Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

TSI motorlar hakkında bilgi


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Benim şahsi tecrübelerime göre ( audi 2.0 tdi motor 143 ve 177 BHP ) benzinliden asagi kalır bir tüketimi yok. Tek farkı aradaki litre bazında fark. Bu farkı zaten dizel aracın bakım masrafları ile kapatıyorsunuz. Ben hala benzinli motorlardan yanayım.

TSI iyidir. Bir tek DSG alma yeter :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Diesel iyidir tabi mantıklı güç/hacim oranlarında :)
Mesela 1.5dci 100HP Renault iyidir ama 1.5dci 110HP Renault iyi değildir. Tüketimi yüksek kalıyor. Tamam hızlanma falan iyi ama ortalamalarımız şöyle:
100HP için 5,7 litre/100km (5 ileri şanzıman)
110HP için 7,0 litre/100km (6 ileri şanzıman)

+%22,8 daha fazla ki +%10 güç artışı söz konusu sadece!

Hiçbir araç belirli bir parkur içerisinde test edilmeden alınmamalı :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tsi düşük hacimli benzinli motorlardan yüksek güç ve verim almak için tasarlanan bir motor tipidir. Motora havayı alt devirlerde kompresor sağlarken üst devirlerde turbo devreye girerek motor tüm devir aralıklarında yüksek beslemeye sahip olur. Motoru zorlamadıkça ekonomiktir fakat sıkıştırarak sürersen yakar. Turbo ve kompresor gibi fazladan komponentleri potansiyel arıza sebebi olabilir ve üzücü masraflara yol açabilir.

Dizel motor verimliliği benzinliden daha fazla olduğu için her zaman hacmen daha az yakar fakat benzin ve mazot arasındaki fiyat farkı azaldıkça dizel motorun atmosferik benzinlilere göre çok daha karmaşık olduğu ve bakım masrafları daha fazla olacagindan ekonomik yönünü ortadan kaldırabilir. Geçtiğimiz yıllarda sanırım Intercity'nin yaptıgı bir araştırma dizel motorların yılda 40bin km ve üzeri kullanımlar için ekonomik olduğunu ortaya koymuştu.

Bana kalırsa en temizi fsi ya da vvti gibi teknolojilere sahip benzinli otomobilleri LPG ile kullanmak en ekonomik ve çevreci yöntem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.2 - 105 hp ve 1.4 122 hplik tsilarda kompresor yok, 160likta var sadece.

yakit konusunda sadece 1.4 tsi 160 hp hakkinda yorum yapabilcem malesef :) hergun bahcesehir-laleli arasi gidip geliyorum yol tam 25 km, haftaici bayrampasadan itibaren vatan caddesine kadar dur-kalk trafik olmasina ragmen 7.7-7.9 ortalamayla varmis oluyorum. cumartesi gunu ise yol baya acik oluyo. OGS haric yavaslamadigim icin min 5.9 max 6.2 ortalamayla varmis oluyorum. fakat gaza biraz yuklenirsen de haddinden fazla yakiyo. ayni yolu bi cumartesi ogleden sonra ates ede ede gittigimde 14.7 ortalamayla evime varmistim.

sadede gelirsem 160lik olanla dikkatli gidersen dizel kadar az yakmasa da az yakabilirsin ayrica cok keyifli bi motor, mutlaka bi test surusu yap :)


not: DSG sanzimanla aldigim degerlerdir.
not 2: yol bilgisayarindan okudugum degerlerdir, depo fullken gidip orda tekrar fullemedim. az da olsa yaniltici olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heroLion said:

Tsi düşük hacimli benzinli motorlardan yüksek güç ve verim almak için tasarlanan bir motor tipidir. Motora havayı alt devirlerde kompresor sağlarken üst devirlerde turbo devreye girerek motor tüm devir aralıklarında yüksek beslemeye sahip olur. Motoru zorlamadıkça ekonomiktir fakat sıkıştırarak sürersen yakar. Turbo ve kompresor gibi fazladan komponentleri potansiyel arıza sebebi olabilir ve üzücü masraflara yol açabilir.

Dizel motor verimliliği benzinliden daha fazla olduğu için her zaman hacmen daha az yakar fakat benzin ve mazot arasındaki fiyat farkı azaldıkça dizel motorun atmosferik benzinlilere göre çok daha karmaşık olduğu ve bakım masrafları daha fazla olacagindan ekonomik yönünü ortadan kaldırabilir. Geçtiğimiz yıllarda sanırım Intercity'nin yaptıgı bir araştırma dizel motorların yılda 40bin km ve üzeri kullanımlar için ekonomik olduğunu ortaya koymuştu.

Bana kalırsa en temizi fsi ya da vvti gibi teknolojilere sahip benzinli otomobilleri LPG ile kullanmak en ekonomik ve çevreci yöntem.




tşkler üstadım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bence az km yapan biri bile diesel alabilir. Bakımı istediği kadar pahalı olsun, senede 1-2 defa gider bakıma nasıl olsa. Alımda ödediği fazladan parayı da satacağı zaman ki 'az km'li diesel araç' sloganı ile rahatça bertaraf edecektir :) Benzinciye gittikçe neden psikolojisi bozulsun ki! LPG yüzünden kapalı otoparklara giremiyorsun, bagajda hacim sorunu yaşatıyor; resmen üvey evlat muamelesi görüyorsun :

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Bence az km yapan biri bile diesel alabilir. Bakımı istediği kadar pahalı olsun, senede 1-2 defa gider bakıma nasıl olsa. Alımda ödediği fazladan parayı da satacağı zaman ki 'az km'li diesel araç' sloganı ile rahatça bertaraf edecektir :) Benzinciye gittikçe neden psikolojisi bozulsun ki! LPG yüzünden kapalı otoparklara giremiyorsun, bagajda hacim sorunu yaşatıyor; resmen üvey evlat muamelesi görüyorsun :

Saygılar.



üstad çok şiddetli bir biçimde yeni pololar geliyor aklıma ama bilemiyorum golflerde çok iyi audi a3 alıp lpg taktırsam mı bir türlü karar veremedim bu arada bütçe 35 36 arası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...