aquila Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Mirage said: Yaziliyor: document.write("java"); abv Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tcpip Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 html5 diyip duruyoruz ama aslında olay javascript html5 canvas desteğini veriyor sadece. javascript'in üstüne php ve json koyacaksın. ozaman kralsın :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mightee Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 http://www.html5rocks.com/en/why Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 yıllardır c'den güzelini bulamadım. belki asm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mightee Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 olurmu abi direk 0 ve 1 lerle yazmak gibisi yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 o kadar low level olamadım daha Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
uk Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Tcpip said: html5 diyip duruyoruz ama aslında olay javascript html5 canvas desteğini veriyor sadece. javascript'in üstüne php ve json koyacaksın. ozaman kralsın :) sadece canvas olsa html5 demezlerdi, media destegi vs geliyor neyse, zaten html5 yoluna karar vermis, mantikli ve ileride ise yarayacak olani secmis.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 html5'te gelecek olduğunu düşündüm abi. javascript her ne kadar sevmediğim bir dil olsa da sonuçta işime yarayacak mı yarayacak. umarım doğru bir tercih yapıyorumdur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sypro Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 flash'tan iyidir en azından. bence sorun yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mightee Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 uk said: Tcpip said: html5 diyip duruyoruz ama aslında olay javascript html5 canvas desteğini veriyor sadece. javascript'in üstüne php ve json koyacaksın. ozaman kralsın :) sadece canvas olsa html5 demezlerdi, media destegi vs geliyor neyse, zaten html5 yoluna karar vermis, mantikli ve ileride ise yarayacak olani secmis.. zaten bu mesaja istinaden link koydum oraya, html5 ne ya sadece canvas var dediği için di. araştırmak iyidir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 şimdi biraz ders bakayım dedim. classlar fonksiyon şeklinde tanımlanıyor sanırım js'de. şöyle bir şey gördüm mesela function enemy(parametre) { this.x=parametre; } altta adam enemy.prototype=new point(); gibi bir şey yazmış. prototype ne demektir tam olarak ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Trans Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 anladığım kadarıyla prototype yapıldığında o nesnenin tüm instance ları için geçerli olan bir atama yapmış oluyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 tam anlayamadım. new point diyerek neyi neye atıyor ki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2012 objede direk tanimli deiglse ulasmaya calistigin attribute (enemy() fonksiyonunun icinde this.kljsdj=.... seklinde misal) prototipine bakar new point() ile bir point objesi yaratiyor, sonra prototipim olarak bu point instance' ini referans alabilirsin diyorsun. tahminen devaminda .prototype.constructor=enemy ve point.call(this) benzeri bir sey iceren bir enemy constructori var onun, yaniliyor muyum ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 yine tam çakamadım. inheritance mi kısacası bu olay ? bu arada çok sevdim lan bu işi sdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 25, 2012 gibi evet ama klasik class inheritance değil, daha farklı bir yaklaşım örneğin prototipim x tipinden yeni bir a nesnesi olsun dedikten sonra dediğim ek birkaç satırı yazmadan x'den "türettiğin" y classı olsun elinde y tipi bir objenin içinden kendinde olmayan bir attribute ile işin olduğu zaman dediğim gibi kendisinde tanımlı olmadığı için prototipine bakıyor olayın patladığı nokta ise prototip olarak başından beri verdiğin şeyin tek bir x nesnesi olması. oluşturacağın yeni y tipi nesneler kendilerine ait bir x oluşturmuyor, herkes aynı elemana dadanacak. örneğin parentta tanımladığın bir array olsun y' de de bu arraye ekleme yapan bir metod başka y tipi nesnelerden aynı metodu çağırdığında herkes aynı arraye erişiyor olduğu için yapmak istediğin şey olmayacak workaroundlar var tabi klasik nesne yaklaşımını taklit etmek için Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2012 peki websockets ile real-time hizmet sunabilir miyim doğru düzgün ? cevap evetse, server kısmını nasıl kurabilirim websockets ile ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 detay bilmiyorum da herhangi bir binary programdan veya flash ivir zivirla klasik tcp/udp baglantisi acma olayinin browserlara tasinmasi olayiydi yanlisim yoksa herhangi bir ajax cambazligi vb teknikle elde edecegin ozunde http trafigi olan bir kanal yerine direk soketlerin kendisi geciyor eline, bir flash app veya binary programdan farkli olmasi icin pek sebep goremiyorum (browserin kendisinde sorun olmasi disinda) sunucu kismina cevap yok, soket actiktan sonra ister websocket istersen native bir windows unix uyguamasi olsun, eline gecen yegane sey transport katmaninda yer alan bir iletisim kanali olacak sunucu icin, sonrasinda ne yapacagin tamamen sana kaliyor sunucu programlama (veya oraya da gelmeyelim, ayni bilgisayardaki birkac proses arasi mesajlasma tabanli iletisim) konusunda hic bilgin yoksa asil bakman gereken sey o. bu arada daha onceden bu konularda hic bilgi olmadan ticari bir oyun yapalim diye girisiyorsaniz pek saglikli degil acikcasi ne yapacaginizi bilmiyorum da runescape tarzi mmo yapacagiz demek yerine once chat uygulamasiyla baslayin sonra ne bileyim tavla vs yapin, adim adim ilerleyin ,ytong diye kompleks islere girismeyin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 27, 2012 geliştiricileri html 5 spesifikasyonu 2020'de anca tam manasıyla bitecek diyor, adam gelmiş sadece js/canvas diyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Mart 5, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2012 canvas kısmı en azından bitik sayılır bir durumda. neyse jsdeki şu nesne olaylarını falan tamamen kavradım sayılır. websockets desen kolay zaten 3 tane fonksiyondan ibaret. tek merak ettiğim kısım websocketsin hızı artık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar