece stoplarin durusundan bile belli hangi kasa oldugu.

Belli bir wheelbase genisliginin ustundeki araclari icin (5,6,7) hep 2 cizgi kullaniyorlar, gerisi hacimli gecislerle cusselendirilmis veya oldugundan ufak gosterilmis, hep agresif ve spor elementler barindiriyor . vs vs vs

Su an bakinca senelerdir gozume gelmeyen suv, sav lari bmw de begenmeye basladim resmen. hooydonk un tum lineup bu iconlari hakkiyla tasiyor, hepsine de bakmak bence cok keyifli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

bmw tersine her kasada radikal degisiklik yapar.

Allah aşkına nerde bu radikal değişiklik? bir tek senmi görüyorsun bu radikal değişikliği ?

...
"At the heart of BMW’s design philosophy is the notion that form should always follow function. Thus, the essential shape of BMWs – long hood with short overhang – is a direct result of our engineers’ quest for perfect balance. BMW design is timeless and distinct, with classic details like the twin kidney grilles and four headlights connecting BMWs across generations. Avoiding fads and fashions, BMW is always looking ahead, leading the way in designing the cars of the future."

...
BMW's design chief Adrian van Hooydonk has addressed critiques of the new 3-Series in an interview with Inside Line.
The criticism of the new 3-Series is a common one often leveled at new models from the likes of BMW and Mercedes-Benz - that the design does not represent enough of a change.

"It is quite a big step forwards," says van Hooydonk, "but it remains identifiable as part of the BMW family. Even if you took the badge off, you'd know what it was."
Van Hooydonk also singles out the 3-Series as representing the "core of the brand" and that designs for the 1-Series, for example, can be more adventurous. But the 3-Series has to maintain that family look.
Van Hooydonk also seems to have the backing of the BMW board in choosing the new look for the 3-Series. He says it took the board less than an hour to decide on which of two remaining design choices was to be the next 3-Series.


bmw nin design chief i bile "değişiklik yapmak istiyoruz ama araç bmw gibi görünmek zorunda" diyor sen jenerasyonlar birbirine benzemiyor diyorsun.
Bi zahmet oku yahu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onceki yazimda bahsettigim "bmw design icon" lari bu ise yariyor iste zaten; araclarda gayet radikal degisiklikler yapiyorlar, ve bunu yapabilmek icin 3 er sene arayla cikardiklari 1,3,5,6,7 (2 ve 4 yolda) ve x1,x3,x5,z4 var. Hepsi 7 senede kasa degistiriyor; bu sekilde gayet radikal degisiklikleri her kasada bir sekilde tanitarak digerlerine uyguluyorlar. 5GT ile gelen Led barlar, z4 ile gelen L stoplar vs. hepsi bu degisimin bi parcasi ve hala taninir kalarak gayet buyuk degisikliklere gidiliyor.

hooydonk un ne dedigini anlamadan onun sozleriyle ornek vermek biraz yanlis o acidan.

"What concinnity means to BMW’s design team?" said:

Adrian Von Hooydonk: It’s a word that we use a lot. Every new BMW should be unique, recognizable as a BMW, and we already talked about how to make a car look like a BMW. Also, each BMW should have a few features that define its character. After this, what we spent a lot of time on is looking around the car and look at every side again making sure all the things are in harmony with one another.

Once we have found the design idea, we spend almost an year refining it, making sure concinnity is achieved. Sometimes we only move a line by a couple of milliliters to achieve it, but the effect is something that can be quite amazing.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

passat in 3 serisi gibi sadik kalmak zorunda oldugu bir heritage ve sabit azili rakipleri yok.

Senelerdir tum engineer olsun, tasarimci olsun, bmw chiefleri soyler; 5 serisi core dur her zaman. 5 serisi her zaman %120 bmw olmak zorundadir.

3 serisi ise tum bmw unsurlarini daha dinamik ve ekonomik bir pakette ozetler. Hep benchmark kalmis bir markanin benchmark serisinde evolution yerine revolution beklemek hata. Fakat evolution radikal olmayacak diye bir kaide yok.
e36, e46, e90, f30 ve onceki 3unun faceliftleri dahil hicbiri birer kopya degil. Her zaman yumusak gecisler yapildigi icin goze alisma evresi daha genis bir zaman dilimine yayilmis oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

navyamphs said:

Ben kasanın genel değişmeyen dizaynından bahsediyroum, sen kasanın teknolojik oyuncaklarından.


