Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fazıl Say hangi kerhanede dünyaya geldi


nutella yerim

Öne çıkan mesajlar

throine said:

emanet said:

ülkeyi mahvedip canına okursam sövebilirsin bana evet, piyano çalmana gerek yok.

yoo ben onu beklemem.

Piyano çaldıktan sonra benimle aynı düşüncede olmadığın her konu için sana hakaret edebilirim. Piyano çalmak bana bu yetkiyi veriyor.




ulan demogojinin dibine vurulmus yine


piyano calman yetmiyo yavrum




besteleri

1. 'prelüdler', flüt ve piyano için, 1985; ilk seslendirme: mehmet mesci ve f. say, 1986.
2. 'süit', piyano için, 1986.
3. 'siyah ilahiler', keman ve piyano için, 1987; ilk seslendirme, götz bernau ve sayali dadaş; berlin’in 750. yılı kutlamaları dolayısıyla, 1987.
4. 'gitar konçertosu', 1987; bu yapıtı geri çekti, 1997’de gitar ve orkestra için yeni bir yapıt yazdı.
5. 'ipekyolu', piyano için, 1989; ilk seslendirme: rias berlin radyosu, canlı yayın: f. say, 1989; sonradan konçertoya dönüştürüldü.
6. 'yansıtmalar', keman, piyano ve orkestra için konçerto, 1991; ilk seslendirme: eduard maturet yönetimindeki berlin senfoni orkestrası, solistler; götz bernau, f. say, 1991.
7. 'nasreddin hoca’nın dansları' (sonradan “türk dansları” olarak adı değiştirilmiştir), piyano için, 1991.
8. 'antik anadolu modları albümünden', piyano için, 1991.
9. 'üç masal', oda orkestrası için: (12 yaylı, 6 üflemeli çalgı, arp, çelesta ve vurmalı çalgılar için), 1992.
10. 'liszt’in si minör sonatı orkestralaması”; büyük orkestra için, 1992.
11. 'altı prelüd' debussy’nin 6 prelüdünün orkestralaması. 14 solo çalgıcı için: flüt, obua, klarnet, fagot, trompet, 2 vurmalı çalgı, piyano, gitar ve yaylılar dördülü, 1992; ilk seslendirme: besteci yönetimindeki yeni müzik topluluğu, köln, 1992.
12. 'paganini’nin temaları üzerine çeşitlemeler” (modern caz stilinde) piyano için, 1993.
13. 'ipekyolu', piyano konçertosu, 1994; ilk seslendirme: scott yoo yönetimindeki boston metamorphosen orkestrası, solist: f.say, 1995.
14. 'fantazi parçaları', piyano için, 1993.
15. 'caz fantazileri', piyano için, 1994.
16. 'senfoni konçertant', piyano ve büyük orkestra için, 1993; ilk seslendirme: gürer aykal yönetimindeki cumhurbaşkanlığı senfoni orkestrası, solist: fazıl say, 1996; orkestra: 3 flüt, 3 obua, 3 klarnet, altosaksofon, 2 fagot, kontrafagot, 4 trompet, 3 trombon, tuba, 7 vurmalı çalgıcı için 27 vurmalı çalgı ve yaylılar için (14+12+12+8).
17. 'gitar ve orkestra için', (gitar konçertosunun yeniden yazılışı), 1996.
18. 'iki ballade', oda orkestrası için; 1996 ilk seslendirme: scott yoo yönetimindeki boston metamorphosen orkestrası, 1996.
19. 'oda senfonisi', oda orkestrası için, 1996; ilk seslendirme: scott yoo yönetimindeki boston metamorphosen orkestrası, 1996.
20. 'kara toprak', piyano için, aşık veysel’in teması üzerine, 1997.
21. 'gülnihal', piyano için, hamamizade ismail dede efendi’nin teması üzerine, 1997.
22. 'kadanslar', mozart’ın piyano konçertoları için kadanslar, 1987 – 1996.
23. 'nazım oratoryosu', piyano, solo ses, koro ve orkestra için, 2001.
24. 'metin altıok için ağıt', piyano, solo ses, koro ve oda orkestrası için, 2002/2003.
25. 'piyanno konçertosu, no:3', piyano ve orkestra için, 2001.

