Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Bişiy olmuyor =P valla benim de aküyü değiştirmem lazım, arabayı çalıştırırken farlar nasıl gidip geliyor belli değil. Hoş kışı atlattık önümüz bahar ama bilinmez çöt diye biter uğraştırır adamı dediğin gibi. Allah'tan anahtarı çıkartınca kontaktan ışık açıksa ciyak ciyak ötüyor yoksa bin defa bitmişti akü. Ayrı thread açmamak için burada sorayım, arabanın rulmanı neden dağılır? Viraja hızlı girmekten mi? Yoksa kasislerden hızlı geçmekten mi? E) Hepsi mi?
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Letsgetthesunshine'a cevap olarak: Senin dediklerin de çok doğru ama yazarak ve konuşarak yeterince ifade edemiyorum işte kendimi. Sonuçta götümü koyduğum, her gün kullandığım araba. Şimdi hatırlamasam da başka şekilde de hissettiriyordu kendini, anlıyordum yani. Nitekim günün birinde yolda bıraktı. Telefonla akü sipariş ettim falan da biraz bekledikten sonra kendiliğinden çalışmıştı tekrar. Akü o kadar eskidikten sonra kapasitesi falan da geberiyor, radyo ve far açık unutmaya gerek kalmadan eskiyor, düzensizleşiyor. (yine BABAM, 3 defa far açık unutup aküyü boşaltmıştı, iyi dayandı o kadar sene) Sadece akü değişikliğiyle halloldu pek çok şey. Bujileri de daha sonra değiştirmiştim zaten. Sesi değişmişti sanki ya da benim keyfim yerine gelmişti, bilmiyorum :)
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Selam, Aks bilyasından bahsettiğini düşünerek cevap veriyorum; Sert darbeler falan ömrünü kısaltır. Tabi bir de bilyanın da ömrü var, bitmiş olabilir. Ben A4'ümde hepsini değiştirtmiştim 10uncu senesinde. Saygılar.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Evet aks bilyası, rulman olarak aklımda kalmıştı. Bir de lastiğe zarar verir mi? Hani ses gelmeye başladığı an götürmedim servise bi 40 km falan yapmışımdır o halde iken araba.
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 lastige pek bisey olmaz, on takimlara zarar verir.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 7, 2012 Keşke lastiğe verseymiş o zaman =)
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 8, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2012 Selam, Rulman dağılırsa durum kötü olur. Teker bildiğin dönmez :) Saygılar.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 8, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2012 Aklınızda olsun, direksiyon döndürürken yumuşamaya başlarsa şayet(normalden daha fazla) aks bilyası gitmiş demektir. Değişti ön takımdakiler rulman ile beraber direksiyon kendine geldi resmen =(
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 9, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2012 Selam, Ben bu ipucunu pek mantığıma gömemedim?! Saygılar.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 9, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2012 Abi direksiyon bildiğin pamuk gibi dönüyordu. Ki bu beni acayip rahatsız ediyordu normalde yormayacak kadar sert bir çevirme olayı vardı. Ne zaman aks bilyası ve rulman değişti direksiyon tekrar eski haline döndü, bilmiyorum ya da benim arabada böyle bi durum oluştu.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 10, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 10, 2012 Selam, Genelde belirli açılarda tekerlere yük bindiğinde ses yapar, boşluk hissi verir falan. Sonuçta o bilya tekerin rahat dönmesi için orada :) Lastiklerin açısı falan filan değişmiş olmasın. Saygılar.
fenn Mesaj tarihi: Mart 30, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 30, 2012 Dün tamirciye gittim. Adama anlattım durumu 110-130 arasında titreme var diye aldı arabayı denedi ve balans ta var sıkıntı dedi Sonra tekerlere baktı 3 tanesinin jantı yamuk bunu ayarlayacağım dedi ve 100 tl fiyat biçti. Bende anlamadığımdan bi sorayım dedim. Durum normalmi. O jantları ( 2008 model araba ve hiç değişmedi jantlar) düzeltmekten randıman alabilirmiyim. Yoksa çelik jant mı yaptırayım yoksa normal jant mı? Bir de fiyat konusunda birşeyler söylerseniz sevinirim
Kharon Mesaj tarihi: Mart 30, 2012 Mesaj tarihi: Mart 30, 2012 fenn said: Dün tamirciye gittim. Adama anlattım durumu 110-130 arasında titreme var diye aldı arabayı denedi ve balans ta var sıkıntı dedi Sonra tekerlere baktı 3 tanesinin jantı yamuk bunu ayarlayacağım dedi ve 100 tl fiyat biçti. Bende anlamadığımdan bi sorayım dedim. Durum normalmi. O jantları ( 2008 model araba ve hiç değişmedi jantlar) düzeltmekten randıman alabilirmiyim. Yoksa çelik jant mı yaptırayım yoksa normal jant mı? Bir de fiyat konusunda birşeyler söylerseniz sevinirim Eger soruyu sordugundan bu yana o problemle beklemissen balans on takimi da dagitirdi, poryalari da dagitir atardi. Araya daha fazla sikismadigina sukret. Jant yamulur, normaldir. Bir cukura tumsege sert girmissindir, park ederken kaldirima zorlamissindir. olabilir. celik jant zaten su siyah kapakli jant oluyor. Alasim jant kastediyorsan onun iyisini almak falan cok ekonomik olmayabilir. Balans probleminde hem lastik hem jant dan kaynaklaniyordur, adam gibi duzgun janta duzgun balans yapilirsa problemin kalmaz. 70-80 lira da isinin ehli ustaya cok degil bence. ama zorla biraz 50 liraya dogru ortada bulusursunuz =] Bundan sonra da biraz daha dikkatli kullanmak lazim, cok fazla jant duzelttirilirse metal yorulur, dayanikliligini yitirir. devamli balans kacirir. balanssiz gezmek de takim dagitir, liftten indiremezsin arabani.
Öne çıkan mesajlar