Ben gayet dizayn elementlerinden bahsediyorum, proportionlar, ikonlarin kullanimi, hacimler ve cizgiler...

tasarim diyince bunlar konusulur, ve ister akademik gozle , ister enthusiast gozuyle bakinca bunlar butun serilerde yeterince degisik. Ozellikle e46 dan f30 a olan seruven.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam işte, 5 serisi, 7 serisi (bence 3 serisi de dahil) BMW olmak zorunda. bişiler değiştirmek istedikleri zaman

yaptılar ve olmadı. 99 da bitti. (b8 serisi concept değildir yalnış anlaşılmasın) 10 sene 30bin bastılar bu araçtan. Ama araç bmw gibi görünmüyordu. ferrari, lambo, porsche postuna girmesine gerek yoktu.
velhasıl bmwnin bir design değiştirme kaygısı yok çünkü müşterisinin öyle bir talebi yok.
"The Ultimate Driving Machine". amblemlerinde dedikleri gibi, adamların kasa yapmak gibi bir derttleri olmadı, en iyi düz 6yı hep bmw yaptı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

navyamphs said:

Ben kasanın genel değişmeyen dizaynından bahsediyroum, sen kasanın teknolojik oyuncaklarından.


proportionlar, hacimler ve cizgiler...


Hocam, çok afedersin ama hatcback kasa yapmayı 2 sene önce beceren bir firmadan bahsediyoruz. dikdörtgen ön kaput, sert çizgili kabin, görece uzun arka bagaj. 20 sen eöncede bu oranlar aynıydı, hala da aynı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

8 serisinin basarisizligi aracin kotu olmasi veya bmw ye benzememesi gibi biseyden dolayi degil yalniz.

90 larin korfez savasi, enerji krizi, 75k dolar a 911 satilirken 8 serisinin 115k dolar istemesi gibi sikintilari var. bide ustune v12. Yanlis zamanlama, yanlis hedef market. Hala bmw enthusiastlarin en sevdigi bmw dir, bu bile kendi icinde ne kadar safkan bmw oldugunun kanitidir. Ayni doneminin 6 serisi gibi.

Bunun disinda esas tartisma olan bmw hic demismiyor mu? sorusuyla pek ilgisi yok. Cogu bmw enthusiast degimisimin koklu oldugunu savunuyor, bazilari bundan memnun, bazilari degil. Ama tek ortak gorus var: o da degisimin oldugu.

ilk defa burda goruyorum 3 serisi degismiyor hic dendigini dogrusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

navyamphs said:

dikdörtgen ön kaput, sert çizgili kabin, görece uzun arka bagaj. 20 sen eöncede bu oranlar aynıydı, hala da aynı.


Sen bunu dedigin an tum dizayn elementleri cope atarsin. Oran/oranti dan kasit kaputun c column uzunluguna olan oranindan cok daha fazla matematik isliyor orada.

Eger mevzu dikdortgen kaput, uzun arka bagaj diye gitseydi herkes 50:50 agirlik dagilimli karoser yapip altina doublewishbone suspansiyon koyup birer driving machine yapardi.

hatchback araba mevzusuna da katilmiyorum, donemin talebi dogrultusunda budget bmw musterisine 93 de e36 compact verdiler, sonra 2000 de e46 compact verdiler. Ekonomi musade ettiginde bmw gruptan mini ve 1 serisi vardi. Bu zamana kadar beceremedi demek icin fazla basarili ve uzun bi gecmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Topic çok dağıldı, onun için son bişi yazayım (Bi taraftanda kharon gerçekten otomobil konusunda bilgilisin, tartışmak zevk)
Kısaca demek istediğim;
* BMW, ne üretse satın alacak bir alıcı kitlesine sahip olduğu için,
* Motor konusunda rakiplerinden hep bir adım önde olduğu (güç, dayanıklılık, sessizlik) ve bu konudaki üstünlüğünü çeşitli argümanlarıda kullarak (yazılı-görsel medya, reklam vs) hem kendi alıcılarına hemde diğer otomobil şirketinin muhtemel alıcılarına kabul ettirdiği için,
Rolsroyce yada morgan kadar olmasa bile bir kasa değişmezliği, sabitliği oluşturmakta beis görmüyor. Tabi arada değişik tasarımlar deniyor (8 serisi, m1, vs) Ama aralarında üretimi devam eden yok. ("BMW hiç değişmiyor" u ben demedim.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

off topic mesajlar icin kusura bakma, patinajda artik adetten midir diyelim bilmiyorum. Konu yonlendirilmedigi surece alakasiz bir konudan birden bambaska bir munazara cikabiliyor =P

Black_Hand said:

bende düz vites, benzinli, 30 - 35 bin liralık, sıfır modeller neleriyle öne çıkıyor, hangisinin ne gibi bir albenisi var, bunları bekliyorum.


soruna gelince 3 hafta kadar once gangren benzer bir fiyat araliginda arac alimi yapicakti. Farkiniz o kesinlikle ve kesinlikle otomatik istiyordu. Yinede ona cevaben yazdiklarimin bir kismi senin su ustteki sorunu cevaplar nitelikte. otomatik vitesi cikardiginda gelen motor secenekleri ve paketler tam senin fiyat araligina oturuyor sonucta.