kaynak: [www.msxlabs.org]

kendisinin matah birşey olmadığını düşünenler de bunları okusun:

ödülleri


* avrupa birligi piyano yarışması, 1991
* genç konser solistleri yarışması avrupa birinciliği, 1994
* genç konser solistleri yarışması dünya birinciliği, 1995
* radio france/beracasa vakfi ödülü, 1995
* paul a. fish vakfı ödülü, 1995
* boston metamorphosen orkestrası solist ödülü, 1995
* maurice clairmont vakfı ödülü, 1995
* telerama ödülü, 1998, 2001
* rtl televizyonu ödülü, 1998
* le monde de la musique ödülü, 2000
* diapason d’or ( altın plak ) ödülü, 2000
* classica ödülü, 2000
* le monde ödülü, 2000
* avusturya radyo-tv ödülü, 2001
* deutsche phono akademie echo ödülü, 2001
* yılın bestecisi ödülü, andante klasik müzik ödülleri, 2010
* yılın piyanisti ödülü, andante klasik müzik ödülleri, 2010



su kadar sey yap,ülkeni tanıt uluslararası arenada,piyano calmak yetmiyo


aynştayn ın politika üzerine laf etmesinden sonra ehihihihiih ben de fizik ogreneyim her şeyi söylerim o zaman kikikikiki demek gibi olmus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca insanları başarılarıyla değerlendirmek saçmalık. kişilikleriyle değerlendirmek gerek. hitler de iktidarının ilk zamanında avrupanın bir tarafına koymuştu. adamlar bir günde ülke alıyordu çok başarılıydı.

o kadar başarılıydı diye yahudi kesmekte haklı mıdır diyecez nedir yani?

ve evet orhan gencebay'a o lafı diyen adam adam değildir zaten. isterse mozart olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

başarısız bi adam. bildiğin loser. ne zaman tv ye çıksa ona buna laf atıyor. işiyle ilgili konuşulan bi program görmedim ben. gel fazıl sen güzel piyano çalıyomuşsun 2 saat piyano çal tv de denmiyor adama. 2 saatlik programda 5 dakka piyano çalıyo, kalan zamanda o kötü, bu berbat. sanane demiyorum, tabii ki fikir belirtecek ama işinin önüne geçiyosa yorumları bi oturup düşünsün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahmedinejad said:

ayrıca insanları başarılarıyla değerlendirmek saçmalık. kişilikleriyle değerlendirmek gerek.


Öyle değil işte. Mesele müzik ise evet Fazıl Say'ın ne dediği önemli. İstediği kadar saçma konuşsun, ona buna bulaşsın. Seversin sevmezsin o ayrı.

Orhan Gencebay meselsinde söyledikleri ise ünlü bir yönetmenin sevdiğin bir filmi değerlendirmesi gibi. Sinema yönünden doğru olabilir belki dedikleri ama yine de bunlar benim o filmi sevmeme engel değil. Ben Orhan Gencebay'ın müziğini seviyorum. Bu Fazıl Say'ın onun müziği hakkında yaptığı teknik eleştirilerin yanlış olduğu anlamına gelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada konuyu tamamen fazıl say'a çekmeyi başarmışsınız. ülkenin, karakter olarak tartışılsa dahi başarı olarak en önde giden sanatçılarından birine alenen o.ç. diyen bir milletvekiline oy veren halkımız var.

gerçi sadece sokaktan geçen birine dahi o.ç. dese yine milletvekilinin ve halkımızın mükemmeliyetini ortaya koyacaktı bu.

yanlış noktada takılı kalınmış yine.

ben şimdi fazıl say'ın dava açıp açmayacağını merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fizban said:

bu arada konuyu tamamen fazıl say'a çekmeyi başarmışsınız. ülkenin, karakter olarak tartışılsa dahi başarı olarak en önde giden sanatçılarından birine alenen o.ç. diyen bir milletvekiline oy veren halkımız var.

gerçi sadece sokaktan geçen birine dahi o.ç. dese yine milletvekilinin ve halkımızın mükemmeliyetini ortaya koyacaktı bu.

yanlış noktada takılı kalınmış yine.

ben şimdi fazıl say'ın dava açıp açmayacağını merak ediyorum.


