Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

StarCraft II: Heart of the Swarm - Multiplayer Unit Update


inyourmind

Öne çıkan mesajlar

gelenler, değişenler

Mothership Core
Showing video of multiplayer update. Changing Mothership to "Mothership Core".
Mothership Core - build mothership core from nexus, has to remain attached to nexus. Can tele to any nexus you have. Purify ability makes it into a powerful photon cannon. Can upgrade it to Mothership later. Can mass recall. This is early game unit.

Tempest
Tempest attacks air and ground.
Tempest - long range expensive range of 10 upgrade to 22. Dustin makes scary face ("not sure about that one yet"). 22 is huge. Seeing how bold they can make the unit before nerfing. Despite what you think of 22 range. They've seen people losing games because they went tempest (its not as strong as you think).

Oracle
Oracle has cloaking ability similar to motherships cloaking ability. Has to stay stationary while casting it it looks like.
Also sorry if you think this is spam. Should be done in 30 mins. Oracle - raid unit. Preordain ability, cast on nme building and get vision. Can cast on friendly building and turn it into a detector.AoE cloaking field taken from mothership. Same ability usage wise.

Widow Mines
Widow mines attack air or ground. Spider mines except they have a timer on them and attach to units (you could probably pull them out of your control group to not get owned)
Widow Mine (temp art is a spider mine). Leaps up and grabs ground or air targets. Timer (10 seconds currently). AoE dmg.
Widow Mines trying to break up death balls. If the unit dies (you kill your own unit). It doesn't do AoE to units around it.
Widow mine is factory unit - no tech lab required (can reactor it). Can move them around the map. Dustin expects that most pros will never get hit by widow mine splash. Experimenting with friendly splash. Still testing - if it's air, the splash only hits air, if its ground only ground. Range of vipers is 9 - turrets are 7.

Viper
"Blinding cloud" on viper. Looks like dark swarm from BW
Video showing baneling/line viper vs marine tank. Viper pulls tanks towards them while banelings run in at marines avoiding splash.
Viper can drain live off a building to regen energy. Your own buildings.

Battle Hellion
Battle Hellion discussion: Late game terran vunerable to charged zealots - this is basic answer. Substantially worse vs banelings. Good as part of a larger army comp late game. Showing Warhound now - 2 weapons: cannon +dmg vs mech and missles - autocast (if you want). Missles autocast vs mech units. Shoots closest mechanical target - to break up the monotony of TvT. Gives factory option against protoss.

Other Changes
Removed bombs from Reaper - added regen out of combat. Attack, retreat, reheal, go attack again.
Ultralisk charge (same as we saw last year). Hydra speed upgrade at hive tech. Has had the biggest impact on gameplay they've seen
Overseer is in. Can throw the changling - they can stick around longer in an army. Easier to hide it in army
Experimenting with creep spreading - not in this build. Mass cloaking is timing and energy based - only lasts certain amount of time.
Carrier is not in current build - they are arguing about it daily internally still. End of Q&A. Thanks for being patient with my spam.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk gösterildiğinde zaten abartılı olduğu belli olan bazı şeyler değiştirilmiş, güzel olmuş. Abduct ve blinding cloud'un hala inanılmaz dengesiz olduğunu düşünüyorum, onlara bir ayar gelecektir mutlaka.

Widow mine iyi düşünülmüş. Deathball'dan biraz daha kurtulmamızı sağlayacaktır. Hangi ünitede olduğu görüldüğü için karşı tarafı mikro yapmaya da zorlaması çok güzel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benziyor ama dark swarm'un tam tersi aslında. DS'yi kendi ünitelerinin melee olmayan saldırılardan hasar almamasını sağlıyordu, bu düşman ünitelerinin menzilini 1'e düşürüyor. Baneling diye bir şey yoktu BW'de, o yüzden aynı şey değil :D

Bu arada oracle ve swarm host gayet iyi düşünülmüş ünitelerdi, onların hala oyunda olmasını görmek sevindirici. Tempest da saçma ve hiçbir işe yaramayacak bir rolden biraz daha iyi ve Protoss'un ihtiyacı olan bir role çekilmiş.

Edit: Blinding cloud sadece biyolojik ünitelerde işe yarıyormuş, o zaman dengesiz olmayabilir ama abduct çok fena :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HoTS ta bu ünitelerle terran kepenkleri indirmiştir arkadaşlar. Bence blizzard şu haliyle "biz terranı bi türlü sevemedik, HoTS tan çıkarttık ve HoTS ta 2 tane ırk olacak demeli." çünkü bu ünitelerle ancak böyle bir açıklama beni memnun eder.!!! tekrardan teşekkürler blizzard. Üzerimde şu anda t-shirt i bile olan starcrafttan ve terrandan beni soğuttuğun için.!!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abduct falan söylenmişte o burrow charge allasen ?

Çıktığı 5-10 arası marine grbunu direk yok ediyor en op şey bu asıl.Stim kite olayı neredeyse kaybolacak.Warhound çok kasıntı kesinlikle.

Oracle kesinlikle protoss'un mid gamedeki derdine çözüm olacak.boyuna ordu abanıp toss'u tech yerine orduya zorlayan terran ve zergleri çok güzel pert edicek birşey.

Tempest kesinlikle kasıntı ünite şekil şemal ve range ( :D ) güzel olsada attack speed kağnı gib + olarak cok pahalı pek kullanılacağını sanmıyorum zvp late late dışında.

hydra speed tek kelimeyle korkunç çok can yakıcak hydralar.ama gerekliydi.abduct + hydra gayet sağlam kombo olucak pvz'de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi marine olduren ultra felan demişlinizde
eski versiyonu cok sacma deil miydi
zerg ultra cıkcak kadar tech cıkarken hala inatla marina spam yapan terran yane
butun oyun marine basan pro oyuncu vvar ya
foxerı ben gassiz oyun bitirdigini kac kez izledim yane
adam 3 5 gaz topluyo oda stim bide medi basmak icin
marine yi biraz end gameden uzaklastırmak normal deil mi
biraz baska bisi uretsin biraz factory felan yapsın terran yaw
bioball dısında oyun gormedim ben nerdeyse hic
ha pardon bide eger adamda colossus varsa valkiri basılıyor


tempest da galba iste protoss siege unit oluyo
carrier gidince ole bisi lazım olmus snaırsamda
carrier niye gidiyo ya
protoss dedğin bence carrierdir abi zealot felan ikinci sırada gelir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...