Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wizard, Tartışma ve Build Paylaşım Başlığı


pekaziz

Öne çıkan mesajlar

Barbarian videosunda level 51 Barbarian, hiçbir armor giymemişken strength ile intelligence'ı arasında 4-5 kat fark vardı. Wizard için de aynı şeyin tersi olacağını varsayabiliriz. Statleri kendimiz dağıtamadığımız için de 2-3 tane skille 4-5 katlık strength farkını kapatmak mümkün olmayacaktır diye düşünüyorum. Hatta dediğim gibi itemlarda bir karakter strength bir karakter intelligence'a önem verdiği için bu fark 4-5 kattan da fazla olacaktır. Zaten Wizard strength'e yönelirse o zaman intelligence'ı az kalacağı için DPS'i düşecektir ve saçma sapan ne onda ne bunda iyi bir karakter ortaya çıkacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4-5 katlık fark değil 2000 kat fark olsa ne olur.

Bak mesala giydiği zıthtan 2.6k armor geliyor 2k strden de 2k toplam 4.6k barbarın armoru, 2.6k da wizardın armoru. (barbarda int yok, wizardda da str yok desek bile)

The "BARBARIAN" in full defense mode looks like;

Armour: 2605 from exalted armour set (örnek olarak alınmış standart armor değeri iki classta aynı gearı giyebiliyor ve offical sitede görünen en yüksek armor değerleri +statsız halleri)

Strength: 2000

Vitality: 1000

Effective Armour: (2605 + 2000) * 1.4 = 6447 (8058 with Tough as Nails) (9808 with TaN and Nerves of Steel)

Resistances: 0

Class Mitigation bonus: 30%

Total Damage Mitigation VS Level 61 Mobs: 77.52% (80.78 with TaN) (83.40 with TaN and NoS) (These numbers include the additional 30%)



The "WIZZARD" in full defense mode looks like;

Armour: 2605 from exalted armour set

Intelligence: 2000

Effective Armour: 2605 * 1.65 * 0.9 = 3868 (5415 with archon)

Resistances: +200 to all (her 10 int = 1 resistance)

Effective Resistances: 200 * 1.4 * 0.9 = 252 (352 with archon)

Total Damge Mitigation VS Level 61 Mobs: 75.85% (83.27% with Archon)

He birde wizzard glass canonla hesaplanılmış yani %10 armoru düşüyor, ayrıca blur alırsan bu değere ek %20 melee dmg reduction.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu değerler referans olarak lvl60 rare craft itemlarından alınmış, iki classada koyup bakılmış. Armorun ne kadar dmg reduction vericeğide grafik çıkartılarak hesaplanmış ki aylar öncesinden hesaplandı bu. Yani değerlerde ufak değişiklikler olsada 2 deffansive build yapan class birbirine çok yakın dmg reduction yapıyor. (gear kalitesini eşit saydığımızda)

int'te str gibi armordan farklı bir daldan dmg reduction yapıyor anlıycağın onu kaçırıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Armor farkı 4-5 kat olacak demedim, strength farkı 4-5 kat olacak dedim. Birçok itemı ve verdikleri özellikleri bilmiyoruz. Senin verdiğin matematik hesabı iki sınıfın item tercihlerinin farklı olabileceğini gözetmiyor. Mesela barbarian strenth veren affixli itemları tercih edeceği için bu itemlardan toplamda wizard'a kıyasla +1000, hatta daha fazla armor katkısı alabilir, bu da bütün matematiği alt üst eder. Bir diğer örnek olarak en iyi might belt en iyi normal belt'e göre yaklaşık 150 fazladan armor veriyor, bu da dikkate alınmamış.

Bunların dışında resistance hesaplanması anladığım kadarıyla armorlar hesaplandıktan sonra yapılmış. Ancak benim bildiğim kadarıyla Diablo 3'te işlem önceliği bilinmiyor, yani oyunun hangisini önce hesaplayacağı bilinmiyor. Aynı şey skiller için de geçerli. Skillerde armorın %x artacağı yazıyor ama benim anladığım kadarıyla matematik hesabında resistance'lar dahil edildikten sonra yüzde artışı yapılmış.

Tüm bu matematik hesabının doğru olduğunu varsaysak bile iki sınıfın da strength/intelligence'ının 0 alınması tüm bu işlemi geçersiz kılıyor; çünkü wizard strengthi 0 olsa bile giydikleri sayesinde armor sahibi olmuş oluyor, barbarianın ise resistance'ı 0 olarak hesaplanıyor. Böylece barbarian iki tane hasar düşürücülerin bir tanesinden mahrum kalıyor. İki sınıfın da bu değerleri 1000 şeklinde hesaplanırsa farklı bir sonuç çıkacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya sen gerçekten okumuyorsun yada okuduğunu anlamıyorsun bak abaküs seviyesine indiriyim mantığı. diyelim 10 item slotumuz armor vericek ve herbiri 260 base armoru olan itemlar. şimdi bu itemlarda str var diyip ister baştan o stryi armor olarak hesapla yada en son bu itemlardan 200er str gelir diyip, barbarianında önceliği str olacağı için 2k str stacklemesi mümkün göründüğünden 2.6k+2k de aynı hesap.

Tamam warriorun inti 0 olmıycak ama wizzardında str si 0 olmıycak. İki statta iki classada alternative stat olsada ekstra dayanıklılık sağlıycak.

Adam yaptığı hesapta demişki barbar 2k strye abanır wizzarda 2k inte dayanırsa ve deffansive abilityleri alırlarsa durum bu olur. he ikiside 2.4k ya ulaşabilir alt statlarıda 400 500 olabilir. sonuçta ikiside aynı kalitede itemı giyerse durum bu olucak. Kıyaslama yeteneğin mi yok anlıyamadım ki ?

Tabiki bu matametiksel değerler değişebilir ama oran olarak birbirine yakın olacaklar. Neyse tamam daha fazla anlatmıycam fazla bile yazdım yoruldum :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

statları biz verseydik ne farkedicekti ki ? şu an ki sisteme göre itemlardan gelicek statlar bizim base statlarımızdan aşırı yüksek. Tam hatırlamasamda mesala lvl atlayınca şöyle statlar alıyor barbar her levelda:

+2str +1/+2 vitality +0/1 int +1dex hadi hepsine +2 desen lvl60 ta 120x4=480 base statın olucak toplam mesala hepsini vitaya gömücem desen 120den 480ne çıkarmış olucaksın diğerleride 0 olucak base olarak(hepsine +2 dersek her levelda) 2k stryi 1k vitayı itemlardan alıcakken ki int ve dex de olucaktır 480 ni dağıtsan ne olur dağıtmasan ne olur. d2 ile d3 itemizasyon olarakta çok farklı anlıycağın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Tamam warriorun inti 0 olmıycak ama wizzardında str si 0 olmıycak. İki statta iki classada alternative stat olsada ekstra dayanıklılık sağlıycak.
Okumamak ya da anlamamakla ilgili ne demiştik? Evet, ikisinin de bu statleri 0 olmayacak ama wizard'ın 0 olsa bile itemlardan kazandığı armor sayesinde belli bir armor'ının var olduğu hesaplanıyor. Bu yüzden normalde olacağından daha düşük olsa bile bir armor değeri hesaplanmış oluyor ve ona göre yüzde düşürülmesi yapılıyor. Barbarian için ise intelligence 0 alındığında resistance da 0 olarak kabul ediliyor. Bu nedenle resistance'ların yüzde hesaplaması yapılamıyor. Böylece de wizardın hasar düşürülmesi iki kriterde hesaplanmasına rağmen, barbarianınki sadece 1 kriterde hesaplanıyor.

Blizzard firmasında yıllardır bu oyunu yapan onlarca kişiden, oyunu şirket içi test eden binlerce kişiden hiçbiri mi "hacı şu iki skilli alınca wizard barbarian kadar dayanıklı oluyor, ne iş?" demeyi akıl edemedi? Onlarda mı abaküs hesabı bilmiyor, okuduklarını anlamıyor? Barbarian'dan kat be kat daha az hasar alacak bir sınıfın onla aynı hasar düşürebildiği bir oyunu piyasaya mı sürecek Blizzard?

Bu matematik hesabının yanlış olduğu aşikar. Ben sadece nerede yanlış olduğunu bulmaya çalışıyorum. Eminim matematiği daha iyi olan biri daha rahat ve doğru biçimde bulabilir yanlışı/yanlışları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanlışı var ama göremiyorum demek nedir ya ?

Hesapta yanlış yok blizzard kendi ağzıyla söyledi wizzard melee wizard olabilecek, sen bu deffansive abilityleri alırsan range olarak dpsin düşücek ve ölü yatırım yapmış olacaksın avoid liyebildiğin için rangeten. Deffansive abilityleri aldığın zamanda barbar kadar dayanıklı olabiliceksin, tek fark wizzardda heal yok ama absorb var.

Wizard 0 str ile hesaplandığında 2.6k armoru oluyor geardan gelen ve her classa bu kalitede geardan bu base armor gelicek.

