bloodjackal Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Chip tuning dışında başka hangi modifiyelerle aracımızın performansını arttırabiliriz ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 arkaya roket tak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pasha Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 cat-back egzoz, kapak taşlama ıvır zıvır bi ton şey var yapabileceğin motor için. yol tutuş için coilover, kule gergisi vs yapabilirsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 hava filtresinden egsoza motorun bircok bilesenini degirtirerek guc kazanma sansin var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bloodjackal Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 araçta turbo yokken egzos değiştirsek bir faydası varmı ki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Remus marka egzost ve son susturucu K&N hava filtresi ( 1 m kilometre garantili yıka yıka kullan) aracında %10 luk performans artışı olur ayrıca motordan tok bir ses alırsın Remus egzost 200 ile 400 arası K&N hava filtresi değişkenlik gösteriyor ama 70 tl sanırsam Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 23, 2012 atmosferik arabaya turbo dışında ne takarsan tak (insani sınırlar içinde. 300 derece egzantrik takanları saymazsak) alacağın artış %10-15i geçmez. chip tuningte hikaye işin aslı. zengin karışım yollayıp yüksek ısısyla silindire zarar vermek dışında bi işe yaramıyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Ne düzeyde performans istediğin önemli. Benzinli araçlarda en basit modifikasyon açık hava filtresi olarak bilinir. Genelde performansı %5 düzeyinde artırır ama aracın sesini falan değiştirdiği icin sürücünün performansı da artar genelde ;) Amerikan Magnaflow egzozlarin %15'e kadar artırdığını duymuştum ama pahalı ürünler bunlar. Chip tuning mevzusu motora doping gibi birsey. Basta iyi ama sonra sanayi yollarina dusersin :) Performans tek basına artmaz, tüketimi de artırır tabi. Diğer yandan araca sadece performans kitleri uygulanmamalı. Bana göre %20'den fazla güç kazandıran her modifikasyon icin yol tutkusu ve fren ekipmanları da elden geçmeli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
TeddyLop Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Katibim said: Remus marka egzost ve son susturucu K&N hava filtresi ( 1 m kilometre garantili yıka yıka kullan) aracında %10 luk performans artışı olur ayrıca motordan tok bir ses alırsın Remus egzost 200 ile 400 arası K&N hava filtresi değişkenlik gösteriyor ama 70 tl sanırsam Sözüm meclisten dışarı, egsozu değiştircekseniz paraya kıyın gidin iskender ustaya komple borularla beraber değiştirin hem adam akıllı ses alın. Birde BMW ye açık hava filtresi takmayın lütfen,hayır takılmaz yani bmwnin kendi sesi varken (6 silindir ve üstü için konuşuyorum) gidipte ucuz ses çıkarıp gezmeyin. Onun dışında arkadaş söylemiş gerçide chip tuning yaptırmayın,chipli arabada almayın. 20k km yapmış stage II chip tuningli araba alıcaktım arabanın motor iflas çıktı,daha sonra takip ettim o aracı, sürekli el değiştirdi alanın elinde patlayıp birine kakaladı herhalde sonraki alıcıda aynısını yapmış :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 heroLion said: Benzinli araçlarda en basit modifikasyon açık hava filtresi olarak bilinir. Genelde performansı %5 düzeyinde artırır daha çok hava emilimini sağlaması amaçlanır. ama dikkatli montaj gerektirir. eğer soğuk hava emilimi sağlayamazssan gürültü+performans azalması alırsın. performans artışı sağlamak için soğuk hava+daha fazla yakıt gerekir. velhasıl açıkhava filtresi denilen uygulamada attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez. amaç aracın abuk subuk sesler çıkarmasıysa takılabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 traktor gibi oluyor adamlar :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 navyamphs said: chip tuningte hikaye işin aslı. zengin karışım yollayıp yüksek ısısyla silindire zarar vermek dışında bi işe yaramıyo. boyle genel gecer bisey soylenemez. Chip tuning de herzaman dogru bir tanim degil zaten, cogu durumda araclarin kendi donanimi kullanilarak ECU remapping yapilir. Bu noktada mevzubahis aracin sanzimaninin tork limiti, motorunun ve turbosunun limitleri bilindigi icin guvenli sinirin altinda ince avans, atesleme,subap zamanlamalari ve bir cok veri ayarlanir. Her zaman zengin yollanmasi , silindire zaman vermek gibi bisey ustaca yapilmis bir haritalandirmada mumkun degil, ancak acemice veya zarar verilecegi bile bile performans icin yapilan ayarlamalarda soz konusu olur. Ureticiler; belli basli standartlari, marka emisyon degerlerini korumak, urunlerin satildigi ulkelerin yakit kaliteleri , kullanicinin ihmali gibi seyleri hesaba katmak zorunda olduklari icin motorlarimiz bu ayarlariyla geliyor. ustaca hesaplanip duzgunce uygulanmis bir haritalama aracin gayet output unu arttirdigi gibi yakit tuketimini azaltabilir. Yalniz boyle bir durumda aracin bakimini aksatmak, kalitesiz ve duzensiz yakit alimi yapmak, aracin yagini kontrol etmemek vs gibi hatalari arac affetmez. Dolayisiyla ihmala karsi duyarlilikdan bahsedebiliriz araca karsi kotu etkilerinden bahsederken. Bunun yanisira araca yapilan her ekleme haritalanmazsa o parcadan verim alinamaz. Acik hava filtresiydi, degisik oranli sanzimandi, egzost vb takimidiydi derken yapilan caba beyhude kalir. Hatta bazi durumlarda guc kaybina bile yol acabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Konuya da cevap vermis olayim; Onceki mesajimda belirttigim gibi ecu remap aracin motoruyla oynaniyorsa zaten sart. Bunun disinda araca yapilabilecek ve performansa en belirgin etkisi olacak sey gucu yola aktarmak olur, bunun da en guzel yolu iyi lastikdir. Iyi lastik tum performans ogelerinden daha fazla verim saglar , acik ve net. Ardindan aracin center of gravity sini yere yaklastirmak ve aracin rebound unu kontrol etmek gerekir, ilk once o araca ozel uretilmis yaylar, sonraki seviyeside amortisor olur. araca yapilacak %15-20 ustu performans artisinin fren ile desteklenmesi gerektigine katiliyorum. Yalniz brake bias nedir bilmeyen , 1inch daha buyuk disk takip cok pistonlu kaliperlerle aracin tum fren davranisini degistirerek fren mesafesini daha da arttiran insanlari dusununce ehil olmayan ve ne yaptiracagini bilmeyen insanin bulasmamasi taraftariyim. Sonrasinda da muhtemelen limited slip differential mantikli handling harcalamarindan biri olur. Tabi anlayisa gore degisir bu isler, bazilari direk katalitik iptali, blow off, hava filtresi, buyuk turbo falan diye girip giden ama allaha emanet giden araclari tercih ediyor. kismet Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 chiptuning aynı hacimden daha fazla güç ve tork çıkarmak için motorun güvenli çalışma devir, ısı, yağlama, ateşleme ayarlarının riske atılmasından başka birşey değil. Ve bunu sadece chiptuning firmaları değil, üretici firmalarda yapıyor. (1.4 tsi motordan 85, 122, 140, 160 hatta 180 Ps alınması gibi) Lakin 1400 cc bir motordan 180 PS almak için sadece yazılım değil, turbonun boyutu vs bir sürü parametre değiştiriliyor. Yani sadece "laptop bağladım, yazılımı değiştirdim, 40 Ps aldım" demek biraz hayal. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Uretici firmalar pazarlama stratejileri , urun gami ve maliyet kisma stratejileri kapsaminda bunu yapiyor ama bahsettigimiz sey bu degildi. bagimsiz firmalar gayet guvenli sinirlarda bu isleri yapiyorlar, ve hayir donanim eklemeden belli sinirlar icerisinde cok ciddi output artisi almak mumkun. Zira mevzu bahis konu da buydu. Bunun da disinda madem konusu acildi soyleyeyim, stage2 tuninglerinde guvenli sinirlarda yapilmasi ve motor omrune bi zarar vermemesi gayet mumkun (hatta bazi durumlarda motorun daha saglikli calismasi saglanabilecegi icin stok motora yapilacak yazilima gore donanim degisikligine gidilmis motor arasinda durability farki bile olabilir) otomotiv dunyasinin 1400 motordan 180bg alma hayalinden uyanmasi cok oluyor. Cok da fazla ornekleri var. onlarca yazilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
navyamphs Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Hocam, bu chip tuning işini önemli oyuncularından birisi superchips. Non turbo herhangi bir aracın chip tuning ile %5 den fazla güç aldığını ve bunu (güç eğrisinnde) devir artırmadan yaptığını gösterebilir misiniz? Ben mi geride kaldım yoksa atmosferik motorlarda güç almanın fazla yakıt ve soğuk hava verip devir yükseltmekten başka bir yolumu bulundu ? Bu topicte sorulan araç non turbo benzinli. ve chip tuning ne güç artışı sağlar idi sanırsamç Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 24, 2012 Chip icin genelgecer konusulan o ornegin neden oyle sayamayacagimizi yazdim ben sadece. Bunun disinda ayni sayfadayiz zaten. yoksa atmosferik bir arac icin zaten stage1 de yapilabilecekler cok kisitli, zira ikinci postumda konuya cevap verirken handling>performans bahsimden ona cevap vermistim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2012 Selam, Bence TR'de açık hava filtresi yasaklansın. Çoğunluk uygulama özürlüsü. A4 zamanı ben de uygulamak istedim ama abi filtrenin altında sağda turbo kuzu kuzu yatıyor. Sıcak havayla besleyeceğim resmen. Sonra alüminyum ve taş yünü ile yapılan bir mod görmüştüm. Amcam gayet güzel çift alüminyum arasına inceden taş yünü koyarak filtre bölmesini turbo ve motor ısısından izole ederek açık hava filtresi takmıştı. Kesip biçme sabrı gösteremeyeceğim için vazgeçmiştim :P Frenler için kalite balata şart. Ayrıca diskler için de iyi bir soğutma sağladığın sürece yüksek verim alabilirsin mevcut sistemle de. İçim rahat etsin diyorsan eğer; hidrolik hortumları ve fren hidroliğini yüksek basınç ve ısıya dayanıklı olan performans tipleriyle değiştirebilirsin :) Abartı disk ve kaliperlerle frenlemede kontrol kaybeden araçlar veya ABS sistemi sapıtan araçlar görünceye kadar insan fren konusunda düz mantık yürütüyor :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ekim 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 26, 2012 paramecium said: Sonra alüminyum ve taş yünü ile yapılan bir mod görmüştüm. Amcam gayet güzel çift alüminyum arasına inceden taş yünü koyarak filtre bölmesini turbo ve motor ısısından izole ederek açık hava filtresi takmıştı. supermis Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bloodjackal Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2012 k&n hava filtresi taktırdım psikolojikmi bilmiyorum ama araç daha atarlandı gibi (:P) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar