Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oto Far Lambaları


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selamlar
2007 Impreza'mın iki far lambası da bozuldu , herhalde ömürleri doldu. Kısa yanan lambalar gitti , park ve selektörler çalışıyor.

Ne marka , kaç amper/volt veya cins birşey almak gerekiyor ? Hiçbir bilgim yok konuyla ilgili , kaç TL lidir bunun lambaları ?

B.evler tarafındayım , topkapı tarafındaki sitede bir oto elektrikçiye yaptırayım diyorum heralde yarım saatlik bir iştir.
Mesaj tarihi:
Aldığım yere taktırayım diyorum zaten ?
Heralde ikisini 30-40 TL ye verip takarlar heralde.

Biraz netten baktım da , H3-H4 falan değişik tipleri var , kaç Watt ne marka tercih etmek lazım ?

En dandiğini vermesinler bize sonra :)
Mesaj tarihi:
h1-h4-h7-h11 socket tipleridir. Ampulun gucuyle falan alakalari yok.

12v-55w bisey alicaksin, 300saat+ 1500 lumen bisey is gorur.

mesela osram silverstar, osram nightbreaker plus(bu 250 saat falan)

40 lira bisey verirsin, 3dk da sokulup takilir. Dunyanin en basit isi.
Mesaj tarihi:
Peki benim arabamın mercekli farlarinin fabrika çıkışı ampulleri yerine osram ya da philips marka o bahsi gecen takırsam ne gibi bir farkı olur? Rengi o dandik xenonlarin rengi gibi mi yoksa normal renkte mi olur?
Mesaj tarihi:
Aşağıdaki lamba önerisi başlığında konuştuk biraz.
Osram Nightbreaker alın keyfinize bakın. Bembeyaz ampül takıp apaçi gibi dolaşmayın etrafta.
Osram NB standart ampüle göre %90 daha fazla ışık verir, %30 daha fazla mesafeyi aydınlatır. Ömrü ortalama 1-1.5 yıl.
Ben yeni taktım tavsiye üzerine, gayet memnunum.
Ampül takmak çok kolay, açın youtube'dan bakın hiç bir şey bilmiyorsanız. Tek dikkat edeceğiniz nokta bir elviden fln takın, ampüle çıplak elle ellemeyin.
Mesaj tarihi:
Zaten o konuyu okuduktan sonra aklıma düştü bu konu, şimdi de sorayım dedim teşekkürler. Çıplak el konusu ısıdan ötürü mü yoksa başka bir nedeni de var mı?
Mesaj tarihi:
incoming gereksiz teknik bilgi:

normal bi tungsten filamant in omru 500-1000 saat gibi birsey.
Akkor dan elde edilen isi enerjisi isikdan fazla, hatta bu 90:10 hatta 95:5 gibi bi deger.
Bu enerjiden oturu isik elde ederken devamli olarak telden bir kisim buharlasip ampulun icine karisir. Haliyle tel incelmis olur.
Ne kadar isik elde ediyorsak, o kadar da fazla isi enerjisi elde ediyoruz olarak yorumlanabilir bu. Haliyle incelen telin dayanimi dusecegi icin ampulun omru de azalir.

Fabrikalar guvenli saydiklari sinirlar icerisinde normal kosullar altinda yaptiklari testlerin minumum sonuclarini yazarlar. dolayisiyla 250-500 saatlik ampuller cok sasirilacak degerler degil.
mesela 12v da 400 saatlik deger bicilen bir ampulumuz olsun, fakat arabalarimiz bu 12v u sabit veremiyor, hizimiza ve alternator e hatta akunun sarj hizina kadar birsuru faktor dolayisiyla 11-14v arasi bir degerde enerji verilir. Bu da haliyle daha fazla isi enerjisi, haliyle dha fazla sicaklik, dolayisiyla da daha fazla isik manasina gelir. E bu ayni zamanda telde daha da fazla kayip olacagi manasina gelir.

ampul adam gibi bir sekilde isiyi dagitabiliyorsa (mesela kis aylarindaysak) ampulun omru dogal olarak uzar. Daha yol kosullari, ampulun yuvasi, vibrasyon , elektrik tertibatinin sagligindan oturu akim dalgalanmalarini hesaba katmadik dahi.

Cok uzun lafin az kisasi:

iyi ampul bizim icin cok isik veren ampul ise;

ince tungsten filament(tel) = cok isik = fazla isi enerjisi = yuksek sicaklik = dusuk ampul omru

kalin tel = az isik = daha az isi enerjisi = goreceli az sicaklik = yuksek ampul omru

Halogen ampullere elle doknuma mevzusu ise soyle;

halogen lambalar yapilari geregi ampulun filament e cok yakin olmasindan oturu normal camdan yapilmak yerine quartz bilesikli bir maddeden yapiliyor. Bu kisma elle dokundugunuzda elinizdeki yaglar ve tuzlar quartz ile yuksek sicakliklarda bilesik olusturarak butunlugunde zayif noktalar olusturuyor. Haliyle patlama riski oluyor. Ki guzel de patlarlar. Henuz araba uzerinde patlayanina rast gelmedim ama, once filament kopar genelde quartz patlayana kadar =P

edit:
esas heyecan yaratan soruya cevap vermemisim:
evet 250-300h falan osram nightbreaker plus falan, yazidan da anlasilacagi gibi yuksek isik output u her zaman lehimize islemiyor. Ama ampul omrune birsuru sey etki edeceginden oturu, oturum sureleri, aracin elektrik donanimi , baliniza o spesifik ampulun serinin diger ampullerine gore daha yuksek dayanimli cikmasi mumkun olabilir. Ben 1 haftada 3 set degistirdigim zamanlari da biliyorum, 7 ay hic dokunmadigimi da.
Mesaj tarihi:
Selam,

Tenindeki yağ camın üstünde leke yapıyor ve ısınma gerçekleştiğinde camına zarar verip kırılmasına neden olabiliyor.

Çok kolay bir şekilde kendin değiştirebilirsin. Tabi aracın tasarımı farı, tamponu veya başka şeyleri sökmeni gerektirmeyecek şekildeyse :) Ben ön tamponu söküp, farları dışarı alarak değiştirmiştim Scenic'de. A4'ün ampülleri ise dünyanın en kolay işiydi :(

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Philips'i aldım , gün ışığı rengi dediği beyaz çıktı baya baya .
Biraz apaçi olduk , neyse heheh :)

30 TL ye alıp taktırdım aldığım adama.

Zor takarmışım ben kazma ellerimle , birşey yok ama akü vs el mesafesi bırakmıyor , adam da uğraştı bi 5-10 dakka
  • 1 yıl sonra ...
Mesaj tarihi:
Selam,

Osram klasikleşen Night Breaker serisine Plus sonrası Unlimited ile devam etmiş. Bir de 5inci yılını kutlamak için mi ne Plus Gold çıkartmış; pluglar gold kaplama, camın uç kısmı da gold kaplamalı :P Sınırlı sayıda ve belirli ülkelerde sadece satılıyor. Plus'dan farkı kaplama olayı, performansda değişim yok.

Unlimited vs Plus
Light: +110% vs +90%
Beam: +40m vs +35m
Whiter light: +20% vs +10%

Plus modeli düz modele oranla +50% daha fazla lifetime sunuyordu. Unlimited da lifetime ile ilgili bilgi bulamadım :

Bende kısa farlar kullandığım süre boyunca hep yandıkları için daha kısa sürede pes edebiliyorlar. LED DRL mi alsam diye düşünmüyor değilim hani.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Benımde Clio (3) nun sol ön lamba bozuldu. renault da illa ki on tarafı sökme muhabbeti varmış sanırım doğru mu bu?

Kapağı açıp bakmaya fırsatım olmadı?

İlla servise mi götürücez ^^
Mesaj tarihi:
Renault serviste ampul degisiminden kazaniyor parayi. 1 saatlik iscilik aliyorlar, cunku hakikaten o kadar isciligi var.
Renault disindaki her arabayi kaputa yaslanip milletle sohbet muhabbet cay corba icerken degistirebilirsiniz. Renault ise sag fari degistirmek icin direksiyonu sola cevirmenizi ister, davlumbaz sokturur, farin vidalarini cikartip yuvasina el sokmaya calisirsiniz. vsvsvsvs
Mesaj tarihi:
saolun bilgiler icin
1 saat demek kafadan 100 euro demek burda :)

direk sicis yane. Orjinal renault servis degilde baska dandik bir servis ariyim bari. Bir kac yerde ampul degisiminde dandik servislere gitmeyin deniliyordu ama neyse artik.
Mesaj tarihi:
benim corona halkalarinin omru ne kadar kharon, beyaz led. 3.5 yildir gece gunduz her gun 65bin km yandilar. baslamisken onu da hesaplayiverin parameciumla beraber bir zahmet.

sevgiler saygilar,

bir dost.
Mesaj tarihi:
KHaRoN said:

Renault serviste ampul degisiminden kazaniyor parayi. 1 saatlik iscilik aliyorlar, cunku hakikaten o kadar isciligi var.
Renault disindaki her arabayi kaputa yaslanip milletle sohbet muhabbet cay corba icerken degistirebilirsiniz. Renault ise sag fari degistirmek icin direksiyonu sola cevirmenizi ister, davlumbaz sokturur, farin vidalarini cikartip yuvasina el sokmaya calisirsiniz. vsvsvsvs


benim opelde de davlumbazdan erişip değiştiriliyor.
maslakta ergin ustaya götürdüm, 5 dakkada halletti, para pul da almadı sağolsun (:
×
×
  • Yeni Oluştur...