Osie16 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Selam, garip ama şu zamana kadar hiç yokuş aşşağı park etmedim aracı bugün zorunda kalınca parkettim şu önce N ye alip Sonra P ye aldiktan sonra freni salıp basma muhabbetini yaptimda yokuş aşşağı hafif kaçırdı frenden çekince normal mi bu? El freni çekili değildi şimdiden el freni kaçırıyodur dicek arkadaşlar için sölyim:P Bir manuel vitesçi noobtan soruyu duydunuz,söz sizde efenim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 yokuş yukarıyla aynı mantık Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Osie16 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Yani? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fixmen Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 El freni çek, sonra P'ye al. Şanzımana yük bindirme. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 bilmem hiç yokuş yukarı park etmedim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Abi bu el freni kaçırma efsanesi nedir? Hani ben hep vites boşta el freni çekik bir şekilde park ediyorum şimdiye kadar da hiç arabanın bir yerlere kendi başına gittiğini görmedim :PP Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Osie16 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Yok elfreni kaçırmıyor zaten P ye alıp elfrenini çekmeden ayağımı frenden çektiğimde öne kaydı hafif onu demiştim ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 az bi boşluk oluyo şanzımanda. şöle düşünebilirsin, 2 santimetre karelik bi delige, 1 santimetrekarelik bi cubuk sokmak gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cairne Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Normal o olay ya 2-3 cm kipirdar zaten araba p ye alip istop ettikten sonra Yani ben oyle biliyorum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Letsgetthesunshine said: Abi bu el freni kaçırma efsanesi nedir? Hani ben hep vites boşta el freni çekik bir şekilde park ediyorum şimdiye kadar da hiç arabanın bir yerlere kendi başına gittiğini görmedim :PP viteste bırak ne zararı var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Osie16 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Cairne said: Normal o olay ya 2-3 cm kipirdar zaten araba p ye alip istop ettikten sonra Yani ben oyle biliyorum :) stop ettirmedim ya çalışır durumdayken oldu,yarın bi tekrar denicem ben bakalm ne kadar kaydırcak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Selam, Şanzımana yük bindirme söz konusu değil. Aslında yükleniyorsun ama asla zarar verebilecek mertebede değil. O hareket dişli boşluğundan dolayı oluyor. Normal yani :) Çalıştırdığında da biraz sert kalkış yapacaktır veya P'den D'ye hafif zor geçebilir. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
saplashaman Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 paramecium said: Selam, Şanzımana yük bindirme söz konusu değil. Aslında yükleniyorsun ama asla zarar verebilecek mertebede değil. O hareket dişli boşluğundan dolayı oluyor. Normal yani :) Çalıştırdığında da biraz sert kalkış yapacaktır veya P'den D'ye hafif zor geçebilir. Saygılar. sen olmasan bu forum ne yapar merak ediyorum saygı duydum:D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Rerore said: viteste bırak ne zararı var Alışkanlık işte =) genelde sabahları hafif uykulu olduğumdan arabayı çalıştırırken viteste mi değil mi diye bakmam arabayı stop ettirmekte en uyuz olduğum şey olduğundan boşta bırakıyorum arabayı park ederken. Hayır genelde insanlar viteste bırakmanın faydalarından şu şekilde bahsediyor -Kışın - derecelerde kampana donacağından sıkıntı yaşatabilir o yüzden viteste bırakmak iyidir -Diğeri (ki hiç inanmıyorum buna) rampada arabayı bıraktığında el freninin boşalıp arabanın gitme riski varmış. Bu yüzden de hep viteste bırak derlerdi bana ben de inatla bırakmadım ayrı konu =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barnacle Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 ben viteste bırakıyorum hep öyle alıştım. çalıştırıken de boşa almam debriyaja basıp çalıştırıyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
saplashaman Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Egr o 1.5 tonluk kutleyi neyin tuttugunu gorsen vitese takarsin emin ol iste bu yuzden 1 lav yu mersedes Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Valla bizim el frenini teliyle ilgili bi sorunu olduğu için normalinden çok kuvvetsiz. Hani normal frenleme kuvveti 5 çıkıyorsa muayenede el freni 1 çıkıyor falan sdf. 1.4k lık arabayı yine de tutuyor kaydırmadan. Bİşey olmaz güvenin mühendislere sdf. Ama tabi vitese takmak her zaman 2. bir emniyet, takın taktırın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
saplashaman Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Ben babama guvenmem sen muhndisten bahsediosun,cik olm korkma tutarim ben seni dedigi agactan dusunce ustune dusmiim diye kacmisti ahahaha Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Osie16 Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 paramecium said: Selam, Şanzımana yük bindirme söz konusu değil. Aslında yükleniyorsun ama asla zarar verebilecek mertebede değil. O hareket dişli boşluğundan dolayı oluyor. Normal yani :) Çalıştırdığında da biraz sert kalkış yapacaktır veya P'den D'ye hafif zor geçebilir. Saygılar. en birinci üyesin sen bu forumda :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Selam, El freni çelik bir telden ibaret olduğu için olası bir kopma falan filan gibi durumda araç kontrolsüz kalacağından insanlar -ki ben de dâhil- viteste bırakırım aracı. Ayrıca en ufak bir rampada da ön tekerleri kafa kayma anında kaldırıma dayanacak şekilde çeviririm. Hayır araca bir şey olacağından değil, gider başkasının malına canına zarar verir, uğraşırsın sonra. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 yalnız şu var atlanmış sanırım, araba p deyken zaten viteste. ve p ye almadan anahtarı çıkaramazsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Selam, P konumu vites değil. Bir adet pim tarafından şanzımanın çıkış şaftını mekanik olarak kilitliyorsun. Sonuçta dişlilerde bu sebeple yük oluşmuyor. Tabi bu da sadece çekişin olduğu tekerleri kilitlemiş oluyor. Önden çekişli bir araçta arka tekerler serbest olduğu için el freni de ekstra olarak güvenlik sağlıyor. Ayrıca bu pim de zarar görmeyecek diye bir şey yok. Hatalı zorlamalar falan pime zarar verebiliyor. Hafif yokuşta P konumunu değiştirmek o sebeple zor oluyor; aracın ağırlığı pimde oluyor. Önden çekişli araçlarda P+el freni ile tüm tekerleri sabitleyebilirken, arkadan itişli araçlarda bu mümkün olmuyor :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 hmm, e ama p den başka şansımız da yok dimi. anahtar çıkmıo oradan :s Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Selam, Eskiden çıkartabiliyordun ama yeni şanzımanlarda buna imkân vermiyorlar :) Bence gayet mantıklı. Şöyle gösterelim: Bu şaftın üstündeki kamalar Pim işte bu kamalara oturuyor ve şaftın dönmesini engelliyor. Kamalı bölüm bu kovanın içinde ve yanda gösterilen ufaklık da bizim pim. Şanzımanda pimin konumu burası Daha yakından bakarsak Bu yaylar sayesinde aracın ağırlığı ile pimin geri kaçması engellenmiş oluyor. Park sonrası aracın azıcık yerinden kımıldaması da pimin o kamaların arasındaki boşluğa denk gelene kadar şaftın dönmesinden kaynaklanıyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
saplashaman Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2012 mercedeslerde bildiğin el freni balatası var,normal fren balatalarından hariç öyle biliyorum yani Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar