Wordellion Mesaj tarihi: Ekim 14, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 14, 2004 az once net cafe de oynadık -gerci tam tadını almaya baslarken bıraktık- adamlar harbi super bi oyun yapmıs bi de aramız da en zayıf en guclu tartısması gecti adamlar protossa en gucsuzu dediler bunun hakkın da gorusleriniz nelerdir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Ekim 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 15, 2004 %100 dengelıdır demek hata olur kanımca harıta faktor varken. ama gerektıgındne fazla dengelıdı, cheeseı abuseu yoktur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ARaCHNoPHoBiA Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 haritaya ve oyuncuya, oyuncularin hangi irki aldigina ve haritanin neresinde basladiklarina gore degisir denge. Genel anlamda dengelidir ama. Ezici guc diye bisi yok...[signature][hline]Sometimes smartness is a weapon, sometimes a weakness... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NeoCrime Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 yok arkadaşım en güçlüsü protoss tamam mı kimseye laf ettirmem sayımız az olabşilir ama onurumuz var ;) aha gene ırkçılıgım tuttu. neyse ciddi cevap vermem gerekirse aslında haritalar çok etkili değil ırk konusunda oyuncu en büyük faktör her ırkın oynanışı birbirinden hat saffada farklıdır. örneğin terranlarda ilk adamı bile ranged attack sahibi iken zergler zerling'le chaos yaratabilir (en son 50 minerale 2 zerling idi) protoss'lar da ise zealot diye bir danadır ilk adam marine 50 minerale 2 zerling 50 bir zealot 100 mineral diyelim 4 zerling 1 zealotu yer ama 3 zerling ölür son zerlingin bir vurusluk enerjisi kalır 2 marine 1 zealotu yer ama biri ölür diğeri %25 enerjide filan kalır bu protoss'u en güçsüz yapar gibi görünsede alakası yoktur oyunda sayı üstünlüğü büyük önem taşır ama öyle çok çokta önemli değildir eğer akıllı kullanırsanız 4 zerling'i de 2 marine i de alırsınız protoss zayıf değil zor bir ırktır sebebide adam kaybınızın minimum olması gerekmesidir bir anda inanılmaz dmg vurabilen ve oldukça dayanıklı ünitelere sahiptir bu da tamamen strateji ile alakalı diğer ırklarıda mesela özellikle terranlarda rakiple aranızdaki mesafeyi korumanız çok önemlidir oysa zerglerde özellikle close combata girmeniz gerekmektedir ama bazı durumlarda zergler en üstün olduğu close combatta protoss ya da terranlara yenilebilir bunuda belirleyen sadece ve sadece oyuncudur. tam anlamıyla mükemmel denge bir şeyden bahsedemeyiz ama ama gelmiş geçmiş en iyi strateji oyunudur[signature][hline]Bret "Neurochrome" Clyburn Resonance Blast rule!...idi!.. SL çıktı mertlik bozuldu. Heyok Hey "It's a good day to die" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 protosslar nasıl en güçsüzü oluyor onu anlamadım. oysaki ben onları en güçlü ırk sanıyordum. yüksek hp, protection shield, üstüne üstlük yüksek damage.. yeni oyuncuların zergde çok zorlandığını görmüştüm, en kolayı da alışık olduğumuz sistemi kullanan marineler bence. ama tabii en iyi ırk diye birşey yok. Micro ve macro önemli, ayrıca oynattığın ırkı da iyi bilmek gerekli. En sevdiğin ırk olabilir ancak en iyi ırk şu diyemeyiz..[signature][hline]I fear no enemy! I fear not death! For the khala is my strength! En Taro Adun! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
OneWayStreet Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2004 sc su an piyasa da ki en saglam balansa sahip oyun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Wordellion Mesaj tarihi: Ekim 17, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 17, 2004 bence de protossla oynamayı biliyosan yani her elemanını en yuksek verimde kullanabiliyosan en guclusu onlar ama oyunda gercekten denge var bu da oyuncunun zekasına bırakıyor kazanıp kazanamamayı[signature][hline]And darkness will cover the light wrdlln Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NeoCrime Mesaj tarihi: Ekim 17, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 17, 2004 aslında matematiksel olarak bakıldığında en güçsüz göründüğüne katılmak zorundayım. AMA (bakın büyük yazdım) minimum adam kaybı ile oynamaya ve destek ünitelerini doğru zamanda doğru şekilde oynar ve gerekli takviyeleri zamanında yetiştirebilirsiniz inanılmaz bir güce sahip oluyorlar eskiden protoss'lar şu andakinden daha da güçlü idi diyim tam olsun. şimdi bunu tam olarak açıklamaya çalışıyım gene en basit ünite örneğini vericem çünkü anlatması en kısa süreni o hoş başka bir başlıkta biraz bahsetmiştim ama olsun bu daha ayrıntılı olucak: şimdi mineral, adam sayısı ve süre kıstaslarımızı ele alıyorum ve buna açıklıyım zealot 100 mineral ile 2 adam değerinde ve fastest bir oyunda yaklaşık 25 30 sn de üretilir marine 50 mineral 1 adam değerinde 15 sn civarında zerling 25 mineral 1 adam değerinde 15 sn civarında ancak tek zerling üretemezsiniz tek larvadan 2 tane cikar zamanlarda hata olabilir ama oranları dogrudur şimdi 100 mineral için incelersen aynı zamanda 1 zealot 2 marine ya da 4 zerling seçmeniz gerekir problem burda başlar adam sayısı çokluğu güçlü üniteyi ezmektedir bu kapışmalarda zealot ölür ama marinelerden biri ölür diğeri %25 enerjide kalır 3 zerling ölür 1 zerling %40 50 civarında kalır. marine ve zerling arasındaki catışmada ise son marine %50 enerji ile hayatta kalır. sayıları orantılı olarak arttırdığınızda protoss'ların durumu daha da kötüleşir. bu düz mantık ve matematik sonuçtur. ancak mantıksız bir sonuçtur aslında çünkü aldığımız kıstaslar yanlış sonuç olarak ben 2 zealot ürettiğimde bir çok oyuncu daha yeni ilk adamını üretebilmiş oluyor bu durumda ortaya çıkan faktör hızlı bir gelişimdir. ve protoss'lar tartışmasız olarak en hıslı teknoloji agacına sahip ırktır. oyunun 6 8 dakikası içinde dark templar üretilebilir eğer düşman buna hazırlıklı değilse kesin ölüm demektir buda bir az önceki hesaplamaların tamamen dışındadır. zaten Star Craft'ı gelmiş geçmiş en iyi strateji oyunu yapan unsur budur. Gönül rahatlığıyla şunu söyleyebilirim ki bu oyunda üstün ırk diye bir şey yoktur üstün oyuncu vardır. yemin ederim artistlik yapmak için söylemiyorum ama oldukça iyi bir SC oyuncusuyumdur (1996'nın ikinci yarısından beri) ama Battlenet'te beni öyle yenenler oldu ki aklınız şaşar ben daha 6 zealot yaptığımda adam shuttle'la reaver indirmişti diyim ;)[signature][hline]Bret "Neurochrome" Clyburn Resonance Blast rule!...idi!.. SL çıktı mertlik bozuldu. Heyok Hey "It's a good day to die" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gulyadkin Mesaj tarihi: Kasım 8, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2004 En güçlü en güçsüz ayrımından önce bazı gerçekleri de görmek lazım. Protoss: Unitleri pahalıdır. HPleri yüksektir. Ordu çok çabuk yer değiştirebilir. Teknolojisi oldukça fazla kaynak ister. Bu nedenledir ki "bence" Protoss en hantal yapıya sahiptir. Fakat Ekonominiz iyi ise ve iyi High Templar kullanabiliyorsanız diğer ırklara bela olursunuz. Terran: Kim Terran saldırıyor derse döverim :P Terran bulunduğu yere savunma kurar. Kuruldumu oradan söküp atmak zordur. Fakat kendine zarar vermesi ve az hpli unitler eksi yönleri. Ayrıca tankın rangei imbadır bence. Golinin rangei de öyle. Terran güçlüdür evet ama teknolojisi ve genel yapısı ağırdır. Yavaş kalır. Orta ve üst seviye oyuncuların elinde en iyi ırkmış gibi görünse de Zerg'e karşı sürekli dikkatli oynar... İyi bir toss üstünden kolayca geçebilir. Ama 150+ limiti olan t kolay yenilmez. Rakibin ünitleri çerez gelebilir. Zerg: İyi ellerde oyunun bugı olduğunu söyleyebilirim. Kesinlikle en iyi taktik unitlere sahip. Teknolojisi oldukça iyi ve hızlı yapılıyor. Fakat unitlerinin hpsi az. Lurker iki ırkın da başına bela. Ultra-ling taktiği (crackling olarak ta geçer) iki ırkı da bitirir. Çıkarmak çok zordur. ama Zerg çok iyi diye Zerg almakla hata edersiniz çünkü zerg oynaması en zor ırktır. Korkunç micro ve macro ister. unitlerinizi korumanız lazımdır. Bir anlık dalgınlık size gg olarak geri döner. Larva sayınızı dikkatli kullanmalısınız. Bol larva var diye drone basıp yenilen çok adam vardır memlekette. Bana sorarsanız oyunda denge yoktur ve oyunu hiçbir zaman dengeleyemeyecekler. Fakat oyunun güzel yanı da bu bence. Dengesizlik bazen kendi dengesini oluşturup iyi counter unit basamadığınızda diğer uniti güçlü yapıyor. Oyun kesinlikle olağanüstü ve bu dengesizlik bile hoş... I love this game...[signature][hline]Auxilium Meum A Domino Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar