Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yokuşaşşağı-P-tiptronik soru


Osie16

Öne çıkan mesajlar

Selam, garip ama şu zamana kadar hiç yokuş aşşağı park etmedim aracı bugün zorunda kalınca parkettim şu önce N ye alip Sonra P ye aldiktan sonra freni salıp basma muhabbetini yaptimda yokuş aşşağı hafif kaçırdı frenden çekince normal mi bu? El freni çekili değildi şimdiden el freni kaçırıyodur dicek arkadaşlar için sölyim:P

Bir manuel vitesçi noobtan soruyu duydunuz,söz sizde efenim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Şanzımana yük bindirme söz konusu değil. Aslında yükleniyorsun ama asla zarar verebilecek mertebede değil.

O hareket dişli boşluğundan dolayı oluyor. Normal yani :) Çalıştırdığında da biraz sert kalkış yapacaktır veya P'den D'ye hafif zor geçebilir.

Saygılar.


sen olmasan bu forum ne yapar merak ediyorum saygı duydum:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

viteste bırak ne zararı var


Alışkanlık işte =) genelde sabahları hafif uykulu olduğumdan arabayı çalıştırırken viteste mi değil mi diye bakmam arabayı stop ettirmekte en uyuz olduğum şey olduğundan boşta bırakıyorum arabayı park ederken.

Hayır genelde insanlar viteste bırakmanın faydalarından şu şekilde bahsediyor

-Kışın - derecelerde kampana donacağından sıkıntı yaşatabilir o yüzden viteste bırakmak iyidir

-Diğeri (ki hiç inanmıyorum buna) rampada arabayı bıraktığında el freninin boşalıp arabanın gitme riski varmış.

Bu yüzden de hep viteste bırak derlerdi bana ben de inatla bırakmadım ayrı konu =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla bizim el frenini teliyle ilgili bi sorunu olduğu için normalinden çok kuvvetsiz. Hani normal frenleme kuvveti 5 çıkıyorsa muayenede el freni 1 çıkıyor falan sdf. 1.4k lık arabayı yine de tutuyor kaydırmadan. Bİşey olmaz güvenin mühendislere sdf.


Ama tabi vitese takmak her zaman 2. bir emniyet, takın taktırın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Şanzımana yük bindirme söz konusu değil. Aslında yükleniyorsun ama asla zarar verebilecek mertebede değil.

O hareket dişli boşluğundan dolayı oluyor. Normal yani :) Çalıştırdığında da biraz sert kalkış yapacaktır veya P'den D'ye hafif zor geçebilir.

Saygılar.


en birinci üyesin sen bu forumda :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

El freni çelik bir telden ibaret olduğu için olası bir kopma falan filan gibi durumda araç kontrolsüz kalacağından insanlar -ki ben de dâhil- viteste bırakırım aracı. Ayrıca en ufak bir rampada da ön tekerleri kafa kayma anında kaldırıma dayanacak şekilde çeviririm. Hayır araca bir şey olacağından değil, gider başkasının malına canına zarar verir, uğraşırsın sonra.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

P konumu vites değil. Bir adet pim tarafından şanzımanın çıkış şaftını mekanik olarak kilitliyorsun. Sonuçta dişlilerde bu sebeple yük oluşmuyor. Tabi bu da sadece çekişin olduğu tekerleri kilitlemiş oluyor. Önden çekişli bir araçta arka tekerler serbest olduğu için el freni de ekstra olarak güvenlik sağlıyor.

Ayrıca bu pim de zarar görmeyecek diye bir şey yok. Hatalı zorlamalar falan pime zarar verebiliyor. Hafif yokuşta P konumunu değiştirmek o sebeple zor oluyor; aracın ağırlığı pimde oluyor.

Önden çekişli araçlarda P+el freni ile tüm tekerleri sabitleyebilirken, arkadan itişli araçlarda bu mümkün olmuyor :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Eskiden çıkartabiliyordun ama yeni şanzımanlarda buna imkân vermiyorlar :) Bence gayet mantıklı.

Şöyle gösterelim:
Bu şaftın üstündeki kamalar

Pim işte bu kamalara oturuyor ve şaftın dönmesini engelliyor.

Kamalı bölüm bu kovanın içinde ve yanda gösterilen ufaklık da bizim pim.


Şanzımanda pimin konumu burası


Daha yakından bakarsak


Bu yaylar sayesinde aracın ağırlığı ile pimin geri kaçması engellenmiş oluyor. Park sonrası aracın azıcık yerinden kımıldaması da pimin o kamaların arasındaki boşluğa denk gelene kadar şaftın dönmesinden kaynaklanıyor.

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...