Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

online browser game yapımı


Artariel

Öne çıkan mesajlar

Tcpip said:

html5 diyip duruyoruz ama aslında olay javascript html5 canvas desteğini veriyor sadece.
javascript'in üstüne php ve json koyacaksın.

ozaman kralsın :)


sadece canvas olsa html5 demezlerdi, media destegi vs geliyor

neyse, zaten html5 yoluna karar vermis, mantikli ve ileride ise yarayacak olani secmis..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uk said:

Tcpip said:

html5 diyip duruyoruz ama aslında olay javascript html5 canvas desteğini veriyor sadece.
javascript'in üstüne php ve json koyacaksın.

ozaman kralsın :)


sadece canvas olsa html5 demezlerdi, media destegi vs geliyor

neyse, zaten html5 yoluna karar vermis, mantikli ve ileride ise yarayacak olani secmis..


zaten bu mesaja istinaden link koydum oraya, html5 ne ya sadece canvas var dediği için di. araştırmak iyidir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

objede direk tanimli deiglse ulasmaya calistigin attribute (enemy() fonksiyonunun icinde this.kljsdj=.... seklinde misal) prototipine bakar

new point() ile bir point objesi yaratiyor, sonra prototipim olarak bu point instance' ini referans alabilirsin diyorsun.

tahminen devaminda .prototype.constructor=enemy ve point.call(this) benzeri bir sey iceren bir enemy constructori var onun, yaniliyor muyum ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gibi evet ama klasik class inheritance değil, daha farklı bir yaklaşım

örneğin prototipim x tipinden yeni bir a nesnesi olsun dedikten sonra dediğim ek birkaç satırı yazmadan x'den "türettiğin" y classı olsun elinde

y tipi bir objenin içinden kendinde olmayan bir attribute ile işin olduğu zaman dediğim gibi kendisinde tanımlı olmadığı için prototipine bakıyor

olayın patladığı nokta ise prototip olarak başından beri verdiğin şeyin tek bir x nesnesi olması. oluşturacağın yeni y tipi nesneler kendilerine ait bir x oluşturmuyor, herkes aynı elemana dadanacak.

örneğin parentta tanımladığın bir array olsun
y' de de bu arraye ekleme yapan bir metod
başka y tipi nesnelerden aynı metodu çağırdığında herkes aynı arraye erişiyor olduğu için yapmak istediğin şey olmayacak

workaroundlar var tabi klasik nesne yaklaşımını taklit etmek için
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

detay bilmiyorum da herhangi bir binary programdan veya flash ivir zivirla klasik tcp/udp baglantisi acma olayinin browserlara tasinmasi olayiydi yanlisim yoksa

herhangi bir ajax cambazligi vb teknikle elde edecegin ozunde http trafigi olan bir kanal yerine direk soketlerin kendisi geciyor eline, bir flash app veya binary programdan farkli olmasi icin pek sebep goremiyorum (browserin kendisinde sorun olmasi disinda)

sunucu kismina cevap yok, soket actiktan sonra ister websocket istersen native bir windows unix uyguamasi olsun, eline gecen yegane sey transport katmaninda yer alan bir iletisim kanali olacak sunucu icin, sonrasinda ne yapacagin tamamen sana kaliyor

sunucu programlama (veya oraya da gelmeyelim, ayni bilgisayardaki birkac proses arasi mesajlasma tabanli iletisim) konusunda hic bilgin yoksa asil bakman gereken sey o.

bu arada daha onceden bu konularda hic bilgi olmadan ticari bir oyun yapalim diye girisiyorsaniz pek saglikli degil acikcasi

ne yapacaginizi bilmiyorum da runescape tarzi mmo yapacagiz demek yerine once chat uygulamasiyla baslayin sonra ne bileyim tavla vs yapin, adim adim ilerleyin ,ytong diye kompleks islere girismeyin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...