Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft I vs II


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Geçen gün internette dolanırken bir tane motivated pic. gördüm starcraftla alakalı. O an o kadar canım çekti ki direk BW yükleyip 5-6 saat oynadım aralıksız, bugün hala oynuyorum.

Şimdi benim merak ettiğim şu: sizce ilerde Starcraft 2 için de aynı şeyleri hissedebilecek miyiz? Açıkçası ben ilk oynadığımda sc2yi ilk oyundaki o atmosferi yakalayamadım. Acaba herkes için böyle mi? Yada uzun bir aradan sonra 2. oyun çıktığı için mi böyle düşünüyorum?

15 yıl sonra SC2 ss'i gördüğümüzde direk oyunu kurup oynayacak mıyız sizce saatlerce?
Mesaj tarihi:
Olamaz :D Çünkü WC3'ün hiçbir özelliği yok SC2'de. WC3'le de ne his ne oynanış olarak hiçbir benzerliği de yok.

SC2'den SC1 hissi alamamanın nedeni SC1'i oynarken kişi olarak farklı olman muhtemelen, SC1'in sana başka bir şeyler hatırlatması o yüzden de senin için özel bir yerinin olması. Nostalji yani.
Mesaj tarihi:
Smartcast, Automine , Easy Set rally point , unitelerin mal gibi hareket etmesi , direkt 'stalker' unitesin kendisi , daha niceleri wc3 ten gelme bu oyuna.

Herkesin oynucagi oyun yaparken , wc3 oyuncularini dusunmemiş olamazlar zaten.

ve hayır , sc1 gibi olamiyacak hic bir rts ne yazikki.
Mesaj tarihi:
wc3 le öle alakası yokki, aman aman öyle böyle yok.

multibuilding selection, rally to mine bunlar wc3'ün ürettiği seyler değilki.

age of 2 den aldılar deseniz neysede.
Mesaj tarihi:
Cuce said:



multibuilding selection, rally to mine bunlar wc3'ün ürettiği seyler değilki.

.


bunlar sc1'de de yok muydu ben mi yanlışi hatırlıyorum.


sc2in bariz wc3'den aldığı şey haritalardaki kayalar.
Mesaj tarihi:
Eski oyunlarda grafikler gelişmediği için daha çok oyunların oynanış kalitesine önem veriyorlardı. Grafiklerini nasıl daha güzel yapabilirizden daha çok oyunu daha çok nasıl eğlenceli yapabiliriz kavramı vardı. Sadece bunu SC için kıyaslayamayız. CoD un ilk serilerine bakın bir de şimdiki serilerine bakın. Eski serileri hikaye kurgusu olsun düşmanın çıkış alanları olsun daha zevkliydi. SC1 ile SC2 arasındaki en önemli fark unite farkı. SC2 de çok az unite var. Bu yüzden de ortaya çıkan build az oluyor. Bu da sürekli aynı taktikleri bize gösteriyor. Bu da biraz insanları etkiliyordur.
Mesaj tarihi:
Seru said:

bunlar sc1'de de yok muydu ben mi yanlışi hatırlıyorum.


Yoktu, yanlış hatırlıyor olmalısın. Hatta 12'den fazla uniti grouplayamıyordun, farklı hotkeylere vermen gerekiyordu 12'şerli gruplar halinde. Bu yüzden mesela bütün orduyu 1'e alıp attack move diye bişi yoktu
Mesaj tarihi:
said:
SC2 de çok az unite var. Bu da sürekli aynı taktikleri bize gösteriyor. Bu da biraz insanları etkiliyordur.
SC2'de BW'den daha fazla ünite var. Bunun yanısıra "kullanılabilir" ünite sayısı da çok daha fazla. BW'de bazı üniteler hiç, bazıları da neredeyse hiç kullanılmazdı, SC2'de böyle bir ünite olarak sadece Carrier var.

Kaldı ki Ünite sayısının çok olması ille de iyi bir şey değil, belirsizliği arttırıyor bu da yetenek yerine şans faktörünü yükseltiyor. SC2'ye şu anda olduğundan daha fazla ünite eklemek bu yönde bir etki gösterir. O yüzden Blizzard ek paketlerde ünite eklerken mevcut ünitelerden bazılarını da çıkarmaya çalışıyor.
Mesaj tarihi:
Ya BC tvt'de kullanılıyor da nadiren kullanılıyor. 2 taraftan biri bio ya da marine-tank seçtiği zaman BCyi oyunda görme ihtimali çoook düşüyor.