KHaRoN said:

Ic hacim paramecium un dedigi gibi onemli bi mevzu. Hem kullanim kolayligi hem de dolayli yoldan guvenlik acisindan.

Daha once de dedigim gibi maalesef kotu bi fiyat araligi ; yukari mi asagi mi tukursem durumu mevcut.

Benim bu kriterlerle kisisel tercih siralamam Jazz, Polo, Fabia , Swift, Fiesta olurdu.

Jazz 1.4 joy+ CVT 42k kusur ile en pahali arac maalesef. Asiri kullanisli olmasi, manevra kabiliyeti, bakim maliyetinin dusuk olmasi, genel olarak ekonomik olmasi, genis gorus acisi, tatminkar baz donanim falan derken kotu bisey soylemek zor. Sanziman harika, araba guzel. Pazarlikla falan oldurulamiyorsa temiz ikinci el programlari vardir illa DOD vs gibi.

Polo 1.4 85bg DSG 38k lira ile akil kurcaliyor. Tok saticimiz dogusun pek bi kolaylik yapacagini sanmam. Ustune ustluk 1.2tsi ve DSG gibi bir kombo varken, veya en azindan tsi motoru sunmak varken neden bu kombinasyonu satiyorlar cidden anlamak guc. Ama kriterleri saglayan en kaliteli arac olmasi rakiplerinin ayibi. Zira hakkaten bu fiyatta digerleri polonun sundugunu sunamiyor kalite olarak. Ikinci el de satiy.... derken gitmesi cabasi. Donanim olarak jazz kadar doyurucu degil, baz model cidden baz. Direksiyonun ustunde korna var diye sevinir hale geliyor insan.

Fabia polo ile ayni kafada, fakat onun yaptigi hatalari yapmamis , bir o kadar kaliteli (bence bazi durumlarda daha bile basarili) bir arac. 1.2tsi DSG varsa kesinlikle bir gidip gorulmeli. Ama bu opsiyonu getirmiyorlarsa maalesef baska secenek sunmuyor otomatik olarak. Icleri cok dolu, ortanca paketlerinde bile torpido da sogutma gozu falan koyuyorlardi saka gibi. Fiyati sanirim 36-38 arasi bisey olur. Kesinlikle telefonla sormak , gidip gormek lzm bence. Ayni kafada seat ibiza 1.2tsi dsg yi sunuyor mesela 35500 e , otomatik klimasina kadar var. Fazla spor ve dar ic hacim dolayisiyla bebekli aileye ve bayan sofore tavsiye etmekde gucluk cekiyorum.

Suzuki Swift 1.2 GL AT, 35k fiyatiyla cidden guzel alternatif. Bakim masraflari uygun, yakit ekonomisi uygun, yol tutus ve pasif guvenlik elementleri ustteki araclarla birebir veya daha iyi. 4 vites otomatik olmasi biraz hayal kirikligi, ikinci el gidisini tahmin edemiyorum, cok hizli da olabiliyor gitmeyede biliyor. Fakat diger araclara kesinlikle rakip, kafada dogru tartabilmek icin gidip gorulmesi gereken bir diger arac.

En son fiesta kaldi. Maalesef su anki hic bir motor ve sanzimanini begenmiyorum dizelleri haric. Onlarda da otomatik yok. 1.0 ecoboost ve duzgun bir sanzimana muhtemelen jazz in hemen ardina otururdu bu listede. Bence bayii ye bir telefon edip o motorla birlikte gelecek otomatik sanzimanin akibeti sorulmali. Kesinlikle guzel bir tercih olurdu o zaman.

Clio ya deginmedim listede, zira kasa degistirme arifesinde/degistiriyor. Hangi akla hizmetse yeni kasada otomatik sanziman sunmuyorlar. Yoksa EDC guzel bi sanzimandi ve 1.2tsi DSG tarzi bi kombinasyona kesinlikle uygun fiyatli bir rakip olurdu.

Opel otomatik berbat, corsayi direk geciyorum.
Punto sevmiyorum.
Yaris cok pahali, cok ufak.
Nissan note cok pahali. Micra too gay.
c3 & 208 ve bilumum PSA benzinli motorlar kotu. Neden prince motorlara duzgun otomatik sanziman koymuyorlar?
mitsubishi colt ikinci el satisi yok. Al elinde patlasin tarzi.


Bu mesajdan senin senaryon icin yapilacak degisiklik jazz i elemek, corsayi tekrar degerlendirmeye sokmak olur.

Aklimdaki ilk iki araba ise fiesta 1.0 ecoboost (henuz turkiyeye gelmedi , bayiilere kesinlikle sorulmasi gereken motor, mukemmel) skoda fabia 1.2tsi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...