-Monk ve DH +2k dextryle %50 dodge alcak (100e kadar her dex 0.1 dodge 100 den sonra 0.025)

-Wizzard ve Wd intellect ile resist alıcak (aynı armor gibi sayılabilir ama farklı grafiği var ve ekleniyor toplam dmg reductiona)

-Barbarian ise 2k str ile 2k fazladan armor alıcak ve deffansive skilleriyle bu çarpılacak.

yani barbar armor+str olarak 2 yönden hesaplanmış wizard ise armor+int olarak 2 yönden hesaplanmış.



Şimdi kafanı meşgul eden ama kendinin bile çözemediğim yerin ilk kısmı bu ikinci kısmı ise Barbar için minör stat olucak int(str kadar yüksek stacklanmeye kasılmıycak) barbara ekstra ressist kazandıracak, wizzarda da minör stat olan str ekstra armor kazandıracak. Daha nasıl anlatılabilir bilmiyorum.

Matematik hesabı yanlış dediğin yeri keşfedersen söyle onuda tartışalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Hesapta yanlış yok blizzard kendi ağzıyla söyledi wizzard melee wizard olabilecek
Bundan "2 tane skille barbarian kadar dayanıklı olunabilir" sonucu çıkmaz ki. Eğer bu mantıkla hareket edersek Wizard Barbarian'ı gereksiz kılıyor. Wizard melee olmadığı sürece barbarian'dan daha az hasar alacaktır ve 2 tane skillle barbarian kadar dayanıklı olabiliyorsa kalan 4 skillini ve pasiflerini DPS ağırlıklı olarak ayarlayıp hem barbardan daha zor ölen hem onun kadar DPS yapan bir karakter ortaya çıkacak. Yani Barbarian her 5 kere hasar aldığında 1 kere hasar alan Wizard aşağı yukarı aynı derecede dayanıklı olacak. Barbarian'ın açık bir dezavantajı varken (melee olduğu için daha fazla hasar alma) hiçbir avantajı olmuyor, niye barbarian oynansın ki o zaman?

said:
Matematik hesabı yanlış dediğin yeri keşfedersen söyle onuda tartışalım.
Onu açıkladım zaten son 2 mesajda da ama cevap vermemeyi tercih ediyorsun. "Onun inti daha fazla, onun stri, ikisi de hasar düşürüyor" diyerek geçiştiriyorsun. Sorun şu ki bunları 0 alırsan barbar için bir kriteri tamamen ortadan kaldırıyorsun. Resistance'a bağlı olarak yüzde düşmesi yapılamıyor o yüzden. Wizard da ise normalde olacağından daha düşük de olsa armordan kaynaklı düşme hesaplanabiliyor. O yüzden dedim ikisini de 1000 alarak hesaplarsak sonuç değişir diye.

Bunun yanı sıra işlem önceliği de belirtilmemiş. Mesela melee karakterlerin kazandığı hasar azaltılması en son mu hesaplandı en başta mı? %65 armor yükseltme resistancelardan sonra mı hesaplandı? Bunların cevabı belliyse bunların oyunda nasıl hesaplandığı hangi verilerden çıkarıldı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2. kısım minör olucak bu intin barbara etkisi ve strnin wizarda etkisi olacağı için (ki hesapları biraz incelediysen sende çıkarabilirsin bunu) detaylı bilgi vermedim.

1. kısımda sorduğun neden o zaman range te oynıyabilen wizzard 2 skille barbar kadar dayanıklı olabiliyorsa wizzard oynaylım demişin. Onuda şöyle açıklıyayım ki blizzard bunuda söyledi Barbarian konumu nedeniyle (melee olması) daha fazla vuracak. Skilleri incele ve wizzardın arcane power resourcenun skillerini nasıl kısıtladığına bak. Mesala sen energyi armoru alıp bide ressit artırma runenu takarsan arcane powerun 80ne düşüyor ve saniyede 10 doluyor. ee 35 arcane powera attığın 10 yardlık arcane orbu ne sıklıkla kullanabilecen ? 3 kere ard arda sonra 4 saniyede 1. O arada napıcan ya range olmayı seçip hem arcane powerını hemde dmgini artırma yoluna gideceksin yada melee olup range değil melee saldırıları seçiceksin.

