Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

TSI motorlar hakkında bilgi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Benim şahsi tecrübelerime göre ( audi 2.0 tdi motor 143 ve 177 BHP ) benzinliden asagi kalır bir tüketimi yok. Tek farkı aradaki litre bazında fark. Bu farkı zaten dizel aracın bakım masrafları ile kapatıyorsunuz. Ben hala benzinli motorlardan yanayım.

TSI iyidir. Bir tek DSG alma yeter :)
Mesaj tarihi:
Selam,

Diesel iyidir tabi mantıklı güç/hacim oranlarında :)
Mesela 1.5dci 100HP Renault iyidir ama 1.5dci 110HP Renault iyi değildir. Tüketimi yüksek kalıyor. Tamam hızlanma falan iyi ama ortalamalarımız şöyle:
100HP için 5,7 litre/100km (5 ileri şanzıman)
110HP için 7,0 litre/100km (6 ileri şanzıman)

+%22,8 daha fazla ki +%10 güç artışı söz konusu sadece!

Hiçbir araç belirli bir parkur içerisinde test edilmeden alınmamalı :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Tsi düşük hacimli benzinli motorlardan yüksek güç ve verim almak için tasarlanan bir motor tipidir. Motora havayı alt devirlerde kompresor sağlarken üst devirlerde turbo devreye girerek motor tüm devir aralıklarında yüksek beslemeye sahip olur. Motoru zorlamadıkça ekonomiktir fakat sıkıştırarak sürersen yakar. Turbo ve kompresor gibi fazladan komponentleri potansiyel arıza sebebi olabilir ve üzücü masraflara yol açabilir.

Dizel motor verimliliği benzinliden daha fazla olduğu için her zaman hacmen daha az yakar fakat benzin ve mazot arasındaki fiyat farkı azaldıkça dizel motorun atmosferik benzinlilere göre çok daha karmaşık olduğu ve bakım masrafları daha fazla olacagindan ekonomik yönünü ortadan kaldırabilir. Geçtiğimiz yıllarda sanırım Intercity'nin yaptıgı bir araştırma dizel motorların yılda 40bin km ve üzeri kullanımlar için ekonomik olduğunu ortaya koymuştu.

Bana kalırsa en temizi fsi ya da vvti gibi teknolojilere sahip benzinli otomobilleri LPG ile kullanmak en ekonomik ve çevreci yöntem.
Mesaj tarihi:
arıza durumunda ne kadar masraf olur bilmem ama,
15bin bakımında şunları ödedik:
benzinli astra: 360
dizel astra: 440
30bin bakımında da benzinlinin bujilerden dolayı daha pahalı olduğunu söylediler.
Mesaj tarihi:
1.2 - 105 hp ve 1.4 122 hplik tsilarda kompresor yok, 160likta var sadece.

yakit konusunda sadece 1.4 tsi 160 hp hakkinda yorum yapabilcem malesef :) hergun bahcesehir-laleli arasi gidip geliyorum yol tam 25 km, haftaici bayrampasadan itibaren vatan caddesine kadar dur-kalk trafik olmasina ragmen 7.7-7.9 ortalamayla varmis oluyorum. cumartesi gunu ise yol baya acik oluyo. OGS haric yavaslamadigim icin min 5.9 max 6.2 ortalamayla varmis oluyorum. fakat gaza biraz yuklenirsen de haddinden fazla yakiyo. ayni yolu bi cumartesi ogleden sonra ates ede ede gittigimde 14.7 ortalamayla evime varmistim.

sadede gelirsem 160lik olanla dikkatli gidersen dizel kadar az yakmasa da az yakabilirsin ayrica cok keyifli bi motor, mutlaka bi test surusu yap :)


not: DSG sanzimanla aldigim degerlerdir.
not 2: yol bilgisayarindan okudugum degerlerdir, depo fullken gidip orda tekrar fullemedim. az da olsa yaniltici olabilir.
Mesaj tarihi:
yol bilgisayarının söylediği anlık ortalama yakıt tüketimi verileri doğru oluyor mu ya? hiç güvenemiyorum. 1.6 benzinli araçta 4,5 görüp inanamıyorum şehir içi yolda (hoş sabit 70-80le gidiyorum şehir içi sayılmaz :p)
Mesaj tarihi:
dusuk viteslerde cok hizli deger degistigi icin biraz sacmaliyo gibi geliyo banada ama 4ten sonra daha mantikli degerler veriyo sanki :) 70-80le sabit giderken 4,5l/100km gayet normal bi deger.
Mesaj tarihi:
heroLion said:

Tsi düşük hacimli benzinli motorlardan yüksek güç ve verim almak için tasarlanan bir motor tipidir. Motora havayı alt devirlerde kompresor sağlarken üst devirlerde turbo devreye girerek motor tüm devir aralıklarında yüksek beslemeye sahip olur. Motoru zorlamadıkça ekonomiktir fakat sıkıştırarak sürersen yakar. Turbo ve kompresor gibi fazladan komponentleri potansiyel arıza sebebi olabilir ve üzücü masraflara yol açabilir.

Dizel motor verimliliği benzinliden daha fazla olduğu için her zaman hacmen daha az yakar fakat benzin ve mazot arasındaki fiyat farkı azaldıkça dizel motorun atmosferik benzinlilere göre çok daha karmaşık olduğu ve bakım masrafları daha fazla olacagindan ekonomik yönünü ortadan kaldırabilir. Geçtiğimiz yıllarda sanırım Intercity'nin yaptıgı bir araştırma dizel motorların yılda 40bin km ve üzeri kullanımlar için ekonomik olduğunu ortaya koymuştu.

Bana kalırsa en temizi fsi ya da vvti gibi teknolojilere sahip benzinli otomobilleri LPG ile kullanmak en ekonomik ve çevreci yöntem.




tşkler üstadım
Mesaj tarihi:
Selam,

Bence az km yapan biri bile diesel alabilir. Bakımı istediği kadar pahalı olsun, senede 1-2 defa gider bakıma nasıl olsa. Alımda ödediği fazladan parayı da satacağı zaman ki 'az km'li diesel araç' sloganı ile rahatça bertaraf edecektir :) Benzinciye gittikçe neden psikolojisi bozulsun ki! LPG yüzünden kapalı otoparklara giremiyorsun, bagajda hacim sorunu yaşatıyor; resmen üvey evlat muamelesi görüyorsun :

Saygılar.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

Bence az km yapan biri bile diesel alabilir. Bakımı istediği kadar pahalı olsun, senede 1-2 defa gider bakıma nasıl olsa. Alımda ödediği fazladan parayı da satacağı zaman ki 'az km'li diesel araç' sloganı ile rahatça bertaraf edecektir :) Benzinciye gittikçe neden psikolojisi bozulsun ki! LPG yüzünden kapalı otoparklara giremiyorsun, bagajda hacim sorunu yaşatıyor; resmen üvey evlat muamelesi görüyorsun :

Saygılar.



üstad çok şiddetli bir biçimde yeni pololar geliyor aklıma ama bilemiyorum golflerde çok iyi audi a3 alıp lpg taktırsam mı bir türlü karar veremedim bu arada bütçe 35 36 arası
Mesaj tarihi:
Teknik detayını bilmem de geçen haftasonu Gebze - Ankara arasında ortalama 90-110km/h hızla 6,5 lt/100km; Ankara - Gebze arası da ortalama 100-120km/h hızla 5,9 lt/100km yaktı benim araba. İşe gidip gelirken de (15km yol) genelde 6,5-7 lt arası yakıyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...