şimdi ismini açık açık yazmamak gerek ama o adam karaktersizin önde gideni.

beyaz tv'deki tartışmalarda rıdvan "uefa müfettişi sokağa çıkamaz şimdi" dedi diye o lafı kendi üstüne alıp "sen beni ölümle tehdit ettin, hedef gösterdin dava açacağım" diyordu rıdvan'a. kafası bu kadar çalışan bir adam. onun yaptığı aptallığa aptallık değil diyen olmadığı için o konu pek tartışılmadı. bu memlekette dini savunmak nihat doğan erol köse şamil tayyar'a kaldıysa vay dinin haline.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu konuda kusura bakmayın ama Fazıl'ı tutucam mecburen.

Adamın satağtığı herkese yaptığı eleştiriler "teknik" eleştiriler, anasıyla , bacısıyla vb. alakalı değil.

Biz iki şeyi karıştırmaya çok meyilliyiz: Biri kişinin mesleki başarısı diğeri ise sosyal başarısı yani insanlık,sevilme vb.
Fazıl'ın yaptığı eleştiriler hep bu adamların iyi müzisyen olmadığı yönündeydi. Kendisine gelen cevaplar da hep ikinci taraftan, yani Fazıl'ın asosyal,ezik,dinsiz vb. kötü karakterli olduğuyla alakalı. (Hiç unutmam bir arkadaşım Ahmet Kaya hayranıydı, gece gündüz müziğini över dururdu. KanalD'de malum photoshoplu video görüntüleri yayınlandıktan sonra da 180 dönüp Ahmet Kaya düşmanı oluvermişti, müziğinin ne kötü olduğunu söylüyordu durmadan falan)

Yani Fazıl'ın söylediklerine aynı cepheden cevap verebilecek kimse yok çünkü mesleki başarı ve emek olarak onu geçemezler. Ancak kişiliğine falan getiriyorlar işi.

Öte yandan Fazıl tabiki iki konuda mallık ediyor.
1. Twitter, Facebook ortamında çok takılıp manipülasyona mal muhabbete dalıyor açık veriyor, saçmalıyor vb.
2. Müzisyen olarak iyi ama bizim Türkiye'de bir kötülük var, konservatuarlarda yetişen insanlar sosyal teori, politika falan hiç görmüyorlar. Bu da öyle. Fazıl sosyal teoriden hiç çakmamasına rağmen bu işlere girip saçmalıyor.
Ne olduğunu, neyi temsil ettiğini, nerede durduğunu, hangi çağda yaşadığını falan irdelemeden, ötesi derinlikli bir düşünce, entellektüel bir algı yerine sığ, banal ve kaba bir kafayla giriyor bu işlere.

Değerini düşürüyor, hani düşman edindiğinden değil, keşke gerçekten teorik derinliği daha fazla olsa da gene düşman edinse. Fazıl'ın dostu bile yok ali sami diyor bazen onun gereksiz ve yüzeysel çıkışlarına.

Fakat yaptığı eleştirilerin müziksel yönünde haklıdır. Kimse Orhan Gencebay'ın sevimli, babacan karakterine falan birşey demiyor, kendisi de demiş zaten.

said:
Orhan Gencebay 3. sınıf müzisyendir. Haa kibar adamdır. Ama kibar adam olmak meslek değil!


Yani Fazıl iyi müzisyen ama karakter olarak yetersiz
Gencebay ise müzik olarak Fazıl'a göre çok yetersiz ama karakteri iyi.

Böyle birşey
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hiç bişi okumadım.

-fazıl say başarılı bi sanatçı, benim gözümde türkiye'ye fazla.

-bu denli eğitimli olmasına rağmen garip çıkışlarına anlam veremiyorum.

-orhan gencebay'ı aşağılaması bence talihsiz bi durumdu, bana öyle geliyor ki bu adam 'arabesk'in ondan daha popüler olmasını çekemiyor. bu bir gerçek. sindiremiyor yani. dolayısıyla böyle boş sinirler yaratıyor kendince.

-din ve akepe ile ilgili söylediklerinin arkasındayım, sanatçı marjinal olabilir, gerekirse küfür ederek dile getirir istediğini, yadırgamam. hatta bana küfretse yine meh der geçerim.

-niye fikir belirtiyosam. otorite miyim emenike.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...