İster single olsun ister aoe her skili karşılaştır barbarianla, sonra wizardın skillerini birde melee ve range olarak karşılaştır. Barbarianla weapon speedin x %156 cleave range'inde aoe yapıyorsun her vuruşta wizzarda melee yada range olup bu hasarda ve sıklıkta kullanabileceğin hangi skill var ? Barbarianda tek skille %30dmg boost 1 passive +%25 daha yada sırf skillden gelen%50 crit capliyebiliyorsun. Wizzardın melee skilli Spectral blade oda %135 vuruyor spamlıyabileceği. Oynanış şekilleri çok farklı wizzardla barbarın bunu görmek lazım. sonra wizzarda dmg boostların neler familiar %12 işte şu glass canon %15 oda armoru düşürüyor vs.

Heh gelelim 2 deffansive skill aldım barbar kadar dayanıklıyım tamam skilleri sık kullanamıycam yada az hasar vericekler ama hem kitelarım hem fail olduğum yerde (kite da yani) az hasar alırım ama daha garanti oyun tarzım olur diyebilirsin. Bu tercih meselesi barbarianda ise hem melee olurum hem dayanıklı hemde vurdummu oturturum diyebiliyorsun.

Edit: imla hataları, da okadar takılmayın yani yazarken hatalar olabiliyor, birkerelik mesala barbar yerine warrior yazmışım da anlıyorsun işte 9 kere barbar yazarken bir kere warrior yazıyorsam barbardır o :P :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abiler wizard oynıcak birisi ben malee formatta oynıcam diyorsa bence düşünüp başka şeye karar vermesi lazım yani bana mantıken saçma geliyor zevki nedir yani. Tamam zevkler ve renkler tartışılmazda zevk diye de donla dışarı çıkılmıyor =) bana saçma geliyor kısaca. Bu şuna benziyor baba ben barbar oynıcam ama ranged takılcam demek gibi birşey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya blizzard'ı biliyorsunuz oyuncuları biryere kadar dinliyor, uzun vadeye bakarsanız hele çok konuşulan birşeyler varsa gerçekten dinliyor. Kimisi böyle farklı classlarda farklı role'leri oynamayı seviyor ve illa kurcalıyor. Buda blizzardın gördüğü birşey (en çok wowda tabiki illa melee shaman yada pala oynamak için kasanlar mesala vanilla zamanından beri).

Zevkli bişey yani bu sonuçta hybird gibi oynuyorsun range olarak dizayn edilmiş bir classın rangeteki avantajlarını kullanıp meleeye odaklanıyorsun mesala. Bu biraz büyülü geliyor insanlara. Şimdi düşün spectral blade'i aldın xxx +hp on hit affix ve gemleri koydun primary attak olarak melee tasarladın wizzardı. Kalıcı olarak deffansive statlarını 2 skille ayarladın, diamonskini aldın, novayı aldın cc için vs gayette oluyor yani wizzard melee arcane orbu çevrende dönen 4 stackli rune ile aldın ne biliyim arcane exp aldın, he mesala hybird yapıyım 1 ranged skillde koyayım dedin yada ne biliyim blinkim olsun vs, skill runelarına bakarsan zaten blizzard açık bir şekilde destekliyor melee wizardı ki gayette güçlü olucak.

Buarada nadiren melee vurması şart olsada mantıklı range barbarian buildi de var :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

he bunu istiyen insanlar için viable hale getirmiş bu hybird class işini işte blizzard. Ama ne wizard; barbarian kadar başarılı melee olabilir, ne de barbarian wizard kadar başarılı ranged. Ama genede oynanabilir hatta bazı durumlar da avantajlıda olabilirler bu ilgi çekici alt rollerinde :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.diabloiiikore.com/apps/blog/show/1923348-jay-wilson-about-auras-mana-and-the-monk
Şu röportajda Jay Wilson açık açık Wizard'ın "glass canon" olmasını istediklerini söylüyor. Bu röportajdan bu yana felsefeleri değişmediyse "Wizard barbardan daha dayanıklı ama daha az DPS'i olacak" şeklinde oyunu değiştirdiklerini sanmıyorum. Zira böyle bir durum glass canon tanımının tam aksi.

Barbarian ile Wizard'ın hasara maruz kalmaları arasındaki farkı çok azımsıyorsun. Barbarian her düşmanı öldürmek için dibine gitmesi gereken bir karakter ve her zaman hasar alacak bir karakter, Wizarddan çok çok daha fazla hasar alacaktır. Şöyle bir senaryo düşünelim: Infernodayız ve bazı elitler o kadar güçlü ki bir vuruşta canımızı yarıya indiriyor. Böyle bir durumda düşmanların dibine kadar girmesi gereken Barbarian'la, düşmanların büyük bölümünü uzaktan halledebilecek Wizard'ın dmg reduction'ının aynı olması nasıl bir denge olur?