Ya hemen hemen tüm üniteler çeşitli eşleşmelerde kullanılıyor ama gerçekten aşırı derece az kullanılan üniteler var. Phoenix ve Void Ray T'ye karşı ciddi derecede az kullanılıyor (3G+Void taktiği çok kullanılan bir taktik ancak bunun haricinde göremiyoruz.) Aynı şekilde FB yüzünden bilimum Terran T3'ü de P'ye karşı etkisiz.

SC1'de de vardı kullanılmayan üniteler SC2'de de olacak. Çocuklarımız SC3'te de bazı üniteleri kullanmayacaklar. Sorun burda değil. Sorun SC2'nin çok ciddi bir şekilde "Terrible Terrible Damage" ve "Hard Counter" oyunu olmasında. SC1'de bu konsept yoktu.
Mesaj tarihi:
Sensei said:

Seru said:

bunlar sc1'de de yok muydu ben mi yanlışi hatırlıyorum.


Yoktu, yanlış hatırlıyor olmalısın. Hatta 12'den fazla uniti grouplayamıyordun, farklı hotkeylere vermen gerekiyordu 12'şerli gruplar halinde. Bu yüzden mesela bütün orduyu 1'e alıp attack move diye bişi yoktu


benim alıntıladığım yerde başka birşeyden bahsetmiş. rally to mine ve multibuilding. onu ben de hatırlıyorum alt ekrana sığacak kadar adam gruplayabiliyordun.

indiriyorum şimdi bakıcam hatta :P
Mesaj tarihi:
TD)Pentagram said:

bnet de find match bile wc3 still. resmen boşta kalmış işsiz wc3 oyuncuları yabancılık çekmesin diye sc2 ye benzer özelliklerle topladılar.

daha da mantıklı açıklaması yok.



valla w3çüler gayet işliydi, kore dışındaki sc1ciler işsiz dolaşıyorlardı ve eu > kr'di bariz şekilde w3te bunun da sebebi automine, smartcast gibi özellikler sayesinde 500 apm lik amele fizik gücü yerine zekanın ön plana çıktığı bir oyun olmasındandı... fizik gücü önplana çıktığı sürece koreyi yenemezsin bir oyunda, oyun gayet güzel bir şekilde ilerliyor çok büyük değişikliklere de hiç mi hiç gerek yok ufak tefek editlerler/eklemelerle oyunu monotonluktan kurtarsınlar yeter
Mesaj tarihi:
Onla alakası yok. EU ve Kuzey Amerika'daki BW'ciler de en az WC3'cüler kadar zeki. Kore'de BW'cilerin, geri kalanda WC3'cülerin SC2'de başarılı olmasının tek sebebi oyuncu havuzunun genişliği. SC2 çıktığında Kore dışında aktif olan RTS prolarının büyük bölümü WC3'teydi. BW proları sayıca hem daha azdı, hem de ayda yılda bir turnuva olduğu için çoğu uzun süreler inaktif kalıyordu. Bu nedenle de SC2'de de doğal olarak başarılı olan WC3'cü sayısı BW'ciye göre daha fazla oldu.
Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

EU ve Kuzey Amerika'daki BW'ciler de en az WC3'cüler kadar zeki.

zeki olsalar amele kas gücüne dönen yenme ihtimalleri olmayan bir oyunda *proyum* diye takılmazlardı.
_Spartacus_ said:

Kore'de BW'cilerin, geri kalanda WC3'cülerin SC2'de başarılı olmasının tek sebebi oyuncu havuzunun genişliği.

koredeki başarılı oyuncular da hiç öyle top bw oyuncuları değil semipro veya w3çü adamlar.

_Spartacus_ said:
BW proları sayıca hem daha azdı, hem de ayda yılda bir turnuva olduğu için çoğu uzun süreler inaktif kalıyordu.

dötüne güvenip koreye gitselerdi?
_Spartacus_ said:

Bu nedenle de SC2'de de doğal olarak başarılı olan WC3'cü sayısı BW'ciye göre daha fazla oldu.

eu vs kore olayının amele kas gücü vs zeka ya dayandığındayız w3çü bwci olayında değil kaymayalım oralara lütfen :P
Mesaj tarihi:
wc3 kompleksi diyoruz biz buna, zaman zaman ortaya çıkıyor. adam kimlere laf attığının farkında değil. avrupa'da bw oyuncusu falan diyor zaten hehe
×
×
  • Yeni Oluştur...