Bunun yanı sıra Arcane Power'ın çabuk bitmesi Diablo gibi yaratıkların saniyeler içinde öleceği bir oyunda çok da büyük bir etki yaratmayacaktır; çünkü çoğu zaman bu bir sorun olmadan ekranı temizlemiş olacağız.

Bunları göz önünde bulundurarak Barbarian'ın daha dayanıklı olması gerektiğini düşünüyorum. O yüzden "bir hata olduğu aşikar" dedim. Hatanın nedeni benim verdiğim gerekçeden mi emin değilim çünkü matematiğim biraz kıt :D Ancak biri 0 olan verileri 1000 şeklinde hesaplarsa bu teorimin doğru olup olmadığını görmüş oluruz. Gerçi burada şöyle bir sorun çıkacak, bu arkadaş yaptığı hesaplamaların neye dayandığını söylememiş, sadece armor ve resistance değerlerini yazıp daha sonra direkt dmg reduction yüzdelerini vermiş. İşlem önceliğini nasıl aldı ya da azalan verimi göz önünde tuttu mu, bunları bilmiyoruz. Bilsek bile oyunun bu konuları nasıl hesapladığını bilmiyoruz (eğer biliyorsak bir link atsın biri). Hangi formüle göre hesaplandığını bilen varsa 2000 str/int ve 1000 int/str olarak hesaplayarak onların sonucunu da koyarsa tartışmayı bitirebiliriz.

Bir de sanırım birkaç ay öncesine kadar intelligence resistance değil health globelardan ekstra sağlık kazanıyordu. Blizzard'ın bu sistemin oyunun sonunda hangi sonuçları vereceğini öngörememiş olup oyun çıkmadan ya da çıktıktan kısa süre sonra bunu tekrar değiştirecek olma ihtimali de var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbarian daha dayanıklı olmadan mesala şu build ve taktikle boss+eliteleri rahatça halledebilir http://www.diablofans.com/topic/38378-end-game-earthquake-build/ iyi incele bu belki bir açık olabilir yada blizzardın bilerek verdiği bir avantaj 7 saniyelik immunity içinde hiç bir classın veremiyeceği dmgi verebilirsin boss ve elitelere, infernoda bile olsan zaten casual moblar okadarda fazla kasmıycaktır.

Ayrıca infernoda (şimdi neyi kanıt göstereyim bilmiyorum ama biliyorum işte :D) moblar sandığın gibi 1 arcane orb ile ölmiycek yani. Ve heralde sende tahmin edibilirsin tabiki deffansive abilityler ve statlar önemli ama mobları hızlı öldürmende sana avantaj sağlıyor dayanıklılık açısından.

Demişsin ya barbarian ın daha dayanıklı olmasını bekliyorum, bana görede öylede, d2 ye bak barbarian dayanıklı falan değildi hellde yani :P neyse d2 ile d3 alakası yokta biraz benim dediğim biraz senin dediğine geliyor olay. adamların tasarladığı tabiki d2 gibi barbarı iki vuruşluk lokma yapmıycaz ama birazda sağlam vurdurtup mobları kestiricez benim anladığım.

int dediğin gibi 3 önceki patch mi diyim bende kaçırdım ipin ucunuda health globeların verdiği healı artırıyordu, sonra resi olarak değiştirdiler. zaten olay burdan patlıyor.

Son olarak ben savunmuyorum wizzardın barbarian kadar dayanıklı olabilme ihtimalini ama şuanki durumda böyle bir ihtimal var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bir kere durumda şöyle bir mantık hatası var. Eğer senin dediğin gibi Barbarian belli bir sürede daha fazla hasar veren Wizard'sa ranged olduğu için daha az hasar alan ama ikisi de aynı dayanıklılığa sahip sınıflar olacaksa ee bu durum betanın başından beri böyle değil miydi? Yetenek değerleri aşağı yukarı aynı değil miydi? Ne oldu da Wizard ve WD bir anda Barbarian kadar dayanıklı olmaları gerektiğine karar verildi? O zaman ya int değişikliği yapılmadan Wizard ve WD çok kötüydü ya da şimdi çok iyi; çünkü sanırım resistance'a verilen artının health globe'dan fazladan can almaktan çok daha iyi olduğu konusunda hemfikiriz. Eğer armor, dodge ve resistance'lar eşit dmg reduction sağlayacaksa en çok hasar alacak olan melee karakterler şu an en kırılgan karakterler durumunda oluyor. %30 dmg reduction'ı bunu engellemek için koydular sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...